Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Urielle schreef:Nou ja, er zullen ook mensen zijn die de kittens naar de dierenwinkel brengen ipv ze in een zak in de sloot te dumpen oid dus dan maar liever de dierenwinkel
Manon_S schreef:@ Marye78 : Serieus ? Dat ze in konijnenhokken gestopt worden?
Jeetje wat dom zeg!
Vind ook dat de politie hier bij moet komen ofzo..
denk ook zeker dat de meeste mensen zoon beestje kopen omdat ei daar zo zielig kijkt! wij hebben bij onze hond veel ''studies'' gedaan wat we nu uiteindelijk wilden hebben! we kwamen uit dat een zwarte labrador wel bij ons zou passen en nu hebben we een hele lieve sukkel
Bij elk dier dat verkocht wordt, moet voldoende voorlichting gegeven worden, niet alleen bij een pup of een kitten, ook bij een konijn of hamster, die dieren moeten ook goed verzorgd worden hoor!
"Dierenbescherming erbij roepen".. maar goed, dat komt waarschijnlijk doordat ik maar met twee dierenwinkels ervaring heb en beide goed zijn voor de "levende haven" in hun winkel..
FlairS schreef:Wat mij meer bezighoud is wat er met al die hondjes en poesjes gebeurd als ze de leeftijd van lief en schattig(tot een maand of 3 dus)voorbij zijn en niemand ze meer wil hebben.Ik vrees het ergste namelijk............
en sommige dingen konden gewoon niet door de beugel. Predator schreef:orry maar ik zie het verschil niet tussen wat voor dier er wordt verkocht in een dierenwinkel. Bij elk dier dat verkocht wordt, moet voldoende voorlichting gegeven worden, niet alleen bij een pup of een kitten, ook bij een konijn of hamster, die dieren moeten ook goed verzorgd worden hoor!
FlairS schreef:Wat mij meer bezighoud is wat er met al die hondjes en poesjes gebeurd als ze de leeftijd van lief en schattig(tot een maand of 3 dus)voorbij zijn en niemand ze meer wil hebben.Ik vrees het ergste namelijk............
de betreffende kliniek deed dat trouwens niet!!! en toen had zoon arts gezegt! en die mensen schamen zich dan ook niet dat ze 2 weken erna een nieuwe puppy laten enten.... kijk en dat vind ik nou erg!!! win eerst zoveel informatie in over zoon beestje en ga dan pas rondkijken voor een voor jou geschikt dier!!! opvoeding van een puppy of wat dan ook kan ontzettend frusterend zijn als hij maar alles kapot blijft eten en in huis plassen maar als ie het eenmaal kent ben je ontzettend gelukkig met jou zelf opgevoedde lieverd!! Wind schreef:Helaas zijn er erg veel dierenwinkels die ook levende have verkopen. Niet alleen honden kan je veel beter bij een goede fokker halen, dat geldt ook voor hamsters, cavia's, konijnen en vissen etc.
FenW schreef:Wil je dus een pup/hond haal der 1 uit het asiel of van een goede erkende fokker.
) en is ook opgevoed door die werkende mensen die geen hond zouden kunnen houden...
).. en ook gezond trouwens ..
Dus die puppy konden we nog kopen en het was een schattig ding, maar qua kosten een beetje te duur en het beestje was al 4 maanden en kende nog niks (behalve alleen zitten en ik denk zindelijk maar zelfs daar ben ik niet zeker van) omdat de eigenaresse in het ziekenhuis had gelegen enzo ..WildWings schreef:Dat heb ik ook gehad. Mijn 'dwergkonijntje' werd enorm. Écht enorm.