oh....jeetje....ze is wel oud geworden zeg! Er zijn mar weinig cavia's die zo oud worden, denk er dan maar aan dat ie een supergoed leven bij jou heeft gehad!! Sterkte!!
m'n oudste cavia is bijna 5 jaar en , ze heeft in 2002 ( in februari) een nestje gekregen ( 4 caviatjes ) dusss haar dochters en zoon zijn bijna 3 jaar
Ik ga binnenkort wel foto's nemen hoor...
Annelou
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant
Mijn oudste caafjes zijn 6. En ik moet zeggen dat kun je er ook wel aan zien. Hun vacht is veranderd en ze zijn niet meer zo dik. Vooral een beertje heeft 't best wel erg, maar ik kan hem geven wat ik wil, het blijft zo.
Iemand nog tips om een oude beer dik(ker) te krijgen?
Een oude caaf kan je moeilijk dikker maken. Dit hoort gewoon bij het ouderdom.. Niks aan te doen. Alleen opletten dat het gewicht niet opeens teveel afvalt. Lotje was ook 6,5 en eeeerg dun en bleef het laatste jaar in de 800 gram (daarvoor in de 900, niet veel afgevallen maar qua uiterlijk en wat je aanvoelt wel ontzettend veel). Ik weet het, een aankelig gevoel... Maar je kan er echt niets aan doen..
Mijn eerste cavia is 4/5 jaar geworden. Voordat ze bij mij kwam, heeft ze eerst 2 jaar alleen in een buitenkooitje gezeten met niet veel aandacht. Vandaar dat ik ook niet weet hoe oud ze precies was. Ze was dan ook best schuw. Na wat tijd veranderde dat uiteraard en werd ze een vrolijke cavia die er altijd enorm van genoot om bij haar baasje lekker languit te liggen. Ze is helaas overleden toen ik in het buitenland zat, in mijns moeders armen gelukkig, Ze was niet alleen.
Ik heb nu 2 nieuwe cavia's, eentje van 2 jaar en de andere (een albino) van 1,5 jaar. Ik hoop dat ze net zo oud worden als de cavia's van jullie!
dit is Smak en hij heeft al 2 keer ze beste vriendje verloren eerst ze broertje cavia en paar jaar geleden Wol (konijn) en nu heeft ie weer een super nieuwe goede vriend Knabbel en die verzorgt hem super goed!!