Katten en hun personeel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 14:13

Rhiannon schreef:
@ Falona: ik geef toe: consequent zijn is wel erg moelijk als je gevoelig bent voor hun lieve koppie

Heb je dat lieve koppie van Gijsje al eens gezien? Dat is echt een hartenbreker. Die heeft zelfs het hart van pa en ma dusdanig weten te veroveren dat hij nu een paar maandjes bij hun mag logeren. En pa speelt vrolijk portier als meneer weer eens een rondje tuin wil maken. En dan te bedenken dat dat geen kattenmensen zijn en ze net "verlost" waren van de hond...
Die is op 11,5 jarige leeftijd overleden, net in de week dat ik weer thuis kwam na een verbroken relatie en niet wist wat ik met de kat moest doen

Rhiannon schreef:
Vinden jullie het trouwens ook zo gezellig als de kat op je krant komt liggen als je net de krant aan het lezen bent op tafel?
En o wee als je een pagina wilt omslaan, dan kun je een haal krijgen

Ow heerlijk, en dat moet natuurlijk altijd precies bovenop het artikel dat je aan het lezen bent
Gelukkig mag ik van Gijsje nog wel de bladzijde omslaan, hij stapt dan netjes over de pagina naar de volgende.

Dreamybol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 15:27

Mousha vind het heerlijk om met haar pluizige lijf op mijn laptop te gaan liggen. Boek lezen of studeren op de bank? Dacht het niet, als mevrouw op schoot wil, gaat ze er vanuit dat wat je verder in handen hebt weggelegd wordt...
En omdat ik tegenwoordig regelmatig elders te vinden ben, voel ik me hartstikke schuldig dat ze alleen thuis moet blijven en krijgt ze vervolgens dus ook de aandacht waar ze om vraagt. Zeer opvoedkundig slecht, uiteraard.
Maar wat moet je met een kat die meer hecht aan haar mens dan aan haar huis? Ze gedraagt zich soms meer als een klein hondje dan als een kat!

_Wieke_

Re: Katten en hun personeel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 23:31

Ik vind het wel wat hebben dat katten soms een beetje hun eigen gang gaan. Eigelijk hebben mijn katten dit niet echt, de oudste gedroeg zich al een beetje netzo als een hond, dus gaan de kittens die bij ons in huis zijn gekomen dat ook doen want ze zien Krull als soort mama.. Ik vind het bij honden zo jammer dat ze zich zo makkelijk vals laten maken. Ik ben gewoon echt een kattenmens

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 01:18

Zeer herkenbare verhalen

Hier gaat de kat ook altijd op de krant zitten. Hetzelfde dier is erg goed in het eisen van aandacht. Heeft ze daar behoefte aan, komt ze op je bureau gelopen, gaat bovenop je armen zitten en geeft je handen/gezicht kopjes terwijl je net een verhaal aan het typen bent. En verwacht niet dat ze weggaat voor ze aandacht heeft gekregen. Maar ach, het is toch wel heerlijk om af en toe zo te kroelen met t beestje ^_^ Ook erg lief zijn die 'liefdesbeetjes', voel af en toe dat ze heel zacht dr tanden in mn kin zet, heel apart gevoel, geweldig.

Kat no. 2 is erg goed in schootzitten. Het is ons altijd overduidelijk als ze weer eens naar je zit te kijken van 'ga nou eens zitten! ik wil op schoot!'. En jawel, zodra je richting bank loopt speert ze achter je aan, en zit al op schoot voordat jijzelf goed en wel op de bank zit.
Toen ze een paar jaartjes jonger was (een jaar of 7 geleden) zat ze echt zeer plaatselijk. We hebben haar meerdere malen op een ontbijtbordje betrapt, waar ze keurig netjes op zat alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Een keer zat ze in een pan op het fornuis, eigenlijk streng verboden terrein maar het zag er zo ontzettend grappig uit Dit is ze altijd blijven doen, ze zit niet zomaar ergens op tafel, nee, het liefst op een a4tje wat erop ligt. Als er kleren op mijn bed liggen gaat ze liever daarop liggen dan ergens anders, hoeveel dekbed er ook over is.

Zo kan ik eigenlijk veel meer vertellen, maar dan zit ik hier nog wel ff

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 12:47

Juco schreef:

Vandaar een hond heeft een baas, een kat personeel....

Grinnik, dan zijn hondenbaasjes dus veel slimmer dan kattenbaasjes.

Wie wil nou personeel zijn voor zijn dieren!

PinkyPower schreef:
Ik ben gewoon echt een kattenmens

Ik ben ervan overtuigd dat honden zich niet gemakkelijker vals laten maken als katten.

Ik vind het zo'n flauwe kul allemaal dat katten niet zouden kunnen luisteren. ZE kunnen inderdaad niet zo veel leren als honden nee. Ik denk dat dit ook te maken heeft met gebrek aan interesse van een kat en mogelijk ook intelligentie. Toch ken ik genoeg katten mensen die hun kat kunnen laten komen als ze roepen. Dit zijn vaak mensen die ook hun hond kunnen laten komen als ze roepen.

Ze zeggen dat katten vaak eigenwijzer zijn. Nou, dit gaat voor ontzettend veel hondenrassen niet op. Jack russels bijvoorbeeld, en grote greyhounds (die je niet eens los kunt laten lopen) en vele brakken (beagles en bassets). En dan zijn er mensen die een duitse herder hebben en DIE niet eens bij zich kunnen roepen. Dat is erg triest.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 24-11-05 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamybol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 12:52

Mousha wil ook het liefst ergens op liggen. Zo ligt ze het liefst op of in! een tas van mij. Als of ze me zo kan tegenhouden weg te gaan, want een tikje verlatingsangst heeft ze wel... Of inderdaad op de kleren op bed, heel fijn als die daar liggen, omdat je zou gaan strijken. Zit alles weer vol haar! En dan kijkt ze me met haar grote oranje ogen zo behaaglijk aan en drukt ze zich nog wat dieper in de stapel... Ik ben echt gek op Mousha en vind het feit dat ze een Pers is helemaal geweldig, maar in deze tijd van het jaar word ik toch wel een beetje triest van de plukken haar overal. En dat wordt nog erger als de winter weer voorbij is (ondanks het dagelijkse kammen)

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 12:53

Desiree schreef:
Grinnik, dan zijn hondenbaasjes dus veel slimmer dan kattenbaasjes.

Wie wil nou personeel zijn voor zijn dieren!

Wat vind jij dan van mensen met katten en honden die "baas zijn" voor hun hond en "slaaf zijn " voor hun kat? Discriminerend oid .

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 13:02

Yep. Zijn inderdaad discriminerend. Kennelijk houden ze meer van hun kat.
gek, hoe minder een dier voor ze doet, hoe meer ze er van houden. Ik zal mensen nooit begrijpen.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 13:06

Die van mij had vanacht weer een leuke actie.. Hij slaapt altijd bij mij op mn kamer en 's nachts of heel vroeg in de ochtend wil die er altijd uit en gaat dan staan mauwen voor mn deur, oké ik doe de deur open meneer loopt naar de gang en de deur gaat weer dicht. Ik loop nog geen 2 passen naar me bed toe en meneer staat alweer te krabben en mauwen aan mn deur (dat betekent: zo loop jij maar even mee naar beneden want ik wil naar buiten) oké personeel loopt naar de buitendeur en opent hem (liefst zou ie willen dat de rode loper word uitgerold voor hem) meneer gaat bij de planten staan en ik drink wat en ga nog naar de wc. Kijk ik uit het raam staat ie al weer mauwend voor dat ie naar binnen wilt. Gaat nog op de kattenbak zitten terwijl ik naar boven loop en hij komt met een speurd de trap op gerend. Hij wilt weer naar mn kamer aangezien daar zn bak met eten stond neemt een paar happen en gaat dat WEER mauwen voor me deur. toen heb ik hem dr uit gegooid (onderhad was het 06:30) en mocht me moeder hem maar even lekker naar buiten gooien.

Meneer Sence vind zichzelf vaak zielig, hij is dan ook helemaal uitgemergeld krijgt nl nooit te eten, word elke dag helemaal mishandeld

* lees: Meneer krijgt alles wanneer het hem uitkomt, krijgt ongeveer 8 blikjes gourmet gold per dag en om de dag gekookte koolvis voor het lekkere erbij. Elke dag word ie gemasseerd (ja echt letterlijk) en gezoend natuurlijk
Hij heeft het zo zwaar....

Maar ik zou hem echt niet kunnen missen, het is mijn kat en mocht ik het huis uit gaan zal ik voor hem een huis zoeken en ik doe het er maar mee wat ik kan vinden, wil nl dat hij veilig naar buiten kan zonder een drukke weg over te moeten etc.

Soms vergeet ie dat we hem en zn familie (3 maanden oud) hebben gered van de straat. Ik ben dan ook de enige die ie vertrouwd en mag hem optillen en zelfs aankleden. Zodra er iemand anders in de buurt komt vliegt ie weg.

Meneer zit zich nu uitgebreid te wassen op mn bed en zal zo wel weer in slaap vallen want wassen is enorm zwaar hoor

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 13:11

Desiree schreef:
Toch ken ik genoeg katten mensen die hun kat kunnen laten komen als ze roepen. Dit zijn vaak mensen die ook hun hond kunnen laten komen als ze roepen.

Ze zeggen dat katten vaak eigenwijzer zijn. Nou, dit gaat voor ontzettend veel hondenrassen niet op. Jack russels bijvoorbeeld, en grote greyhounds (die je niet eens los kunt laten lopen) en vele brakken (beagles en bassets). En dan zijn er mensen die een duitse herder hebben en DIE niet eens bij zich kunnen roepen. Dat is erg triest.

Yeps alle 3 mijn katten komen als ik ze roep en ik heb er zelfs 1 die 'blijft' en apporteerd met een bal
De jack russel die ik vroeger had was nog eigenwijzer dan mijn 3 katten bij elkaar.
Voel me dus niet echt een slaaf van mijn katten

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 13:12

Afbeelding

Zie hier Koning Binkie (kleine) en Koningin Bastet (grote). Tja, moet je ook maar niet op HUN bank gaan liggen!

Heerlijk!!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 13:19

Marijke82 schreef:

Yeps alle 3 mijn katten komen als ik ze roep en ik heb er zelfs 1 die 'blijft' en apporteerd met een bal
De jack russel die ik vroeger had was nog eigenwijzer dan mijn 3 katten bij elkaar.

toch nog iemand met nuchter verstand zie ik.

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 13:23

Voor mensen die denken dat katten geen commando's kunnen moet je toch dit stukje over die van mij maar eens lezen in dit topic:

viewtopic.php?f=34&t=490370&st=0&sk=t&sd=a&start=100

Ongeveer halverwege. Mijn kat kan beter luisteren als mn hond. Sence komt ook wanneer ik hem roep, zowel buiten als binnen (vaak het woord "eten" erachter doet wonderen)

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 13:28

Desiree schreef:
Marijke82 schreef:

toch nog iemand met nuchter verstand zie ik.

Ja het zal toch even lekker zijn als de katen de baas in MIJN huis zijn, nee dat gaat me te ver.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 13:56

Mijn kat is ook zeker niet de baas in huis en ik beschik voor zover ik weet ook gewoon over een aardig portie nuchter verstand. Iig nuchter genoeg om een 2-jarige boerderijkat in huis te nemen (boerderij werd gesloopt) en daar de gevolgen van in te zien.

Een ex-boerderijkat wil nu eenmaal naar binnen en naar buiten en wij zien het niet zitten om een kattenluikje voor meneer aan te schaffen dus zullen we zelf de deur voor hem open moeten doen. Dat ik me daardoor soms "personeel" voel moet dan ook niet al te serieus genomen worden. Daar komt bij dat "dit personeel" niet van plan is om nachtdiensten te draaien , poeslief blijft gewoon binnen als ik lig te slapen .

Keet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 14:02

slaaf meld zich

ik heb een stevige jonge rode dame die zich ook graag laat horen
ze mauwt ze de ore van je hoofd als je de deur niet open doet
en als ze ergens opgesloten zit kan je haar drie huizn verderop horen

verder als ik lig te slapen en madame vind dat ik wakker moet worden, gaat ze op men hoofd staan en heel hard mauwen in mijn oor
liefst slaapt ze op mijn deken en als het kouder is onder de dekens
's nachts slaapt ze in haar eigen kamer vind ze prima

verder heeft ze pinda's in haar oren want ze luistert voor geen meter daarom mag ze niet meer naar buiten los, alleen aan een tuigje

ach poezen beesten

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 14:05

sjonge, dat je dat pikt zeg! Ik zou dat beest naar buiten trappen! Je moet mij 's nachts niet in mijn slaap storen hoor. Die heb ik hard nodig en het is voor mij moeilijk om in te slapen dus een verstoorde nachtrust is slopend voor mij.

Keet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 14:11

snachts zit ze in de garage
maar mijn vader laat haar smorgens eruit als hij gaat werken en dan staat mijn kamer deur open

ik draai me even om, kroel haar even en ze kruipt onder de deken en gaat ook slapn, ik slaap dan ook weer verder

Dorus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 14:18

Desiree schreef:
sjonge, dat je dat pikt zeg! Ik zou dat beest naar buiten trappen! Je moet mij 's nachts niet in mijn slaap storen hoor. Die heb ik hard nodig en het is voor mij moeilijk om in te slapen dus een verstoorde nachtrust is slopend voor mij.

Zullen we het gezellig houden hier? We weten nu wel dat jij niet van katten gedient bent dat hoef je niet te blijven herhalen.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 14:32

och, was niet ongezellig bedoeld hoor.
Ik geef een hond ook wel eens een schop als hij dat verdient.

_Rijkie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 14:32

Falona schreef:
Desiree schreef:

Zullen we het gezellig houden hier? We weten nu wel dat jij niet van katten gedient bent dat hoef je niet te blijven herhalen.

Ho ho, waar lees jij dat Desiree niet van katten gediend is?
Ik denk dat ze net als ik niet kan begrijpen dat mensen zich zo laten domineren door hun beesten.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 14:34

Ik zal eerlijk zijn, ik hou niet bijzonder veel van katten. Doch erger ik me wel als mensen hun kat niet goed behandelen hoor. En ik vind een buurman hier ook asociaal omdat hij te lam is om zijn katten te laten steriliseren "maar de jongen ook niet wil hebben". ........
Dieren moeten goed behandeld worden, ook katten. MAar ze moeten OOK op hun plaats worden gezet indien nodig.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 14:35

Marijke82 schreef:

Heb je ze al van kitten af aan?

Dorus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 14:47

Desiree schreef:
Ik zal eerlijk zijn, ik hou niet bijzonder veel van katten. Doch erger ik me wel als mensen hun kat niet goed behandelen hoor. En ik vind een buurman hier ook asociaal omdat hij te lam is om zijn katten te laten steriliseren "maar de jongen ook niet wil hebben". ........
Dieren moeten goed behandeld worden, ook katten. MAar ze moeten OOK op hun plaats worden gezet indien nodig.

En waar maak jij uit op dat dat niet gebeurt?

Begrijp me goed, ik heb er helemaal geen problemen mee dat jij geen voorstander bent van katten, ieder zijn ding. Maar katten zijn nu eenmaal geen honden en gedragen zich dus niet als honden.
Imo is dit topic begonnen om te delen in de rare dingen die katten uitvoeren en het rare gedrag bij de eigenaar dat hier het gevolg van is. Dat jij van mening bent dat dat komt omdat de eigenaren over zich heen laten lopen, best. Dat jij dat dan ook even wilt melden, ga je gang. Maar als je dat vervolgens blijft herhalen dan denk ik op een gegeven “nou weten we het wel hoor, ga ergens anders vervelen”. En als je dan op een gegeven moment er zelf geen stop op zet dan zeg ik dat! En volgens mij hield ik mezelf daarin nog best wel netjes.

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 14:51

Ziolette schreef:
Marijke82 schreef:

Heb je ze al van kitten af aan?

Nee ik heb ze nu allemaal bijna een jaar, 2 komen van de fokker (herplaatsing) en de ander heb ik bij iemand vandaan die een allergisch kindje heeft.
De volgende wordt wel een kitten hoor