Bezoek dierenarts 70 euro !!! (alleen kijken)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kurby

Re: Bezoek dierenarts 70 euro !!! (alleen kijken)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 17:24

Het is ook niet normaal wat je onderhand kwijt bent aan de DA.

4.5 maand terug kwam onze pup (toen 5 maanden oud) onder een van de paarden terecht ze was het land in gegaan net toen ik ging voeren. Ze gaf een gil en kwam aan gestrompeld hing dr rechterachterpootje er raar bij. Wij als een speer na de DA gereden. Die maakte een foto en dacht te zien dat ze enkel haar band gescheurd had... in het gips en na een dag of 2 had mevrouw het gips aan flarden gebeten wij terug en het bleek dus dat ze haar pootje gebroken had. We moesten nog een paar keer terug komen.. De kosten waren € 165,- van het eerste consult met de medicijnen en rontgenfotos en het spalken. de rest hoefden we niet te betalen.

In september kwam onze Jack onder de auto en had haar hele koppie gescalpeerd (kan je zeggen echt geen prettig gezicht) Dit gebeurde op een zaterdag en weer na de DA met spoed. Ze hebben haar gehecht en gedaan. Moest 2 keer terug komen en dit grapje kosten € 362,-. Het duurste was de operatiekamer € 165,-.

Gelukkig is alles goed gekomen met allebei de honden, de pup heeft nog iets een scheef pootje maar dat geeft niet en bij de jack is alles weer mooi genezen en het haar komt er weer door.

Maar het is wel een leuk geintje binnen een paar maanden alles bij elkaar opgeteld zit ik wel op een bedrag van € 527,- als je het in guldens rekent schrik je je echt rot..

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 17:31

jacimatho schreef:
youngster schreef:
Sja ook dierenartsen willen graag eten.

Iedere dag biefstuk zeker? Zo lust ik er ook wel een paar.
Soms vraag ik me weleens af waar die dierenartsen zijn gebleven die dit beroep uitoefenen uit ideologie, omdat het hun roeping is.
Alles draait om de centjes, hoe meer hoe beter.......

heb jij ooit een miljonair gezien die dat geworden is door dierenarts??
Ik niet namelijk. Wel eens nagedacht hoeveel die spullen kosten die een dierenarts gebruikt? Ik noem maar even een simpel operatiesetje, die kosten per stuk rond de 500 euro. Alle medicijnen moeten ook ingekocht worden, speciale koelruimtes enz..

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 18:16

youngster schreef:
Ik niet namelijk. Wel eens nagedacht hoeveel die spullen kosten die een dierenarts gebruikt? Ik noem maar even een simpel operatiesetje, die kosten per stuk rond de 500 euro. Alle medicijnen moeten ook ingekocht worden, speciale koelruimtes enz..

Precies, vergelijkbaar met de gewone gezondheidszorg.
Die behandelingen kosten vaak ook veel geld (ik heb ooit 90 euro mogen betalen voor een consultje in het weekend), het verschil is natuurlijk dat je een zorgverzekering hebt.
Geen wonder dus dat zorgverzekeringen voor dieren ook in opkomst zijn. Ik ben daar niet zo in thuis, je ziet het volgens mij op dit moment vooral bij de paarden toch?

Verder denk ik dat er nog genoeg dierenartsen zijn met liefde voor het vak.
Natuurlijk verdienen ze goed, dat zal niemand ontkennen, maar als het je doel is om echt stinkend rijk wilt worden kies je heus niet voor het vak van dierenarts.

LBLGypsyCobs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 18:33

Ik ben vorige week met m'n ratje naar de DA geweest, ze had een bobbel.

Het consult was al € 21.50, toen kwamen de narcose, gebitsbehandeling (uh...had ik niet om gevraagd), behandeling bult en medicijnen er nog bij.

Totaal €48.50.

Pas had ik een kat met blaasproblemen, moest een katheter, narcose, medicijnen, infuus en overnachting €251.50.
Kat heeft het uiteindelijk niet gehaald.

Ik ben es op bonnetjes van een paar jaar terug gaan kijken.
De kliniek bij ons is de laatste tijd behoorlijk vernieuwd en toen ik de oude bonnetjes met de nieuwe vergeleek zag ik gelijk waar ze het van deden.
De prijzen waren in 2 jaar tijd verviervoudigd.

Katten en honden kun je verzekeren, maar ik denk dat weinig verzekeraars dat met ratten ook aandurven en als ze het doen zal de premie torenhoog zijn.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 18:40

Hmhm, mijn kat moest 1 nacht blijven (ivm blaasgruis, nog geen verstopping, dus hoefde ook niet aan het infuus).

Kostte me 215 euro.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 18:41

Ach ditzelfde idee heb ik ook bij huisartsen hoor. Maar het kost inderdaad vreselijk veel geld. 2 katten inenten 80 euro.....kassa!! Gelukkig hebben wij echt een fijne dierenarts, dus dat scheelt.
Maar je hebt ook al zorgverzekeringen voor katten en honden. Is goed betaalbaar en bij dure grapjes scheelt het toch een hoop!

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 18:47

Wij hebben een DA hier in de buurt gevonden die geen consultkosten rekent

Vorige week 2 katten laten enten en kostte 43 euro. Mijn kater laten castreren kostte 20 euro

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 20:55

Citaat:
Soms vraag ik me weleens af waar die dierenartsen zijn gebleven die dit beroep uitoefenen uit ideologie, omdat het hun roeping is.

Whahaha hier moest ik echt heel hard om lachen. Dierenartsen zijn de slechts betaalde academici. Je kunt nog beter Godgeleerdheid oid gaan studeren. Een praktijk hebben is vreselijk duur, denk aan afschrijving van de gebouwen, apparatuur (want ja je moet wel rontgenfoto's kunnen maken en kunnen opereren), personeel e.d. De meeste praktijken spelen zo ongeveer quitte. Tel daar bij op al die zeurende mensen (want de opmerking dat het zo vreselijk duur is allemaal is echt niet origineel) en dan denk ik dat de meeste dierenartsen enorme idealisten zijn. Je moet dag en nacht klaar staan, alles moet maar kunnen maar betalen ho maar. Niemand heeft jou verplicht een dier te nemen hoor. En je kunt er ook een zorgverzekering voor afsluiten als je echt bang bent voor grote bedragen ineens.

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 22:00

Tsja een dierenarts is nou eenmaal duur . Vind het soms ook echt te gek...
En ook omdat je zondagavond bent geweest is het nog duurder. Maar het blijft jammer dat het zoveel geld kost. Maar ja, je moet iets overhebben voor je huisdieren he...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 22:01

Wanneer krijgt een teefje pups? In het weekend natuurlijk! Die van ons iig wel
Op zaterdagavond de DA met spoed laten komen omdat het met de eerste pup niet goed ging. De hond kreeg een spuit en werd gecontroleerd, hij heeft bij de volgende pup de teef geholpen en hij liet één spuit achter die ik dan zelf kon geven als het nodig was. De volgende ochtend is hij nog een keer gekomen om moeders en de pups te controleren. Meteen een tube ontwormingspasta gekregen en... de rekening.
"Twee huisbezoeken in het weekend, twee keer oxytocine en ontwormingspasta is dan in totaal... 85€"

Ze bestaan nog wel, de hardwerkende dierenartsen die ook nog lief voor de portemonnee van de baasjes zijn!

Rinoa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 22:07

jacimatho schreef:
youngster schreef:
Sja ook dierenartsen willen graag eten.

Om dit soort opmerkingen kan ik echt pissig worden. Heb je er ooit bij stilgestaan hoe moeilijk het is om uberhaupt aan die opleiding te mogen beginnen? Als dat je eenmaal lukt is het ook nog een van de zwaarste studies die er bestaan, plus dat d eopleiding langer duurt dan de gemiddelde hogere opleiding. Je moet het echt graag willen anders red je deze opleiding niet.
Als je rijk wil worden zijn er wel andere (makkelijkere) manieren hoor...

Je wil niet weten hoeveel dierenartsen mensen 'matsen' omdat het anders zo duur wordt...

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 23:07

In augustus werd mijn jongste kat ziek, wel op een maandag morgen maar toch, niet echt het ideale begin van een vakantie.
Naar de DA, tests en onderzoeken, hij at niet meer, dronk niet meer en ging snel achteruit.
Na een kwartier mee naar huis genomen en afgerekend.
Sávonds weer terug rijdens spreekuur, uitslag tests, kwam niets uit, ja wat kleine dingen maar wat het was, geen idee, infuus gehad en de nacht thuis doorgebracht.
De volgende dag terug, smiddags weer terug omdat het niet meer ging, hebben ze hem tot 7 uur gehouden aan een infuus en warm houd matje.
Om 7 uur in laten slapen.
De volgende dag naar Utrecht voor een sectie, vooruitbetaald 125 euro.
Kom ik daar aan hangt er een bordje sectie 89.95 euro.
Maar ach je wil weten wat er was.
Bleek dus Fip te zijn.
Maandag en dinsdag waren de kosten al ruim 500 euro, woensdag sectie afrekenen dus 125 euro.
Bij elkaar dus ruim 625 euro, helaas geen kat meer.
Ze hebben alles voor mijn kat gedaan, daar ligt het niet aan en zou het zo voor elk van mijn katten weer doen.

Maar achteraf had ik het er met een kattenfokster over, over dat verschil bij de DA voor die sectie en bij Utrecht zelf.
Waarop zij zei dat is logisch, dat is voor de vervoerskosten er naar toe, want dat moet snel gebeuren.
Hallo, ik heb hem er zelf naar toe gereden woensdag op hun advies....tsja...en dan toch het tarief incl. vervoer rekenen vind ik een beetje jammer.

DA is zeker duurder geworden, zat er vroeger veel met mijn ratten en afentoe eens met een kat of hond.
Maar ja alles is duurder geworden en de DA die nog weleens na de tiende rat zei joh laat deze maar zitten is er niet meer helaas.

Trouwens met mijn shet naar Lienden geweest, naar de kliniek.
Nou beweer ik niet dat het allemaal miljonairs zijn, maar daar stond een villa huis aan vast, met 3 auto's voor de deur waar je u tegen zegt.
Ben me er ter zeerste van bewust dat die mensen hard werken, onregelmatige tijden, uit bed gebeld worden.
Maar kan ook weer niet zeggen dat ze er slechter van worden.

Jacimatho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 00:04

Citaat:

Ik heb de ervaring in mijn regio dat dierenartsen zich wel degelijk verrijken en dure jachten kopen, luxe villa's en tig keer per jaar op vakantie.
In deze praktijk heeft de hang naar geld het duidelijk overgenomen van de zorg voor dieren.
Daarom rijd ik liever 50 km naar een da die er wel helemaal voor gaat en die zijn clienten fincieel niet uitbuit.
Ik generaliseerde een beetje natuurlijk in mijn voorgaande berichtje, maar de ervaring hier is gewoon zo....heel zonde.
Desbetreffende praktijk wilde niet eens meewerken aan een collectieve korting op de behandeling van ernstige verwaarloosde dieren.
Er moest en zou het volle pond op tafel gelegd worden voor dieren die door een hel zijn gegaan.
De ideologie was daar ver te zoeken, om te kotsen....

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 00:34

Zo hebben wij 4 jaar geleden op stal een kat gevonden. Dier had een jaap van een wond (zo'n 10 cm, stond helemaal open). Ben met een stalgenootje naar de DA gereden. Stalgenootje vroeg of hij de rekening niet te hoog wilde maken, aangezien het om een gevonden kat ging. Hij zei: 'daar kan ik niet aan meewerken, ben niet van de dierenbescherming!' en vervolgens nog het lef in z'n donder om te vragen of hij hem meteen maar even moest castreren...

Uiteindelijk is die kat bij mijn zus terechtgekomen en haar DA heeft de kat behandeld en ze hoefde geen consultkosten te betalen.

Kat woont tegenwoordig bij Sjuimpje op bokt

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 00:49

Ik vind de kosten van een DA ook echt niet normaal...
Die bij ons smeert je notabene ook nog onzin aan ook...koop je medicijnen en dan moeten er altijd dubbele medicijnen komen...
Ging ik eens naar een andere DA...kon precies hetzelfde met een van de twee medicijnen...

Ook een keer moesten twee konijntjes naar de DA. Hij heeft 4 min. naar ze gekeken en antibiotica gehad...gelijk 30 euries...

Andere DA konijn moest er een nacht blijven...is compleet onderzocht wat ie nou wel niet zou kunnen hebben etc.
hadden ze niks gevonden...
toch wat medicijnen gehad...15 euro...dat vond ik heel erg meevallen...helaas is de nijn alsnog overleden maar daar kan de DA ook niks aan doen

Ze kloppen ook niet echt met elkaar die praktijken qua prijs:n

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 01:01

wow wij hebben echt een goedkope dierenarts als ik al die bedragen in dit topic en in andere topics (bijv 'afgekeurd, wat nu) kijk.

ze zijn heel schappelijk met consult rekenen. als je bijv meerdere keren langs moet komen dan rekenen ze bijna altijd min 1 consult te weinig.

voorrijden is geloof ik 22,5.

ik heb 2 kreupelheidsonderzoeken laten doen bij loulou. eerste keer met 2 foto's en een aantal verdovingen (weet nie meer hoeveel) ben er echt lang geweest. en moest uiteindelijk 150 euro afrekenen en daar zat ook medicijnen bij. (die waren geloof ik 60 euro)

tweede kreupelheidsonderzoek met behandeling was ik 100 euro kwijt. ook meerdere verdovingen, punctie en uiteindelijk dan medicijn in laten spuiten a 30 euro.

vondt dat eigenlijk best mee vallen dus.

ook bij ons konijn hebben we maar een paar tientjes af moeten rekenen. die moest worden geopereerd aan zijn tanden/iets in zijn mond. en dat was ook incl medicijn. helaas is hij niet uit narcose gekomen omdat hij al te verzwakt was, maar daar kon DA niks aan doen. wij hadden zelf te lang gewacht met na DA gaan.

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 01:47

Ja idd.. moest eerst ook met mijn ratje (die was de vorige dag bijna dood gevonden) langskomen op consult.. en toen hebben ze haar maar ook twee prikken gegeven.. ben je ook mooi weg mee

Gelukkig was hij wel wat aardiger toen we zo met onze hond zaten.. die had problemen met plassen (uiteindelijk bleek dat een tumor te zijn maar daar kwamen we te laat achter) en we moesten elke keer terug komen met een plasje van haar. Op een gegeven moment (na 5 keer terugkomen) heeft hij ons gewoon niet meer daar voor gerekend..

Uiteindelijk hebben we haar moeten inslapen en heeft hij haar mee gebracht naar de praktijk (dat vond ik wel heel sociaal van hem)

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 09:10

Citaat:
en dure jachten kopen, luxe villa's en tig keer per jaar op vakantie.

Welke praktijk???? Waar???? Ga meteen soliciteren, heb nog niet vaak van een DA met jacht of villa gehoord, laat staan beide Als het al lijkt alsof DA veel verdienen, is het vaak omdat ze belachelijke werkweken maken, 60 uur is heel normaal hoor. Of ze verkopen de praktijk op tijd, daar zit namelijk alle geld in. Ik vind het een absurd idee dat wij met een superlange opleiding en keihard werken niet ook een boterham zouden mogen verdienen. En korting? Ja kom op zeg, die prijzen zijn berekend aan de hand van kosten die je maakt en dan nog een ietsiepietsie winst er op, die ga ik echt niet inleveren omdat een ander niet voor zijn beesten kan zorgen. Je levert een dienst (en een goeie, 6 jaar studie is idd niet niks) en daar moet je voor betalen. Simpel genoeg. Als je een loodgieter oid belt in het weekend dan rekent die ook voorrijkosten, weekendtarief e.d. Moet je als DA eens mee aan komen, het gezeur is niet van de lucht.... Uitzonderingen natuurlijk daargelaten, je matst heus wel eens iemand, maar als ik de reacties hier zo lees zou je dus als DA geld bij moeten gaan leggen voor andermans beest

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 09:23

Maar het blijft vreemd dat de ene DA veel duurder is dan de ander

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 09:28

De een heeft andere spullen in zijn praktijk staan, grotere praktijk of nieuwere apparatuur, of gebruikt andere medicijnen. De hele goedkope DA concurreren elkaar kapot, die houden dat ook niet al te lang vol of verdienen het op een andere manier stiekem wel weer terug zonder dat jij het merkt. Je schrikt echt van de bedragen die per maand op gaan alleen aan het feit dat de praktijk er staat. Ken DA die minder verdienen dan hun assistentes. Plus dat je ook nog de ondernemer bent en dus risico loopt.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 10:08

Nou onze dierenarts dus.........die is geemigreerd naar een super luxe villa in Frankrijk . En 60 uur in de week werken geloof ik niet . Hij had elke avond 2 uur spreekuur (doordeweeks) dat is dus 10 uur. Denk niet dat elke week die overige 50 uur worden opgevuld met spoedgevallen aan kleine dieren (hij deed geen vee).

SuusJa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 10:11

Ben het met nielsd eens!

We zijn een keer met een kip zondagmorgen naar de dierenarts geweest. We dachten dat hij de pijp uit ging. Dierenarts kosten waren hoger dan de kip zelf kostte
Maarja, voordat je een dier koopt weet je al dat ze ziek kunnen worden. En als je ze eenmaal koopt dan moet je dat ook maar op je nemen, je weet dat de kans er is.

Edit: Denk nu aan mn kat. Die was heel erg ziek, volgens mij was het niesziekte. We moesten elke dag naar de dierenarts, op een bepaald moment zei hij: 'Jullie hebben zoveel voor je kat over, ik vind het zo wel een duur grapje worden, jullie hoeven alleen nog maar de medicijnen te betalen'. Consult hoefde dus niet meer.
Hmm volgens mij waren wij vlak daarvoor ook nog met de andere kat geweest die had gevochten. Alles wat in het oog hoort te zitten kwam eruit, toen moest het oog eruit gehaald worden en had hij nog meer 1 oog.

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 10:19

een nederlandse dierenarts is erg duur,wij wonen hier net een paar meter over de grens in belgie,en het prijsverschil is echt bizar...

zo komt er een dierenarts aan huis,we woonden hier net,en we hadden een logee hond,die aan de knok ging met 1 van mij honden,bij mijn hond zat er vreselijk veel schade aan haar voorpoot,daar er een stafford in had gehangen,had ik toch zoiets van een dierenarts bellen...

deze kwam langs aan huis,op een zondag...ik zat al te rekenen...

prikje zalfje verbandje,de andere hond ook nakijken....

toen we moesten afrekenen was het 36 euro...

verder zijn de veeartsen ook veel goedkoper,komt daarbij wel dat ze zonder personeel werken en zonder hele mooie panden...

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 10:37

manzano schreef:
Nou onze dierenarts dus.........die is geemigreerd naar een super luxe villa in Frankrijk . En 60 uur in de week werken geloof ik niet . Hij had elke avond 2 uur spreekuur (doordeweeks) dat is dus 10 uur. Denk niet dat elke week die overige 50 uur worden opgevuld met spoedgevallen aan kleine dieren (hij deed geen vee).

Tip! Loop eens een dagje mee met een dierenarts, dan zal je zien hoe keihard ze werken.
Als de kosten te duur zijn voor de mensen, neem dan geen dieren, je weet dat ze geld kosten als ze ziek zijn.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 10:40

Ik ben absoluut van mening dat je puur wordt opgelicht Kan me geen kont schelen dat er mensen zijn die het tegenovergestelde beweren. Snap dat ze ook een boterham moeten eten, maar moet dat elke dag met rosbief??

Waarom kan mijn nieuwe DA het wel zonder consultkosten?