dierenmishandeling =(

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nouska

Re: dierenmishandeling =(

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 14:41

Casca schreef:
zonder atigriepje ga je heus niet dood hoor!! van een griepje is nog NOOOOIIITT iemand dood gegaan...

Aan griep kan je wel degelijk doodgaan hoor! Mijn overgrootmoeder is er ook vrij jong aan gestorven. Waarom wordt er anders altijd zo n drukte gemaakt als er een griepepidemie gevreest wordt? Waarom laten de risico groepen zich preventief enten? Het is geen verkoudheidje hoor! Het is gevaarlijk om griep te onderschatten.

KiWiKo schreef:
dus jij gaat liever dood, neemt nooit antigriepine in en nooit een paracetamolletje???

Paracetamol bestond al voor ik geboren was. Dat dat op dieren getest is, daar kan ik dus echt niets aan doen. Wat zou ik ermee bereiken als ik geen paracetamol zou slikken?? Ik kan er echter wel wat tegen het testen op dieren hebben nu er inmiddels alternatieven zijn.

-x- Nouska

halibut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 16:15

Van een griep kan je misschien wel dood gaan, maar zo'n griepprik beschermt je echt niet tegen alle varianten van griep, enig idee hoeveel dat er zijn?
Paracetemolletje kan ook ieder mens zonder, als je vaak hoofdpijn hebt moet je zelf eens kijken waar dat vandaan komt, en als je af en toe een keer hoofdpijn hebt moet je daar maar even doorheen.
Ontwikkelingen voor medicijnen tegen kanker enzo... Nee ik vind niet dat daar dieren gebruikt voor hoeven worden. Er zijn zoveel alternatieven tegenwoordig. En dit soort ziektes die zich steeds maar weer aanpassen noem ik altijd een manier van de natuur om het mensenoverschot binnen de perken te houden. Klinkt misschien cru... maar... mjah das wel mijn mening

Nouska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 16:54

Jallist schreef:
Van een griep kan je misschien wel dood gaan, maar zo'n griepprik beschermt je echt niet tegen alle varianten van griep, enig idee hoeveel dat er zijn?
Paracetemolletje kan ook ieder mens zonder, als je vaak hoofdpijn hebt moet je zelf eens kijken waar dat vandaan komt, en als je af en toe een keer hoofdpijn hebt moet je daar maar even doorheen.
Ontwikkelingen voor medicijnen tegen kanker enzo... Nee ik vind niet dat daar dieren gebruikt voor hoeven worden. Er zijn zoveel alternatieven tegenwoordig. En dit soort ziektes die zich steeds maar weer aanpassen noem ik altijd een manier van de natuur om het mensenoverschot binnen de perken te houden. Klinkt misschien cru... maar... mjah das wel mijn mening

Als dit een reaktie is op mijn post ontgaat mij de relevantie een beetje

Ik heb me nog nooit tegen de griep laten inenten en ben het ook niet van plan, het stootte me alleen tegen de borst dat daar zo luchtig over werd gedaan (door Casca geloof ik), want het kan wel degelijk dodelijk zijn.

En zoals ik al zei wat bereik je tegen dierenmishandeling door geen paracetamol te gebruiken? Immers is dat middel al heel oud en word het dus niet meer op dieren getest, en kan ik ze niet meer helpen. Misschien wil je dat wat duidelijker uitleggen?

Nogmaals ik ben heel erg tegen het testen op dieren!

-x- Nouska

PS Met het laatste gedeelte van je post ben ik het wel eens, dat zeggen we thuis ook altijd. De natuur zal net zo lang doorgaan totdat uiteindelijk die ziekte die de mens compleet uitroeit de kop op steekt. Ik denk dat de Aarde dan eindelijk opgelucht adem zal kunnen halen.

Joyce15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 18:11

Casca schreef:
Ik vertelde trouwens alleen hoe ver ze hier zijn met de ontwikkeling... Ik weet niet hoe ver ze zijn in japan en amerika (daar zij ze vaak nog verder)... Het probleem met alternatieven is alleen dat het eerst een hele lange weg door moet voordat het echt als alternatief wordt gezien....

dit gebeurt juist in japan en china. met een heleboel dingen lopen ze voorop, maar op dit vlak heeel erg achter!

en ik gebruik bijna nooit aspriene, een griepprik hoef ik niet en als ik al spullen gebruik zoals make-up is het alleen die niet is getest op dieren

halibut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 21:13

Was niet speciaal gericht op jouw post, Nouska, gewoon een beetje ongelukkig geformuleerd Meer hoe ik er persoonlijk over denk

Nouska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 19:50

Jallist schreef:
Was niet speciaal gericht op jouw post, Nouska, gewoon een beetje ongelukkig geformuleerd Meer hoe ik er persoonlijk over denk

Is al goed Ik kon je dus alleen niet helemaal volgen

-xxx- Nouska

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 19:56

Casca schreef:
zonder atigriepje ga je heus niet dood hoor!! van een griepje is nog NOOOOIIITT iemand dood gegaan...

De laatste griepgolf in europa slechts 2,5 miljoen

halibut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 23:02

Ik heb eigenlijk geen flauw idee wat ik wou zeggen in dat eerste gedeelte nu ik t terug lees... Niet jouw fout dat je me niet volgde dus, Nouska

Casca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 00:38

iemand gaat niet dood van een griepvirus maar door de omstandigheden waarin we dat virus oplopen... Als je arm bent en heel slecht en weinig tene hebt kun je idd sneller doodgaan aan een griep... Maar iedereen denkt dat de griep er dan de oorzaak van is maar het is de slechte omstandigheden waarbij de mensen met griep worden behandeld of helemaal niet... Aan een verkoudheid kun je ook doodgaan als je maar niet eet als je verkouden bent.... heel simpel gezegd....

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 07:18

jahoor

tjongejongejonge..........Zo ga je aan geen enkele ziekte dood, alleen maar aan de omstandigheden

Annechien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 09:50

griep kan zelfs een gezond mens doden die genoeg euri's op de rekening heeft staan. En niet alleen mensen die in slechte omstandigheden leven, het kan er echter WEL aan bijdragen.

Zolang Brussel geen geld vrijmaakt voor de nieuwe methodes zullen de medicijnen op dieren getest worden. Zal volgens Brussel wel goedkoper zijn.

Casca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 11:27

Jullie begrijpen me verkeerd ik bedoel: een mens met een goede weerstand gaat heus niet dood van een griepje...

maar we gaan volgens mij wel heel erg offtopic

......de griep op zich is niet dodelijk.....

Jootje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 11:43

Jeetje, heftig allemaal.
Soms zijn dingen nou eenmaal nodig maar heel vaak ook niet. En het is zeer jammer dat niet altijd even goed aan het welzijn van die beestjes wordt gedacht....
Maar vooral het stukje dat ik las over bont. Dat de diertjes levend gevild worden, en als ze spartelen een paar extra tikken krijgen. (lees: botten worden nog even extra gebroken) En daarna op een hoop gegooid worden en dan dus soms nog wel 5/10 minuten leven.
En in die hele koude landen hebben ze inderdaad bont nodig. Maar daar worden de dieren echt normaal behandeld. Daar hebben ze respect voor de beesten. Omdat ze van die beesten moeten leven. Dat is noodzaak. Oke ze jagen wel op ze, maar houden de beesten toch zeker niet in erbarmelijke omstandigheden. En levend villen doen ze al helemaal niet.
Maar laten we toch eerlijk zijn mensen. Het is toch verschrikkelijk dat dit dierenleed bestaat????

Casca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 11:48

waarom hebben ze het dan in koude landen wel nodig? je kunt toch ook schapenwol gebruiken en andere stof??? dat is ook wel warm. ik vind het ook verschikkelijk!! Als de dieren 1 een keer dood zijn is het minder erg maar dat ze levend gevild worden.... bah...
Ik snap het ook niet, is het dan zo moeilijk om hem eerst in 1 keer dood te maken en daarna zn vel eraf te trekken (sorry voor mn woordgebruik...)

ikkiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 11:53

Als je hier zo tegen bent, moet je van de Hema of Etos shampoo, en make up kopen. Hier zijn geen dieren voor getest. Ook niet van Yves Rocher, en BodyShop..
Wij hebben niets anders..

Jootje09

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 11:54

Casca schreef:
waarom hebben ze het dan in koude landen wel nodig? je kunt toch ook schapenwol gebruiken en andere stof??? dat is ook wel warm. ik vind het ook verschikkelijk!! Als de dieren 1 een keer dood zijn is het minder erg maar dat ze levend gevild worden.... bah...
Ik snap het ook niet, is het dan zo moeilijk om hem eerst in 1 keer dood te maken en daarna zn vel eraf te trekken (sorry voor mn woordgebruik...)

Tja ik vind dat helemaal gelijk hebt, maarja
In die hele koude landen kunnen ze het denk ik niet met alleen schapewol doen, omdat het daar zo ontzettend koud is. Ik heb dat een keer bij "Ray Mears" op discovery gezien. Het is daar zo koud, ik geloof bijna wel min 50. Dus dan hebben ze niet alleen de vacht nodig. Maar ook de huid. Die mensen maken de dieren in een keer dood en eten het vlees, en gebruiken de rest.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 11:55

Jootje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 11:57

Werkelijk ik heb zitten janken, ik vind het zo erg, heb geen woorden meer...

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 12:03

ik had precies hetzelfde... volgens mij is dit in china.
Ik denk als ik zo iemand dat zie doen toch echt een steen pak en z'n hersens in sla.
Dr is heus wel ander werk wat iemand kan doen ipv dit. Opzich is dat ze zn vacht willen nog niet eens het ergste maar schiet het dier dan eerst een kogel door zn kop ipv hem te laten lijden en daar zonder huid te laten liggen wachten tot ie vanzelf dood ga. Wat zal dat dier een pijn hebben gehad zeg..

Jootje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 12:07

Ja, ik vind dit zo verschrikkelijk. 'k Heb geen woorden meer. Die arme beestjes. Zo zielig. Ik weet echt niet meer wat ik moet zeggen.............

wyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 12:12

ik ga daar niet eens naar zitten kijken. ik weet toch al dat ik dat niet aan kan zien. sommigen zullen zeggen je steekt je kop in het zand. ik weet dat het zo gebeurd (heb wel het verhaal gelezen) en vind dat al erg genoeg.
van griep kan je wel degelijk doodgaan. mensen met astma en met verminderde weerstand oa. een gezond iemand die griep krijgt zijn goed ziek maar mensen die al wat mankeren hebben het dubbel zo erg en kan het fataal voor wezen.
dierenleed is overbodig en ook in de extreem koude landen gebeurd het. anders zouden die zeehondjes ook niet doodgeknuppeld worden. dit vind ik dan ook zoiets. als het dan toch moet waarom dan zo? waarom knallen ze dat beestje dan niet door de kop? snap egt niet dat mensen dat over hun hart kunnen krijgen. maarja wie ben ik

Vanillia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 12:52

Het beschermt je tegen de meestvoorkomende virussen, dat lijkt me genoeg.

Nou sorry hoor, ik vrij regelmatig zo'n erge buikkramp dat ik niet meer kan lopen of rechtop kan staan, moet ik daar maar even doorheen? Dacht het niet, dan maar een paracetamol.

Wat is dit een ongelofelijke poedersuiker! Jij kent zeker geen mensen met kanker? In mijn familie zijn veel mensen met verschillende soorten ervan, ik ben enorm blij dat er medicijnen tegen kanker zijn. En ja, dan heb ik er vrede mee dat het op dieren wordt getest, klinkt waarschijnlijk harteloos, maar op zo'n moment doet een familielid me meer dan een dier.

wyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 13:16

de sterksten overleven het. dat is de wet van de natuur en ja daar ben ik het mee eens. ik ken zat mensen in mijn familie die aan kanker zijn overleden of het hebben gehad. kan er dus over meepraten. de 1 overleefd het de ander niet. zo gaat dat.
tegenwoordig zijn ze zo kundig dat ze het meredeel het overleefd maar of dat nou per definitie beter is kweet het niet.
ik vind dus niet dat een mens meer waard is dan een dier. het is en blijft een levend wezen met gevoel etc. omdat wij beter ontwikkeld zijn en een dier eigenlijk weerloos is en niet kan praten tegen ons zou dat een excuus moeten zijn voor dat soort praktijken? vind ik van niet.
dan kom jij waarschijnlijk met de vraag of ik dan vegetarier ben. nee ook dat ben ik niet. een mens is een roofdier. heeft vanaf het begin van het bestaan al vlees gegeten.
het gaat mij alleen maar om de manier waarop wij als mens met dieren omgaan. hoe ze geleefd hebben en hoe ze geslacht/afgemaakt worden. als dat op een goede manier gebeurd is heb ik er niet zoveel problemen mee. er word gewoon te licht mee om gesprongen. er word dan gezegd het is maar een dier. ik vind dat niet kunnen want ook een dier verdient respect.
als er een familielid een ziekte heeft zou jij dan je paard laten gebruiken voor vivisectie zodat ze misschien wel iets kunnen vinden daartegen?? of 1 van je andere huisdieren als je die hebt?? met het oog op het is "maar" een dier??

Jootje09

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 14:11

wyona schreef:
ik ga daar niet eens naar zitten kijken. ik weet toch al dat ik dat niet aan kan zien. sommigen zullen zeggen je steekt je kop in het zand. ik weet dat het zo gebeurd (heb wel het verhaal gelezen) en vind dat al erg genoeg.
van griep kan je wel degelijk doodgaan. mensen met astma en met verminderde weerstand oa. een gezond iemand die griep krijgt zijn goed ziek maar mensen die al wat mankeren hebben het dubbel zo erg en kan het fataal voor wezen.
dierenleed is overbodig en ook in de extreem koude landen gebeurd het. anders zouden die zeehondjes ook niet doodgeknuppeld worden. dit vind ik dan ook zoiets. als het dan toch moet waarom dan zo? waarom knallen ze dat beestje dan niet door de kop? snap egt niet dat mensen dat over hun hart kunnen krijgen. maarja wie ben ik

Zeehondjes worden niet doodgeknuppeld voor het eigen gebruik van die mensen. Maar dat gebeurd omdat mensen om ons heen, dus de westerse landen, die mooie witte vacht zo geweldig mooi vinden. In die echt koude landen daar heb je ook groot wild waar op gejaagd wordt en die worden gewoon afgemaakt en gegeten. En daarna wordt hun huid dus gebruikt. Dat is een vorm van overleven.
Onze voorouders deden dat ook zo, als dat niet zo was zouden wij hier nu niet zijn.
Tja de meningen zijn verdeeld. Maar dat houdt nog niet in dat al die beesten niet zielig zijn......

wyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 14:20

tja als dat op die manier gebeurd. normaal afgemaakt en opgegeten en de huid gebruiken als jas ofzo heb ik daar geen problemen mee. is toch een stukje natuur. dat het zielig is voor het beestje oke maar dat is het verschil tussen roofdier en prooidier. je kan ook niet verwachten van een leeuw of tijger dat tie vegetarier word omdat het zo zielig is voor het diertje dat ze op willen eten. ik hoef het niet te zien dat ze aan het jagen zijn kan daar zelf niet zo goed tegen maar het hoort er wel bij.