valse hond..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Re: valse hond..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 17:23

VvdD -> BB

VvdD = paardgerelateerd.

TessB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 17:45

oke dank je wel

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 18:30

tessatjuh87 schreef:

@ jacaranda;

Met onze andere hond gaat het wel..die is op dit moment vrij stil, maar hij is vandaag ook nog eens getrimd / geplukt(zijn haren eraf) dus of het daar aan ligt weet ik niet..

ik denk dat hij de andere hond nog mist.. ik had eerst 2 honden waarvan een dus beet die is na een maagkanteling ingeslapen.. toen we tuis kwamen bleef de andere maar voor de deur liggen en wachten.. zo zielig we hebben dus vorig jaar 1.5 jaar ofzo na de dood van hem hebben we een puppy gekocht, hij is op gegroeid met mijn oude hond die ik al mijn hele leven had.. ook die hond is ingeslapen, en mijn puppy was toen ook heel stil.. hij heeft zelfs een periode amper gegeten, ik denk dus dat jou hond hem ook mist. Al zijn honden er over het algemeen wel sneller overheen dan een mens, maar mischien moet je tog even kijken of hij wel normaal blijft eten

sterkte met het verlies ik weet hoe je je voelt

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 18:40

Horsesandme schreef:
occh wat zielugg..
Maar je kan toch ook doen dat als je buiten bent met hem een muilkorfje om laten zoen. Dan kan ie niet bijten en kunnen jullie kijken hoe het verder gaat..
ik hoop dat het met het andere hondje goed gaat..

Afbeelding

Afbeelding

misschien werkt dat wel helemaal niet hoor.. maarja je kan er altijd naar informere ofzow

dit is geen muilkorf maar een snoet. bhet verschil is: bij een muilkorf kan de hond zn mond nog open doen maar niet bijten want hij raakt niks, want zit iets voor. dus even veilig. en de snoet kan hij zn mond niet meer open doen. dit heeft als nadeel als een hond het warm heeft kan hij bijna niet afkoelen. de hond begont te hijgen om zich zelf af te koelen. zn voetzooltjes die doen dat ook maar is meestal niet genoeg. ook in de winter is het belangrijk. want als een hond in de stress komt moet hij ook kunnen hijgen.(vorm van compenseren)

probeer eens na te gaan waarom hij andere honden aan valt. komt het vanuit angst, of vanuit dominantie...

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 19:54

Wat erg zeg, zowel voor het gebeten hondje als voor jullie...
Ik heb vroeger ook zoiets meemaakt. We hadden twee bouviers, waarvan er één onzettend lief was, maar de ander ontzettend dominant. Die had ook weleens naar pups gegrepen (nooit raak) en naar vreemden en mensen die ze niet mocht bromde ze altijd en was het oppassen. Ik was nog heel klein en wist dat ik uit de buurt van die hond moest blijven. Maar toen zat ik een keer op de bank, op mijn hurken met mijn hoofd op de bank tussen mijn benen zegmaar. De hond zat op de andere kant van de bank (hele grote hoekbank). Ik zat met mijn achterhoofd naar de hond toe. Toen is ze me aangevlogen, op mijn achterhoofd. Ik had een stuk of 10 gaatjes waarvan er een paar gehecht moesten worden. De hond is gelijk ingeslapen daarna.
Zij was vroeger wel veel aan der lot over gelaten. Soms in de schuur, soms buiten op het erf (niet door mijn ouders natuurlijk), de ene keer kreeg ze wel eten, soms ook dagen niks...
Mijn vader heeft veel met haar gedaan, is streng en consequent, heeft op verschillende cursussen gezeten, maar het was er gewoon niet uit te krijgen. Soms lukt het gewoon niet.
En sommige honden zijn ook gewoon geestelijk niet goed, net als verstandelijk gehandicapte mensen zegmaar die soms heel agressief kunnen zijn.
Ik vind het wel jammer dat ik verder niks gehoord heb over de rede waarom hij zo was... Zijn je ouders weleens met haar naar een cursus ofzo geweest om te kijken waar het vandaan komt, en wat er eventueel aan gedaan kan worden?
Sterkte met je verlies iig...

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 22:28

ik wil nog wel ff wat mee geven. let erop ik kan het wel niet vanaf hier oordelen. maar dit gebeurd ook vaak omdat de familie de rangorde verkeerd deed. maar ik moet dus eerlijk zeggen ik kan niet vanaf hier oordelen

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 22:53

Erg voor je...
Maar ik had die hond nooit in laten slapen... Het is natuurlijk een moeilijke beslissing, maar een echt goed opgevoede hond bijt volgens mij niet zomaar...

Maar wel sterkte

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 22:59

Jallist schreef:
Erg voor je...
Maar ik had die hond nooit in laten slapen... Het is natuurlijk een moeilijke beslissing, maar een echt goed opgevoede hond bijt volgens mij niet zomaar...

Maar wel sterkte

nee is niet waar. er zijn echt honden (maar heeeeel erg weinig) die echt iets niet goed in zn hoofd heeft. maarals ik dit interpeteer geloof ik ook dat dit aan een opvoed probleem ligt. maar dat is mijn mening en kan ik dus ook niet echt goed op oordelen want ik heb die hond nooit gezien.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 11:11

pubelia schreef:
Jallist schreef:
Erg voor je...

Maar wel sterkte

nee is niet waar. er zijn echt honden (maar heeeeel erg weinig) die echt iets niet goed in zn hoofd heeft. maarals ik dit interpeteer geloof ik ook dat dit aan een opvoed probleem ligt. maar dat is mijn mening en kan ik dus ook niet echt goed op oordelen want ik heb die hond nooit gezien.

Als dit al het geval had geweest hadden de huisbewoners zelf ook aanvaringen met de hond gehad
En een hond die andere honden(of andere dieren) pakt gaat echt niet zomaar mensen aanvallen, vind ik altijd zo'n ongelofelijke stomme conclusie...
Maar goed, het is gebeurd, jammer voor de hond jammer voor jullie, sterkte

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 12:58

Onder mensen heb je valse exemplaren rondlopen (die toch een goede jeugd hebben gehad) en ik zie niet waarom die onder honden en paarden er niet zouden zijn.

Jullie hebben denk ik de juiste beslissing genomen. Deze narigheid wil je toch niet nog een keer meemaken?

TessB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 15:11

@ Desiree Ik ben het wel met jou eens..
We hebben verschillende cursussen gevolgd met de hond en ik denk toch echt niet dat het aan een verkeerde familierangorde ligt..
We zijn zelfs naar een martin gaus cursus ofz geweest..daar gaven ze ook al aan dat hij angstig-agressief was en dat we moesten oppassen dat het niet om zou slaan naar echt agressief. EN dat zeiden ze al toen hij een jaar ofz was..

Bedankt voor alle berichtjes

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 16:03

als jij jouw hond had aangelijnd, en die andere hond liep los dan is het wel heel vervelend maar ook "eigen schuld" van de eigenaar van het gebeten hondje.
ik had in dat geval nooit toegestaan dat mijn hond afgemaakt moest worden.
ik heb zelf mijn honden altijd aan de lijn, en kom vaak mensen tegen die hun honden los hebben. als zij dat risico willen nemen, prima maar ga dan achteraf als er wat gebeurt niet lopen klagen dat mijn hond fout is.

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 16:13

Waarom een hond afmaken hij zal niet zomaar bijten toch er is altijd een reden ook zien wij ze niet altijd, een muilkorfje is een oplossing maar afmaken nee, doe dat maar bij mensen die mensen doden ofzo, er zijn zoveel oplossingen en redenen, sorry voor jou dat het zo gelopen is vindt het heel erg zielig voor jou hond dat het zo moest eindigen, mijn hond valt andere aan als ze aan de riem is, om mij te beschermen, is ze los loopt ze met een boog om die honden heen omdat ze bang is heb zelf een herder. Of vaak angst dat ze aanvalt of beschermen, maar afmaken, dan zouden ze eerst mij moeten doden. Ik vindt dat zon onzin, een hond wordt niet vals geboren , bijt niet zonder reden!!! Vind dit heel erg.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 19:55

Ik vindt het ook wel een beetje cru hoor.
Een hond wordt niet vals geboren, altijd vals gemaakt.
Aangezien jullie de hond al vanaf pups hadden hebben jullie het dus ook verpest, en dan de hond gewoon maar afmaken als het te moeilijk wordt. Sjee hee, dat vindt ik wel erg!
Het is wel dégelijk een probleem die ontstaan is in de opvoeding, hoeft niet altijd een rangorde probleem te zijn, maar dit soort honden ontstaan vaak als mensen een pup nemen en deze eerst nooit naar andere honden laten kijken omdat ze bang zijn dan, en dan vervolgens als er ook maar een beetje gegromd wordt die dieren meteen gaan 'troosten'dan krijg je een gedragsgestoorde hond die dit soort dingen gaat vertonen. Feit dat angt agressie al geconstateerd was toen ie pas een jaar oud was, zegt genoeg over hoe 'slecht' die opgevoed/gesociaaliseerd is
Dat is er uit te trainen, mits je verstand heb van wat je doet.

Sorry hoor, maar ik vindt het verschrikkelijk dat honden altijd de schuld krijgen van dat wat mensen hun aan doen!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 23:30

Ik snap niet dat je dat nog kunt beweren nadat ze heeft uitgelegd welke opleidingen ze met de hond allemaal gevolgd heeft.

Er zijn inderdaad veel mensen schuldig aan het verkeerde gedrag van hun hond. Maar dat kun je in dit geval toch niet beweren. Wat kon ze nog meer doen dan ze al gedaan heeft>?

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 13:42

Jeetje, waarom vallen jullie TS zo aan??? Ik denk dat zij duidelijk hun best hebben gedaan voor hun hond en dat het niet een kwestie was van verkeerd opvoeden oid. Ik vind het ook vooral nergens op slaan om te zeggen dat "honden NOOIT vals geboren worden". Dieren zijn niet zo erg verschillend van mensen, er zitten rotte appels tussen, net zoals bij ons, afentoe word er een geboren waar er gewoon een steekje bij los zit (sommige rassen wat vaker dan andere). Jullie doen alsof het zo makkelijk is om je eigen hond af te laten maken! (Dus als jouw hond meerdere malen dieren/mensen aanvliegt dan vindt je dat normaal?)

Ik denk dat jullie een moeilijke maar de juiste beslissing hebben genomen, namen andere mensen maar vaker deze moeilijke beslissing(!), werd er ook maar niet zoveel gefokt met honden met een probleemkarakter (dit bedoel ik in het algemeen, zeg niet dat dat bij jullie het geval was), dan zaten de asiels tenminste niet zo vol met kansloze honden! Wat voor een toekomst staat HUN te wachten?! DAT vind ik pas zielig en zinloos!

Ik ben zelf als dertienjarige bijna mijn oog verloren omdat ik zonder rede door een hond aangevlogen werd, wat mij zo boos maakte was dat die hond al meerdere malen katten vermoord had en mensen gebeten had, en zijn eigenaren waren zo ongelooflijk LAKS erover, die kon het bijna niets schelen en die hond moest dus zijn hele leven ergens in een kooi slijten, dus die werd er ook niet normaler op in zijn kop , iedere keer als hij loskwam dacht hij maar aan 1 ding: "bijten!"
Ik ben blij dat sommige mensen WEL de verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen dieren.

-x- Nouska

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 16:47

Toch ligt het wel degelijk aan de opvoeding van de hond de ene hond heeft een watr pittiger karakter dan de ander, de een heeft een strengere opvoeding nodig dan de ander wat me vaak opvalt is juist dat de kleine hondjes meer bijten dan de grote alleen het dan niet opvalt ben zelf in me neus gebeten door een pinkinees, daar bestaan geem muikorfjes voor en hoeveel jack russels ik wel niet ken die vals zijn gemaakt.

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 16:54

Ja, dus betekent dat dan dat kleine hondjes in de regel veel vaker slecht opgevoedt worden of dat ze van nature krengetjes zijn. Honden kunnen heus wel vals gemaakt worden alleen vindt ik dat dit waarschijnlijk niet het geval is en vindt ik het ongelooflijk ongepast om TS aan te vallen terwijl ze haar hond nota bene net heeft moeten inslapen!

Veel mensen gaan veels te onbedachtszaam met dieren om, maar dan heb je ook een groep mensen die zich dieren eens minder moeten idealiseren.

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 17:12

is ook niet voor haar bedoeld maar naar der opvoeders ouders waarschijnlijk of vorrige eigenaren

TessB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 19:16

Dank je wel Nouska ..
Er zijn idd mensen die er te laks overdoen..moet je eens voorstellen als het bij jou echt fout was gegaan en je idd je oog was verloren..daar wil je toch niet aan denken..dat die mensen daar dan niet bij stil staan snap ik ook niet helemaal

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 19:35

Dan zouder er ook veel mensen moeten worden afgemaakt als je het zo bekijkt als iemand iemand zo kwaad zou doen, weg overbevolking

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 20:06

tessatjuh87 schreef:
Mijn ouders zeiden meteen dat ze daar niet aan wilde beginnen..hij is gewoon echt vals en zo willen ze er niet mee over straat..
Ik begrijp het wel, tis alleen wel moeilijk..
Ik zal es kijken of ik ergens een foto kan vinden..

Een hond is niet vals geboren maar wordt vals gemaakt! ...
En als je hem aanlijnt is het niet zon probleem toch?
gwoon korthouden als je hond tegenkomt
Dat is niet sociaal is kan gebeuren maar als t verder een liefe hond is?

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 20:08

En Nouska k heb zelf zat honden in moeten slapen.
Ik denk dat jouw mening zo gevormd is omdat je aangevallen bent..

En dat is niet eerlyk tegenover honden die zo zijn.

Er is verschil tussen vals en sociaal gestoord

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 20:23

Waarom denk je dat er in zoveel landen over de doodstraf gediscussieerd word? Dit is dus niet alleen een dilemma in de mens-dier relatie, maar zelfs in de mens-mens relatie. Dit moeilijke ethische probleem komt dus wel degelijk aan de orde.

Punt is dat een mens zich realiseert (in theorie ) dat hij fout zit. Hij weet wat hij veroorzaakt als hij een ander mens vermoordt. Toch zijn er gekken die herhaaldelijk moorden. Een mens realiseert zich ook dat een levenslange gevangenisstraf een STRAF is voor zijn daden. Leg maar eens aan een dier uit dat hij gestoord verdrag vertoont. Zou jij een hond straffen door hem levenslang op te sluiten? Wil en kan je hem voor zulk gedrag uberhaupt wel straffen?! Ik bedoel... zo n dier beseft niet dat hij fout zit. Hij beseft ook het concept "straf" niet. Als een dier zeer gevaarlijk gedrag vertoont dat hij niet af kan leren, dan ga je hem toch niet mishandelen door hem op te sluiten oid?? Ik vind het humaner om hem dan in te laten slapen. Het is vreselijk, maar soms een eerlijkere dood dan welke zij anderen toe hebben gebracht (kunnen brengen).

-x- Nouska

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 20:32

Ik heb zelf ook al jarenlang twee honden en onze familie heeft altijd honden gehad hoor.. Ik heb zeker niets negatiefs tegen honden in het algemeen.

Ken ook zat honden die door mensen mishandeld en verwaarloosd zijn maar NIET gestoord/vals zijn geworden. Anderen zijn gewoon goed opgevoed in een prima thuis en zijn van pup af aan gewoon GESTOORD.

Is het wel degelijk altijd de fout van de mens? En als jouw hond zonder reden een familielid van jou dood zou bijten, zou je hem laten leven?

-x- Nouska