" Het blijft toch een Herder he "

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mlies

Re: " Het blijft toch een Herder he "

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 11:40

Wat een knapperd

Ach ja, ik kreeg op puppycurses ook steeds te horen; "Tja, het is een Cocker he.." als ie weer eens niet luisterde

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 12:08

Verleden week liep ik met mijn herder langs een jongetje. Jesse geeft een begroeting met zijn neus (druk kwispelend) waarna het jochie direkt wordt opgetilt en moeder tegen iedereen zei dat Jesse hem probeerde AAN TE VALLEN. Ik heb toen gezegt dat Jesse liever geen taai vlees heeft.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 12:20

Amnero schreef:
en zo'n rare vergelijking is het niet hoor...

je kent een herder die je gebeten heeft en ineens zijn alle herders vals

DAT zijn mijn woorden niet! EN bovendien is de hond die mij gebeten heeft van mijn schoonzusje en ik ken hem dus al langer en hij heeft nooit eerder wat gedaan! Wat er mis ging weet ik niet, ik weet alleen dat ik ineens een hond aan m'n been had hangen!

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 12:26

heej,, ik hoor het ook vaak ja,
vind het belachelijk, het ligt er puur aan hoe je un hond opvoedt, dan zou je met un golden of labrador ook het zelfde krijgen als ze je zo waakzaam opvoedt als een herder,dus dat vind ik belachelijk,is tog het zelfde als met kinderen!!
Ik vind herders helemaal het einde , en zodra ik de mogelijkheid heb,koop ik me er een,,, en dan boeit het me niet wat anderen ervan zeggen,dan blijven ze maar uit mijn buurt, trouwens mooie witte herder heb je, zelf ben ik meer een fan van de duitse herder,maar begin die witte ook steeds mooier te vinden.

DOei groetjes daisy

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 12:48

Offtopic:

napie schreef:
Verleden week liep ik met mijn herder langs een jongetje. Jesse geeft een begroeting met zijn neus (druk kwispelend) waarna het jochie direkt wordt opgetilt en moeder tegen iedereen zei dat Jesse hem probeerde AAN TE VALLEN. Ik heb toen gezegt dat Jesse liever geen taai vlees heeft.

Maar eigenlijk hoort jouw hond dat jongetje helemaal niet aan te raken, toch? Ik in elk geval word ook agressief wanneer een wildvreemde hond (waar ik indien mogelijk altijd op gepaste afstand langs ga, maar in sommige situaties bv in een rij aan de kassa is dat niet altijd mogelijk) mij al is het nog zo lief aanraakt.
Inderdaad, soms kan je er niets aan doen, maar sommige mensen houden hun hond helemaal niet bij zich. En dan mag hij nog zo lief zijn, ik hoef hem niet! Ik wil geen natte nuezen en tongen in mijn hand of in het gezicht van mijn kinderen gedrukt zien.

Heel eerlijk: ik heb niets tegen honden, maar ik heb veel tegen onopgevoede en opdringerige honden. Ik heb er genoeg verstand van om in jouw situatie te weten dat die hond mijn kind geen kwaad doet, maar hij heeft dat kind gewoon helemaal niet aan te raken. En daar ik ook weet dat dat een natuurlijke begroeting van een hond is, is het volgens mij aan het baasje om zijn hond juist op te voeden (bijvoorbeeld niet hoogspringen om het gezicht te lekken) en/of het dier voldoende bij zich te houden.

Just my 2 cents.

Ontopic:

Ik heb erg waakse en erg sociale herdershonden leren kennen. De buren aan de rechterkant hadden een lieve mechelse herder waar je inderdaad alles mee kon doen als kind. De buren aan de linkerkant hadden een behoorlijk waaks beest (duitse herder) die blafte en beet en trok.
Ik denk niet dat het aan het ras ligt, maar aan het individuele karakter van elke hond, EN aan zijn opvoeding. Ik hou afstand bij elke vreemde hond, tot ik zeker weet dat hij ook echt betrouwbaar is.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 13:22

@soesita,

je hebt gelijk hoor,maar het is even irritant als ik met een hond loop en mensen laten ongevraagd kinderen erbij ,zoals jij niet wilt dat er een hond bij jou kind likt,vinden sommige honden het ook niet fijn om zomaar aangeraakt te worden..

lijkt me toch ook wel een opvoedkundige taak van ouders,al vragen ze het maar aan de eigenaar van de hond of het wel/niet kan,maar nee,er wordt vanuit gegaan dat een hond dat ten alle tijden leuk vind..

ik heb een Argentijn gehad,schat van een beest hoor,maar hij had nu niet echt de uitstraling van een "lieve" hond en had ook een aardig kaakement erop,heb eens meegemaakt dat ouders hun kinderen zo an die hond zijn nek lieten hangen,toen ik er wat van zei,was het antwoordt dat ik dan maar niet met een valse hond moest gaan lopen!!!

sorry hoor!!Maar lijkt mij ook niet dat ouders het normaal vinden als ik hun kind zomaar optil en aflebber...

foto desbetreffende hond...
Afbeelding

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 14:41

naja zeg je hebt me toch van die mensen Nou ik maak ok wel eens mee dat ik dan kinderen tegen kom die mijn hond meteen willen aaien en om de nek willen hangen. NOu mijn hond moet dat echt niet en loopt er voor weg. Maar daar kan ik me dan ook heel erg aan ergeren

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 14:50

hele mooie hond !
en ja die mensen blijven er altijd, maak het zelf ook vaak genoeg mee op straat..
ik erger me eraan maar er is niks aan te doen...
dat zijn nou eenmaal mensen...

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 14:53

kimmie261 schreef:
@soesita,
je hebt gelijk hoor,maar het is even irritant als ik met een hond loop en mensen laten ongevraagd kinderen erbij ,zoals jij niet wilt dat er een hond bij jou kind likt,vinden sommige honden het ook niet fijn om zomaar aangeraakt te worden...

En ook jou kan ik volkomen gelijk geven

Hondeneigenaars moeten hun hond en ouders hun kinderen opvoeden. En al zitten er overal moeilijke en ongehoorzame karaktertjes tussen, mijn kind zou behoorlijk op zijn kop krijgen als het ongevraagd een vreemde hond gaat strelen.

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 14:55

idd het is niet fijn als er een vreemde hond naar jou of je kind toe komt en idd vind de hond en evenmin leuk om door een vreemde geaait te worden
maar dan loop er gewoon langs en plaats dan niet zo'n misselijk opmerking van "hij is gevaarlijk" of "hij is vals" hou dat lekker voor jezelf...

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 15:05

dat vindt ik dus ook belachelijk dat alle grote herdershonden altijd over 1 kam worden geschoren.. wij hebben twee zwarte herdershonden.. zijn echt super lief.. De 1 gromt alleen als die niet geaaid wil worden.. en wij zijn nog nooit gebeten door die hond.. zelf toen mijn neefje keihard een plantengieter op zijn hoofd sloeg deed die niks.. en die sloeg zo hard dat hij een bult had..

En net zo als kimmie261 zegt het is heel irritant dat vreemde kinderen zomaar naar je hond toe rent om hem eens even te knuffelen.. of te aaien.. Onze jonge hond is daar niet van gedient dus gaat die grommen.. en dan is het altijd de schuld van de hond.. en daar kan ik zo kwaad om worden..

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 16:20

jah ik vind het ook zo onwijs irritant: ouders===>" oooow kijk eens wat een lieve labrador, die zijn altijd zoooooo lief" hup hangt er weer een kind om zijn nek....
naja iedereen weet dat een kind de 3 belangrijkste dingen fout doet.. (in de ogen kijken, tanden blootleggen en van bovenaf benaderen) en dus, stel dat mijn hond dominant is en dus dat om de nek hangende kind niet accepteerd?? maar dan zijn wel altijd de honden eigenaren de schuldige....

mijn hond zal nooit een mens kwaad doen.....maar laat die ouders die kinderen dan ook eens goed opvoeden!!!

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 19:08

Ik hoor het ook altijd, jah je mag niet bij die hond in de beurt komen!
Ik heb 2 beauceron's,, »Franse kortharige herders

Ze komen alle 2 uit het asiel. En ja, bij de een kan je alles doen. Maar die ander niet.
Moos: Hij is nu 5 en we hebben hem al 2 jaar. Maar voordat hij bij ons kwam heeft hij waarschijnlijk alleen in een kennel gezeten. Het is ook echt van zijn gedrag te zien dat hij geen opvoeding heeft gehad.
Terwijl de andere waar we totaal nix van weten helemaal is afgetraint en je der alles mee kan doen :Saartje

Maar zo als veel mensen hier zeggen, het is niet de hond die gevaarlijk is ofzo.
Maar het licht aan zijn opvoeding, vind ik dan.
En ik heb altijd als kind geleerd: ALTIJD eerst vragen of je een hond mag aaien en daarna pas aaien. En dat is niet om ze nek hangen ofzo. Maar rustig over ze hoofd aaien of ze rug.

Afbeelding
Afbeelding
Moos

Afbeelding
Afbeelding
Saartje

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 21:30

Ik heb die vooroordelen naar herders toe zelf zeer zeker niet, maar ze bestaan inderdaad. Erg jammer want daar doen ze de honden tekort mee. MAar ja, zo zijn mensen. Mijn ouders maken die fout ook hoor, naar herdershonden. En rotweilers zijn ook standaard gevaarlijk....

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 21:53

Mijn moeder vond rottweilers eng en gevaarlijk.. en raad eens wat wij nu hebben? Juist ja Zij is helemaal terug gekomen op haar mening over rottweilers sinds ik er een heb, ze vind ze nu geweldig Ja je heb er slechte tussen zitten, maar dat heb je bij elk ras..
Op puppycursus krijg ik het ook telkens te horen: Tja het is wel een rottweiler he...nu is hij nog lief maar wacht maar tot hij groot is..goed aanpakken hoor

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 23:24

Eefje23 schreef:
Laatst zei iemand tegen mij: jou hond is volgens mij niet helemaal zuiver labrador!
Nou sterker nog het is helemaal geen labrador!!!!
Volgens mij is dat toch wel duidelijk dacht ik zo!!!!!!!

Hoe vaak ik dit toch te horen krijg over mijn labrador,, is ook om niet goed van te worden :S
''Het kan geen labrador wezen, veelste druk voor een labrador, en hij heeft vast adhd want hij is zoooooo druk, het is vast een kruising door z'n drukte,, en een kruising omdat z'n kop zo smal is en bij andere labrador reuen zijn de koppen veel breder en blablablala'' (niet ze dit allemaal te gelijk zeggen maar de een zegt dit en en de ander dat)

Maar ik blijf er bij dat het een labrador is, bedoel ik zit op een labrador forum, en daar zie je wel meer smalle koppen labradors... ook wel bredere maar toch...

Laatst nog naar een keuring geweest, en die zei ook al.. reu van 3 jaar, hoofd lijkt wat teefachtig... (en te dik haha)

Nouja zeg..., maarja het is en blijft mijn lieve hondje,,, ik reageer er niet meer op en denk er ook maar niet al te veel aan naar...

En trouwens jouwn witte herder lijkt mij echt een schatje!!!
Je moet er gewoon niks van aan trekken, is wel vervelend maar als jij hem maar gewoon het leukst blijft vinden

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 14:55

ik liep ook eens met mijn hond door het park, komt er een kindje keihard op Tara afrennen. Op zich geen probleem, Tara vind veel goed, maar hij begon aan haar oren te trekken en toen ze weg wilde lopen trok hij haar aan haar achterpoot terug. Toen gromde tara als waarschuwing. De moeder kwam er toen aan en viel tegen me uit dat Tara een muilkorf om moest hebben en dat je zo'n valse hond niet in een park waar ook kinderen komen uit mag laten enzo...

en ja, kom volgende dag gewoon terug in het park en iedereen loopt met een grote boog om ons heen... ik hoorde toen van een kennis dat die mevrouw door de hele buurt rond had zitten vertellen dat Tara hartstikke vals was en zomaar haar kind had gebeten :S

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 16:18

Ik snap eerlijk gezegd ook niet dat jij niet voor je hond opkomt en dat jong wegduwt.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 17:07

Ik ken dat vooroordeel!
Maar aan de andere kant begrijp ik het ook wel...
Vergeet niet wíj groeien met ze op. Wíj weten dat ze lief zijn.
Maar goed. Ik denk dat er helaas weinig aan te doen valt.

Dit zijn twee van mijn vier honden.

Skye:
Afbeelding

Ylana:
Afbeelding

Dit zijn niet super fantastische foto's, maar geeft jullie een idee hoe ze eruit zien.

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 17:11

mooie honden, de onderste is een dogo argentino toch ? en die bovenste ?

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 17:12

Skye is een Canadese witte herder.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 17:13

Ik heb altijd last van die kinderen, die hangen zo op me hondje als ik niet oppas, dan zeggen ze aaaah kijk wat een lief puppy ( mijne is klein: maltzer, en kortharig*knippen* oogt als puppy) en dan willen ze aaien enzow want owww hij is zo lief en dat terwijl de mijnes echt niet lief is tegen vreemden.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 22:23

bij mij is het andersom ik heb mijn hond meestal aangelijnd omdat hij niet altijd even lief is tegen andere honden... komt er dus een loslopende hond aangerend die niet meer luisterd schreeuw vrolijk richting baas of hij zijn hond terug wil roepen krijg ik als antwoord "hij doet niks hoor"

"Nee maar die van mij wel anders ben ik genoodzaakt om `m los te laten hoor"
"Ja maar het is maar een golden retriever die doen toch niks"
"geen gepiep hond NU terug roepen"

Mijn Golden heeft nog wel eens wat last van zijn hormonen tegen over andere reutjes en dan gaat het ook echt hard tegen hard... tegen mensen is hij over het algemeen verschrikkelijk lief durf `m zelfs met de kids in de kamer te laten (uiteraard met een schuin oog op hun gericht maar goed )

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 09:19

Bij mijn vriend hebben ze een rottweiler x bloedhond en als we daar mee lopen wil het nog wel eens gebeuren dat mensen gauw hun eigen hond aan de lijn doen en naar de andere kant van de straat gaan... En dit terwijl het de liefste hond is die je je voor kan stellen, en alleen maar kwaad wordt als JIJ haar kwaad maakt!

Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 09:27

Jeetje, wat een berichten al

Ik zie dat ik gelukkig niet de enige ben die er last van heeft.
Soms neem ik mijn hond mee uit en ga dan gelijk boodschappen doen, daar ligt hij dus vast aan een speciale haak die ze bij de Deen buiten hebben gemaakt zodat je honden kunt vastleggen, en soms wanneer ik naar buiten kom staan er dan gewoon mensen met (kleine) kinderen hem te aaien.

Dan denk ik van " ja, je vraagt er eigenlijk zelf om als je gebeten word " Nou zal mijn hond niets doen, maar ja het blijft een dier he, 100% garantie kun je niet geven, en de hond word wel weer als schuldige aangewezen mocht hij grommen of iets anders doen

Als ik dan soms zeg dat ik het liever niet heb, dan krijg je weer te horen " ja neem dan je hond ook niet mee "

Of " dat je zo'n grote hond hier vast durft te leggen, die kunnen bijten! "

alsof zo'n kleintje dat niet kan Hoor vaak dat die juist veel feller zijn