Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
BailyKarlos schreef:nou suc-6 ermee!!!
Hamsters zijn leuke beesten
Sammm schreef:Amethyst schreef:Ik zal je even uit de droom helpen, zo zijn alle hamsters
Als je er niet mee om weet te gaan wel ja.... Sorry hoor, maar ik word een beetje flauw van als ik die opmerkingen over hamsters altijd lees, het zijn schatten van beesten, tenminste, als je er mee om weet te gaan
Als je een hamster gekocht hebt moet je hem de eerste dagen met rust laten. Hij moet vooral nog heel veel wennen aan de nieuwe omgeving, nieuwe geuren, nieuwe geluiden.
Na een paar dagen kun je proberen hem wat uit je hand te voeren. Lukt dat, kijk dan of hij voorzichtig op je hand wil stappen. Als dat lukt kun je hem steeds een klein stukje optillen in de kooi. Vervolgens kun je hem er uit halen. Let op; Hoe lang het duurt om hem tam te maken verschilt per hamster. Ik heb hamsters gehad die direct tam waren, maar ook hamsters waar ik wel twee weken echt intensief mee bezig ben geweest. En ook dat werden uiteindelijk de liefste beestjes.
Krijsen is puur een teken van angst. Zoals verder al gezegd is nooit van boven benaderen.
En nooit wakker maken. We maken jou toch ook ‘s nachts niet wakker?Zomaar wakker maken vinden hamsters niet leuk, en het is bovendien ook erg slecht voor ze (als je dit vaak doet kunnen ze zelfs eerder dood gaan).
Als je nog vragen hebt mag je me altijd pb'en..