Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
appie_rulez schreef:en wat betreft dat ik het zat ben...
even voor de duidelijkheid, we zijn hier niet pas 2 weken mee bezig maar al bijna een jaar!!!!
appie_rulez schreef:wij hebben echt wel meerdere honden gehad en dus zijn we ook geen leken wat dat betreft..
alleen deze hond is gewoon zooo anders...
appie_rulez schreef:dit alles mag dus niet baten, hij geeft het gewoon niet op, blijft maar aandringen (poot op de rug van andere hond, strak naast gaan zitten)
zo hebben we dit een keer met een verjaardag 4 uur lang gehad, waarna we besloten om naar huis te gaan, want iedereen werd er gek van (vooral de hond van mijn moeder)
patries_kjp schreef:dat rijen gaat denk ik wel over als hij gecastreerd is...
mijn pup heeft dat overigens nooit gedaan, maar op stal loopt een Rottweiler teef en die is niet geholpen... en als zij loops was luisterde mijn hond erg slecht....
iemand heeft hem een keer gezien dat ie probeerde te rijen, toen heb ik besloten om hem te castreren... dat was toen hij 1 jaar en 1 week oud was... dus heb het nog een beste tijd kunnen uitstellen
appie_rulez schreef:als ché op een loopse teef zou willen rijen zou ik daar ook nog begrip voor kunnen hebben...
maar rijen op een reu????
Liekjuh schreef:patries_kjp schreef:dat rijen gaat denk ik wel over als hij gecastreerd is...
mijn pup heeft dat overigens nooit gedaan, maar op stal loopt een Rottweiler teef en die is niet geholpen... en als zij loops was luisterde mijn hond erg slecht....
iemand heeft hem een keer gezien dat ie probeerde te rijen, toen heb ik besloten om hem te castreren... dat was toen hij 1 jaar en 1 week oud was... dus heb het nog een beste tijd kunnen uitstellen
Ene kant vind ik het ook niet meer als logisch dat die op een loopse teef wil rijen..
Chubby schreef:Annepaardoes, ik ben geen voorstander van het 'commando' 'nee'. Dit lijkt m.i. te veel op 'mee', wat een positief iets zou moeten zijn. Mijn voorkeur gaat uit naar 'foei'.
Verder denk ik niet dat we tips zouden moeten geven via dit topic. Er kan namelijk, buiten het dominantie-probleem nog veel meer spelen. Om dat allemaal tegelijk te kunnen bekijken, elk probleem afzonderlijk én in samenspel met de andere problemen aan te kunnen pakken, is een gedragstherapeut de aangewezen persoon.
Niet zomaar een hondenschool, ook niet zomaar clickertraining, maar ga naar een erkende tharapeut. is misschien wat duurder, maar geeft wel een eerder gewenst resultaat, denk ik.
appie_rulez schreef:het rijen uit dominantie... weet niet of dat dat het wel is...
want meestal worden die andere honden het zat en zetten hem een keer op zijn nummer....
meneer ligt dan op de grond op zijn rug... om vervolgens weer op te staan en verder te gaan waar hij gebleven was....
dan ben je toch wel heel hardleers lijkt mij!!
Citaat:Mum lenen?