mijn lieverd...voorgoed weg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emmaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:08

ajb, ik zie nu net dat zijn pootje er niet helemaal opstaat

xx_Merle

Re: mijn lieverd...voorgoed weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:11

Oh wat erg
Niet eerlijk van je ouders
Heel veel sterkte ermee ...
Liefs merle

Laurier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 18:13

hmm..ja dat zie ik nu ook net... zou je misschien nog eentje voor me willen bewerken??

nog een foto van mij lieverdje:
Afbeelding

rosecroft6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:16

Wat vreemd dat ze hem hebben in laten slapen voor zoiets.
Heb je je ouders er al over gesproken.
En hoe weet je dat hij ingeslapen is dan?

Bestek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:21

Sjezus dat is niet niets zeg..
Ben je er al achter waarom je ouders deze stap hebben gezet?

Wat ik niet snap is dat de dierenarts hier zomaar mee akkoord is gegaan. Toen wij 8 jaar geleden onze Mukkes (Kruising Boxer - Engelse Mastiff) nog hadden, heeft hij ook een keer iemand gebeten. Helemaal zonder aanleiding. Wij zijn toen ook met hem naar de dierenarts gegaan, en deze heeft ons aangeraden om in Utrecht hem te laten onderzoeken door een hoogleraar Gedragswetenschappen mbt honden.
Daar is toen uitgekomen dat we hem helemaal kort moesten gaan houden, ongelofelijk streng voor hem moesten gaan zijn en zo heeft hij toch nog 4 jaar langer bij ons geleeft .

Daarom vind ik het raar dat jouw dierenarts er zomaar mee akkoord is gegaan dat een hond die nooit vals is geweest meteen dood moet. Zeker omdat jouw ouders niet de rechtmatige eigenaar zijn. Jij bent wel minderjarig, maar wat ik er zo uit begrijp ben jij ook degene die verantwoordelijk voor hem is. De beslissing zou dus altijd bij jou moeten liggen.

Heel erg veel sterkte ermee..

Emmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:52

daffie91 schreef:
hmm..ja dat zie ik nu ook net... zou je misschien nog eentje voor me willen bewerken??

nog een foto van mij lieverdje:
Afbeelding

tuurlijk , ik ben nog een beetje aan het puzzelen met mijn nieuwe prgramma.
is er nog een bepaalde achtergrond of tekst die je erbij wilt?

sammy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:55

wat banketstaaf van je ouders ik zou boos op ze zijn geweest voor 1x bijten daar kan je ze wel voor straffe hoor maar de dood straf :s vind k wel een beetje raar sterkte verder

Laurier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 19:14

ik heb net mijn moeder gesproken...en ja het was de eerste keer bijten...maar hij heeft de laatste tijd al vaker gegromd... en het was zo dat mijn moeder al op bed lag en mijn vader wilde de hond in de kooi doen, maar hij kwam niet. dus liep hij naar hem toe en tikte tegen de mand aan van kom nou... en joerie draaide zich om en beet heel hard in mijn vader zijn arm, hij heeft er nu verband om... nou hadden ze dus zo iets van we gaan morgen naar de dierenarts om hem te laten inslapen, maar eerst eens kijken wat die er van zegt. dus mijn vader van morgen naar de dierenarts en die zei ook van ja hij is echt nog helemaal gezond, het moet de ouderdom zijn... en ja toen kwam de moeilijke, beslissende keuze en heeft mijn vader toch voor ons gekozen want eerdaags pakt hij misschien wel mij of mijn broertje en dat wilde hij dus echt niet. dus hij hield joerie vast, terwijl de dierenarts hem een spuitje gaf... nou en hij had nog nooit gebeten, maar als mijn vader hem toen niet zo ontzettend goed had vastgehad had hij weer gebeten. na dit gehoord te hebben was ik het natuurlijk nog niet met ze eens want waarom hebben ze dan niets gezegt? dit is omdat we dit nog nooit hebben meegemaakt en mij moeder dacht dat dit het beste was, ze dacht dat het anders nog moeilijker was geweest om de keuze echt door te zetten. ik baal hier natuurlijk verschikkelijk van want ik had wel graag afscheid willen nemen, maar van de andere kant snap ik mijn moeder ook wel, ze dacht dat ik hem dan nooit had losgelaten (had ik dan waarschijnlijk ook niet makkelijk gedaan)... nou ja ik hoop dat jullie het nu een beetje snappen... voor mij is het nu gelukkig een stuk duidelijker, maar ja dit neemt mij verdriet natuurlijk niet weg

(sorry voor dit lange verhaal)

je blijft echt voor altijd in mijn hart, lieve schat

Laurier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 19:15

o ja @ emmaatjuh: euh... het maakt mij niet zoveel uit wat voor tekstm, verzin maar wat

halibut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 19:18

Ik vind het wel een goede beslissing eigenlijk van je ouders. Een beetje dementerende hond kan inderdaad best gevaarlijk zijn. Begrijpelijk dat je afscheid had willen nemen, maar ik snap je moeder ook wel dat ze dacht dat dat te moeilijk voor je werd. Maar het blijft natuurlijk wel heel erg dat je je vriendje kwijt bent... Sterkte hoor

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 19:22

Ik begrijp ook heel goed het standpunt van jou ouders, maar honden blijven dieren die dingen en gebeurtenissen heel sterk aan voelen komen:

Citaat:
dus hij hield joerie vast, terwijl de dierenarts hem een spuitje gaf... nou en hij had nog nooit gebeten, maar als mijn vader hem toen niet zo ontzettend goed had vastgehad had hij weer gebeten.

Ik begrijp de reactie van de hond wel, pure angst! Wel jammer dat de dierenarts jullie niet doorverwezen heeft naar Utrecht!Dan had je waarschijnlijk wel de echte reden van dit gedrag kunnen achter halen!

Veel sterkte met je verdriet

Laurier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 19:55

@ linda_arnold; tjah.. het ligt er inderdaad ook maar net aan wat voor derenarts je hebt en wat die zegt... die van ons zei dus dat dit kwam door de ouderdom (hij is pas nog onderzocht) en dat een hond die eenmaal bijt, heel vaak blijft bijten. mijn ouders konden er ook voor kiezen om hem te houden of naar het asiel te doen, maar het tweede wilde ze zo ie zo niet, omdat ze dan iemand met het probleem "opschepte". en zelf houden, maar dah risico wilden ze niet nemen! als hij dan nog eens had gebeten, had hij waarschijnlijk ontzettend veel pijn gehad. want op zo'n moment kan mijn vader best hardhandig zijn!

linda_arnold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 19:57

ik begrijp je, sterkte

Laurier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 20:02

dank je

rosecroft6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 16:15

hoe oud was hij?

Laurier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 18:35

hij zou donderdag negen zijn geworden...is wel een mooie leeftijd opzich, want het is een echt rashond en ik heb gehoord dat deze nooit zo heel oud worden, maar dan nog...

Emmaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 23:04

sorry, ik heb het echt druk de laatste tijd. ikzal zo snel mogelijk aan de bewerking beginnen.

Jacimatho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 23:11

Wat naar voor je dat je zo je vriend kwijtraakt.
Het is een Weimaraner of niet?

Heel erg jammer dat je ouders direct besloten hebben om hem in te laten slapen, via de rasvereniging was er zeker nog wel plaats geweest wellicht op een plek zonder kinderen.
Maar daar heb jij nu niet zoveel aan...

Heel veel sterkte, zolang je hem herinnert is hij nog in je hart.

Laurier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 17:05

@ emmaatjuh; geeft niet hoor... geef maar een keer een gil als het gelukt is ...

@ jacimatho; nee het was een duitse staander...en ja ze hadden dat idd kunnen doen, maar dan weet je ook niet waar hij terecht komt. Misschien slaan ze hem dan wel helemaal af als hij een keer bijt, terwijl hij waarschijnlijk er niets aan kon doen omdat hij ziek was. achteraf hebben mijn ouders spijt dat ze hem niet nog hebben laten onderzoeken, dan hadden ze zekerheid gehad. Maar ja daar is nu niets meer aan te doen, dat is dus een les voor de volgende keer.

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 18:05

Jammer dat ze niets op voorhand zeiden, is niet zo leuk voor je...
Sterkte!

xDAANTJEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 11:07

Hee daf!

egt erg wat er is gebeurd.. bij onze hond is hetzelfde gebeurd 6 jaar geleden vind het nog steeds erg.. vooral toen blister 2 weken geleden weg ging moes ik er nog best veel aan denken ik zie je binnekort snel weer en veel sterkte!

xx DaaanTjee

Laurier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 13:36

dank jullie wel

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 13:41

Sterkte ermee meissie! Dat is echt geen leuke streek van je ouders.
Het was wel een mooie hond!

Laurier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 19:51

tja dat vond ik ook...maar ja we hebben het gelukkig allemaal bijgelegd (als zo iets nog is mocht voorvallen zullen ze het wel aan me vragen) en euh we krijgen als het goed is een nieuwe hond

linda_arnold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 21:06

Ik zou daar nog niet eens aan willen denken...........................een nieuwe hond?!?!?!?!

Een 'nieuwe' hond kan de oude niet vervangen in mijn ogen. Het is geen product............

Sorry als het een beetje harder overkomt als bedoeld, maar dit is mijn 'persoonlijke' mening