Welke honden zijn Illegaal in NL?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mafkeesJ

Re: Welke honden zijn Illegaal in NL?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 10:29

heej heej de enige ras dat illigaal is is een pitbull of in de lijn van de pitbull
en wil je echt zeker weten of je hond illegaal is dan zou je even raad moeten plegen bij je dierenarts succes!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 20:03

mafkeesJ schreef:
heej heej de enige ras dat illigaal is is een pitbull of in de lijn van de pitbull
en wil je echt zeker weten of je hond illegaal is dan zou je even raad moeten plegen bij je dierenarts succes!

En dit moet je dus NIET doen, geen slapende honden wakker maken!!
honden gekruist met Staffords en gelijkende op... zijn gewoon illegaal in Nederland, maar vergis je niet een kruising Boxer-Pointer voldoet ook aan dat beeld en ja je loopt de kans dat die in beslag genomen wordt.
Dat hoeft helemaal niet aan het karakter van je hond te liggen.. dat is het vervelende.
Tuurlijk valt een vervelende hond meer op, maar je loopt nou eenmaal risico en lief of niet, ze worden zonder pardon in beslag genomen, dan gaan ze naar de schouwer (iemand van het RAD) en als die vindt dat de hond aan zoveel punten voldoet wordt de hond zonder pardon afgemaakt.

wendy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 21:02

[quote="james100"]Hoi Meiden, nou ik heb Kaya al inmiddels bijna 6 jaar.. We hebben haar uit het asiel in zaandam. Ze is een kruising Bull X Staf (amerikaans). En iid er zit ZEKER GEEN papier bij.. Het is trouwens wel een super lief beest.. Ze is al vanaf dat wij haar hebben samen met toen een Basset Hound pup (inmiddels ook bijna ) en ze is zo lief voor hem ook...

Maar goed, ik denk dus dat ik echt een probleem met haar heb.. Ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht omdat we haar uit het Asiel hebben en daar heeft ze oko een karaker test gehad en ze is gesteriliseerd.. Dus ik dacht. no problem.. nou dus wel... WAT MOET IK NU???[/quote

Zoiezo niet gaan rond bazuinen,dat je een hond zonder papieren hebt
Goed uitkijken,waar je loopt weet niet waar je woont of dat je in een risico stad woont waar ze veel controleren???
En de enigste echte oplossing is een goed huisje in belgie zoeken.

Waarom ik zeg niet rondbazuinen,je verraders slapen niet,en ook op dit forum niet!!

Je mag me altijd een pm sturen als je emer wilt weten,heb zelf 2 van die donders hier zitten!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 11:41

Ik heb zo juist contact gehad met het Raad van Beheer.
Je loopt inderdaad kans dat je hond in beslag genomen wordt omdat je geen papieren hebt.
Toen ik met het argument kwam dat de hond dan nooít herplaats had mogen worden, zei die mevrouw dat je daarvoor bij het asiel moest wezen. Daar heeft het Raad van Beheer niets mee te maken.

Ik vindt het wel raar dat zo'n hond door het asiel herplaats is...

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 17:06

@ Ylana, dank je wel voor het navragen.. maar weet je als ik het asiel bel en ze vertel dat ze Kaya nooit hadden mogen verhandelen.. Kunnen ze er niets mee.. Jammer dat dit mij WEER moet overkomen.. ik heb altijd rare dingen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 18:54

Dogo Argentino.... hagelwit, mijn droomhond.

Tot mijn 11de hebben wij er eentje gehad, super super braaf. hebben mijn ouders gekocht vlak voordat ik geboren ben en ben zo'n beetje samen met hem opgegroeid.

Je kon er alles mee doen, opklimmen, aan ze oren trekken. Geen kick zou die geven.

Hopelijk kun je nog ooit ergens gedragsgetrainde honden kopen....

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 19:07

Dieuwke1989 schreef:
Ik zou er echt Sh*t aan hebben
Ik wil later een Mastino Napoletano, en die staan volgens mij ook op het lijstje als potentieel gevaarlijk. Zijn ze wel vergeten er bij te bedenken dat het altijd de baas is die hem vals maakt. Gezonde honden worden simpelweg niet vals geboren... En ik geloof dat Pitbulls ook op de lijst van verboden honden staan, maar ik zou me er verder geen zorgen om maken..

Je kan dr wel sch*t aan hebben, maar als jij geen papieren bij je hond hebt, die ook maar een beetje op een pitbull lijkt ben je de l*l!
Wij hebben een Old English Bulldog, en ze lijkt best erg op een pitbull, als wij er geen papieren bij hadden, heb je kans dat ze afgepakt word..

niks sch*t aan hebben dus

idd niet rondbazuinen, zou ik iig niet doen..Wij wonen trouwens ergens waar niet veel gecontroleerd word ofzo.. hier nog nooit meegemaakt tenminste /
Alleen 1x toen onze hond hier een boom helemaal kaal had gefreten(hond was ontsnapt, en besloot een rondje te gaan lopen), toen moesten ze de boom enal een stuk af zagen .
Toen moesten we de papieren laten zien..En we hadden een boete van meer dan 1000,-

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 19:30

vonneke schreef:

Tot mijn 11de hebben wij er eentje gehad, super super braaf. hebben mijn ouders gekocht vlak voordat ik geboren ben en ben zo'n beetje samen met hem opgegroeid.

Je kon er alles mee doen, opklimmen, aan ze oren trekken. Geen kick zou die geven.

wat heeft dat met dit onderwerp te maken als ik vragen en weten mag???

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 19:57

vonneke schreef:

Ik ben op dit moment in het bezit van jouw droom hond.
Een schat van een beest. Alleen wat uit de kluiten gewassen...
Maar verder....

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 20:30

Vooral geen schijt aan hebben!
Ik zou echt uitkijken als ik jou was, en de hond niet los laten lopen bijvoorbeeld! Want als er mensen de politie of een andere instantie bellen dan heb je een groot probleem...

Ze worden echt afgemaakt...

Er is laatst nog een actie geweest van iemand wiens hond ingeslapen moest worden, en er ook niets vanaf wist... Ik vind het ook een stukje eigen verantwoordelijkheid van de mens. (Hij had zn hond aangeschaft toen die wetgeving al van kracht was)

Maar ik denk dat het in jouw geval anders is, omdat die regeling er op dat moment volgens mij nog niet was... Dus lijkt mij dat daar ook uitzonderingsgevallen voor moeten zijn.
Dus je zou dat iemand anders eens na kunnen laten vragen.

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 21:15

dat dacht ik dus ook dat die wetgeving er toen nog niet was, die is er toch nog niet zolang??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 22:08

Ylana schreef:
[naam] schreef:

Ik ben op dit moment in het bezit van jouw droom hond.
Een schat van een beest. Alleen wat uit de kluiten gewassen...
Maar verder....

hoe kun je dat legaal doen?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 22:20

Dogo Argentino's zijn gewoon legaal mits met de juiste papieren en dergelijke. De ouders worden aan testen onderworpen voordat er mee gefokt mag worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 22:27

ahaa dan komt er bij ons weer eentje in huis :D

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 22:35

Inderdaad.
Dogo's mag je nog gewoon hebben, míts je de papieren erbij heb!
Laat je dus nooit verleiden tot het aanschaffen van zo'n hond zonder papieren. Dan voorkom je een hoop leed!
Ook al zijn ze dan maar een fractie van wat ze normaal kosten!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 22:44

inderdaad vonneke de dogo argentino is een gewoon legale hond,mits je papieren kan tonen(heb er zelf 2,zie mijn profiel).

hier in belgie zit een fokker met super mooie honden,ik wil er nog steeds eens gaan kijken...

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 10:18

kimmie261 schreef:
hier in belgie zit een fokker met super mooie honden,ik wil er nog steeds eens gaan kijken...

Hoe heet de kennel als ik vragen mag?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 10:30

dit is de website...
http://www.dogo-argentino.be/

hij fokt in een lijn van mijn oude dogo,echt bloedmooie hondenzou er zo weer 1 nemen,alleen heb ik nu al 6 honden,waarvan de argentijnen echt vreselijke beesten zijn...helaas...

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 10:58

Nou ik heb inmiddels mijn hond laten nakijken door iemand van de hondenpolitie in Amsterdam.. ze vertelde me dat ik me niet zo heel heel veel zorgen hoef te maken omdat de regeling idd pas van toepassing is..
Het enige waar ik op moet letten is dat er geen bijtincident komt want als er dan een klacht binnen komt dan is het klaar... Gelukkig oogt Kaya niet als een staf, maar meer Bull.. Dus het is gewoon een Bull met een vuilnisbak.. Laten we het daar maar op houden....

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 12:31

haha ik hoop voor je dat je hond niet in beslag word genomen !

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 10:52

james100 schreef:
Nou ik heb inmiddels mijn hond laten nakijken door iemand van de hondenpolitie in Amsterdam.. ze vertelde me dat ik me niet zo heel heel veel zorgen hoef te maken omdat de regeling idd pas van toepassing is..
Het enige waar ik op moet letten is dat er geen bijtincident komt want als er dan een klacht binnen komt dan is het klaar... Gelukkig oogt Kaya niet als een staf, maar meer Bull.. Dus het is gewoon een Bull met een vuilnisbak.. Laten we het daar maar op houden....

Nou ik zou er niet op blindvaren, de hondenpolitie heeft niet de laatste stem, maar de Schouwer van het RAD.. en mocht je hond in beslag genomen worden heeft de mening van de hondenpolitie weinig gewicht in de schaal te brengen...

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 10:55

Vonneke: Dogos zijn geweldige honden, ik heb ze ook al meer dan 11 jaar in huis, heb net mijn kennelnaam binnen en ga straks mijn eigen Dogo-kennel beginnen.
In Ned. en Belgie vind het het over het algemeen niet veel soeps wat aangeboden wordt, niet echt super bloedlijnen, uitzonderingen daargelaten hoor, sommige zijn wel redelijk.

MissJapke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 20:05

Ik weet niet of hij illegaal is maar ik vind de hond heel mooi !

Sissa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 00:22

Nouja ik snap er helemaal nix meer van
De 1 zegt dat de AM stafford wel verboden is en de ander weer niet..
Anyway ik ben mn Stafford al 11 jaar, dus no way dat ze dr van me afpakken...
Ze heeft trouwes wel papieren enz.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 00:56

x_shirley_x schreef:

Wij hebben een Old English Bulldog, en ze lijkt best erg op een pitbull, als wij er geen papieren bij hadden, heb je kans dat ze afgepakt word..

niks sch*t aan hebben dus

Nee, zeker niet want ook bij een Old English Bulldog zitten géén erkende papieren. Ook die kunnen ze dus zo van de straat plukken. Er zijn al heel wat linkjes in dit topic gegeven waar heel zinnige informatie in staat. Lezen jullie die ook?