Levensgevaarlijk die Staffords

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 21:18

Ahw, wat een leuke zeg

Marjo_Wystan

Re: Levensgevaarlijk die Staffords

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 22:58

branco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 10:55

@marjo82: maar vind het nog belachelijker dat er mensen zijn die bewust een stafford zonder stamboom kopen omdat dit goedkoper is.
als die er niet meer waren werd er ook niet zoveel gefokt zonder stamboom.

hele leuke foto's trouwens ook van jou hond! erg mooie hond.

Marjo_Wystan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 11:38

Ja het is absoluut waar! Als er ook maar 0,00001 procent kans bestaat dat ze je hond moeten afmaken, en je weet dit van te voren, zou ik ook liever 1000 euro meer betalen voor het papiertje. Maar ik denk ook dat veel mensen het niet weten.

Zijn er hier mensen die een stafford hebben zonder papieren? (en misschien hebben gekocht zonder te weten dat dit niet mag?)

branco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 12:39

ik wil niet zeiken ofzo. maar ik heb daar niet echt begrip voor, ik vindt dat zo ontzettend dom! je moet je naar mijn mening eerst verdiepen in het ras dus ook in de regels die daar bijhoren.

Maar voor de duidelijkheid met of zonder papier zijn ze natuurlijk even lief. dus vind het wel heel erg voor de honden zelf.
Als ik er aan denk dat mijn hond afgemaakt zou worden wordt ik al helemaal naar.

Marjo_Wystan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 13:29

Ik ben het met je eens dat je je moet verdiepen in het ras, zo zou ik het ook doen, en dan kom je er wel achter... Maar sommige mensen zijn gewoon niet zo! En als je dan van anderen hebt gehoord over het ras en je besluit er eentje aan te schaffen en later hoor je dat het niet mag... dan kan ik dat best begrijpen...

Maar scheelt het nou echt zoveel? Qua geld, met of zonder stamboom? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar!

madelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 13:33

ja het scheelt enorm veel. een stamboomloze stafford heb je vanaf 300 euro wel, en 1 met stamboom kost algauw 1000 euro. dus je ziet het scheelt enorm

branco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 13:39

ja dat scheelt inderdaad echt een paar honderd euro.
met stamboom betaal je nu tussen de 700,- en 900,- euro ongeveer.
zonder stamboomheb je al een stafford voor 200,-euro.

dat is veel geld natuurlijk, maar de vraag is weegt al dat geld op tegen het verdriet dat je hebt als je hond wordt afgemaakt.

ik ben heel kortzichyig trouwens maar heb echt geen begrip voor mensen die "zomaar"een stafford kopen.
Wat ik wel wat anders vind, is als je bv zo'n hond via via krijgt of uit het asielwil halen om hem te helpen. maar als je zo'n hond echt wilhelpen kan die natuurlijk beter in belgie geplaats worden. of je moet heel voorzichtig doen en niet in de randstad er mee te koop gaan lopen, zoals helaas heel veel mensen doen uit stoerigheid. zo irritant is dat.

whisperramse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 13:46

hier is er één die een staff gaat adopteren!!
woon wel in Bzlgië en moeten eerst verhuizen daarvoor.
heb nu 3 honden
binnenkort verhuizen we naar een schattig boerderijtje rechtover onze paarden