Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
jacimatho schreef:youngster schreef:Sja ook dierenartsen willen graag eten.
Iedere dag biefstuk zeker? Zo lust ik er ook wel een paar.
Soms vraag ik me weleens af waar die dierenartsen zijn gebleven die dit beroep uitoefenen uit ideologie, omdat het hun roeping is.
Alles draait om de centjes, hoe meer hoe beter.......
youngster schreef:heb jij ooit een miljonair gezien die dat geworden is door dierenarts??
Ik niet namelijk. Wel eens nagedacht hoeveel die spullen kosten die een dierenarts gebruikt? Ik noem maar even een simpel operatiesetje, die kosten per stuk rond de 500 euro. Alle medicijnen moeten ook ingekocht worden, speciale koelruimtes enz..

Citaat:Iedere dag biefstuk zeker? Zo lust ik er ook wel een paar.
Soms vraag ik me weleens af waar die dierenartsen zijn gebleven die dit beroep uitoefenen uit ideologie, omdat het hun roeping is.
. Vind het soms ook echt te gek...
jacimatho schreef:youngster schreef:Sja ook dierenartsen willen graag eten.
Iedere dag biefstuk zeker? Zo lust ik er ook wel een paar.
Citaat:heb jij ooit een miljonair gezien die dat geworden is door dierenarts??
Ik niet namelijk. Wel eens nagedacht hoeveel die spullen kosten die een dierenarts gebruikt? Ik noem maar even een simpel operatiesetje, die kosten per stuk rond de 500 euro. Alle medicijnen moeten ook ingekocht worden, speciale koelruimtes enz..

Citaat:en dure jachten kopen, luxe villa's en tig keer per jaar op vakantie.
Als het al lijkt alsof DA veel verdienen, is het vaak omdat ze belachelijke werkweken maken, 60 uur is heel normaal hoor. Of ze verkopen de praktijk op tijd, daar zit namelijk alle geld in. Ik vind het een absurd idee dat wij met een superlange opleiding en keihard werken niet ook een boterham zouden mogen verdienen. En korting? Ja kom op zeg, die prijzen zijn berekend aan de hand van kosten die je maakt en dan nog een ietsiepietsie winst er op, die ga ik echt niet inleveren omdat een ander niet voor zijn beesten kan zorgen. Je levert een dienst (en een goeie, 6 jaar studie is idd niet niks) en daar moet je voor betalen. Simpel genoeg. Als je een loodgieter oid belt in het weekend dan rekent die ook voorrijkosten, weekendtarief e.d. Moet je als DA eens mee aan komen, het gezeur is niet van de lucht.... Uitzonderingen natuurlijk daargelaten, je matst heus wel eens iemand, maar als ik de reacties hier zo lees zou je dus als DA geld bij moeten gaan leggen voor andermans beest
. En 60 uur in de week werken geloof ik niet
. Hij had elke avond 2 uur spreekuur (doordeweeks) dat is dus 10 uur. Denk niet dat elke week die overige 50 uur worden opgevuld met spoedgevallen aan kleine dieren (hij deed geen vee). 
manzano schreef:Nou onze dierenarts dus.........die is geemigreerd naar een super luxe villa in Frankrijk. En 60 uur in de week werken geloof ik niet
. Hij had elke avond 2 uur spreekuur (doordeweeks) dat is dus 10 uur. Denk niet dat elke week die overige 50 uur worden opgevuld met spoedgevallen aan kleine dieren (hij deed geen vee).
Kan me geen kont schelen dat er mensen zijn die het tegenovergestelde beweren. Snap dat ze ook een boterham moeten eten, maar moet dat elke dag met rosbief??