hoi.
mijn overburen hadden vorig jaar 8 konijnen en 2 honden. 1 van die honden beet steeds het gaas van het hok kapot dus steeds 1 konijn eruit. de eerste paar x ging het konijn steeds uit zichzelf weer in het hok dus de mensen hadden het zo gelaten. een paar dagen erna kwam het konijn er achter dat hij ook de tuin uitkon. dus konijn er vandoor. voor ons huis is een parkeerterreintje dus er komen ook nog eens veel auto's. nou die mensen de hele dag achter dat konijn aan maar ze kregen hem niet te pakken. ik liet toen heel vaak hun honden uit omdat die mensen zelf geen tijd genoeg hadden dus ze kenden mij wel goed. toen ze hem na ongeveer 2 weken nog niet hadden zeiden ze tegen mij dat als ik hem kon vangen dat ik hem met hok en al mocht hebben. nou ik hou supper veel van dieren en k kan er best goed mee omgaan ( niet opschepperig bedoelt ofzo). dus ik dacht: dat konijn is vast doodsbang met steeds al die mensen achter hem aan, dus ik moet zn vertrouwen winnen. zo heb ik het gedaan:
elke dag voorzichtig zo dinht moegelijk bij hem komen en dan een stukje brood, wortel, appel o.i.d. bij hem neerleggen. wachten tot hij het gaat opeten en dan weer weg gaan. dat doe je een paar dagen tot je denkt dat hij je wat meer vertrouwd. dan probeer je langzaam wat dichter bij te komen met een stukje brood ofzo in je hand. dan kijk je hoe dicht je bij hem kan komen. als je dichter bij hem komt dan eerst dan probeer je of hij uit je hand wil eten. als dat lukt heb je de kans om hem te pakken.
lukt dat niet dan moet je niet achter hem aan gaan rennen met een schepnet ofzo want dan wordt hij alleen maar banger dan ie al was. probeer gewoon weer rustig zo dicht mogelijk bij hem te komen en gooi een licht kleedje over hem heen ( hij moet nog wel kunnen ademen) dan kun je hem zo pakken.
suc6
Laatst bijgewerkt door Mariiska op 21-10-05 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt