konijn en cavia in 1 hok? kan dat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

spoekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 16:48

Naar mijn ervaring gaat dat dus niet.
Ik heb ook een mannetjes konijn en een vrouwtjes cavia. En konijnen hebben af en toe van die periodes, dat ze ergens zin in hebben... En bij ons probeerde dus het konijn op de cavia te springen. Dat was gewoon te zielig, dus helaas, maar ik vind het gewoon te zielig voor mijn cavia.

Mandy92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:27

ik schreef schreef:
bij mij zitten ze ook samen in een hok(+ren eraan) en ze kunnen nu neit meer zonder elkaar

maar nu is mijn caafje overleden..nu maar weer een nieuwe kopen want het konijntje zit nu heel eenzaam stil :(

Mri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:24

Bij ons is het altijd goed gegaan!
Eerst alleen een konijn gehad, die ging dood, toen een nieuw konijn(mannetje), bruine cavia met kuifje er bij (ook mannetje), en daarna een witte cavia (vrouwtje er bij). Ging super. Ook toen er jjonge caviatjes waren was het konijn nog steeds superlief! (was wel een klein konijn, geen reus ofzo) Dat was net de surrogaat moeder!
Kleintjes op zn hoofd, kleintjes onder zn buik
kleintjes op zn rug
KLEINTJES OVERAL!!!

Mama cavia overleden, alle jongen (van alle nesten) waren al weer weg. Mannetjes cavia na een jaar ook dood. En een buurmeisje dat dr konijn al jaren zat was, dus die kwam toen bij ons er bij.

Maar uit mijn ervaring gata het super hoor! en anders merk je het vanzelf wel!

Kimbers

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:28

Wat zielig dat je beestje is overleden zeg. Sterkte er mee!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:32

Het gaat echt wel goed samen. Je moet wel op de vit c inname van de cavia lettten maar dat moet zonder konijn ook. Het belangrijkste is vind ik dat de cavia een hokje heeft in het hok waar ie onder kan zitten als ie dat wil(dus als het evt mannetjes konijn driften heeft..)
Bij de introductie kun je ze het best laten kennismaken op neutraal terrein, dus niet zomaar een cavia bij het konijn in het hok gooien. Als het goed gaat kunnen ze dan bij elkaar in een ruim en liefst verschoond hok. Twee konijnen in een hok of 2 cavia's van hetzelfde geslacht hoeft ook niet altijd goed te gaan, je kan met een cavia en een konijn een leuke combi maken zonder dat je jonkies krijgt.

jiehaaa

Re: konijn en cavia in 1 hok? kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:33

Ik heb een caviavrouwtje, en een dwergkonijn-mannetje, en dat gaat super samen!!! Ze kunnen nu niet meer zonder elkaar!

Alleen moet je er wel rekening mee houden dat een cavia meer vitamine C nodig heeft dan een konijn, dus moet je ze geen konijnenvoer geven, maar caviavoer (dan heeft je caaf geen vitamine C tekort)

unfearlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 20:58

bedankt voor de reaties

mijn konijn is helaas over leden zolas ik al schreef maar we gaan binnen kort naar een grote kleindieren markt en dan mag ik mischien een nieuw konijntje uitzoeken en dan gaan ze gewoon bij elkaar en als he tniet goed gaat gaan ze gewoon uitelkaar

maar iedereen bedankt!

blokje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:04

cavia's en konijnen kunnen beter bij elkaar dan 2 konijnen.
ze maken amper ruzie en knijnen wel.
dus jullie kunnen het gerust doen

kwadraatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:48

Je zou het kunnen proberen, maar als ze gaan vechten zou ik ze meteen uit elkaar halen.

Maar ik ben eigenlijk meer voor 2 caafjes samen

snoeske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 22:02

ik heb een konijn (vrouwtje) en een cavia (mannetje) het gaate cht super goed, ik heb een cavia gekocht omdat mijn konijn heel alleen zat. ik heb de cavia gewoon zo in 1x bij het konijn in het hok gezet.

ze zijn onafschijdelijk, want de cavia moetst van de zomer even op pad ( naar een lekkere dame haha) maar het konijn was er niet blij mee ze ging het hele hok doorzoeken waar de cavia was, en de cavia was ook niet echt bij zn plaats, ze misten mekaar gewoon! dus bij mij gaat het super...

konijntje toen ze nog klein was (vorig jaar)

Afbeelding

mijn caafje,

Afbeelding

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 10:44

het kan goed gaan, maar het kan ook goed fout gaan. Als je het idee hebt dat het goed fout gaat, uit elkaar trekken! Anders gewoon lekker bij elkaar laten zitten. Wij hebben hier ook 1 caaf bij 2 konijnen inzitten. Ze vermaken zich prima met elkaar en de caaf ligt gewoon boven op de konijnen te meuren (oeps.... slapen). Ik geef gemengd hun voer, onderop caviakorrel en bovenop konijnenkorrel. Doe ik het andersom, dan heeft meneer de caaf bijna niks gehad omdat de konijnen weten dat het lekkere bovenop ligt..... Nu vreten ze hun buik vol met konijnenvoer en de caaf spit naar onder toe voor zijn lekkers. Gaat perfect!

hannatjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 10:27

spoekie schreef:
Naar mijn ervaring gaat dat dus niet.
Ik heb ook een mannetjes konijn en een vrouwtjes cavia. En konijnen hebben af en toe van die periodes, dat ze ergens zin in hebben... En bij ons probeerde dus het konijn op de cavia te springen. Dat was gewoon te zielig, dus helaas, maar ik vind het gewoon te zielig voor mijn cavia.

bij konijnen word dit wat jij bedoelt ook wel gewoon als spelen gezien raar spelletje maar ja..
mijn konijndoet dat ook zo nu en dan maar dan moet je gewoon een klein hokje maken waar alleen je cavia in kan en niet je konijn en dan een knuffel er in leggen zo dat hij daar mee kan gaan ''spelen''
wel een oude knuffel want ze gaan er ook aan knagen soms