Konijnen op dieet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Francien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:14

litteltje schreef:
Ik geef 's morgens en 's avonds een heel klein beetje voer, en heel veel hooi. Maar ik krijg nooit eens de tijd om het eten in het bakje te doen..

Ik denk dat dat het beste is idd

tijger

Re: Konijnen op dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:39

geef je konijn nooit zomaar heel veel groenvoer in 1 keer als hij hier niet aan gewent is.
Dit is echt heel erg slecht voor een konijn (waterbuik enz.)
Als je, je konijn echt wil af laten vallen geef hem dan geen tot heel weinig brokken (ook geen gemeng want dan eet hij alleen wat hij lekker vind en niet wat belangrijk is) en geef hem in elk geval ruim voldoende hooi en water.
wat je kan doen als je hem helemaal geen brok meer geeft is af en toe een DROOG BRUIN broodje geven met droog bedoel ik dan zo'n hard broodje je kan het gewoon ergens neerlegen en dan geven als hij echt helemaal door hard is vinden ze echt heerlijk.

PeaceGirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 22:16

Je kan natuurlijk even langsgaan bij de dierenspeciaalzaak, Daar kunnen Ze je info geven en hebben daar ook vaak wel boekjes wat wel en niet te doen met konijnen! Is erg handig, je moet er niet aan denken om je flappie verkeerd te behandelen!

@ Door_: inderdaad leven konijnen op hooi! Dat hebben ze nodig voor hun darmen, doordat t "ruwvoer" is blijven hun darmpjes actief en de benodigde stoffen kunnen zijn makkelijk uit hooi halen!

Naast hooi is 1x per dag (t liefst in de ochtend) een half bakje biks voldoende.

Pas op met groenvoer, want daar gaan ze inderdaad aan de.... en dat wil je niet!