Je huisdierweg doen om "slappe" redenen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Re: Je huisdierweg doen om "slappe" redenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:12

Ylana schreef:
De reden dat ik dit topic open is het volgende.
Wij hebben katten gehad. Veel katten. 5 om precies te zijn.
De eerste twee hebben van het begin af aan altijd al buiten de bak geplast.
Naast de kattenbak, op schone was, op de bank.
Noem maar op.
Toen kwamen er langzaam maar zeker nog drie bij tot we op 5 katten zaten.
We hadden thuis 3 kattenbakken, waaronder 1 elektronisch.
Maar nog weigerde ze op de kattenbak te gaan.
We hebben het drie jaar lang getollereerd.
Tot mijn dochtertje geboren werd.
Na een maand kwam ik beneden en was de hele box onder geplast.
Dit was bíjna de druppel, maar toen ze ook nog eens het logeerbed en ons bed gingen beplassen was het klaar.
Ik heb ze naar het asiel gebracht.
Ik heb daar erg veel moeite me gehad. De vrouw bij het asiel had volgens mij zoiets van "het zal wel".
Het was vlak voor de grote vakantie.....
Nog steeds kijk ik op internet of ik ze toevallig ergens zie.
Maar op dat moment heb ik voor mijn gezin gekozen...

Dat is geen slappe reden.

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:13

Ik ben echt dol op honden !! Mijn vriend ook, we willen zooooo graag.... Maar we werken allebei fulltime, hebben allebei een drukke hobby, ik paardrijden hij dagelijks trainen voor het waterpolo, daarnaast nog een huishouden te runnen.

Buiten het feit dat wij te weinig thuis zijn, vindt ik het, hoe lúllig het ook klinkt, zo veel werk er nog bij. De haren, uitlaten enz enz....

Ik moet er echt voor zorgen dat ik niet te dicht bij puppy's in de buurt kom zodat ik niet iets impulsief kan gaan doen. Maar wij denken dus duidelijk na voordat we een dier voor het leven aanschaffen. Het dier moet een evengoed leven krijgen als dat wij onze toekomstige kinderen geven. Ze zijn even belangrijk om goed over na te denken voordat je eraan begint... Als je dat doet hoef je een dier nooit om een slappe reden weg te doen.

De persoon in het andere topic zal het simpel allemaal te druk vinden denk ik zo, maar dat had ze zich eerder moeten bedenken. Dieren zijn geen paar schoenen

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:13

Hihi, die grap met het wegdoen van de kinderen is echt goed

Ja, wij wonen op het platteland, en het gebeurt vaak genoeg dat mensen uit de stad hier hun honden uit de auto flikkeren als ze ze zat zijn. Onze hond is ook door iemand in de steek gelaten en toen hebben we hem gevonden. De buurman is zo zelfs aan 2 honden gekomen, en de overburen ook aan een hond (super getrainde, gecastreerde hond met als waarschijnlijk enig gebrek dat hij oud was)! En sinds augustus dit jaar hebben we er bijv. weeer een jonge kat bij. De eigenaar hebben we wel getraceerd, maar die liet ons weten dat hij hem toch niet meer te eten zou geven Mij best, moeten ze zelf weten, maar ik zou liever zien dat ze niet zo lui waren om hun poes te laten castreren! Anders blijft het aan de gang. Hij (het katertje) had net zo goed ergens kunnen creperen van de honger en hun boeit het totaal niet!!! Sommige mensen verdienen gewoon geen husidieren.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:16

Rosita schreef:
Dit is een betere herplaatsing trouwens:

Help ons alsjeblieft! Na twee lange jaren van op een wachtlijst staan voor een exotische, zeldzame rashond, hebben we eindelijk van de fokker bericht gekregen, dat we ten lange leste aan de beurt zijn, en ... Wij Krijgen Een Puppy! We moeten nu onmiddellijk van de kinderen zien af te komen, omdat we weten hoeveel tijd ons kleine, nieuwe puppy zal vergen! Omdat ons puppy maandag zal komen, moeten we de kinderen dit weekend in nieuwe tehuizen hebben geplaatst.

Hun beschrijving is als volgt: een mannetje, blank, blonde haren, blauwe ogen. Vier jaar oud. Uitstekend karakter. Hij bijt niet. Zijn naam is Tommy. Is met prima resultaat door de gedragstest gekomen. Heeft al zijn vaccinaties gehad. Amandelen zijn al verwijderd en heeft een goed conditie. Tommy eet alles, is erg schoon, zindelijk en kan goed met anderen opschieten. Is geen gevaar voor zijn omgeving en met een beetje tijd en training zal hij het goed doen in een nieuw huis.

Een vrouwtje, rossig-blond haar, groene ogen. Drie jaar oud. Kan soms een beetje bokkig zijn. Geen bijter, duimzuiger. Haar naam is Mary. Gedrag getest, heeft zo af en toe nog wat bijsturing nodig. Ze heeft al haar vaccinaties gehad, haar amandelen zijn er reeds uit en ze is zeer gezond en gelukkig (meestal). Kan goed overweg met jongetje, maar houdt er niet van haar speelgoed te moeten delen. Ze is zindelijk en zou het 't beste doen in een 1-kindshuishouding. Wij houden ECHT heel erg van onze kinderen en willen doen wat het beste is voor hen. Ik hoop dat u begrijpt dat onze situatie Uniek is en dat er hier sprake is van een noodgeval. Zij moeten dus op zijn laatst zondagavond geplaatst zijn.

auteur onbekend

Ik vind deze wel heel leuk .

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:18

Ik ook! Het spreekt mij wel aan!

drenthie schreef:
Ik dus niet. Mocht ik ooit kinderen krijgen zal ik ook mijn hond weg moeten doen, omdat ik niet voor de veiligheid van het kind in kan staan. Begrijp me goed, hij is hartstikke lief, maar ik zal het risico nooit nemen. Hij is nou eenmaal niet dol op kinderen.

waarom heb je die hond dan genomen? JE weet toch dat je ooit kinderen gaat krijgen?
Mijn moeder had ook een poedel die iedereen buiten haar, mijn vader en mijn zus beet. Toch deed ze die hond niet weg toen ik kwam. Ze betrok de hond er juist bij en het ging gewoon vloeiend op. De hond wist dat ik deel was van de familie en ik kon haar gewoon aaien. Behalve als ik haar plaagde, dan beet ze. MAar dat mocht ook niet he. Mijn moeder werd dan ook erg boos op mij.

Nouska schreef:
Maar ik vind uberhaupt dat als je al een hond neemt, je hem voor zijn hele leven neemt, incl. alle problemen. Of het moet echt iets zijn... Bijv. dat hij gevaarlijk blijkt voor je kinderen.. Natuurlijk gaat dan je kind voor! Maar eigenlijk kan ik het me toch niet voorstellen.
Eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat als ik een hond kan kiezen ik eentje zou nemen waarvan ik zou weten dat die potentieel gevaarlijk zou zijn voor mijn (optionele) toekomstige kinderen (ben dan ook meer het Labrador dan het Rottweiler type).

Gelukkig nooit meegemaakt!

PRECIES!

Nicole288

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:19

Het verhaal dat Ylana vertelt komt bijna precies overeen met het verhaal van een nichtje van mij. Die had 2 katten en die deden ook al wel eens iets buiten de bak, maar niet extreem. Toen zij een zoontje kreeg waren die katten ook zo verstoord in hun 'territorium' dat ze op hun bed e.d. gingen plassen. Zij heeft de katten ook weggedaan. Wat ik niet snap is dat ze nu vervolgens na een paar jaar weer twee kittens heeft aangeschaft. Je kunt met geen mogelijkheid garanderen dat die katjes niet hetzelfde gaan doen, begin er dan niet opnieuw aan als je weet dat je dat een onhoudbare situatie vindt, straks moeten deze twee katjes wrs dus ook wel weer weg als ze iets verkeerd doen.

Wij hebben twee oude katten, 1 ervan vergeet ook echt af en toe wel eens naar de bak te gaan, maar dat beetje ongemak hoort er dan maar bij. En als je niet wilt dat ze op je bed gaan zitten houd je toch simpelweg de deur van je kamer dicht? Hij gaat er bij ons echt niet om weg dus.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:21

Falona schreef:
Wanneer je ervoor kiest een huisdier te nemen, neem je ook de verantwoordelijkheid op je goed voor dat beest te zorgen. Wanneer je om een of andere reden niet in staat bent dat beest de verzorging en aandacht te geven die het nodig heeft dien je m.i. er voor te zorgen dat het beest dat wel krijgt. Als dat betekent je beest afstaan aan iemand anders dan dien je dan te doen.

Helemaal mee eens. Er kunnen situaties ontstaan die je van tevoren niet aan ziet komen. En dan mag er geen enkele buitenstaander over oordelen dat je die beslissing neemt, of daar een waarde aan toedichten. Wat voor de een een onoverkomelijk probleem is, hoef dat voor de ander niet te zijn. Maar degene, bij wie het een onoverkomelijk probleem is, zit niet te wachten op commentaar of een oordeel van een ander.

Samantha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:23

Ik ken ook iemand die had 3 katten, allemaal half verwaarloosd, en hij deed ze weg want hij zat met zichzelf in de knoop bla bla.
Dus alle katten een nieuw baasje gekregen, hij zou tijdelijk bij z'n ouders gaan wonen. Na een week woonde hij weer in z'n huisje, en nu een paar maanden later heeft ie al weer 4 katten...

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:24

Een dier weg doen voor een kind is nog niet eens de slapste reden die ik ken...ik werk in een dierenasiel, dus ik hoor nog wel veeeel slappere redenen waarom een dier wegmoet. Maar wat voor reden ze ook geven, meestal onterecht.

Nouska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:33

Precies Desiree, als je bij voorbaat al vindt dat je je hond weg zal doen...??? Dat vind ik ook idd gewoon dom dom dom!!! Lijkt mij dat je het dan ook tenminste gaat PROBEREN, hoe het samen gaat... Die hond is toch ook deel van de familie?!

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:55

Ook ik heb 2 katten en 2 vogels moeten herplaatsen:
was erg moeilijk, maar beter voor de beesten.

Ik heb hier een groep van 6 katten.
een poes van mij plaste heel het huis onder en werd steeds magerder.
Ik ben wel 100x naar de Dierenarts geweest, onderzoek na onderzoek en wat bleek: ze was niet gelukkig bij ons. Ze kon niet met andere katten opschieten. dit deed mij zoveel pijn. Ben toen met bachbloesem etc begonnen, maar het hielp allemaal niet.
Na een jaar alles te hebben geprobeerd heb ik de knoop doorgehakt en haar herplaatst.
En het was een goede keuze: ze plast niet meer en is een hele andere kat: speels, lekker dik etc...

Een andere poes had ik van een boerderij.
Dit beestje was mishandeld en schuw.
We hebben haar 1,5 jaar gehad, maar we kregen haar niet tam.
ze werd ook door de andere katten weggejaagd en verbleef op zolder.
Een vriendin van mij heeft haar toen in huis genomen en nu is het een zeer tam poesje,die het liefst de hele dag aangehaald word!

De vogels zijn weggegaan omdat ze heel erg veel ontsnappingspogingen deden en met 6 katten dat niet echt veilig was.
De vogels wilde ook erg graag los, maar dit ging haast niet.
We hadden eerst een grote voliere buiten gebouwd, maar hierin kwijnde ze weg. Ze wilden zo graag aandacht van mensen.
Nu zitten ze bij soortgenoten in een grote binnenvoliere in een gezin met 4 kinderen....

Ik vond het niet echt leuk om ze weg te doen, maar soms is het beter voor de dieren en dan is het egoistisch om ze te houden..

oxborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 16:00

Ik kan de reden van Drenthie wel begrijpen.
Als je een hond koopt, weet je niet van tevoren of hij wel of niet met kinderen kan, tenzij je hem ouder gekocht hebt en dit een bekende reden is, dan kan ik me het niet voorstellen dat je zo'n hond neemt terwijl je weet dat er ooit kinderen komen.

Zelf heb ik ook met dit bijltje gehkt.

4 jaar terug heb ik een westie gekocht, een super dier en echt mijn maatje. Daarnaast had ik ook al 7 jaar een stabij.
Als ikooit het huis uit zou gaan mocht de stabij thuis blijven en de westie moest ik mee nemen, geen probleem, al vond ik het moeilijk om er een achter te laten.
Maar dat ik een verkering kreeg had ik een probleem, mijn vriend had katten en waar de westie absoluut niet mee op kan schieten was katten. We hebben het geprobeerd, maar het wilde niet lukken.
De stabij ging wel goed met katten dus ja de keuze was toen om in de toekomst de stabij mee te nemen, mits wesley bij mijn ouders kon blijven.
Dit mocht wel, maar blij waren ze er niet mee, omdat we 2 reutjes hadden en die piestte samen het hele huis onder.
Dat ik zwanger bleek te zijn was het al helemaal onmoegelijk wesley mee te nemen, want hij is niet te vertrouwen met hele kleine kinderen, hij gaat ze weluit de weg, maar als ze echt vervelend worden, wil hij nog weleens gaan bijten.
Mijn ouders hebben ondertussen een goed tehuis voor hem gevonden, maar wel met de voorwaarde, mocht hij daar ooit weg moeten, om wat voor reden dan ook, dat hij naar mijn ouders terug gaat, daarnaast mogen ze hem ook niet zomaar zonder overleg in laten slapen.
Zelf heb ik heel veel moeite gehad om afstand van hem te nemen, dat hij thuis zou blijven al, maar dat hij thuis weg zou gaan vond ik al helemaal moeilijk. gelukkig mag ik hem altijd opzoeken. Hij heeft het daar super naar zijn zin en krijgt alle aandacht, wordt tig keer per dag met hemgelopen door de kinderen daar.
Hij heeft het super getroffen, maar in een asiel was hij nooit beland.
Dit is mijn verhaal, en ik vind het geen slappe reden om een huisdier weg te doen, vooral niet voor kinderen, als je weet dat hij niet te vertrouwen is.
Moet je dan je kind maar laten bijten en erger misschien nog dood laten bijten.

Maar er zijn mensen die te makkelijk hun beesten wegdoen, of het ze niet uitmaakt hoe ze terecht komen.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 16:09

Mijn moeder heeft mijn konijn weggedaan toen ik 10 was. Hij had me een keer totaal opengeklauwd en ik durfde hem niet meer uit z’n hok te halen. Vond mijn moeder zielig, dus is ie naar iemand gegaan waar hij ‘los’ in de tuin kon. Goh, wat was ik toen boos op mams!

Mijn zus en zwager hadden een kat, beest was tótaal kierewiet! Beest vloog alles en iedereen aan en als ze ’s morgens de gang op wilden (vanuit de slaapkamer) dan moesten ze hem eerst verblinden met een lamp. Kat is naar een ‘heropvoedingsdinges’ gegaan en kon niet meer geplaatst worden… Snap echt niet waarom dat beest zo gek was…

Later heeft ze 2 andere katten gehad, 2 schátten van beesten. Later kwam daar een hond bij en die sleepte de katten het hele huis door aan hun nekvel en mijn zus en zwager vonden dat de katten dan maar wegmoesten. Ben ik echt furieus over geweest! Ze wilden ze zó naar het asiel brengen!! Heb flinke stennis daar gemaakt, maar niets haalde uit… Ik heb toen een advertentie op bokt geplaatst en ze zijn naar Sjuimpje gegaan. Ben ik nog steeds heel erg blij mee, anders had ik ze zelf genomen (hoewel ik gesloten ben wegens maximale capaciteit ).

Nouska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 16:13

Oei, de katten moesten notabene weg??? Had ze zomaar een volwassen hond bij twee katten erbij genomen????

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 16:23

Nouska schreef:
Oei, de katten moesten notabene weg??? Had ze zomaar een volwassen hond bij twee katten erbij genomen????

Nee, een pup, maar wel een onwijze kl*tehond! Ik zei : 'last in, first out', maar dat ging niet op voor haar man.

Ze zei afgelopen weekend nog tegen me dat ze nooit aan die hond had moeten beginnen, dat ze dan ook nog gewoon haar katten had gehad.

Dan weet ik ook niet zo goed wat ik daarop moet zeggen. Was echt een heftige familierel toen

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 16:44

Jeetje, je zou maar in zoiets verwikkeld raken.. Ik hoop maar dat mijn broer zijn verstand een beetje blijft gebruiken. Niets tegen je zus hoor!!! Maar in principe vind ik het maar Gelukkig zijn de katten wel goed terecht gekomen! Dat had ook wel anders kunnen lopen, als jij je er niet mee bemoeid had! Ik had ook eerder de hond de deur gewezen.. Maar hopelijk zou ik zo'n hond vooral niet eens in huis nemen!

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 17:07

Ben ik nog redelijk tam geweest in de ruzie Ik was alleen maar gefocust op een nieuw huis, mijn oudste zus gooide haar kop in der nek en sprak helemaal niet meer met die andere zus. Had ik ook kunnen doen, maar dan hadden de katten in het asiel gezeten.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 17:21

Nouska schreef:
Precies Desiree, als je bij voorbaat al vindt dat je je hond weg zal doen...??? Dat vind ik ook idd gewoon dom dom dom!!! Lijkt mij dat je het dan ook tenminste gaat PROBEREN, hoe het samen gaat... Die hond is toch ook deel van de familie?!

Ach, dat is een stukje opvoeding wat je meegekregen hebt van je ouders he. En zoals je in mijn verhaal hebt kunnen lezen, heb ik deze instelling meegekregen van mijn moeder. Daarom heb ik zo'n moeite met de volgende instelling;

oxborn schreef:
en ik vind het geen slappe reden om een huisdier weg te doen, vooral niet voor kinderen, als je weet dat hij niet te vertrouwen is.
Moet je dan je kind maar laten bijten en erger misschien nog dood laten bijten.

inderdaad niet eens een poging wagen maar de hond meteen eruit doen. NIet eens het dier de kans geven om te leren.

halibut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 17:37

Ik hoorde eens een verhaal, een Rottweiler en een klein meisje. Rottweiler heeft het kind nooit wat aangedaan. De ouders lieten het kind alleen met de hond en die beet het meisje in haar gezicht. Alle schuld werd op de hond geschoven, en hij werd afgeschoten. Terwijl ze niet eens wisten waarom die hond had gebeten, ze waren er niet eens bij. Dit vind ik erger dan mensen die hun hond wegdoen omdat ze kinderen hebben gekregen. Let wel op, hebben gekregen, niet die in verwachting zijn. Je kan het altijd proberen, zoals Desiree dus zegt. Als het echt niet zou gaan, dan kan ik er wel mee inkomen, hoewel ik het zelf waarschijnlijk niet zou doen.
Als je door een ongeluk, ziekte, ernstige allergie e.d niet meer in staat bent voor je huisdier te zorgen, dat vind ik wel een redelijke reden om hem weg te doen. Maar de chinchilla's de deur uit omdat ze herrie maken snachts... Daar kan ik niet mee inkomen. Mijn cavia's gingen altijd net op de dag dat ik uit kon slapen door de weeks aan hun drinkfles zitten knagen, en op de dagen dat ik vroeg op moest juist niet... Mijn hamster rende in zijn molentje wat ook een takkeherrie maakte, ben ik na verloop van tijd echt wel aan gewend (logees niet trouwens ). Bij de cavia's bleek korte tijd geleden mijn allergie weer op te spelen, nu staan ze bij mij broer op de kamer. Problem solved. (en zo simpel he? )

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 17:40

Omdat ik vroeger last had van mijn ratten heb ik oordopjes ingedaan.
Een uitkomst!!!

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 17:48

Als mensen op vakantie gaan en dan hun huisdier weg doen vind ik dom

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 18:14

russel schreef:
Het gebeurt vaker dan je denkt, maar dan ben ik blij dat ze die dieren besluiten toch weg te doen. Dat ze blijven en slecht behandeld worden, zoals ik 2 jack russels ken die maanden overdag samen in de keuken zaten... Na vele overredingen van derden zijn ze eindelijk afgestaan aan een gezien die dol op honden is en overdag de vrouw des huizes thuis is en lekker met ze gaat wandelen.

Jaja, ze zien er zo schattig uit, maar er naar kijken, kunnen ze beter een olieverf schilderij ophangen.

Het gebeurt idd veel te vaak. Maar het trieste is dan nog dat mensen even later doodleuk weer aan dieren beginnen!

Als je je huisdier wegdoet omdat hij in huis plast, hoe groot is dan de kans dat een ander - die nog geen band met het dier heeft - het wel met open armen zal ontvangen? Dream on! Voor mij is dit het afschuiven van problemen. Daarnaast zijn veel katten onzindelijk omdat ze blaasgruis hebben.

Mensen zijn ècht te makkelijk.

Wij hebben nu nog 1 kat, stel dat er een bij komt en dat zou echt niet gaan, tja dan zal ik hem waarschijnlijk weer terugbrengen. Allergie kun je pillen voor slikken

Trouwens, wij hebben 2 jaar lang 2 katten in huis gehad die niet bij elkaar konden (oud erfstuk) en die werden dagelijks 2 á 3 keer gewisseld zodat ze om beurten naar buiten konden. Het was te doen maar ik zou het niet snel nog een keer opzoeken.
Ik weet dat het bij mij wel heel raar moet lopen wil ik een dier naar het asiel sturen.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 18:32

ellenlouise schreef:
Het gebeurt idd veel te vaak. Maar het trieste is dan nog dat mensen even later doodleuk weer aan dieren beginnen!

Als je je huisdier wegdoet omdat hij in huis plast, hoe groot is dan de kans dat een ander - die nog geen band met het dier heeft - het wel met open armen zal ontvangen? Dream on! Voor mij is dit het afschuiven van problemen.

Mensen zijn ècht te makkelijk.

Ik ga helemaal met je mee!
Bah, sommige mensen zijn echt zo makkelijk in het wegdoen van een dier en het weer nemen van een andere.
Ik ken zo'n grietje, bah bah bah.

Wij hebben een herplaatser in huis, die niet zindelijk is.
Dat wisten wij van te voren en toch zijn wij er aan begonnen.
Helemaal zindelijk zal hij wel nooit worden, maar het is iig een stuk beter dan eerst.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 20:02

Ik heb een piskat

oxborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 20:10

Desiree: Als ik van tevoren zou weten dat mijn hond niet te vertrouwen is met kleine kinderen, dan zou ik het niet wagen nee.
Bij mijn hond heb ik zijn reactie al wel gezien bij mijn kleine neefjes van nu bijna 2 en 3. Ik zou het met hem niet aandurven bij de kleine straks, niet op zijn terein.
Mijn stabij gaat best wel goed bij kleine kinderen en gromt alleen maar als het hem niet zint en gaat dan zelf weg, dat vind ik minder eng als dat ik gezien heb dat een hond al probeerde te grauwen.
En mijn stabij wordt oud, valt zomaar de kat aan terwijl er niets aan de hand is.
Ik vind dit best wel eng straks met die kleine, maar omdt ik weet hoe hij met mijn neefjes omgaat, durf ik het wel aan, al zou ik hem nooit en te nimmer alleen laten met een kind.
Dat zou ik met geen 1 hond doen hoor, maar als hij wel wat zou doen, dan is het voor hem toch ook echt einde verhaal.

Maar nogmaals al sik van tevoren zeker weet dat een hond niet te vertrouwen is met kinderen zou ik het er niet op durven gokken.