Opzoek naar huisdier... Maar wat is oke in flat.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Freggel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 21:33

PeruaansePas schreef:
Ik denk dat een Gupi een heel leuk dier voor je is. Het is uitstekend geschikt voor mensen die de hele dag weg zijn en 's avonds ook nog naar hun paard willen.

http://www.originelegeschenken.be/searc ... plate=blue

Daar heb je volgens mij nog gelijk in ook

_Mars_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 22:06

cavia.. lekker stilte miepen wel eens.. konijnen zijn lekkelstil..
vissen.. nog rustiger... hamsters.. .. maar ik zal dr wel 2 nemen.. kunnen ze spelen...

Suuskipje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 22:59

ja cavia'tjes zouden wel leuk zijn denk ik, hamsters, of ehmmm muizen?? misschien chinchilla's?? fretjes hebben dnek ik meer aandacht nodig...

wel grappig van cavia's lijkt net of ze de hele tijd zeggen: wietwietwiet gehhe..

CaPrIoLe`79

Re: Opzoek naar huisdier... Maar wat is oke in flat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 23:01

Ik heb nog wel een 20 jaar oude roodwangsierschildpad voor je. Heb hem voor m`n 6e verjaardag gekregen. Hij zit nu op m`n kamer bij mn ouders waar ik niet zo vaak kom omdat ik in belgie intern op een springstal werk. Hij heet Schoffel. Ja sorry, maar toen ik 6 was was ik niet orgineler. Hij is niet echt moeilijk. `s Ochtends exact op voedertijd (wanneer ik wakker wordt)maakt hij wat herrie en moet je wat kattenbrokken in het water gooien en de rest van de dag zit hij op zn steen in het zonnetje. Het is een flink taai dier en op zoek naar een trouw nieuw fulltime baasje.

ikke17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 23:09

een kat wil ook wel wat aandacht..hou daar rekening mee en er zijn katten die er een hekel aan hebben om alleen et zijn en meestal weet je dat niet voor de aankoop...

Als ik kijk naar je situatie en denk aan het dierenwelzijn...dan zou ik een aquaruim aanschaffen met een paar vissen of dergelijke..2 roodwangschildpadjes ook kun je denken aan een baardagame als je er 2 neemt hebben ze niet zoveel aandacht nodig dat is altijd zo neem je 2 dieren dan hoef je er al minder aandacht aan te besteden. Heb je 1 huisdier (geldt ook voor hamster,rat,gerbil etc.!!!!) dan moetr je ze sowieso 2 uur per dag aandacht geven. Rondom knaagdieren zijn vaak mistanden maar ook die hebben minimaal 2 uur per dag aandacht nodig als ze alleen zitten vandaar mijn conclusie,vissen of reptielen.

Met vriendelijke groet lilian

ikke17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 23:15

Even over chinchilla,s ik werk in de grootste chincilla opvang ter wereld en ik geef je op een briefje nee die dieren NIET!!! het zijn exoten en komen uit het andes gebergte en zijn leuke dieren maar voor iemand als jij met weinig tijd een afrader alleen al omdat ze gigantisch veel rommel in de kooi en buiten de kooi maken,nachtdieren zijn en veel aandacht nodig hebben ook is de kennis over deze dieren vaak zo beperkt dat er zich situaties voor kunnen doen die niet altijd snel opgemerkt worden bijvoorbeeld knik in de darm,penisprolaps etc. ook zijn deze dieren heel erg stress gevoelig en houden niet van veel herrie dus ook niet van harde tv en muziek die aanstaat enzo. De dieren kunne zelfs depressief raken als er iets in hun omgeving niet klopt... kijk maar op www.vida-nueva.nl de site..

Knaagdieren hebben wel degelijk veel aandacht nodig! Als je niks specifiek van dieren afweet moet je niet direct roepen neem dit of dat maar...eerst goede voorlichting mischien???

Alwiene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 23:21

Inderdaad, goed over na denken. Houdt er bij vogels rekening mee dat deze een flinke partij herrie kunnen maken, daar moet je wel tegen kunnen.

Voor alle kleine dieren geldt trouwens ook dat als je ze tam wil maken (en dat wil je waarschijnlijk, want dat schattige kleine hamstertje is opeens zo schattig niet meer als hij in je vingers hangt als je hem op wilt pakken) je zeker in het begin daar veel tijd en aandacht in zult moeten stoppen en dit ook bij moet houden.

Russische dwerghamsters zijn ook leuk, en meestal van nature erg tam (hoewel ik er ook wel eens een kreng bij gehad heb!!) en kunnen zich erg goed met zijn tweeën in hun kooitje redden. Pas wel op, zet een mannetje en een vrouwtje samen en je hebt binnen de kortste keren een heel weeshuis aan hamstertjes, die beestjes fokken als konijnen.

Maar misschien is het inderdaad handig om even af te wachten waar je terecht komt. Met zo weinig tijd zou ik in ieder geval niet voor een hond kiezen, maar met een leuke benedenwoning zouden twee katten misschien wel een optie zijn.

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 00:02

Geen katten en ook geen hond.
Katten hebben meer aandacht nodig. Bij ons asiel zou je ze niet eens mee krijgen idem hond.

Neem dan of 2 knaagdieren of 2 konijnen (denk dat aquaria en reptiel niet zo leuk is, maar dat is mijn mening )
Als je voor konijnen gaat raad ik je een opvang aan: www.bunnybin.nl
Die helpen je met koppelen van deze dieren en je doet wat goed voor ze. Zo hebben ze daar al gecastereerde rammen zitten met voedsters en heb je verder geen probleem met vechtende konijnen of onverwachtse nestjes ivm de dierenwinkels ze weer verkeerd verkopen.

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 00:35

Faniek schreef:
Geen katten en ook geen hond.
Katten hebben meer aandacht nodig. Bij ons asiel zou je ze niet eens mee krijgen idem hond.

waarom niet

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 00:46

Omdat deze dieren meer aandacht nodig hebben dan ze kan bieden. Deze dieren zijn erg op mensen gesteld. Bij ons in het asiel krijg je dit soort dieren niet mee als je de hele dag en avond weg bent.

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 01:24

overdag zitten mijn honden en katten ook alleen hoor

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 01:31

Paar vogeltjes nemen kan ook nog. Vooral parkietjes zijn erg gezellig.

Angeliekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 01:45

freaky schreef:
Je kunt ook een cavia en een konijntje nemen. Ik heb die van mij al 10 jaar bij elkaar.

En angeliekje er zijn inderdaad veel mensen die de hele dag werken en een hond nemen, ik vind dat belachelijk! Waarom neem je dan een hond?? Veel mensen denken niet goed na voordat ze een huisdier nemen. Een huisdier moet je niet impulsief kopen. Kijk maar eens op marktplaats hoeveel mensen hun huisdier kwijt willen om vage redenen......

Even voor de duidelijkheid....ik heb mijn hond niet gekocht! Ik heb mijn hond meegenomen, omdat ze anders afgemaakt zou worden, dit kon ik niet toelaten, dus het was de keus of af laten maken of het beestje meenemen en in een flat stoppen. En die hond lijd er echt niet onder. Ze krijgt aandacht, en beweging genoeg, een normale hond die thuis zit met een baasje zal er jaloers op worden! Ze gaat dus s'avonds gewoon mee naar de boerderij waar mijn paard staat, en nog eens minimaal 2 keer per week naar het bos om zich eens lekker uit te leven met andere honden, ze slaapt iedere avond bij mijn vriend en mij op bed, en als we op visite gaan, dan gaat ze ook gewoon mee, dit allemaal zie ik ook niet iedereen doen! Die honden mogen blij zijn als ze drie keer per dag een rondje uitgelaten worden en de hele dag verder thuis zitten.

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 02:01

Als je overdag werkt en savonds ook weg bent vind ik ook niet dat je een hond of kat moet nemen. En honden vind ik zowiezo al niet thuishoren op een flat. Als ze met minimaal 2 zijn dan kunnen honden en katten nog wel goed langere tijd alleen thuisblijven, maar overdag én 's avonds weg vind ik dan toch wel erg veel van het goede. Neem lekker iets van knaagdieren. Vogels zou ik ook niet doen, je zal denk ik iig niet echt erg tamme vogels krijgen als je erg veel van huis bent. Maar als je genoeg hebt aan gewoon een beetje gezellig gekwetter op de achtergrond en het niet erg vind om de vogelpoep van de vensterbanken te schrapen zijn het ook leuke diertjes Want ze moeten wel los kunnen als je weg bent vind ik dan...

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 02:26

ik heb 2 hondjes op een flat en ik ben s'avonds thuis

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 02:35

Gewoon j eigen onderschrift ter harte nemen;-) Niet alleen je paard maar ook voor ieder ander dier wat je neemt draag je verantwoordelijkheid.

Maar vandaar ook je vraag!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 09:44

marciatjuh schreef:
cavia.. lekker stilte miepen wel eens.. konijnen zijn lekkelstil..
vissen.. nog rustiger... hamsters.. .. maar ik zal dr wel 2 nemen.. kunnen ze spelen...

NOOIT twee hamsters nemen!!! Dat wordt een slachtpartij. Behalve als je roborovski's neemt, die kunnen wel samen. De rest van de hamsters absoluut ALLEEN houden, anders slachten ze elkaar af!

Duvel91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 14:14

Konijnen zijn erg leuk .

Maar dan moet je er wel echt twee nemen, dan hebben ze in elk geval elkaar. Het zijn erg sociale dieren.

Ze kunnen bovendien heel leuk op schoot zitten, lekker brutaal zijn en het is heel leuk om ze los te zien rennen.

Je kan bijv. een stelletje uit de opvang halen, heb je nog een goede daad verricht ook ! (Hebben wij 2 van onze 3 konijnen ook vandaan )

Marye78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 14:14

Buitenzorg schreef:
Overdag werken en s avonds naar je paard? Dan heb je in t weekend een paar uurtjes tijd voor je huisdier? Dan zou ik absoluut NIET voor een kat gaan, ondanks dat t vaak zelfstandige beesten zijn, hebben ze meer nodig dan een snelle aai over de bol.
.

idd, en helemaal als je maar 1 kat neemt!

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 14:23

Ik zou trouwens ook voor een knaagdier gaan, en denk dat een ratje dan nog het leukst is. (i.m.o. 2 ratjes samen).
reptielen zijn trouwens ook wel leuk, maar je moet er van houden. Ze zijn natuurlijk erg rustig en niet echt knuffelig
Maar een baardagaam, of luipaardgekko kan ook heel gezellig zijn hoor!

HALLOO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 16:57

ik woon zelf niet in een flat
maar ik heb wel zlef kanaries gehad daarvoor hoef je niet veel te doen.
als het bakje leeg is dan doe je er gewoon nieuwe bij(zelfde met water).
en 1x per week verschonen.
en het voer kost ook niet duur.

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 17:10

Als je overdag werkt en 's avonds bij de paarden bent moet je in ieder geval geen hond of kat nemen maar een huisdier wat met weinig aandacht toe kan. Zoals vissen bijvoorbeeld.

Verder heb ik nooit begrepen waarom een hond niet op een flat zou kunnen. Flats zijn niet per definitie klein. Veel appartementen zijn net zo groot als een gewoon huis afgezien van dat er geen hal en trap aanwezig zijn. Persoonlijk denk ik dat een hond beter af is op een flat bij mensen waarbij een groot gedeelte van de dag iemand aanwezig is en waarbij hij 4 keer per dag wordt uitgelaten.

Dan een hond in gewoon huis die de hele dag alleen gelaten wordt en alleen 's ochtends en 's avonds een ommetje maakt. Aan een tuin waar hij niet in kan omdat zijn baasjes werken heeft een hond ook helemaal niets.

tijger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 17:33

heey,

als ik jou was zou ik gaan voor 2 caviatjes OF 2 konijntjes uit het zelfde nest in een hele grote kooi.

maar hou er wel rekening mee zo'n beestje kan ziek worden en heeft dan verzorging nodig

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 17:44

Ik werk ook en heb 2 paarden.

3 weken geleden heb ik uit het asiel een kat gehaald.

Bewust een wat oudere kat die alleen kon zijn.
Ze kan niet met andere katten samen dus een 2e gaat niet.

Het gaat heel goed, ze heeft veel speeltjes, zit met etenstijd lekker naast me slaapt de hele nacht op bed en tussendoor probeer k haar zoveel mogenlijk aandacht te gegevn.
Door de weeks is er inderdaad wat minder tijd voor aandacht maar dat geld voor mijn paarden ook. Maar in het weekend zorg ik dat ik s'middags weer thuis ben en dat dan ook de rest van de dag blijf.

Ik hoop van het voorjaar een andere baan te vinden waardoor ik wat eerder thuis ben en ook de paarden zullen verhuizen naar een stal waar ik ze eens een dagje kan laten staan. Op dit moment ben ik nl echt verplicht iedere dag te gaan.

Ik ben eigenlijk altijd bezig mijn leven zo in te delen dat er genoeg tijd is voor de dieren.

Jasmijn_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 19:19

is een hamster niet wat?
Mijn hamster wordt pas om 9 uur of later wakker...
Dan krijgt ie alle aandacht en dan gaat hij weer slapen
tijd zat, (tenzij je om 9 uur 's avonds werkt :p )