zo zielig (dierenwinkel en hun dieren...)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Manon_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 12:25

Dan is er zeg maar een groot raam en daar zie je dan pups en mensen lopen voorbij en tikken op het raam enzo en zitten te kijken.
De hele dag moeten ze daar dus zitten *geloof ik*

Idioteque

Re: zo zielig (dierenwinkel en hun dieren...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 12:41

Dierenbescherming is wel erg overdreven
Ze worden niet mishandeld hoor, en krijgen gewoon goed te eten enzo.
Het is misschien niet de beste manier, maar ik vind het niet echt zielig ofzo.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 12:45

Het ligt er aan.

Als die pups lekker buiten in een afgezet stuk tuin/weitje kunnen spelen en gek doen, vind ik het al een stuk minder erg. Wel moeten de verkopers dan een goede voorlichting geven, want voor een hond zorgen vind ik toch net iets anders dan voor een hamster of een konijn.

Maar ik geloof niet dat dit waar is. Ik denk niet dat die pups lekker buiten spelen kunnen als ze door een dierenwinkel worden verkocht...

Dus dan vind ik ze er niet horen.

Manon_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 12:47

@ Veirl: in een stad is daar geen plek voor.
Alle winkels zijn tegen elkaar en naast elkaar etc.
Bij ons in de stad is er geen grasje veld !
Je kunt binnen in de winkel kijken zie je achter glas allemaal kleine hokjes daar zitten dan allemaal pups in.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 12:52

Urielle schreef:
Nou ja, er zullen ook mensen zijn die de kittens naar de dierenwinkel brengen ipv ze in een zak in de sloot te dumpen oid dus dan maar liever de dierenwinkel

dat vind ik al helemaal een naar idee!!! dan zou heb ik ook liever dat mensen ze naar een dierenwinkel brengen! maar wij hebben ruimte zat en het zou niet de grootste ramp zijn als ze blijven zitten...

dierenbescherming vind ik idd weer een beetje overdreven want het zal wel mogen mits de pups er goed bij zitten!

btw in de atelage mogen geen dieren gezet worden dus daar akn ej wel over klagen! die beestjes mogen daar niet zitten omdat mensen dan nog sneller een beestje aanschaffen wat ze toch niet kunnen verzorgen enz enz... en in de etalage is ook niet goed voor de gezondheid i.v.m tocht enzo!

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 13:08

Ik vind het slecht.
In Rijswijk zit ook zo'n klein dierenwinkeltje en die verkoopt al jaren puppies in konijnenhokken. Die beestjes zijn altijd ziek, en komen nooit dat hok uit. De dierenbescherming is al jaren bezig hiertegen maar kunnen op 1 of andere manier er niks tegen doen. En zolang er nog steeds hondjes verkocht worden gaan die mensen vrolijk door. (99% 'aaaah wat zielig' aankopen dus).

Manon_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 13:12

@ Marye78 : Serieus ? Dat ze in konijnenhokken gestopt worden?
Jeetje wat dom zeg!
Vind ook dat de politie hier bij moet komen ofzo..

Jootje09

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 13:13

Zolang er vraag is, zal het aanbod op deze manier blijven.......

Marye78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 13:14

Manon_S schreef:
@ Marye78 : Serieus ? Dat ze in konijnenhokken gestopt worden?
Jeetje wat dom zeg!
Vind ook dat de politie hier bij moet komen ofzo..

Ik weet niet wat er precies allemaal al aan gedaan is, maar ik hoor van diverse mensen daar uit de buurt dat ze er al tijden mee bezig zijn...
Het zijn van die grote houten hokken met tralies, weet het niet zeker, maar ik vind het net konijnenhokken....er ligt ook stro in.

en het zijn voornamelijk grote honden die er zitten (wel pups), rotweillers, bullterriers, labradors, bordeauxdoggen etc...

Manon_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 13:17

Ohh !

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 13:19

zolang er vraag naar is zal het altijd zo blijven ja!!! denk ook zeker dat de meeste mensen zoon beestje kopen omdat ei daar zo zielig kijkt! wij hebben bij onze hond veel ''studies'' gedaan wat we nu uiteindelijk wilden hebben! we kwamen uit dat een zwarte labrador wel bij ons zou passen en nu hebben we een hele lieve sukkel

Predator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 14:00

sorry maar ik zie het verschil niet tussen wat voor dier er wordt verkocht in een dierenwinkel. Bij elk dier dat verkocht wordt, moet voldoende voorlichting gegeven worden, niet alleen bij een pup of een kitten, ook bij een konijn of hamster, die dieren moeten ook goed verzorgd worden hoor!
Ik vind het een beetje overdreven.. "Dierenbescherming erbij roepen".. maar goed, dat komt waarschijnlijk doordat ik maar met twee dierenwinkels ervaring heb en beide goed zijn voor de "levende haven" in hun winkel..

FlairS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 14:05

Wat mij meer bezighoud is wat er met al die hondjes en poesjes gebeurd als ze de leeftijd van lief en schattig(tot een maand of 3 dus)voorbij zijn en niemand ze meer wil hebben.Ik vrees het ergste namelijk............

Predator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 14:11

FlairS schreef:
Wat mij meer bezighoud is wat er met al die hondjes en poesjes gebeurd als ze de leeftijd van lief en schattig(tot een maand of 3 dus)voorbij zijn en niemand ze meer wil hebben.Ik vrees het ergste namelijk............

goed.. maar denk je dat dat alleen met hondjes en poesjes gebeurd? dat gebeurd net zo hard met een konijn of een vogel hoor.. als mensen het alleen kopen om het 'schattig zijn' en er niet van zouden gaan houden.. (zou ik niet kunnen (niet van zo'n dier gaan houden), maar goed er zijn mensen die dat blijkbaar wel kunnen... aangezien de vele dieren in asiels).. en ik denk eigenlijk dat dat niet alleen gebeurd bij dieren die in een dierenwinkel zijn gekocht, maar net zo goed bij dieren die bij een fokker zijn gekocht, misschien in mindere mate, maar het gebeurd wel.

Manon_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 14:15

Ik kan er ook niet aan denken..
Vreselijk !

Ik ben echt zo'n dierenvriend weet je..
Ik houd van allee dieren alleen meer van de een dan van de andere..

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 14:23

een dierenbescherming kan hier niks tegen doen als een hond pup word verkocht in een dierenwinkel. de eigenaar moet zich aan bepaalde regels houden. houd deze zich eraan dan mag hij dit.
ik heb ook begrepen dat die pupys niet in die winkels blijven maar gewoon mee naar huis gaan en gewoon hun aandacht krijgen en ook gewoon hun wandeling krijgen.
Ik ben er geen voorstander van dit honden zo worden aangeboden
en zolang als ze gekocht worden zal dit ook zo blijven.
Ik denk dat de topic starter beter niet naar de zwarte markt kan gaan in belgie want wat je daar ziet is hartverscheurend.
Ik denk dat de hondjes hier nederland nog goed af zijn.
Tegenover die beestje wat in belgie op de markten verkocht worden.
Ik heb het meerdere malen gezien en sommige dingen konden gewoon niet door de beugel.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 14:24

Predator schreef:
orry maar ik zie het verschil niet tussen wat voor dier er wordt verkocht in een dierenwinkel. Bij elk dier dat verkocht wordt, moet voldoende voorlichting gegeven worden, niet alleen bij een pup of een kitten, ook bij een konijn of hamster, die dieren moeten ook goed verzorgd worden hoor!

vind ik ook hoor! ook bij een hamstertje of konijntje hoort ee gebruiksaanwijzing om het zo maar te zeggen!

FlairS schreef:

ik hoop dat ze dan toch al verkocht zijn aan iemand die er verstand van heeft!!!

btw hoorde vorige week ook van een collega dat dierenklinieken heel vaak gezonde honden krijgen om in te laten slapen...omdat hij alles kapot eet en zulk soort redenen de betreffende kliniek deed dat trouwens niet!!! en toen had zoon arts gezegt! en die mensen schamen zich dan ook niet dat ze 2 weken erna een nieuwe puppy laten enten.... kijk en dat vind ik nou erg!!! win eerst zoveel informatie in over zoon beestje en ga dan pas rondkijken voor een voor jou geschikt dier!!! opvoeding van een puppy of wat dan ook kan ontzettend frusterend zijn als hij maar alles kapot blijft eten en in huis plassen maar als ie het eenmaal kent ben je ontzettend gelukkig met jou zelf opgevoedde lieverd!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 14:45

Wind schreef:
Helaas zijn er erg veel dierenwinkels die ook levende have verkopen. Niet alleen honden kan je veel beter bij een goede fokker halen, dat geldt ook voor hamsters, cavia's, konijnen en vissen etc.

Inderdaad.. Geldt voor heel veel dieren gewoon.

Vroeger verkochten ze bij ons ook gewoon van die roodwangschildpadjes.
Ja, die waren, toen ze in de winkel zelf zaten, nog klein en schattig. Maar die beesten werden veel groter dan de mensen verwachtten, en veel mense kochten ze en dumpten ze achteraf bij bv. Anna's hoeve, of een andere plek met wat natuur in de buurt. Bah.

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 14:57

Mijn konijn heb ik bij dezelfde dierenwinkel gehaald als waar de pups hele dagen in de etalage moeten staan.

Er stond op het hok vrouwtje & dwergkonijn.
Ze is dus absoluut geen dwergkonijn!
Als je kijkt hoe groot ze is tsjee!

Vind die dierenwinkel ook heel erg slecht ..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 15:01

Dat heb ik ook gehad. Mijn 'dwergkonijntje' werd enorm. Écht enorm.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 15:15

FenW schreef:
Wil je dus een pup/hond haal der 1 uit het asiel of van een goede erkende fokker.

Moet je ze natuurlijk eerst nog meekrijgen (ben nu over asiel bezig). Wij wilden graag een hond en bij ons is een asiel in de buurt dus gingen we daar kijken .. Ideaal hondje gevonden, niet te groot en heel lief .. (we hadden op voorhand ook via cd-roms en encyclopedieën zitten kijken wat bij ons zou passen enzo) .. maar .. we kregen het hondje niet mee!

En waarom? Omdat we op een appartement wonen en doordat mijn ouders beide gingen werken zouden we het beestje niet genoeg aandacht kunnen geven .. Kan allemaal best wel zijn, maar hoe weten die mensen dat? Ondertussen hebben we al bijna 8 jaar een hond (uit een dierenwinkel) en dat is de liefste en leukste hond die je je kan indenken .. heeft nog nooit iets verkeerd gedaan (kan natuurlijk altijd nog gebeuren, je weet dat nooit ) en is ook opgevoed door die werkende mensen die geen hond zouden kunnen houden...

En ok, we zijn misschien toen verkeerd geweest om een hond (pup) uit een dierenwinkel te kopen, maar weten wij veel? Toen in die tijd was er echt nog niet zoveel bekend en te lezen als dat er nu is .. En misschien hebben we wel geluk gehad ja, maar we hebben nu wel de beste hond die we ons kunnen indenken.. (al is dat voor iedereen persoonlijk ).. en ook gezond trouwens ..

Ik wil hiermee niet zeggen dat het goed is, en ik denk ook niet dat als er een volgende hond komt dat die uit zo'n winkel komt .. maar om te zeggen dat alle winkels slecht zijn en dat ze de dieren mishandelen of dat je er alleen maar zieke dieren kan kopen ... is een beetje overdreven. Ik vind het net zo erg dat er hopen hamsters zitten te wachten op een baasje die (hopelijk) goed voor hen zorgt ...

We waren trouwens tussen het asiel en die dierenwinkel in naar een fokker gaan kijken. Zo waar de nestjes al besproken worden voordat ze geboren worden ... Op dit moment was er geen nestje, maar we hebben wel heel veel info gehad. En er zat nog 1 puppy van 4 maanden .. en waarom? Omdat die niet de juiste kleur had voor op show te gaan (die had een vlek rond het oog en dat mocht niet) waardoor die mensen haar niet meer wilden ... Toch leuk he? Dus die puppy konden we nog kopen en het was een schattig ding, maar qua kosten een beetje te duur en het beestje was al 4 maanden en kende nog niks (behalve alleen zitten en ik denk zindelijk maar zelfs daar ben ik niet zeker van) omdat de eigenaresse in het ziekenhuis had gelegen enzo ..

Dus ja .. overal zijn wel nadelen denk ik zo ...

Manon_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 15:22

WildWings schreef:
Dat heb ik ook gehad. Mijn 'dwergkonijntje' werd enorm. Écht enorm.

Ja dat heb ik ook met de mijne.
Toen hadden we denk ik een baby nijntje ofzo..

Antheya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 15:31

Als je het zo zielig vind moet je ze dus niet daar kopen... niet denken, ja dan heeft hij nu een beter leventje.. waarschijnlijk denken een hoop mensen dat en dáárdoor komen er steeds meer puppy's...
voor alle dieren is het sneu om in zo'n klein hokje te zitten ook voor die konijnen enz..
iedereen vind die kleine baby diertjes altijd maar zo zielig maar die zijn net zo zielig als hun ouders die al worden vervoerd om bont van te halen of een hambruger van te maken of om een leren laars te worden... maar daar denkt men niet bij na..
niet aanvallend bedoeld hoor

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 16:02

Mee eens je kan overal dieren kopen en wie zegt dat als je een dier bij een particulier koopt je er wel goed voor zorgd. Mensen zijn vaak blij als ze hun dieren kunnen verkopen die mensen weten toch niet hoe het met ze zal gaan?Wij kochten ooit een poedel bij een dierenwinkel het beest is bijna 18 jaar geworden en ik heb geen idee hoe de rest van het nest is terecht gekomen.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 16:12

ook niet iedere particulier is even goed voor zen beesten maar goed! ik vind gewoon dat die beestjes alle ruimte moeten hebben om te kunnen spelen en dan na 8 weken pas vand e moeder af mogen...maar dat is mijn mening