Soms ben ik ze zo zat.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paxine

Re: Soms ben ik ze zo zat.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 23:05

[/quote]Voor mijn man heb ik ook bewust gekozen maar die kan ik soms ook achter het behang plakken[/quote]

HAHAHA daar ben ik het helemaal mee eens *LOL*

marquez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 00:48

[/quote]Voor mijn man heb ik ook bewust gekozen maar die kan ik soms ook achter het behang plakken[/quote]

mooie opmerking

ik wil er trouwens verder niemand mee aanvallen hoor, het is gewoon hoe het er bij mij voorstaat, ikzelf ben ze gewoon nooit zat. En tuurlijk begrijp ik best dat het vervelend is als je hond je bank vernielt ofzo, mijn dieren vernielen ook wel eens wat, maar nog steeds ben ik het dan niet zat, maar gewoon boos.
Dieren binnen houden zal misschien wat meer werk opleveren, maar het is overigens niet zo dat je er buiten helemaal geen omkijken naar hebt. Zo heb ik katten die mijn bak als grote kattenbak aanzien en gewoon blijven zitten op de hoefslag als ik aan kom galoperen met mijn paard en de honden doen hun behoefte ook niet altijd op de daarvoor aangewezen plekken . En als ik bepaalde dingen buiten liet (toen 1 van mijn honden nog een puppy was) zoals cap of zweep werden die ook vernield, dat vond ik ook niet echt leuk.
Maar voor mij ligt dus het onderscheid tussen zat zijn en boos worden. Ik kan ze gewoon niet zat zijn omdat ik er zelf voor gekozen heb, maar boos worden kan ik wel

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 19:36

ok, vandaag weer zo'n stoot van onze cocker spaniël.
meneertje is twee dagen geleden, mooi naar de kapper geweest, gewassen, gesneden en beetje verdere verzorging.
roep ik daarjuist de hond, heeft ie zich geheel in de paardenpoep liggen rollen

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 20:02

Heb dit eigenlijk alleen bij onze hond (Rottweiler met een soort extreme vorm van druk zijn) maar verder heb ik nooit last van de katten of van m'n gillende en soms krijsende parkieten.

Dit alles moet je er maar gewoon voor lief bij nemen, ik zou in elk geval geen leven zonder m'n beesten kunnen voorstellen

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 20:48

napie schreef:
gerlienke schreef:
zo herkebaar ,mijn caafje gaat altijd drinken, net op het moment dat ik wil gaan slapen en dan is hij weer een kwartier aan het knagen op zijn drinkflesje,voordat hij eindelijk stopt,heerlijk beestje is het:D

Mijn (ex) cavia (hij rust nu in vrede, neem ik aan) had ook de onhebbelijke neiging om tijdens een spannende film aan zijn drinkflesje te drinken wat een tikkend geluid maakte, Dit leek op het geluid van een typmachine dus zeiden we altijd dat WP voor de ondertiteling van de film zorgde

haha,weet je tenminste dat de ondertiteling goed gebeurt tijdens een film, want die mis ik bij ons thuis nog weleens

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 21:06

nee ben mn katten nooit zat eigenlijk..

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 21:36

Ik heb een kat en een hamster. Mijn kat kan ik af en toe wel afschieten, naar binnen, naar buiten, naar binnen naar buiten grrr... kattenluikje is geen optie, er woont een kat in de achtertuin van mij en de buren en die sneakt naar binnen en vreet dan al het eten van mijn poezzie op.. ach... hij is ook heerlijk kieskeurig qua eten, de ene week lust ie het wel de andere week vertikt hij het te eten... maar goed..

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 08:29

Oh ja hoor. De ene kat is doof en kan daardoor heel hard mauwen. Soms ook m 3 uur 's nachts en ik heb nergens in huis een plek waar ik hem heen kan doen zodat ik hem niet meer hoor... Het is dat hij voor de rest zo lief is.

Maar ik zou ze nooit willen missen. Ben nu een van mijn katten kwijt en de kans dat ik doe weer vind is heel klein. Wordt je niet vrolijker van.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 13:07

Ik ben mijn hond nooit zat. Hij's zindelijk dus van poep en plasproblemen heb ik geen last.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 14:00

Mijn kat zit altijd binnen, en is echt een voorbeeldig engeltje. Doet nooit iets stuk, doet het altijd mooi in de kattenbak en nooit ernaast, en is een heerlijk knuffelbeest. Ik word soms wel eens lastig van al dat haar dat hij verliest, maar af en toe eens extra stofzuigen en voila, probleem opgelost. En de haarballen die hij heel af en toe uitkotst zijn ook niet leuk, maarja, daar kan hij natuurlijk niks aan doen.

Mijn paard durf ik soms wel eens verwensen, als ze de koppige puberale merrie aan het uithangen is, maar eigenlijk ben ik gek op haar en zou ik haar niet kunnen missen.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 16:36

Als het hele spul zindelijk is en niks molt in huis, valt het allemaal wel mee Wij hebben sinds een paar weken weer twee katten uit het asiel, nadat de oude deze zomer was doodgegaan. Ik hou ze uit de slaapkamer (deur dicht dus) en uit de zolderkamer, omdat ik daar mijn schone wasgoed heb liggen. Ze mogen er alleen komen als ik er ook ben, anders gooi ik ze eruit en gaat de deur dicht. Het huis is groot genoeg. De keuken is ook off limits en dat weten ze nu ook. Mijn keuken is te klein om er ook nog twee om eten zeurende katten in te hebben, je breekt je nek over ze en bovendien vind ik het niet fris als ik aan het koken ben.
Twee plensen water en een paar keer op de punt van m'n schoen uit de keuken gewerkt worden was genoeg, de oudste blijft nu netjes voor de keuken wachten of er wat leuks uitkomt, het kleintje ligt met het koppie om de deur stiekem te kijken. Prima dus
Verder heb ik van de oudste alleen haar op de bank, maar daar is de stofzuiger voor. Hetzelfde geldt voor het kattenbakgrit dat onder de pootjes wordt meegenomen. Het kleintje (6 mnd) ragt wel over de bank, maar dat is alleen als er een vlieg gevangen moet worden

Vanmorgen zat ze er weer een achterna. Heb de vliegenmepper gepakt en.... *pats* "Zo, ga jij maar iets anders zoeken om mee te spelen

Preddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 17:38

Ik raak soms ook lichtelijk geirriteerd door mn beestelboel! Zo moet mn honds bek af worden geveegd na het drinken, en gaat ze altijd drinken als ik : a) net op de wc zit.. b) net in een film zit.. c) als ik haast heb en echt moet gaan..
Hhaha vervolgens als ze klaar is en ik weer lekker bv voor de tv ga zitten, besluit ze dat ze nog meer dorst heeft dus kan ik weeer opstaan! Mn ratjes weten het ook altijd te presteren op het moment dat ik naar bed ga, dat zij net aan hun avondknabbels gaan Mn veels te dikke kat mauwt de oren van mn kop om aandacht als ik achter de pc zit, en ploft vervolgens op het toetsenbord als ik de gevraagde aandacht niet geef.. Ach ja dieren

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 19:45

Nee, ik ben ze eig nooit zat. Ja, ik mopper wel als de konijnen wéér hun hele ren omgegraven hebben of als ze weer eens op het dak van hun hok zitten, en ik ze er dus af moet gooien omdat ze andedrs er niet af komen en er de hele dag op zitten, maar ik ben ze eig nooit zat.

Maar, dat je nooit wat terugkrijgt, snap ik niet zo. Het zijn dieren, ze zijn voor mensen gedomesticeerd, en het is dan dus aan ons om ervoor te zorgen... Anders had je geen dier in huis moeten nemen

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 11:52

schimanski schreef:
[

aah wat erg gecondoleerd

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 12:06

ik kan mijn beestjes eigeiljk niet zat zijn.. alleen soms zijn ze zo lastig .. dan is het nog vroeg.. 4 uur sochtends ofzo ( vind ik vroeg ) .. en staat je hondje aan je bed te janken... hij moet plasse ... dus weer naar beneden met dat beestje.. in de tuin laten.. en weer naar boven.. weer lekker slapen... word je wakker.. ja hoor.. hondje moet nieuwe brokjes.. en schoon water.. ( natuurlijk krijgt hij altijd eerst iets.. voordat ik eens kan eten en drinken ) .. en dan ben ik aangekleed.. hond natuurlijk weer het janken.. hij wil wandelen.. je kijkt naar buiten.. jippie... stortregen .. riempje om.. wandelen ... kom je thuis.. zelf zeikenat.. hond ( met lange haartjes ) kan je 3 uur in een handdoek op schoot leggen.. ja en dan heb je soms zoiets van.. hm.. maar hij is zoo lief.. ik zou hem nooit van mn leven kwijt willen

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 14:46

Ehm nee.
Af en toe heb ik wel eens van AAAH. Maar ik heb nog nooit gehoopt van ; 'Had ik maar geen dieren'.
Wij hebben nu een hond, 14,5, herssenbloeding gehad. Dusja, die is wel bejaard, doof, gedeeltelijk blind en heeft iets aan dr rug/achtebenen/heupen dus het loopt alemaal niet zo goed.
Die kan soms echt uuuuuren aan een bakje bijven likken. Dat geeft echt zo'n irritant geluid. Of die gaat je overal achterna lopen, als je aan het koken bent precies achter je gaan liggen.. Maargoed, ik neem het haar niet kwalijk. Als ik eenmaal bejaard ben zal ik ook niet meer de handigste zijn
Of mn paard, dan heb je m afgezadeld ; BAM, hoofdstel op de grond. Ga je dat opruimen, KDENK, poetskoffer van de 'aanrecht' af. Is die opgeruimd, denk je lief te zijn om 'm een bak water te geven. KLEDDER, schopt hij die ook nog even om. Dan heb ik wel zoiets van HOH ZOEK HET MAAR UIT
Maar dat zit gewoon in zn karakter, lekker vervelen. Zou écht niet zonder m kunnen hoor

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 15:06

Ik heb 2 hele lieve katten, die zo nu en dan eens een keer een kotsje op de deurmat neerleggen, maar dat is dan ook het enige, hoewel ...... ze doen hun behoeftes altijd buiten, maar savonds blijven ze binnen.
Als een van de twee echt hele hoge nood heeft maakt ie me wakker door boven over mij heen te lopen (ja ze slapen bij mij op bed) en heel hard te miauwen zodat ik de deur open moet doen zodat meneer naar buiten kan om z'n poepie te doen (gebeurt ongeveer 1 x in het half jaar hoor!) want ze weigeren allebei om op een kattenbak te gaan zitten. Ik heb met oud en nieuw ook altijd een lawaai dag want dan gaan ze onder hevig protest uiteindelijk op de bak want dan mogen ze echt niet naar buiten !
Maar voor de rest zijn ze geweldig, als ik om 5 uur thuis kom van me werk zit 1 binnen en de ander zit bij de voordeur te wachten, na het eten gaan ze weer naar buiten en zijn om een uur of 11 'savonds weer binnen zodat we lekker met zn allen op bed kunnen!

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 15:43

HAHAHA ik heb toevallig de tegenhanger van dit topic lopen. Juist hoe lief ik mijn diertjes vind en of ik niet opgenomen moet worden in een psychiatrische inrichting...

Maar ook ik kan mijn diertjes wel eens schieten hoor . Mijn paard eigenlijk nooit daar heb ik maar een keer echt goed de balen van gehad in 1 1/2 jaar tijd. Natuurlijk heb ik ook wel eens minder zin als het koud of nat is maar als ik dan kom ben ik zo blij. Ik ben in anderhalf jaar (m.u.v. de vakanties) misschien 6x niet geweest. Al is het maar een half uurtje, ik ga elke dag. Ik moet altijd vreselijk lachen om zijn streken.

Maar als mijn katten me om de beurt 3 x wakker maken 's nachts, op elkaar jagen 's nachts, voor de 700ste keer mijn kleren uit de kast hebben getrokken, naast de bak hebben gepiest omdat ze die te vies vinden, mijn schone was van het rek hebben getrokken of voor mijn voeten lopen ja dan kan ik ze af en toe wel van het balkon sodemieteren. Ze zijn nog jong (7 mnd) en dan klieren ze natuurlijk extra.
Laatst bijgewerkt door Sees op 20-10-05 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 15:48

Ze krijgen ook echt wel eens straf hoor. Maar als zus (de poes) achter een snoepje aan rent of Brammetje (de kater) de hele galerij op en neer rent met me, of 's morgens in de wasbak gaat staan om met zijn pootjes mijn gezicht te 'aaien' of als ze allebei als engeltjes bovenop me liggen te slapen...dan kan ik wel huilen van geluk!!!! . Ik KAN simpweg niet zonder mijn beestjes.

Chimanski, wat erg voor je, waar is het beestje aan overleden?
Laurae, ik hoop dat je je kat nog vind, heb je al flyers opgehangen enzo?
Preddy, HAHAHAHAHA die hond van jou is ook een mooie.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 15:52

Ik ben mijn katten ook weleens zat hoor
Toen ik vanmorgen wakker werd en bijna in de kattenkots stapte omdat mevrouw weer eens had zitten schrokken

Of als ik een dagje weg ben geweest en de andere kat van ellende op mijn post heeft zitten piesen

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 17:03

HAHAHA nicolletje. Dat doen mijn katten gelukkig niet, al willen ze wel eens in mijn wasmand piesen...

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 12:32

Whoeaaaa kom ik gistermiddag thuis, ligt er een (dode) rat ja een echte !! in huis.
Die heeft mijn Rambo vast bij zijn favo sloot weggehaald, hij was erg trots maar ik niet .
Hij heeft het beest door het kattenluikje mee naar binnengenomen !!

Met heel veel goede moed en een hoog -gehalte heb ik die rat in de vuilnisbak gegooid (opgepakt met wat keukengerei).

Soms ..............

Tellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 13:27

Pff.
De fretten. Daar wordt je gestoord van af en toe. Dan weten ze van geen ophouden. Of ze hebben opeens het idee in hun kop gekregen om een nieuwe poepplek uit te zoeken ipv hun poepbak.
Of je doet ze in bad en schijten ze het hele bad onder.
Af en toe.

Maar dan zie je ze weer samen in hun hangmatje liggen slapen. Blij rondspringen. Of ze beginnen je spontaan te likken. Ja, dat maakt dan weer je hele dag goed.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 14:00

Ik heb niet altijd even veel zin om voor mijn konijnen te zorgen, maar ik doe het toch. Ik kan het namelijk niet opbrengen om het niet te doen, ze zijn immers afhankelijk van mij en het zijn lieve beestjes die nergens om gevraagd hebben.

Ook heb ik wel eens geen zin om de stallen uit te mesten wat ik toch elke dag doe.

Verder heb ik nooit het gevoel dat ik mijn dieren zat ben. Mijn geliefde honden kan ik geen moment missen.

Kan het misschien zijn dat jullie te veel hooi op je vork hebben genomen? waarom dan 3 katten en niet gewoon 1 kat?

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 22:18

Oud topic, slotje.