SPOED!!! Baby kat van 3-4 weken doodziek!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Soprano

Re: SPOED!!! Baby kat van 3-4 weken doodziek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 22:50

Hier nog nieuwe foto's van vandaag: Het gaat nog steeds super met haar en blijf hopen dat ze zo blijft

Muis is verbaasd! ( zo'n erg blauwe ogen heeft ze niet hoor dat is gewoon door de flits )
Afbeelding

Muis met onze hond Floor
Afbeelding

2 papfoto's:
Afbeelding

Afbeelding

leentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 23:26

Ik denk dat er te vroeg begonnen is met brokjes. Als je er weer opnieuw mee zou beginnen, inderdaad de eerste tijd weken
Sterkte en succes ermee!

Lolientje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 01:25

mijn kittentje was wat ouder,, mar toen me moeder haar mee naar huis had genomen en ze moe was.. bleek dus dat er het zelfde aan de hand was als met me twee pupies (die waren in die tijd al bijna 2 jaar maar okej.. ) het was dus zo dat ze de verranderring van het water (hier in portugal is het water heel anders in maar kleine omgevingen..) deze keer was het waarschijnlijk WEER vanwege de kalk hoeveelheid en minerale verranderring.. dus beetje oppassen met water.. desnoods koken,, aflaten koelen en dan pas ergens aan toe voegen.. Heeel veel succes ( kleine pearl geeft pootje aan muis trouwens..)

aniekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 10:43

ik ken mensen en die had een kittentje van ongeveer een week oud.. (heeft het net overleefd) en is nu alweer een jaar en is supergezond.

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 10:50

Het beste voor zo'n kittens is een pleegmoeder. Ik heb bij mijn poes nu ook 2 pleegkittens. En dat gaat harstike goed. Ik voed de moeder kat nu wel extra bij en geef de kittens wel kans om extra melk te drinken van een bordje. Dit kunnen ze allemaal al maar meer dan een paar likjes doen ze niet omdat ze gewoon genoeg krijgen bij de moeder.
Maar helaas lukt het niet om altijd een pleegmoeder te vinden. Gelukkig kan jullie kitten wel knuffelen bij de hond. Ook moet je zo'n kitten regelmatig (eigenlijk naar elke voeding) over het buikje wrijven. Dit doet de moeder ook om de ontlasting op gang te helpen. Beginnen tussen de voorpoten en tot onderaan de buik naar beneden aaien.

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 12:21

Hopelijk komt alles goed met de kleine, maar het klinkt nu gelukkig weer positief! Ze is echt ontzettend snoezig!

Natuurlijk kan je zo n ukkie wel opvoeden zonder moeder, wij hadden ook een keer dat de moederpoes geen melk had terwijl kleintje pas drie dagen oud was, en we hebben haar vanaf dag 3 (oogjes etc nog gesloten) met een oogdruppelaar grootgebracht. Nooit ziek geweest en ze is nu 7 jaar oud. Wij gebruikten trouwens vanaf het begin babymelk (voor mensen dus). Met 3-4 weken geven wij (andere mensen hebben misschien een ander systeem) trouwens in ieder geval nog geen brokjes, hooguit pap en langzaam laten wennen aan zacht blikvoer! Van dat suiker toevoegen heb ik nog nooit gehoord (klinkt niet echt logisch), maar als het werkt dan kan ik het maar beter onthouden!

-x- Nouska

aniekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 18:54

gaat het nog goed met haar?

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 18:57

Wat een schatje zeg .. maar ik weet het niet .. jeetje zielig man !! Maar ze moet wel vocht binnenkrijgen aangezien ze diaree heeft .. ze mag niet uitdroge

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 19:02

WAt goed dat jullie het proberen... Heel veel sterkte nog.

fluffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 14:50

Het blijft echt super gaan met haar! ze is op een weekje verdubbeld van gewicht, nooit geen diaree, niet meer overgeven....het is echt een rondvliegende kanonskogel nu }> we hebben haar een weekje op rijst en kip gezet, en dit was echt hééél goed! nu krijgt ze 's morgens en 's avonds nog pap en voor de rest eet ze zelfstandig! Ik ben echt heel blij want het zag er super slecht uit! bedankt allemaal voor jullie meedeleven! ik zet er binnekort nog enkele foto's op!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 22:38

Gaat het katje straks terug naar het asiel?

fluffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 00:55

Neen hoor, dat kunnen we dat beestje niet aandoen...eerst weken hier gezellig rondlopen en alle aandacht voor zich hebben, en dan opgesloten worden in een kooitje waarschijnlijk houden we haar gewoon lekker zelf bij of zoeken we er nog een goede thuis voor! het katje in het topic 'katje gedumpt,meegenomen' trekt echt super hard op dat van ons he! alleen is de onze niet doof, ze hoort echt alles!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 01:15

wat een poepie
wij hebben ook 2 keer moederloze kittens opgevoed en dat ging heel goed! maar als ik jou was zou ik ietsje langer op die poedermelk doorgaan... vaak zijn die darmen helemaal ontregelt en kun je daar beter mee wachten...wij gingen met die poedermelk door totdat je ze echt zag groeien en de ontlasting normaal was... ik neem trouwens ook aan dat je het buikje masseert na het drinken?!?! want dat is heel belangrijk voor de spijsvertering want dat kan die op die leeftijd nog niet op eigen kracht!

heel veel succes! je krijgt er zeker veel voor terug als ie groter is!!!

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 09:40

Mocht je een ander thuis voor haar zoeken houd ik me aanbevolen

Samantha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 10:33

Aah wat een schatje zeg!
Fijn dat het al beter gaat.
Ik heb een paar maanden geleden ook geprobeerd om een kitten van 3 weken die door de moeder was verstoten groot te brengen. Helaas is het niet gelukt, het beestje was zo ziek. We hebben haar na 3 dagen in laten slapen.

fluffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 11:40

ze krijgt nog poedermelk hoor rianneke, maar 2 keer per dag nu ook vast voedsel! en dit gaat heel goed, haar ontlasting is perfect. Haar buikje masseren wordt ook al van in het begin gedaan hoor dus ik denk dat het goed komt met haar...eigenlijk wil ik ze het liefst zelf bijhouden, maar mijn ouders moeten ook meebeslissen en die zijn een weekje op reis...dus duimen! we hebben hier al een hele dierentuin, dus 1tje meer of minder

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 16:37

leuk om te lezen dat het nog steeds zo goed gaat!!! erg leuk katje hoor!!
fluffie schreef:
we hebben hier al een hele dierentuin, dus 1tje meer of minder

dat denk ik ook altijd! alleen als mensen weten waar ze aan beginnen en als het jonge katje echt een goed tehuis krijgt gaan ze pas weg bij ons!

NuggT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 19:36

Ah wat een schatje.
Heb totaal geen ervaring met opvoeding van katten, maar ik ben wel blij dat het al beter gaat.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 18:21

Hier nog foto's van ons Muisje. Het gaat nog steeds super met haar! Ondertussen zijn haar blauwe oogjes al aan het veranderen in het groen.

Afbeelding

Van al dat spelen wordt ze heel moe!
Afbeelding

Afbeelding

Ze denkt nog steeds dat er melk uit Floor haar tepel komt. Arme hond...
Afbeelding

Maar ze is ook wel lief voor onze hond...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Lorette_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 18:56

Wat een superlieve foto's!
Echt een schatje.
Wat goed dat jullie zoveel moeite doen om haar op te lappen!
En de foto's met jullie hond zijn helemaal fantastisch, wat zijn ze lief samen.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 15:53

Ooh wat geweldig hey!
En wat een foto's!! *kwijl kwijl* wat een hummeltje.

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 16:00

Ik vind Muis echt een schatje.
Ik zou der zo willen hebben!