honden die vreselijke jeuk hebben?(geen vlooien of wormen)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissJapke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 08:51

een droge huid? daar moeten ze altijd van krabben!
uiercreme kan helpen, dan wordt de huid soepeler en zullen ze niet meer krabben!

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 11:37

Lianne007 schreef:
het zou idd ook kunnen dat de anaalklieren vol zitten ja!
dat had onze hond ook een keer,daar krijgen ze ook jeuk van
die moeten dan worden uitgeknepen bij de DA.
het kan ook zijn dat ze van een bepaalde voedingsstof teveel binnenkrijgen en het niet kwijt kunnen.
of liggen ze misschien ineens op een andere plaats? op een mat ofzo? onde hond kon niet tegen die ruwe kokosmatten

nou ze liggen zowat overal...bed,bank,mat... maar daar liggen ze ook al jaren

ik weet het niet meer,straks maar even de DA bellen om een afspraak te maken!

NoaC

Re: honden die vreselijke jeuk hebben?(geen vlooien of worme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 11:39

Laten testen op voer allergie. (eiwit, kunstmatige toevoegingen, vismeel, enz)

Lianne007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 23:08

nou ik ben benieuwd het kan zoveel oorzqken hebben..
iig succes he

Cemlys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:25

Citaat:
voer uit blik; verschillende merken & smaken
frolicbrokken en koekjes die ze kunnen pakken wanneer ze willen.
ook krijgen ze soms het overschot van tafel...

Of het de oorzaak van de jeuk is weet ik niet, maar persoonlijk vind ik (en ik niet alleen) blikvoer de grootste rommel die je een hond maar kan voeren. Het bestaat grotendeels uit vocht en het is zo zacht dat honden er slechte tanden van krijgen en uit hun bek van gaan stinken.
Frolic zou ik alleen als beloning geven. Is o.a. erg zout en bovendien ook erg zacht.
Persoonlijk zou ik als voer liever kiezen voor een goed brok, kvv (diepvriesvlees zoals b.v. Carnibest, Duck, Rodi, etc.) of echt helemaal vers. Op het eerder genoemde barfplaats kun je veel info over vers voeding vinden. Op het
hondenforum

wat minder, maar daar is ook veel info over medische dingen.

Zou toch even langs de d.a. gaan om een evt. allergie uit te sluiten.

Ik denk er net hetzelfde over. alles wat je geeft is pure rommel, blikvoer (een hond heeft echt geen zachtje brokjes in een lekker sausje nodig aangezien een hond behoorlijke tanden heeft gaat een stuk vlees er makkelijker in en verder brokken) en frolic (bevat massa's aan kleurstoffen, bewaarmiddelen, smaakstoffen,...) Wij voeren een natuurlijke voeding zonder toevoegingen en hij heeft tot nu toe nog geen last gehad terwijl hij verder heel gevoelig reageert op verschillende soorten voeding.
Verder frontline combo (tegen vlooien en onmiddelijk ook tegen de teken) en goed ontwormen, hangt van je hond af hoeveel (ik denk de onze een tweetal keer per jaar).
Een voedingsallergie kan maar het is nogal toeval dat ze het net alletwee hebben. toch voor de zekerheid nog maar eens naar de dierenarts (als dat nu al niet gebeurt is)

ElleTjEe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 21:22

mijn hondje doet het soms ook,, de fokker had gezegd dat het kwam omdat hij geen houding wist te geven haha

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 22:54

Hond van mn opa en oma heeft iets van een huidallergie wat van binnenuit komt en heeft ook constant jeuk zonder dat ie vlooien etc heeft. sinds ie speciaal voer heeft gaat het al een stuk beter!

Cemlys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 00:18

wel raar dan dat deze het alle twee hebben, waar slapen ze vooral ('s nachts dan), mss een parasiet ofzo, hoeft niet perse met het oog te zien te zijn

Patricia20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 00:32

wat zitake al zegt, of idd voedselallergie (heeft de mijne ook erg verlvelend voor ze ook :S )
sterkte ermee

noby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:36

het kan een allergie zijn.
als ik u was zou ik in ieder geval ander voer voeren.
een hypoallergeen voer van bijv eukanuba of royal canin.
tevens zou ik de dierenarts vragen om een aantal tests te doen.
het kan namelijk ook een vorm van atopie zijn.
ik weet niet of beide honden uit hetzelfde nest komen of iets dergelijks.
frolic zou ik inderdaad alleen geven als beloning.
door het bijna te veel aan zout kan dit nierproblemen geven.
veel succes met het zoeken naar een oplossing

noby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:36

het kan een allergie zijn.
als ik u was zou ik in ieder geval ander voer voeren.
een hypoallergeen voer van bijv eukanuba of royal canin.
tevens zou ik de dierenarts vragen om een aantal tests te doen.
het kan namelijk ook een vorm van atopie zijn.
ik weet niet of beide honden uit hetzelfde nest komen of iets dergelijks.
frolic zou ik inderdaad alleen geven als beloning.
door het bijna te veel aan zout kan dit nierproblemen geven.
veel succes met het zoeken naar een oplossing

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:41

ik dacht ook aan een allergie, teveel eiwitten in het voer, of schurft, deomdex?

Rubiquil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 20:41

beautylover schreef:
Max schreef:
Wat voor voer geef je ze ?

voer uit blik; verschillende merken & smaken
frolicbrokken en koekjes die ze kunnen pakken wanneer ze willen.
ook krijgen ze soms het overschot van tafel...

@lianne07: dan moeten we die maar eens gaan halen! als de jeuk dan nog niet over is maar een kap of dergelijke

Het voer wat je ze nu geeft is echt rommel voor honden.
Veel problemen liggen bij honden bij het voedsel. Natuurlijk niet allemaal en of het nu ook zo is weet ik ook niet, daarvoor moet je natuurlijk bij je DA zijn!

Maar ik wil even melden dat het voor de honden algemeen slecht is wat ze te eten krijgen. Wat al vaker in dit topic is gezegd, is dat ze gewoon brokjes moeten eten. Iedere hond kan kauwen en kan gewone harde brokken eten (behalve sommige oude honden of honden met tandproblemen).

Als je je honden morgenvroeg een bak droge brok voorschotelt, zullen ze het echt niet opeten! Ze zijn niet gek, ze denken 'hey waar is mijn lekkere feestmaaltje heen?' en ze slaan hun maaltijd over.
Dan moet je de bak na 15 minuutjes wegpakken. 'Jammer dan, dan maar zonder ontbijt de dag beginnen.'
Zo doe je dit savonds (of smiddags én savonds weer, ligt aan je hond en hoe vaak je voert) ook weer.

Ze kunnen best 2-3 dagen weigeren te eten. Je moet nu niet denken dat ik een dierenbeul ben, absoluut niet! Maar je honden worden verwend nu, dat is heel lekker voor ze, maar erg slecht.
Na een aantal dagen (wel zorgen voor water, zoals altijd) gaan ze echt wel brokjes eten hoor!! En die smaken echt niet vies voor ze. Ook geen snoepjes tussendoor geven of restjes van het eten.

Wil je ze toch restjes van het avondeten erbij geven, dan dat alleen doen als ze echt gewend zijn dat ze voortaan brokken krijgen.

Ik zeg niet dat je dit zo moet doen, maar het zou veel beter zijn voor je honden!! In het voer wat je ze nu geeft zit veel rommel (ook al genoemd in dit topic). Je moet ze een constante voeding geven, dus niet 'vanallerlei soorten blikvoeding'. Honden hebben goede voedingsstoffen nodig, en geen kleur- en smaakstoffen als in bijv. Frolic.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en misschien ook wat mee doet, het is niet om je aan te vallen, maar als tip!

Verder hoop ik dat ze gauw van hun jeuk af zijn. Ga even naar je DA, hij heeft er het meeste verstand van. Vertel ook van je voeding (als hij daar al niet naar vraagt) want dat kan een oorzaak zijn van de jeuk.
Ik hoop dat je honden snel van hun jeuk afzijn! Succes ermee!

Ojah, nog even een klein voorbeeldje. Heb een keer een Maltezertje voor 3 weken in huis gehad. (Baasjes op vakantie) Ik heb toen gezegd, ik ga hem aan de droge brok doen, als jullie dat doorzetten. Hij kreeg namelijk thuis ook allerlei 'rommel' te eten. Wat waren de baasjes blij, want hij at bij hun thuis echt geen droge brok hoor!
Nou, ik denk dat hij een dag of 8 niets! tot weinig had gegeten.. maar sinds dien eet hij voortaan elke dag, netjes 2 keer per dag, een bakje droge brokken...

PaardenMeisJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 20:48

Mijn hond heeft er ook vreselijke last van. Hij stinkt ook verschrikkelijk dus we waren toen door iemand doorverwezen naar een homeopatische dierenarts. Wat is er nou aan de hand? Mijn hond heeft een traagwerkende schildklier. Nou heeft mijn hond er pilletjes voor die hij de rest van zijn leven moet slikken. Nu gaat het al een stuk beter met zijn vacht want die viel eerst ook uit door die traagwerkende schildklier. Oja, hij had trouwens ook bruine plekjes op zijn huid zitten, en de huid was spierwit. Het kan zijn dat dit ook bij jou honden kan gebeuren (niet om je ongerust te maken hoor) maar ga anders eens naar een dierenarts toe, als het dan door blijft gaan (dat gekrab) ga dan eens naar een homeopatische dierenarts. Wat het ook kan zijn is dat het voer iets heeft waar de huid niet tegen kan? Bijten ze toevallig niet aan hun poten of likken aan de voetzooltjes?

Ktje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 21:14

Ik heb even het hele Topic gelezen en wat ik geen enkele keer genoemd zie worden is schimmel (of ik heb er overheen gelezen). Dit kan natuurlijk ook verschrikkelijke jeuk veroorzaken en dit kan alleen vastgesteld worden door een dierenarts.
Verder hoor ik ook veel over de keuze van het voer. Over het algemeen veroorzaak blikvoer vaak eerder tandbederf, maar zolang je een goed voer voert krijgt de hond wel alles wat hij nodig heeft, alleen voer je dan wel 80% water wat je hem net zo goed uit de kraan kan geven. Wat al eerder gezegd wordt je kan best brokken gaan geven en het is geen probleem als de hond enkele dagen niet eet. Uiteindelijk zal hij gaan eten, katten overgens niet, die hongeren zichzelf uit.
Mij lijkt het erg verstandig gewoon een bezoekje te brengen aan de dierenarts, die kan uitsluitsel bieden wat het is.