Poes is bevallen!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babsiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:36

Het is inderdaad waar dat mensen die allergisch zijn voor katten vaak wel tegen rexen kunnen. Cornish of Devon. Mijn vriend is ook allergisch maar kan bijzonder goed tegen deze katten. Zijn deze voor verkoop of houd je ze zelf? Of hebben ze al nieuw baasje gevonden?

BlackWych

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:44

Heb zowel Sphynxen als Rexen mogen kroelen maar helaas had ik daarna heel hard m'n allergie medicijnen nodig

Gelukkig heb ik daar met onze eigen katten, 1 huiskat en de rest verschillende halflangharen, veel minder last van.

=^.,.^=

Wendy_Komen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 16:50

@ Barbara17: In theorie zijn ze voor de verkoop. Maar voordat ik ze verkoop moet ik eerst zeker zijn dat ze 13 weken worden, en ik moet zeker weten dat ik zelf niets hou. Maar dan zijn ze in theorie voor de verkoop.

@farichta: Er is soms inderdaad geen touw aan vast te knopen. Als mensen mij dan ook vragen of ze met hun allergie wel tegen de Rexen kunnen, raad ik ze dan ook aan het gewoon te proberen.

Wendy_Komen

Re: Poes is bevallen!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 16:50

door_ schreef:
Ik heb echt werkelijk geen idee...kat is van vriend...
En hij heeft uitgerekend, uitgaande van wat ze bij twee eerdere nestjes gedragen heeft...

En als je aan dr buik voelt, kun je echt de katjes in je hand voelen, ze zijn al erg groot en bewegen behoorlijk!

Ik ken dat ja! Eergister zat ze bij me op schoot, en een leven dat die buik had!!

row_bow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:52

Wat n lieffe kittens! Als ze nog n stukje groter zijn zijn ze NoG leuker Xx

Samantha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:57

Aah wat een schatjes zeg!
Jammer dat er eentje het niet heeft overleefd.
Ben benieuwd hoe ze eruit zien als ze groter zijn.

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:58

[quote="Wendy_Kila

@farichta: Er is soms inderdaad geen touw aan vast te knopen. Als mensen mij dan ook vragen of ze met hun allergie wel tegen de Rexen kunnen, raad ik ze dan ook aan het gewoon te proberen.[/quote]

En wat doe je dan als na een paar weken blijkt dat ze er toch niet tegen kunnen? Je kan ook pas na een langere tijd allergisch voor een kat worden. Als je toch al allergisch bent voor andere katten neemt die kans daarop volgens mij alleen maar toe. Neem je ze dan weer terug? Nu begreep ik uit jouw tekst dat je er misschien zelf ook 1 zou willen houden. Dan zou het geen probleem zijn om ze terug te nemen.

Maar met het aanraden om het gewoon te proberen neem je wel een risico dat jouw kat van het ene adres naar het andere gaat of in een assiel terecht komt.

Ps jonge kittens zijn echt leuk heb zelf ook een paar nestjes bij mijn kat gehad. Geniet er dus maar van.

Chichiba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 17:02

lindsey schreef:
[

Ik ben van mening dat als je een serieuze fokker bent je altijd je kat terug neemt en dan zelf een nieuw baasje zoekt...Jammer genoeg zijn ze niet allemaal zo...Zo laat de fokkers van mijn 2 katten helemaal niets meer van zich horen...als ik bijv. leuke fotootjes stuur...Dit vind ik erg jammer...ik zou toch graag willen weten wat er met mijn fokjes gebeurt en hoe het met ze gaat...Maar goed zijn niet allemaal hetzelfde...

PaardenMeisJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 17:03

Wat een poepies!!! Veel plezier ermee!!

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 17:12

Chichiba schreef:
lindsey schreef:
[
[/quote]

Ik ben van mening dat als je een serieuze fokker bent je altijd je kat terug neemt en dan zelf een nieuw baasje zoekt...Jammer genoeg zijn ze niet allemaal zo...Zo laat de fokkers van mijn 2 katten helemaal niets meer van zich horen...als ik bijv. leuke fotootjes stuur...Dit vind ik erg jammer...ik zou toch graag willen weten wat er met mijn fokjes gebeurt en hoe het met ze gaat...Maar goed zijn niet allemaal hetzelfde...

Maar dan moeten ze die katjes wel weer aan jou aanbieden. Je ziet vaak genoeg dat een fokker in zijn contract opneemt dat hij het eerste recht van koop heeft als ze ooit weer verkocht worden. Helaas is dat niet rechtsgeldig en vind de koper het gemakkelijker om de kat te dumpen bij iemand anders die nog wel een kat wil of ze naar het assiel te brengen.

Overigens moet ik eerlijk zeggen dat ik er niet op zit te wachten om een kat weer terug te krijgen. Mijn poes is nogal bazig en accepteert de teruggekeerde kat niet meer. In nood geval zal ik het zeker doen maar een kat verkopen waarbij je al bij voorbaat het risico loopt van terugkeer vanwege allergie zou ik persoonlijk niet doen.
Maar ieder zijn eigen keuze natuurlijk.

Misschien is de fokker je adres wel kwijtgeraakt dat je geen reacties meer krijgt op je foto. Misschien nog een keer duidelijk je adres doorgeven. Kan me namelijk niet voorstellen dat ze het niet leuk vinden om foto's te krijgen.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 17:19

Die fotootjes stuur ik via de mail...Ik weet dat het adres nog klopt omdat ik regelmatig op fokkerssites ben en zij ook nog eens een site hebben...Helaas reageren ze dus echt niet...Ik vind dit heel erg jammer...Toen Milo vorig jaar die operatie heeft gehad...toonden ze ook geen interesse...Jammer maar helaas...
Het is allemaal natuurlijk ook van 2 kanten...ik zou mijn kat dus ook niet bij hun terug brengen...simpelweg omdat ze geen interesse tonen...

Verder ben ik het ook met jou eens...dat wijst de praktijk gewoon uit...Mensen geven hem liever aan iemand (als het een raskat is verkopen ze hem liever...vaak voor absurd veel geld ook nog...dan vraag ik me wel eens af of het wel om het welzijn van de kat gaat of om de centjes)
Ik ken ook een fokker die een berichtje naar een kitteneigenaar stuurde en die kreeg een berichtje terug dat ze geen contact meer wilde...Dat is als fokker toch ook naar...

Siggislief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 17:32

Gefeliciteerd met de moeder kat

Leuke jonkiie's
De foto's worden pas leuker als ze wat ouder zijn

Succes!

_Wieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 18:57

Super lief! Had jij toevallig al eerder een topic erop gezet met dan de mama en haar dikke buikje?

Wendy_Komen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 22:00

@row_bow:
Als ze beginnen te lopen vind ik ze het leukst! Toch nog heel klein, maar toch lekker bewegelijk

@samantha23:
Ik zal zeker hier foto's blijven plaatsten!! Dan kunnen jullie zien hoe ze uitgroeien!

@lindsey:
Meestal als je allergisch voor een kat ben, merk je dat binnen een dag. Ik bedoel dan ook met proberen, gewoon langskomen, de moederpoes aaien en doen, en kijken of je dan een allergische reactie volgt. Gebeurt dit, weet je zeker dat je ze niet kunt nemen, gebeurt dit niet na intensief contact, is de kans heel klein dat je er later als nog last van krijgt.
Ik ben trouwens het niet met je eens dat als je zegt dat je het kitten terug wilt nemen als het niet gaat, dat de kans groot is dat het dan naar iemand anders gaat, of naar het asiel. Ik weet niet of je de prijsklasse van Cornish Rexen kent, maar die ligt tussen de €300,- en €400,- per stuk. Als je dat geld terug kunt krijgen, denk ik niet dat je zo dom bent om dan te betalen om het bij een asiel kwijt te kunnen...
Ik snap trouwens deze zin niet helemaal:
lindsey schreef:
Neem je ze dan weer terug? Nu begreep ik uit jouw tekst dat je er misschien zelf ook 1 zou willen houden. Dan zou het geen probleem zijn om ze terug te nemen.

Als ik een kitten besluit te verkopen, hou ik die dus niet, en zal dat dus ook mijn intentie niet zijn. Vandaar dat ik je zin niet begrijp.

@PaardenMeisJ:
Dank je! Ze zijn echt om op te vreten ja!

@Chichiba en Lindsey:
Wat ik mij afvraag. Wat is er mis mee als de koper de kat naar een kennis doet die hem graag wilt hebben? Zou ik namelijk als fokker geen enkel probleem mee hebben...

@sigislief:
Dank je wel! Moederpoes doet het echt geweldig!! Ben daar erg blij om!

@PinkyPower:
Dit is inderdaad het resultaat van die dikke buik die ik hier eerder heb laten zien

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 22:35

off topic :

een goede fokker helpt meezoeken naar een nieuwe eigenaar, ik kan het me als fokker ook niet permiteren om een kat terug te nemen.
mijn katten lopen niet vrij buiten, en zijn vlooi en worm vrij en vrij van ziektes die zwerfkatten over kunnen brengen op andere vrij lopende katten.
een kat terugnemen brengt dus grote gevaren met zich mee!!!
mijn kittens gaan ook allemaal met een contract weg.
en ik help ook mee zoeken naar een nieuwe baas indien nodig, maar terug in huis nemen dat is gewoonweg te gevaarlijk!

een serieuze fokker met hart voor dieren zal het altijd leuk vinden om foto's te krijgen van de kroost en hoe het met de kroost gaat.
ik geniet altijd van de foto's die ik ontvang, ze zijn elke keer weer mooier mijn kleintjes

dus wat topicstartster zegt, daar sta ik volledig achter !

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 22:58

mooooie kittens
maar de moeder is niet echt mijn smaak

Wendy_Komen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 22:58

Daar waren we al over uit of niet tessyke
Maar vooruit, je vind de kittens wel mooi, dus ik zal je sparen

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 22:59

oef

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 23:36

Wendy_Kila
@lindsey:
Meestal als je allergisch voor een kat ben, merk je dat binnen een dag. Ik bedoel dan ook met proberen, gewoon langskomen, de moederpoes aaien en doen, en kijken of je dan een allergische reactie volgt. Gebeurt dit, weet je zeker dat je ze niet kunt nemen, gebeurt dit niet na intensief contact, is de kans heel klein dat je er later als nog last van krijgt.

Ben zelf pas allergisch geworden toen ik mijn katten al 4 jaar had. Dus je kan altijd later nog allergisch worden voor je katten. De kans dat dit gebeurt bij mensen die toch al aanleg hebben voor allergiën lijkt mij gewoon groter dan bij mensen die dat niet hebben.

Ik ben trouwens het niet met je eens dat als je zegt dat je het kitten terug wilt nemen als het niet gaat, dat de kans groot is dat het dan naar iemand anders gaat, of naar het asiel. Ik weet niet of je de prijsklasse van Cornish Rexen kent, maar die ligt tussen de €300,- en €400,- per stuk. Als je dat geld terug kunt krijgen, denk ik niet dat je zo dom bent om dan te betalen om het bij een asiel kwijt te kunnen...

Dat soort domme mensen bestaat helaas wel. Er belanden ook raskatten in het assiel en ook katten van deze prijsklasse.

Ik snap trouwens deze zin niet helemaal:
[quote="lindsey schreef:
Neem je ze dan weer terug? Nu begreep ik uit jouw tekst dat je er misschien zelf ook 1 zou willen houden. Dan zou het geen probleem zijn om ze terug te nemen.

Als ik een kitten besluit te verkopen, hou ik die dus niet, en zal dat dus ook mijn intentie niet zijn. Vandaar dat ik je zin niet begrijp.

Dat meende ik op te maken uit een antwoord dat je hierboven aan barbara gaf. Dat je nog niet zeker wist of je ze allemaal ging verkopen.
Als je ze dan allemaal verkocht en er kwam er 1 terug dat je het dan niet erg vond om nog een kat extra te hebben. Dat je dus nog wel ruimte hebt voor nog een kat. Maar dat heb ik dan waarschijnlijk verkeerd begrepen
.

@Chichiba en Lindsey:
Wat ik mij afvraag. Wat is er mis mee als de koper de kat naar een kennis doet die hem graag wilt hebben? Zou ik namelijk als fokker geen enkel probleem mee hebben...

Ik heb nu een kat die ik heb overgenomen van andere mensen. Deze kat heeft hiervoor al bij minstens 4 verschillende mensen gewoond en had heel erg moeite om te wennen. Vandaar dat ik het niet leuk zou vinden als dit met de katten zou gebeuren die ik verkocht heb.

Wendy_Komen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 10:01

Kijk, als iemand na vier jaar allergisch wordt, is het voor mij zo lang geleden dat ik dat kitten aan hun heb verkocht, daar kan ik echt niet aan beginnen. Maar mocht het binnen een jaar gebeuren kan er natuurlijk altijd wat geregeld worden.

Die mensen die hun raskat in een asiel doen, zouden die hun geld terug krijgen van hun fokker?

Je had mijn zin inderdaad niet goed begrepen. Ik wil in totaal beschikking hebben over drie poezen van fok kwaliteit. En als iemand dan hun kater terug wil brengen, gaat dat toch lastig

fenja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 11:08

hallo ik ben erg benieuwd naar hoe ze verder groeien en heb wel serieuse intresse in een katertje als die er tussen zit

Chichiba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 12:25

Chichiba schreef:
lindsey schreef:
[
[/quote]

Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest...Ik bedoelde dus dat ze de kat (het kitten dus) binnen een bepaalde tijd (max een jaar...net wat je zelf afspreekt) terug moeten kunnen brengen als het niet gaat...met bijv. de andere kat of door allergie...Natuurlijk neem je een kat van 5 niet terug...(al ken ik een fokker die dat toch wel zou doen) Maar dan ben je toch aan je fokje verplicht de eigenaars te helpen een nieuw huisje te zoeken als ze daarom vragen.
Ik zou er ook geen moeite mee hebben als hij/zij naar goede vrienden of familie gaat...als je maar het gevoel hebt dat hij daar goed zit en veel liefde krijgt...Soms weet je het gewoon niet omdat ze niets van zich laten horen...jammer...

Groetjes Barbara

Wendy_Komen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 15:01

Oké, dan begrijp ik je Barbara! Ik dacht dat je het erg zou vinden als de kat naar een familielid gaat. En daar heb ik geen problemen mee

De kittens doen het trouwens goed!! Ze zijn allemaal aangekomen sinds de geboorte!!

Wendy_Komen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 15:05

Mocht trouwens iemand na het zien van de foto's zoiets als sinterklaas cadeautje willen doen, eigenaar van de kater van dit nest heeft nog heeeele schattige kittens zitten die al weg mogen. Site: http://lepetitchat.bontebende.nl

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:14

Nou zou het wel als sinterklaas kadootje willen krijgen...Ik vind dat zwarte poesje er echt super uit zien...maar vriend lief vind het geen goed idee...en dat is het ook niet...Er is enige onzekerheid over onze financiele toekomst...dus geen dieren erbij...

Uhhmmm heb je al een idee wat de jouwe zijn? poesje? katertjes? is er al wat van te maken?

Oh en nee...dat een kat naar de familie zou gaan lijkt me totaal geen probleem...zolang ze het maar goed hebben...
Ik vind het erg als je je fokje op marktplaats zou tegenkomen en dat er dan ook nog bij staat 'bieden'....Een vergoeding tot daar aan toe maar erop verdienen ofzo...Dan gaat het je toch niet om het welzijn van je dier...

Hoeveel wegen ze nu?

Groetjes Barbara