Bodembedekker voor ratten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 16:15

hmm ik heb altijd begrepen dat zaagsel superslecht is voor ratten omdat ze van die gevoelige longetjes hebben? En hooi idd vanwege mijten e.d. slecht is?

Ellebel

Re: Bodembedekker voor ratten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 17:50

idd ze zijn heel gevoelig voor stof. Gewoon zaagsel en hooi (niet ontstoft) zijn geen goede bodembedekkers voor ratjes. Beukensnippers zijn beter, maar dat vind ik te hard voor hun pootjes (en nee, ze zijn niet verwend )

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 17:55

ik gebruikte corbo, maar dat verkopen ze nu niet meer in onze dierenwinkel, dus ben overgestapt naar houtsnippers, maar ben er absoluut niet tevreden mee (net als iedereen in ons huis, want ze staan bij ons in de woonkamer)...

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 18:24

houtsnippers was ik ook niet tevreden mee ze kunnen rotzooi maken hoor ze zetten werkelijk alles op de kop ik heb ook wel eens vlas gebruikt dit was ook wel goed.
met de kattenkorrels heb ik nu de minste last het stoft wel enorm maar ik doe het in het hol en wacht tot de ergste stof weg is en dan zet ik ze erin.
mischien nog mensen intresse in een ratje ik heb er nog 4 over

Quinzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 22:58

Ik heb denk ik ook echt al alles geprobeerd in al die jaren dat ik ratten heb. Behalve houtvezel want dat is niet goed voor ratten.
Corbo blijft echt het beste vind ik. Maar het is zo duur dat het als je 7 ratten hebt (zie profiel ) het niet te doen is. Ik gebruik nu vlas. Het is heel goedkoop want ik koop grote pakken van de paardenwinkel. het absorbeerd heel goed en houd geurtjes ook goed tegen. Zeker als je wat minder ratten hebt.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 23:13

Ik gebruikte ook Corbo En had op een bepaald moment 35 ratjes (excl. rittens).... Dus overgestapt naar hetzelfde spul van Witte Molen.... Was overigens nog steeds met een kooi van bijna 4 meter lang...

Toen ben ik overgestapt op kattenbakvulling. Van die geperste staafjes die wat uit elkaar vallen als het erg nat wordt. Ideaal!

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 16:35

Bij de rattery waar ik mijn ratten vandaan heb zworen ze bij Aubiose, dus dat gebruik ik nu zelf ook. Werkt prima, weinig stof en veel absorptie.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 17:34

Voor de stank zou je misschien ook kattenbakkorrels kunnen doen in de toilethoek. Ik weet niet of je een speciale 'knaagdieren WC' hebt? Mijn hamster heeft dat wel in om de dag maak ik die gewoon schoon. Ik gebruik in het wc'tje Sivo Green korrels, 100% biologisch afbreekbaar en niet giftig. Op de verpakking staan zelfs knaagdieren..

Afbeelding

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 19:40

Hooi of stro moet je volgens mij 24 uur in de vriezer leggen voordat je 't 'veilig' kan gebruiken voor je ratjes. Zaagsel zou ik nooit gebruiken, behalve als het ontstoft is.

zonnebloem18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 21:37

Klopt Jus_dorange hooi en stro eerst in de vrienzer maar dat doet bijna niemand.

Ik gebruik nu al bijna 1 jaar ontstoft zaagsel en mijn ratten doen het er beter op dan op hemparade of aubiose.
Nou zijn er onderzoeken waaruit blijkt dat er giftige stoffen inzitten dus ben wel op zoek naar een beter alternatief.

Hopelijk is vlas iets en anders ga ik koolzaadstro proberen (kan ik allebei van stal meenemen.