OUD Konijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mischa

Re: OUD Konijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 10:58

Zo zie ik konijnen ook het liefst hoor, lekker buiten over een grasveldje heen huppelen ofzo
Er was een tijd dat mijn konijn de hele dag over het erf heen liep en in de avond netjes in ze hokje ging, en in de ochtend mocht hij er weer uit...tot op een keer dat Bunny de overkant wou verkennen en de buurman hem van de dijk afgeplukt had...toen hebben we maar besloten Bunny in ze hokje te houden.
Maar als het goed weer is mag hij vaak een middagje op het weiland rond huppelen...dat maakt zo'n beest toch zo gelukkig

En voor konijnen die wel altijd in een hokje binnen zitten...tsja, probeer gewoon veel aandacht te geven en veel los te laten lopen zou ik zeggen.
Een konijn hoeft geen 10 jaar te worden...als hij maar gelukkig is geweest toch

DuckyMjöll

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 11:36

Ik had een konijn dat 6,5 jaar geworden was ..
Hij was nog springlevend maar hij is waarscheinlijk gepakt door een
kat Het was m'n allereerste huisdiertje
hier een foto van hem en z'n vriendje .. Hij heet trouwens ook Bunny
Afbeelding
Links Snoopy die nu 2,5 is en Rechts dus Bunny

En ik heb nu een half jaar ong een nieuw konijn erbij om Snoopy gezelschap te houden. Hij is nu nog maar 8 maanden .. en hij heet Pebbles
Afbeelding

En onze konijntjes zitten niet in een hokje alleen 'savonds zodat ze niet gepakt worden door wilde dieren hier want we zitten hier tegenover het bos .. s'ochtends worden ze losgelaten en dan lopen ze in de "jungle" zoals wij het noemen Een grote ren van 4 bij 5 meter met 2 grote bomen wt wat kleine struikjes volgend jaar plaatsen we ook wat grasmatjes erbij in

Aukjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 11:39

wij hebben er 2 gehad, eentje was 11 geworden en de andere 9.
verder zijn ze niet meer zo oud geworden..
meestal kwam het dan door de kou of iets dergelijks

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 11:40

Ik vind jouw konijn eigenlijk niet zo oud hoor!

Konijnen in het wild kunnen zo'n jaar of 25 worden. Dus dan vind ik 9 eigenlijk vergelijkbaar met een mens dat 30 is.

Maargoed, konijnen kunnen eigenlijk niet tegen kleine ruimtes en daarom gaan ze sneller dood..

No offence tegen jou hoor

Sann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 20:53

mijn konijn is 13/14 jaar!!! en ze is ook nog springlevend!

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 14:32

DuckyMjöll, wat een schitterende foto's hey! echte mooitjes hoor!

Dieuwke1989 schreef:

Nou, ik heb eerder een konijn gehad...die had ook lekker de vrijheid enz. maar is niet zo oud geworden. (is natuurlijk erg verschillend per dier) maar ik had dus niet verwacht dat Bunny 9 jaar zou worden (en hopelijk nog ouder )
Maar als ik dit hier allemaal zo lees is mijn konijn inderdaad niet zo oud nee! (en gelukkig maar )

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 15:05

onze flapje is ook 11 ofzo geworden. maar die was gewoon echt op. Wel zielig. Maar ze heeft een mooi leven gehad, al zeg ik t zelf

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 15:20

Ah wat een lieve foto's hierboven!

Ik had 2 dwergkonijntjes. Een grijze en een zwarte. Eerst hadden we alleen die grijze, toen kwam mn zusje op een dag thuis met een plastic zak en een konijntje. Er hadden jongetjes langs de weg gestaan met een plastic zak met daarin een konijntje, die wilden ze op de weg leggen zodat er een auto overheen zou rijden!
M'n zusje zag dat, is onwijs boos geworden, heeft dat konijn afgepakt en meegenomen naar huis. Best grappig, want mn zusje is eigenlijk heel lief en rusitg.
Toen hadden we dus 2 konijntjes.

De grijze is 10 geworden denk ik. Hij kon gewoon niet meer, hij werd steeds magerder.
De zwarte hebben we nog steeds (die is nu 3 denk ik), ik wil er eigenlijk nog weer een bij, als gezelschap.

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 15:29

n knijntje is nu ook 4 of 5, hij staat bij mij op de kamer, hij is helaas erg op zichzelf omdat de jaren heeft buitengestaan in een hokje van 60 cm lang en 50 breed mn arme nijn...

Hij houd ervan om geaait te worden, maar oppakken vind die niks

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 16:19

Mijn konijn is nu iets van 3...
Zit binnen, grote kooi en mag de hele dag los in de kamer. Is ook ontzettend aanhankelijk. Moet er niet aan denken dat hij doodgaat...

Eliana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 19:29

Mijn konijn zat of in de grote ren of liep los in de tuin

Annemarie89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 19:55

Mijn konijn is nu geloof ik 5 jaar

Mischa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 20:15

Eliana schreef:
Mijn konijn zat of in de grote ren of liep los in de tuin

Euh, ja? so??

Bohjal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 00:13

Dieuwke1989 schreef:

Konijnen in het wild kunnen zo'n jaar of 25 worden. Dus dan vind ik 9 eigenlijk vergelijkbaar met een mens dat 30 is.

Maargoed, konijnen kunnen eigenlijk niet tegen kleine ruimtes en daarom gaan ze sneller dood..

Er is nog nooit een konijn 25 geworden hoor. Gemiddeld is een jaar of 7-10. Wereldrecord staat op 18 jaar.
Als een konijn goed wordt gehouden, veel ruimte om te lopen, goede verzorging en liefst met een maatje, geloof ik niet dat ze eerder doodgaan dan in het wild. Wilde konijnen hebben tenslotte ook veel vijanden waar tamme konijnen geen last van hebben (roofvogels, vossen, verkeer).

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 21:34

Bohjal schreef:
Dieuwke1989 schreef:

Er is nog nooit een konijn 25 geworden hoor. Gemiddeld is een jaar of 7-10. Wereldrecord staat op 18 jaar.
Als een konijn goed wordt gehouden, veel ruimte om te lopen, goede verzorging en liefst met een maatje, geloof ik niet dat ze eerder doodgaan dan in het wild. Wilde konijnen hebben tenslotte ook veel vijanden waar tamme konijnen geen last van hebben (roofvogels, vossen, verkeer).

ik dacht ook al... 25... tsja

nouja, onze oudste is dus 11.. mja, die zit wel hele dag in z'n hok, maar mag toch wel vaak los, maar als ie gewoon overdag ook losloopt door de tuin, vaak is er niemand thuis.. dus tsja.. lijkt me toch ook niet alles..

en die kleinste mag niet loslopen, die rent onder de schuttingen door en hij graaft zich uit in een ren.. die moet ook eigenlijk weg, hij is niet gelukkig hier.. hoewel we wel goed voor 'm zorgen, toch, hij moet kunnen lopen..

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 21:40

Ik weet niet hoe oud me konijntje is, ze hebben haar gevonden op een parkeerplaats in Dordt bij een parkje. Toen is ze naar de manege gebracht en daarna mocht ik haar. Wat voor ras het is weet ik ook niet. Maar het is een lief zwart hangoortje Ze is in ieder geval springlevend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 17:11

leuk nijntje!
mijne is pas 1,5
ze heeft toen ze pas een paar maanden was een huidontsteking gehad en ze kreeg 50-50 om te overleven..
Maar ze is weer helemaal beter! en ik hoop dat ze nog heel oud mag worden! ze is zooo lief!

Afbeelding
Dit is Fluffy (zo arrogant kijkt ze heel vaak )

silver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 19:04

echt oud zijn jullie konijnen allemaal.

Zoals ik al eerder in dit topic zei, is mijn konijn nu 5 jaar. Maar ik heb met mijn andere konijnen geen geluk gehad.

Mijn 1ste konijn liep altijd vrij in de tuin, en had het reuze naar zijn zin, maar die kreeg een hersenbloeding en was na een paar doodskreten (wat echt verschrikkelijk was om om te horen ), dood gegaan.

Mijn 2de konijn is ook maar 4,5 jaar geworden, want die had darmkanker en daar kon niets meer aan gedaan worden, dus heb ik em moeten laten inslapen.

Ik hoop echt dat mijn konijn nog een aantal jaren leeft. Het is zo'n lieverd! Dit is het eerste konijn die ik binnen heb staan, maar hij loopt heel vaak in de kamer, en in de zomer loopt hij buiten. Ik geef hem echt genoeg aandacht, dus ik hoop maar dat hij het naar zijn zin heeft!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 19:07

De mijne is nu 3,5
Heb hem nog maar een half jaartje maar ik hoop dat hij 20 word

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 19:18

Mijn konijn is iets van 5 jaar
Jeetje wat een oude nijntjes zeg ze zien er nog goed uit!
Hopelijk word mijn nijntje ook zo oud !

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:30

mijn konijntje is helaas nog niet zo lang overleden
hij was 5/6 jaar ofzo en hij liep eigenlijk altijd buiten en kon zelf bepalen wanneer ie z'n hok in ging
dus ik denk dat ie wel een fijn leven heeft gehad
waarschijnlijk heeft ie een hersenbloeding gehad...

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:31

Mijn oudste is 6... En de anderen zijn al helemaal niet oud, ik heb er nog eenvan 3, nog een van 3, een van 2 en eentje van 1.