Baika behendigheid wedstrijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 21:38

Leuk hondje, en behendigheid is inderdaad erg leuk. Zo te zien heeft ze wel talent.

Maar helaas ben ik het 300% met de andere eens, dit is een veeeelste zware belasting voor zo'n jong dier. Die lage sprongetjes vallen nou nog wel mee, maar die schutting, dat is écht heel slecht.
Het dier moet zijn energie in het groeien steken, hou je hier geen rekening mee, kan je de gewrichten goed beschadigen. Ook heb je door deze belasting kans op spieraandoeningen.
Zelfs voor volwassen honden is behendigheid erg zwaar, er zijn zat honden die door behendigheid operaties hebben moeten ondergaan aan hun gewrichten, vooral de heupen, achterknietjes en voor 'polsjes' zijn vaak beschadigt.

En wij hebben geen 'laag' commentaar, wij zien een hondje die te zwaar belast wordt op een veelste vroege leeftijd (jij moest toch ook niet al op je 2de wedstrijden starten met paardrijden? Dat is ook algemeen bekend als schadelijk voor de groei van zo'n jong kind)
Deze hond is ook geestelijk veeelste jong, je belast haar heel erg en hier zal je later alleen maar last mee krijgen.

Volg asjeblieft het advies op van al deze mensen en laat dit diertje eerst uitgroeien voordat je haar weer zo belast, zowel lichamelijk als geestelijk.
En ja, ik ben met mijn hond begonnen toen hij 14 maanden was (schotse collie), en eerder mochten we niet eens meedoen, want jongere honden accepteerde ze niet omdat ze niet aansprakelijk wouden zijn voor de gevolgen die het heeft om zo vroeg te beginnen.

halibut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:44

Interessante stukjes Lysette

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 23:06

Jallist schreef:
Nog even een aanvullig:
Aan de foto's te zien heb je geloof ik een Friese Stabij. *correct me if I'm wrong* Bij dit ras is HD niet erg veelvoorkomend meer, maar bij een ras waar de kans er toch nog wel op is, zou ik al helemaal voorzichtig zijn met activiteiten voor een jonge hond...

De ouders zijn waarschijnlijk beide niet getest op HD. Wat ze namelijk bij de rasvereniging NVSW altijd verplicht moeten doen bij beide ouders, dus als je een stamboom hond hebt via de vereniging wat deze dus niet is..
De kans kan er opzich zijn dat een van de ouders HD heeft. Waardoor dat nog groter wordt als je met een jonge pup, en je bent al begonnen toen ze nog jonger dan 5 maanden was, zo fanatiek behendigheid gaat doen... Dat is gewoon dom..

Jammer dat jij alleen reacties verwachtte van 'ooh wat leuk' en 'lief' blablablaat.
En dat je zo te lezen niet wilt begrijpen dat dit voor een jonge pup fout is!

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 23:43

ik snap eerlijk gezegt niet dat jij dit op bokt DURFT zetten....
5 maanden is te jong
ik ben met die van mij laag begonnen op zijn 1.3 jaar
dus stop maar een half jaar met behendigheid en leer hem gewone basisdingetjes

xJurdyWonanx

Re: Baika behendigheid wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 23:52

Het is een leuke pup.. maar ik ben het eerlijk gezegd met de rest eens.. Ik ben zelf ook lid bij een hondenvereniging. Ik heb een Bouvier van nu 1 jaar en daar wacht ik zeker nog een half jaar mee tot ik behendigheid ga doen. liever nog tot ze 2 is. Ze kan nu ff niet meer meedoen omdat ze nu 4 dagen de pups heeft ( wat een ongelukje was, maar laten weghalen was niet nodig) en zodra in maart de nieuwe cursussen beginnen gaan we weer beginnen met gewone gehoorzaamheid enz.
Bij een Bouvier is Hd ook best veel voor komend. daarom laat ik haar nu zowieso (bijna) niet springen ofzo. hooguit 30/40 cm ?

Dus ik zou eerst maar beginnen aan een gehoorzaamheid cursus(sen), dat is namelijk leerzaam, niet belastend en leuk. en dan als je hond ong 1,5 is met behendigheid beginnen.

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 08:52

Ik ben het volledig met de rest eens! Maar goed, dat heb je nu al 20x gehoord dus nu weet je het wel

Het is een leuke hond die laatste 2 foto's zijn lief.!