Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
reina schreef:Wat een leukerds! Maarre, toch raar dat je ze zonder staart gekregen hebt.. Waar komen ze vandaan? Wat ik me afvroeg is hoe de pitbull-wet wordt toegepast in Nederland. Als je geen enorme hondenkenner bent, zou je deze honden kunnen aanzien voor niet raszuivere staffordshires en die mag je in Nederland niet houden. Kunnen er dan ook problemen ontstaan wanneer je deze honden hebt (zonder papier)?
MMaxje schreef:Ze hebben Stafford trekjes, en vallen volgens mij rechtstreeks onder de RAD. Alle honden die erop LIJKEN (ook kruisingen doe er toevallig op lijken, bijv Boxer-Pointer) vallen eronder, en worden zonder pardon ingeslapen.
http://www.hondenbescherming.nl/1_ontwikkelingen/13_hondenland/rad.html
Citaat:Alertheid en waakzaamheid is geboden bij het bezit van deze honden: de passie tot vechten is net als de krachtige lichaamsbouw genetisch bepaald. Bovendien geeft de Pitbullachtige nauwelijks dreigsignalen af waardoor deze in zijn gedrag voor mens en dier onvoorspelbaar kan zijn. Een Pitbullachtige vraagt om een eigenaar die zich bewust is van de eigenschappen van zijn dier en dan ook zijn verantwoordelijkheid in de publieke omgeving neemt.[/qoute]
Als die 'passie' ze genetisch bepaald is, en als ze zo onvoorspelbaar zijn doordat ze nauwelijks signalen afgeven, vraag ik me af waarom ze dan in Engeland de nr 1 gezinshond zijn? Let wel, 'gezinshond', dus vaak kleine kinderen die vaak voor een dier erg onvoorspelbaar en druk zijn, en soms gemeen.
In Engeland hebben ze ook een pit-bull wet, maar daar valt de Stafford er dus niet onder. En ik neem aan dat daar heus wel degelijk onderzoek naar gedaan is.
Nog een quote:Citaat:De honden vormen, vanwege hun genetische aanleg tot vechten, met name een gevaar voor andere honden. Helaas zijn er toch nog eigenaren, die hun hond bijzonder lief hebben maar geen weet hebben van dreigende agressie en genetische aanleg. Ze zullen zich niet realiseren dat hun hond niet los kan en/of zonder muilkorf kan wandelen. Ook is spelen met andere honden voor deze honden niet weggelegd omdat wanneer de hond volwassen is hij liever met andere honden vecht dan speelt.
madelien schreef:MMaxje schreef:Ze hebben Stafford trekjes, en vallen volgens mij rechtstreeks onder de RAD. Alle honden die erop LIJKEN (ook kruisingen doe er toevallig op lijken, bijv Boxer-Pointer) vallen eronder, en worden zonder pardon ingeslapen.
http://www.hondenbescherming.nl/1_ontwikkelingen/13_hondenland/rad.html
volgens mij heb jij nog nooit een stafford gezien... mijn honden lijken qua kop misschien EEN BEETJE erop en dan nog geeneens allebei maar alleen Tiga. maar als je ze ziet lopen en rennen en in het echt ziet, zie je toch echt duidelijk dat er boxerbloed in zit en GEEN stafford. je bent welkom om ze een keer uit te komen laten hoor
madelien schreef:*knip knip* ik ging net naar buiten met mijn honden en kinderen lopen er dus wel met een boog omheen (niet banketstaaf bedoelt, maar dan vooral die buitenlandse kinderen) terwijl mijn honden juist houden van kinderen
Bonny schreef:ik zie er helemaal geen Boxer in...
Enne paardenmeisj: Je mag de staart en de oren niet meer couperen, alleen in het Belgie mag het nog
madelien schreef:Bonny schreef:ik zie er helemaal geen Boxer in...
Enne paardenmeisj: Je mag de staart en de oren niet meer couperen, alleen in het Belgie mag het nog
wat zie jij erin dan?