Oeps!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nouska

Re: Oeps!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 15:47

Ik snap ergens niet hoe je nou niet kan zien of een kat een poes of een kater is?? Ik heb er niet voor geleerd ofzo, maar toch heb ik me nog nooit in het geslacht van een kat vergist?? Het zijn toch geen hamsters (dwz. bij katten ZIE je het toch duidelijk)??

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 16:13

een kenner kan het na de geboorte meteen zien, soms kan zelfs een kenner er bij eentje ernaast zitten, maar als je weet waar je naar moet kijken, klopt het 9 van de 10 keer .

ik vind het ook erg dom dat je je poes buiten laat lopen en haar laat dekken door een buitenkater.
de kans is groot dat je poes nu al besmet is met kattenleukemie of kattenaids. en dat is dus helemaal erg, want dat kunnen de kittens ook erven, maar dit hoeft niet meteen zichtbaar te zijn, maar kunnen de ziekte dan al wel hebben. met als gevolg in de toekomst verdrietige mensen omdat hun kat zo jong sterft.

waarom denk je dat cattery's zo secuur zijn met ziektes.
alle katten worden getest, en de katten komen absoluut niet los buiten te lopen.
als een kat binnenshuis is opgegroeid,missen ze het ook niet!
buiten worden katten o zo vaak overreden, ze worden gestolen, of erger nog, vergiftigt of vermoord.
als ze dit allemaal overleven kunnen ze van zwerfkatten nare ziektes krijgen zoals kattenaids, kattenleukemie, niesziekte enzovoort.

maar desalniettemin wens ik je veel succes met de bevalling.
nog enkele tips :

- ontworm de kittens op de juiste leeftijden
- met 9 weken enten en met 12 weken enten
- preventief ontvlooien
- niet weg van de moeder voor ze 12 weken oud zijn.

op deze manier zorg jij er in ieder geval voor dat je netjes opgevoedde kittens wegdoet aan de nieuwe eigenaars.
bespaart de eigenaars een hoop ellende en de kans is kleiner dat ze in het asiel belanden

Lest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 21:08

Ik vind het wel heel cru om te zeggen dat je je katten maar niet buiten moet laten 'omdat hij dat toch niet gewend is'. Dat doe je toch met een hond ook niet??
Onze katten lopen dag en nacht buiten, ze mogen zelfs niet naar binnen. Onze oma kat is toch echt 10 jaar geworden met alleen maar buiten leven.
Daarnaast is het ook zo dat katten een bepaalde weerstand opbouwen als ze vaak buitenkomen (net als elk ander dier) als je ze alleen maar binnenhoudt bouwen ze deze weerstand ook niet op. Onze katten zijn ook nooit ziek.
(al moet ik sinds we een halve pers hebben bekennen dat sommig katten misschien toch ook wel heel graag alleen maar binnen zitten )

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 22:07

het is niet cru
maar andere mensen hebben last van de katten die bij hun in de tuim schijten,
katers die vechten, krolse poezen etc.
naast het feit dat je er dus anderen mee lastig valt, loopt jouw dier ook veel gevaar buiten,
overal in nederland worden vermoorde katten gevonden.
dus daarom is het veel verstandiger je katten binnen te houden .

Wendy_Komen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 23:32

Als je niet de verantwoordlijk heden van een kat wilt nemen, moet je er geen een nemen. En ik vind dat als je een dier dag en nacht buiten laat, je geen verantwoordelijkheden neemt.
Verder klopt je vergelijking tussen hond en kat ook niet.

Daarbij moet ik het er wel bij zeggen dat ik het hier heb over katten in de stad, en dus niet Lenneke zoals bij jou, op de boerderij. Dat is heel wat anders.

tante_trien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 12:08

mijn kat heeft de dag voor zijn kastratie (sorry als ik het fout spel) nog de acherbuurpoes zwanger gemaakt maar hij mocht eigenlijk nog niet naar buiten maarja mijn kat hou je niet tegen

Marye78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 15:59

Maflinger schreef:
precies
Alleen m'n vriendin zei dat wanneer het echt zo is, ze die beestjes gaat verzuipen :S Ik heb meteen gezegd dat wanneer ze dat doet, ze mij kwijt is.
Maar ach, ik ben er niet bang om dat ze dat doet! Als ze die beestjes eenmaal gezien heeft!

ik hoop heel erg dat dat een 'grapje' is! Ik heb dat als kind een keer moeten meemaken en heb er nu nog trauma's van. Snap niet hoe mensen ook maar op het idee kunnen komen.

Wendy_Komen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:07

Heb je groot gelijk in Marye 78.
En dan wel ophef maken over een musje?

Yellowfish

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:54

Als je toch al vind dat de asiels vol genoeg zitten, waarom heb je dan in godsnaam je poes niet eerder laten steriliseren?

Dat vraag ik me dan weer af hoor. Maar het zal wel een mij liggen.

Manon_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:57

Weet je al zeker of je poes zwanger is ?