Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jamezy schreef:De waarheid over melk: http://www.zuiveloffline.nl/brochure.php
Vegetariërs of veganisten hebben niet meer kans op bloedarmoede dan iemand die wel vlees eet, mits je zorgt dat je genoeg ijzer binnenkrijgt! Ik eet al bijna tien jaar vegetarisch en sinds enige tijd veganistisch, kom regelmatig bij de dokter voor een check-up en moet zeggen dat ik nog nooit, maar dan ook nooit, problemen heb gehad met vitamientjes (hoewel je dat wel zou zeggen als je me soms ziet eten, hihi)
Dat het niet mag van ouders is (helaas) begrijpelijk, maar je doet er goed aan om achtergrondinformatie te zoeken. Als vegetariër eet je, als het goed is, meer groentes… Welke ouder kan daar nou iets tegenin te brengen hebben?
@ Desiree: Naar mijn mening is vlees eten per definitie wèl slecht. Mensen hebben alle kenmerken van planteneter (geen klauwen, transpireren door de huid en niet door de tong, kronkelige ingewanden 6-12 maal zo lang als het lichaam, zelf geen vitamine C kunnen aanmaken, geen scherpe voortanden en vlakke kiezen… etc.). Jouw drie haantjes hebben mss wel vrij buiten rond kunnen scharrelen, maar wat met die miljarden dieren die, alleen al in NL, jaarlijks worden gedood? Ook scharrelkippen hebben geknipte snavels en worden geslacht, wanneer ze niet meer “van nut zijn” voor de mens…
Maar Proefdiervrij is een goed begin! Probeer ook WakkerDier.nl eens …
friezenluver schreef:weet iemand welke merken proefdieren gebruiken? ik vindhet echt zooooo zielig!
Paraat schreef:*een mens is een omnivoor, en heeft een lichaam/verteringsstelsel dat is aangepast op élk soort voedsel.