2 reutjes bij elkaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 17:08

dat klopt,ik heb hier een alpha teef,die vreselijk knokt met een oudere rottweiler reu(gecastreerd)...en zijn echt niet de minste gevechten..nu is het al een poos wapenstilstand,de reu gaat weg als de teef in de buurt komt,zodra hij weer gaat grommen,dan zal ze hem weer onder zich in rangorde plaatsen..

en ik heb hier 2 teven die beide voor de eerste loopsheid zijn gesteriliseerd...er zijn inderdaad verschillende meningen,maar een teef veranderd niet door loops te zijn geweest.verder is het zo dat als een teef loops wordt dat er dus hormonen aangemaakt worden die invloed hebben op het evt ontwikkelen van borstkanker bij de hond..

Monchou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 18:09

Nou, ik denk toch wel dat de dierenarts weet wat ie doet als ie zo`n beestje vòòr de eerste keer loopsheid steriliseert....

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 18:17

Twee teven is lastiger als twee reuen.

Als teven gaan knokken gaat het nooit meer over, dat blijft
als reuen gaan knokken vechten ze elkaar de tent uit en dan is het klaar

Ik heb twee reuen een herder x boevier van 9 maanden en een lab van 7 maanden. kunnen enorm knokken met elkaar, maar zijn elkaars beste vrienden. Ik laat ze ook gewoon gaan...... zolang het bloed niet op de muren zit. Ze zoeken het maar uit

maar bij mij gaat het goed, soms hebben ze ruzie ergens over en dan knokken ze het uit.......... om daarna weer gezamelijk kattekwaad uit te halen

XxXLienkeXxX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 13:46

ik heb ook 2 reuen..

Teven zijn meer krengen en bij een reu is het ff rangorde kan ff fel zijn maar dan is het ook klaar als het bepaald is..

Ik heb 1 reu van 1.5 jaar en 1 van nu 5 maanden en soms is het ff grommen en bazig doen maar ze kunnen ook zo dollen en spelen..

Ik moet wel zeggen dat ik wel sociale honden heb. Mijn honden gaan dagelijks mee naar het pension waar ik werk dus zien elke dag andere honden en kunnen overal spelen makkelijk met andere honden.

En het ligt er ook aan hoe jij zelf er mee omgaat.

ik zeg eerlijk ik kom niet gelijk in een gevecht als ze wat bekvechten en snauwen ik laat ze het ook zelf uitzoeken.. En dat gaat soms ff hard maar hun weten zelf wel hoe het zit, maar ik sta wel boven mijn honden... Snap je wat ik bedoel..

Steff_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 14:16

Ik heb 2 reuen. Een van 13 en een pup van 6,5 maand.
Mijn oude reu is bazig, grommen enz.. zeg maar een beetje sagerijnig ( hoe schrijf je dat in godsnaam ) Is hij altijd al geweest. maar verder gaat het aardig goed tussen die 2. Mijn pup is nu aan het puberen, en weet niet van ophouden als het genoeg is, maar het is nog nooit vechten geweest of iets tot nu toe.
Ik laat ze alleen niet samen alleen, dat durf ik niet aan.

Spetter

Re: 2 reutjes bij elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 14:22

Ik heb 2 reuen en een teef. Eerst een reu en teef, ging prima. Toen kregen we er een volwassen reu bij. De al aanwezige reu (jack russel) heeft de nieuwe reu (labrador) een paar maal flink gecorrigeerd, maar achte vechtpartijen bleven uit. Ik vind het trouwens een fabeltje dat reuen die dominant zijn na castratie dat niet meer zijn. Mijn JR reu bleef na castratie gewoon hetzelfde, dus net zo dominant.

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 21:41

Spetter, dat is ook logisch dat het niet goed gaat. De JR ziet het teefje immers als van hem!

Spetter

Re: 2 reutjes bij elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 22:07

Ze liggen nu gedrieën in 1 mand hoor! Gaat prima, wilde alleen even er mee zeggen dat in het begin het een beetje gespannen was, misschien niet helemaal duidelijk uitgelegd