Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
zitake schreef:ik heb er ook eentje, maar ik heb een konijntje met doorgroeiende tanden en dit houdt ze enigzins op lengte (niet helemaal maar het helpt), het is wel geen met mineralen enzo hoor, gewoon een harde witte. Ze bijten er precies gewoon brokjes af.
Citaat:Mensen de knaagsteen is heel belangrijk omdat een konijn zijn tanden moet kunnen afslijten dit door middel van de knaagsteen! De liksteen is ook van essentieel belang.
Lydian schreef:Klinkt allemaal heel leuk hoor maar de meeste konijnen hebben een liksteen om het calcuim/zoutperecentage op peil te houden ze likken dan ook niet de hele dag aan die steen maar af en toe een enkele keer als konijnen de hele tijd door likken is er dus iets mis met de calcium/zout percentage in het lichaam van het konijn. Je moet dan dus suplementen gaan geven als het konijn zelf te weinig stoffen aanmaakt. Ook kan het zijn dat je een ander dieet moet maken dat wil zeggen het voer en dus ingredienten wijzigen en de ontbrekende elementen toevoegen.
Onderzoek heeft zelfs aangetoond dat een konijn in gevangenschap een lik en knaagsteen nodig heeft. In de natuur krijgen ze dit vanzelf maar in gevangenschap niet dat moet jij ze dus aanbieden.
Er zijn likstenen in de omloop die idd een teveel calcium zouden bieden. Maar wees gerust de lik en knaagstenen van o.a vitakraft zijn helemaal in orde dus die kun je sowieso aanschaffen voor je bunny.
Mensen de knaagsteen is heel belangrijk omdat een konijn zijn tanden moet kunnen afslijten dit door middel van de knaagsteen! De liksteen is ook van essentieel belang.
Vriendelijke groeten lilian voor verdere vragen stuur me even een pm
Hamsterwatten is een organisch (natuurlijk) product en wordt dus gewoon verteerd no worry,s en als het daadwerkelijk slecht was lag het echt niet in de winkel en geloof me producten worden wel degelijk goed getest weet er zelf alles van en als iets op welke manier dan ook schadelijk is wordt het direct uit de handel gehaald en aangepast of natuurlijk niet in de handel gebracht