Weeskatje gevonden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Krissis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 19:28

Het is mijn keuze om hem te laten zitten, heb (als je goed gelezen hebt) al 4 broertjes/zusjes van hem opgevangen, met moeite kunnen plaatsen, want hier kunnen ze i.v.m die hond, niet in huis. En, ff lezen: hier naar het asiel brengen kost geld! (Geloof me nu maar, asiel ligt hier, bij mij in de straat!)
\
Als jullie het zielig vinden, Be my guest en kom ze vangen zou ik zeggen (succes, en vergeet niet dikke handschoenen mee te nemen, het zijn en blijven wilde katten)
Daarbij, het zijn wilde zwerfkatten geworden doordat de eigenaar (voormalige boederij katten) ze gewoon heeft laten lopen nadat de boerderij dicht is gegaan! Ik heb geen last van ze, ze zitten in een wei, niet aan een straat (als ze gaan wandelen kunnen ze wel aangereden worden, maar is gelukkig nog niet gebeurt) en ze leven allemaal nog, zelfs die oudjes.

Ik ben het er niet mee eens, hem naar het asiel brengen. En ben van mening dat ik dat het beste kan insvchatten, aangezien ik de situatie ken...

Krissis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 19:32

PinkyPower schreef:

Weet je zeker dat dit ook is bij katten die niet van jou zijn?

Al deze katten zijn niet van mij, zo ook dit kittentje niet!

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 19:59

loeckie schreef:
PinkyPower schreef:

Weet je zeker dat dit ook is bij katten die niet van jou zijn?

Al deze katten zijn niet van mij, zo ook dit kittentje niet!

Bij ons in het asiel kost het iig geen geld als het jou katjes niet zijn, want dat zou stom zijn want dan zegt niemand het meer als er 100en straatkatten rond zwerven. Het was niet aanvallend bedoeld ofzo, ik vroeg het me gewoon af

Krissis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 20:07

Nee, weet ik dat het niet aanvallend bedoelt is, maar khoop dat mensen zich ook kunnen inleven dat ik ook een beetje in een dillema zit... Van de ene kant: hij overleeft het prima in het ''wild'', de rest doet dat namelijk ook. Van de andere kant, bij mensen zou ie het ook niet slecht hebben. Maar ik KAN hem gewoon niet vangen (dat vangen gaat wel, maar ik kan hem NIET in huis hebben. Heb je gezien op die foto's hoe m'n hond op zo'n hoopje ligt te loeren. Dat kan echt niet )

Als iemand hem wilt hebben, vind ik opzich ook oke (om nesten te verkomen) maar... dan moet ie op ''transport'' naar de nieuwe eigenaar. En dat is ook een probleem. Je kunt toch niet een katje wat geen mensen gewend is in een doossie doen en dan meenemen. Ik denk dat die dan giga gestress raakt. Daarbij... Zitten nog genoeg DA kosten aan. Heeft waarschijnlijk wormen (moet dus ge-ent worden) en denk ook vlooien ofzo (zal me niet verbazen). Van de andere kant: Als iemand hem graag wilt hebben, neem je die kosten natuurlijk op de koop toe.

Dus, ook voor mij, dillema's alom!

Krissis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 20:10

Afbeelding
^Loer loer, hebben hebben, lekker, spelen, kwijl kwijl

(das dus de reden dat ie niet bij ons in de hut kan )

Myra87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 21:18

Dat over het transport ben ik niet eens
Er worden zoveel wilde katten vervoerd, ook bij ons naar het asiel
Ik snap het opzich wel hoor, dat je ze laat zitten, maar tis alleen zo jammer dat er maar door "gefokt" word.

Krissis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 21:23

Jepz, dat snap ik ook. Het is (zoals ik zei) het 3e nestje wat in onze hooischuur wordt geboren. Maare, kom jij hem hier in limburg halen vanuit Fryslan, wil wedden dat ie dan aardig vol met stress zit voordat ie bij jou thuis is

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 22:36

Beste loeckie het gaat er niet om dat ze allemaal geplaatst moet worden maar wèl dat ze gesteriliseerd worden!

Hebben jullie geen dierenambulance in het diepe zuiden??
Daarnaast zijn er diverse asielen (en dierenbescherming) die ook vangkooien plaatsen en de katten steriliseren en weer terugplaatsen waar ze ze gevonden hebben.
Dit ook geheel in het belang van de asiels (die al propvol zitten) en eigenlijk ook in het belang van de samenleving.

Zo ben ik trouwens ook aan mijn eigen kat gekomen. Was ook gevangen bij zo'n actie. Ze bleek achteraf niet wild dus is ze niet terug gezet maar in het asiel gekomen. Nu is ze al 3 jaar bij mij en een aanhankelijker, dankbaarder dier kun je je niet voorstellen. Maar dit is eigenlijk vreselijk off-topic

Krissis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 22:46

Beste Ellenlouise...
Heb je alles gelezen? Het asiel ligt bij mij in de straat, dat is het probleem niet.
Ik heb al eerder een meldig gemaakt van de katten die hier lopen, maar tegen mij is toen gezegt dat loslopende dieren niet gevangen werden. (echt waar, dat zeiden ze!)

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 22:51

Ik geloof je! Maar ik dram altijd nogal door als het om dierenleed gaat

En daarom noemde ik de dierenambulance ook als eerste (toch nog even doorgaan )

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 22:51

Welk asiel is dat trouwens?

Krissis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 23:05

ellenlouise schreef:
Ik geloof je! Maar ik dram altijd nogal door als het om dierenleed gaat

En daarom noemde ik de dierenambulance ook als eerste (toch nog even doorgaan )

Vind dat het absoluut niet om dierenleed gaat. Katje zit met een doorvoed buikje z'n pootjes te wassen in de zon, slaapt in warm hooi (dus het enige dierenleed zou voor de pony's zijn, er slaapt iemand in hun eten )

Het asiel hier in de buurt heet (hoe toepasselijk...) De Reddingsboei

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 23:32

Nou ja, toekomstig dierenleed. De meeste zwerfkatten hebben geen al te best bestaan. En daarnaast vind ik het belangrijk dat het kattenoverschot minder wordt!

Enne, de reddingsboei? Wat moet ik daar nou weer op zeggen

Krissis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 23:55

Ow, Ellenlouise: als jij het beter weet, ga je gang, kom ze vangen, ik hou je niet tegen. Wat ik zie is dat ze het goed hebben, en niet dat ie de pijp uit gaat deze winter.
Dus, ik respecteer je mening dat je het dierenleed vind, respecteer je dan ook mijn visie (woon thuis, kan niet alles mee naar huis slepen, ben van mening dat het beesje het goed heeft en daarmee is het voor mij einde discussie)

Vind je het echt dierenleed, dan zie ik tzt wel de dierenbescherming verschijnen (terwijl het geeneens mijn katten zijn , maar zwerfkatten)

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 00:04

Okay, laatste berichtje. Het gaat niet om het dierenleed maar om het feit dat een paar zwerfkatten weer voor een toename van het kattenoverschot zorgen!

robbel

Re: Weeskatje gevonden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 20:30

Wel grappig dat iedereen het beter weet

Ik heb die andere 4 katjes dus in huis genomen. Ze zaten vol met wormen, hadden diaree en ze hebben een week lang zichzelf/elkaar en het huis ondergescheten. Heb er geen spijt van, ze zijn super terecht gekomen, maar je kan niet aan de gang blijven.

Er lopen daar ik weet nie hoeveel katten rond. Zoals Loeckie al zegt ze zijn allemaal wild en laten zich echt niet zomaar pakken.
De moeder zorgt super voor haar laatste jonkie en die gaan we haar niet ook nog afnemen.

En over dat plaats een oproepje wie hem wil hebben. Dat hebben we bij die andere ook gedaan en niemand reageerde. Zo makkelijk is het niet om een goeie plek voor ze te vinden

Roosch

Re: Weeskatje gevonden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 20:33

Wat een leukerd, zeg!
Mooi beestje!

En over die andere reacties hou ik wijselijk mijn mond.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 21:49

Ik vind het wel dierenleed. Namelijk voor al die katten in het asiel omdat er een kattenoverschot is.

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 22:03

zucht......het lijkt wel of mensen hier niet willen horen. de belangrijkste woorden hier zijn Kattenoverschot en Sterilisatie!

Ofwel, als iemand - wie dan ook - ervoor zorgt dat die beestjes steriel gemaakt worden dan hoef je ook niet 'aan de gang te blijven'.

Krissis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 23:13

Belangrijkste woorden is: Als het beesie het maar goed heeft!

Het lijkt wel of jij, Ellenlouise niet wilt lezen...
Ik ga geen katten vangen die het buiten goed hebben. Vind jij dat het anders moet, ga dan praten met de eigenaar die de eerste katten heeft losgelaten. HIJ zorgt voor overlast, als ik het in jouw woorden lees. Wij laten het beesie zitten, stuur de dierenbescherming maar ofzo. ben je gezeiver aardig moe, lees ook eens de meningen van andere!

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 23:25

het beestje zal het best goed hebben maar mede als gevolg van dit beestje hebben andere katten het NIET goed omdat ze in het asiel zitten. Vanwege het overschot wat dit katje is, en ook nog gaat produceren. Daar zal Ellenlouise denk ik mee zitten, en dat begrijp ik.

En de eigenaar is een lakse laml.l. MAar daar kan jij niets aan doen.

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 23:56

Je mag het wel gewoon groot schrijven hoor loeckie, want ik erger me namelijk net zoveel aan jouw gezever als jij aan het mijne.

Jij zit kennelijk op een heel andere golflengte dan ik.

Ik vraag me trouwens af met welk doel je dit topic hebt gestart...

Krissis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 00:02

Ow, geldt ook voor jou, jij mag mij ook gerust PB'en hoor, box is nog lang niet vol!
Maar ik zal het maar stoppen dan: je hebt gelijk, hij/zij en de rest van de fam moet naar het asiel en ik ben een dierenbeul dat ik hem laat zitten (en ik voel me er goed bij )
En idd, een andere golflengte, gelukkig mag je in dit land je vrije mening geven en wordt ie door mij gerespecteerd.
Waarom ik dit topic ben gestart? Niet voor een eindeloze discussie maar om bokt te laten zien wat voor een schatje er in onze wei leeft.

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 00:11

Wanneer de katten op de stal van Loeckie nu gecastreerd worden en teruggeplaats (op kosten van de DB natuurlijk) dan is iedereen toch tevreden? Geen nieuwe aanwas van te plaatsen katjes en de poezen die daar al wonen kunnen daar gewoon blijven waar ze het naar de zin hebben.

Toch nog een keer in overleg met (het bestuur van?) de DB, Loeckie? Ik kan me voorstellen dat jij het ook zat wordt om achter die katjes aan te moeten lopen. Is dit soms bij jullie in de buurt? www.dierenbescherming-zo-limburg.nl

Krissis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 00:15

@ Rosita: nee, dat is niet bij mij in de buurt. Maar Rosita... Het einde is zoek! Zoveel katten, weet niet eens hoeveel. Zie er soms katten lopen die ik nog nooit gezien heb! Echt, geloof me nu maar, tis een spelt in een hooiberg (verder zijn ze niet ''op stal'', maar in de wei bij ons thuis, maar dat doet er niet toe )

En dan zal het idd op de kosten van de DA moeten, kheb geen ezeltje in de wei staan die geld schijt (was het maar zo )