mijn knijntjes itp 6 weken ;(

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Astragirl

Re: mijn knijntjes itp 6 weken ;(

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 21:13

katten volgen gewoon hun intstinct, wij hebben zelf katten en konijnen en zolang je het hok of ren goed aflsuit of alleen onder toezicht laat lopen, zou alles goed moeten gaan. Maar er kan altijd iets gebeuren. Veel sterkte!

Mariekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 00:34

Aah, het waren echt snoesjes... Heel veel sterkte en hopelijk krijg je weer hele lieve nieuwe konijntjes die het leed toch enigzins kunnen verzachten...

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 08:20

Heel veel sterkte, zulke mooie beestjes

MissJapke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 18:46

*snif* het waren zo mooie beestjes! sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 13:47

Dat vind ik dus verschrikkelijk. Omdat jouw buren zo'n snertkat moeten hebben ben jij daar de dupe van.

Heb je wel nieuwe konijntjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 14:05

@ sorane: dus omdat de buren kattenliefhebbers zijn, zijn haar konijntjes dood? ik dacht het dus niet he! we kunnen het ook omdraaien. die kat woonde er vast al langer. dus omdat zij zondig konijntjes moest, werd die kat gedwongen ze op te eten???

belachtelijk toch. als eigenaar van een dier moet je zorgen dat er geen katten of wat dan ook aankunnen. goed hok, dat je kunt afsluiten, halen dus!

De buren hebben hun excuses aangeboden, dus schilder die mensen niet af als een of andere beulen. het is banketstaaf voor de eigenaar van de kat EN voor de eigenaar van de konijntjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 14:12

De buren hadden moeten zorgen dat hun kat niet in de tuin van een ander kan komen. Ik ga mijn tuin ook niet afschermen voor de dieren van een ander, dan zou ik kosten moeten maken omdat een ander dieren wil? Nee die vlieger gaat niet op.

En excuus maken? Ze hadden zich kapot moeten schamen en op zijn minst nieuwe konijntjes moeten verzorgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 14:22

wat kan jij overdrijven zeg!!!!!

lees het eerste berichtje nog een goed door! maar als dan een WILDE kat bij jou in de tuin komt, wat doe je dan? dan moet god maar zorgen dat die kat niet bij jou in de tuin komt? niet dus... er kan ook een ander dier je konijntjes kapot maken, bv een vos of een roofvogel.

en als mijn kat op de openbare weg loopt en wordt kapot gereden door een automobilist, ga ik toch ook niet lopen zeiken van waarom moet die kerel nou zo nodig auto rijden nu ben ik hier de dupe van??? slaat nergens op!

ik zeg niet dat TS hhier wat aan had kunnen doen, maar alle schuld bij de katten eigenaar leggen is ook niet helemaal fair.

en ben blij dat ze excuus maken, sommige mensen hebben nog fatsoen! weet jij of ze misschien hebben aangeboden om nieuwe konijnen te halen of een schadevergoeding te betalen?

volgens de wet kan niemand je verbieden om je kat niet los te laten lopen. als er zoiets gebeurd, is het een verzekeringskwestie. eventuele schade aangericht door je kat, kan op je WA verzekering worden verhaalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 15:34

Het gaat gewoon om het fatsoen van mensen of in dit geval het ontbreken ervan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 18:52

dus jij vind dat kattenliefhebbers geen fatsoen hebben?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 18:59

Sorane je bent erg kort door de bocht....

Beauty0102

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 19:00

je kan een kat niet leren om niet achter de konijntjes en vogeltjes aan te gaan ik vind wel dat ze moeten zorgen dat de kat in HUN tuin blijft, maarja gebeurt is gebeurt er je kan het jammer genoeg niet terug draaien, alex ze waren zó lief en zo klein

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 19:03

idd, je kan het helaas niet terug draaien. ik weet zeker dat de eigenaar van de katten dit graag had gedaan, als dat kon.

ik vind je idd erg kort door de bocht sorane!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 11:52

Misz_Do schreef:
marleendv_88 schreef:
Wat zielig zeg...die irritante katten ook altijd
Sterkte met het verlies...

deze opmerking is erg misplaatst..
ik leef mee met de ts want het is natuurlijk absoluut niet leuk wat er gebeurd is en wens haar dan ook sterkte !
maar ik vind dat je niet echt die buren de schuld kan geven omdat je dan beter bij de omheining na had moeten denken, goed afsluiten zodat er geen kat bij kan komen...
dus eigenlijk kunnen die buren er dan helemaal niks aan doen...

ehmmm, die kat heeft in haar tuin toch niets te zoeken? Die buren moeten verantwoording nemen en met hun huisdieren geen andere mensen lastig vallen. Zij laat haar konijnen toch ook niet in andermans tuin?

Anzjuhlaa schreef:
@ sorane: dus omdat de buren kattenliefhebbers zijn, zijn haar konijntjes dood? ik dacht het dus niet he!

Ik denk het dus wel!

Anzjuhlaa schreef:
we kunnen het ook omdraaien. die kat woonde er vast al langer. dus omdat zij zondig konijntjes moest, werd die kat gedwongen ze op te eten???

Of je kunt het zo stellen, omdat de buren katten hebben kan zij in haar EIGEN tuin geen konijnen houden?

Anzjuhlaa schreef:
belachtelijk toch. als eigenaar van een dier moet je zorgen dat er geen katten of wat dan ook aankunnen. goed hok, dat je kunt afsluiten, halen dus!

Als eigenaar van een dier hoor je ervoor te zorgen dat je dier anderen niet lastig valt en je hoort het dier bij je te houden op je eigen terrein!

Anzjuhlaa schreef:
De buren hebben hun excuses aangeboden, dus schilder die mensen niet af als een of andere beulen. het is banketstaaf voor de eigenaar van de kat EN voor de eigenaar van de konijntjes!

Het hangt er een beetje van af. Hebben die buren stappen ondernomen om te voorkomen dat hun kat in haar tuin komt? Als ze dat hebben gedaan zijn het toch nog correcte mensen.

Veel kattenmensen (gelukkig niet allemaal) hebben er een handje van om de verantwoording van hun dier op anderen af te schuiven. Dat is echt stijlloos. Sorane wordt er nu van beschuldigd kort door de bocht te zijn. Dat is de omgedraaide wereld!

Wilde katten horen helemaal niet thuis in de bebouwde kom en lopen gevaar om afgeschoten te worden. En terecht. Want ze kunnen nergens geplaatst worden als in een klein rothokje in het asiel, en ze kunnen zich niet aanpassen in de buurt en de boel terroriseren. Immers, een hond die een gevaar vormt voor zijn omgeving wordt OOK afgemaakt. Zelfs mensen die een gevaar vormen worden wel eens een beetje uit de maatschappij gehaald.

Sorane schreef:
Ik ga mijn tuin ook niet afschermen voor de dieren van een ander, dan zou ik kosten moeten maken omdat een ander dieren wil?

Nou, als jij jouw dieren in jouw tuin moet afschermen omdat andere mensen hun dieren zo nodig in jouw tuin moeten laten, dan moeten zijn voor de kosten opdraaien. Dat lijkt me heel fair.

Als je tegen iemand z'n auto aan botst en het is jouw schuld, moet je OOK dokken. alleen veel katteneigenaren denken een uitzonderingspositie hierin te hebben.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 24-10-05 12:04, in het totaal 5 keer bewerkt

zammarano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 11:54

Ach wat erg voor je meis....

Ik heb ook 3 konijntjes van 4/5 weken oud, zijn echt zoo lieff!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 17:11

Desiree beginnen we weer?

Dat jij katten niet mag is nu wel duidelijk hoor....
Het had net zo goed een vos kunnen zijn als er al een kat bij kan komen...

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 17:14

Anzjuhlaa schreef:
@ sorane: dus omdat de buren kattenliefhebbers zijn, zijn haar konijntjes dood? ik dacht het dus niet he! we kunnen het ook omdraaien. die kat woonde er vast al langer. dus omdat zij zondig konijntjes moest, werd die kat gedwongen ze op te eten???

ja vind ik echt onzin, dat ik geen konijntjes kan houden omdat de búúren zo'n kat hebben

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 17:19

overgens hebben wij zelf ook een kat, die niet het huis uitkomt (gewoon omdat het een scheiterd is) dus ik ben absoluut niet een -niet-katten mens ofzo

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 17:43

Desiree, ik ben het voor de volle 100% met je eens!
Er zijn katteneigenaren (IK ZEG NIET ALLE!) die roepen meteen : ja die kat volgt alleen zijn instinct.
Tja mijn (overleden) hond zou ook zijn instinct wel willen volgen en lekker op de kat van de buren gaan jagen, jagen is immers zijn instinct.
De hond is mijn verantwoordelijkheid en ik behoor er dan ook voor te zorgen dat hij geen schade aan andere mensen/dieren/eigendommen veroorzaakt of kan veroorzaken.
En ook dat hij niet op andermans terrein komt!!!

Beauty0102

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 20:16

@ Mas: een hond is een hond en een kat is iets anders maar toch, de baas had gewoon z'n tuin af moeten zetten, die heeft toch z'n excuses aan geboden wat kan die nog meer doen ?!

* niet aanvallend bedoelt ofzo *

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 20:27

Sorane schreef:
De buren hadden moeten zorgen dat hun kat niet in de tuin van een ander kan komen. Ik ga mijn tuin ook niet afschermen voor de dieren van een ander, dan zou ik kosten moeten maken omdat een ander dieren wil? Nee die vlieger gaat niet op.

En excuus maken? Ze hadden zich kapot moeten schamen en op zijn minst nieuwe konijntjes moeten verzorgen.

ahum.....als je nog eens leest, zie je dat de mensen een vergoeding hebben gegeven.

en werkt altijd van 2 kanten, JIJ zorgt dat je konijntjes als ze nog klein zijn niet vrij rond lopen (jonge konijntjes zijn een groot doelwit voor katten, honden, roofvogels, kraaien, eksters etc etc etc, als ze groot zijn zal in ieder geval een kat het konijn niets doen!), en de mensen met de kat zorgen dat de kat de tuin niet uit kan.
Ik ben dus een kattenmens, maar wel een die haar katten bij haar thuis houd en niet de hort op laat gaan.

ik denk dat het vooral eraan ligt dat het nog kleine konijntjes waren en dat deze op 1 of andere manier dus niet veilig opgesloten zaten.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 20:35

maar dat katten in andermans tuin zitten dat is gewoon zo want een hond die komt niet zo snel in een achtertuin als er een hek voor staat
en een kat klimt daar zo op
dus een kat kan in een tuin komen
honden kan je laten luisteren
bij katten is dat veel minder
omdat katten veelmeer buitendieren zijn(de meeste dan)
alleeen igg veel sterkte met t verlies

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 20:44

Jemig, wat ontzettend zielig, ze waren zo mooi, en ongetwijfeld lief
Sterkte!

En tja, wie kan je de schuld geven. Niemand hier denk ik. De buurvrouw had de kat in de gaten moeten houden, de eigenaar van de konijntjes uit voorzorg een dak op de ren. En dan helpen argumenten als; "ja die kat mag er niet eens komen" niet, want je weet dat ze er komen, je weet dat ze hun instinct volgen en dus jagen, dan had je uit voorzorg een dak erop moeten doen.
Mijn kat komt dagelijks vele uren in contact met mijn konijn, en doet hem absoluut niets. Is er eerder bang voor Mijn konijn is hier echt de baas in huis over de dieren. Verder zit het konijn als hij buiten is in een grote ren mét dak, want tenslotte kunnen ook reigers en roofvogels een klein rennend konijntje pakken, net als buurtkatten. Ook mijn poes komt alleen aan een lijntje buiten.