Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pluttersput schreef:Hej,
Ow, nog een ding. OVer dat niet ophouden met spelen. Ik denk dat je hem het beste kan negeren, en als hij dan vervelend gaat doen, hem straffen. Groetjes, Barbara
Pluttersput schreef:
* Wij hebben een shi- tzu, en die straffen we wel door haar in de bench te zetten. Omdat ze naar andere honden uitvloiegt vanaf de bank, zetten we de bench op de bank, en dan kan ze dat niet meer. Helaas is zij zo koppig dat het niet veel uitmaakt, maar goed.
qwinty schreef:It's as simple as that!
Miss bij andere honden maar je wil niet weten wat ik allemaal al geprobeerd heb!
Ik zegniet dat ik meteen achter haar aan ga rennen ( ik wist dat deze opmerking zou komen ) maar ze komt echt echt echt niet!
Ja pas als ze niet meer weet waar ze is.
Ik ga niet rennen zo van " kom eens hier { ren ren ren}" nee ik roep eerst blij staan loopt zij verder en kijkt niet om loop ik stukje door en blijf weer staan en roep weer.
Tot ik echt kwaad word en roep ZIT! dan gaat ze ooke cht zitten maar ik vind dat geen oplossing.
We gaan ook op cursus maar ik werk in de horeca dus moet er wel een vinden die ook door de weeks op een woensdag of maandag kan en dat zijn er helaas niet veel hier.
Sylvia schreef:Op den duur is negeren stukken effectiever dan kwaad worden. De kunst is om het consequent te blijven negeren. Zelfde trouwens met dat weglopen... Ze krijgt dan wel je aandacht.
MMaxje schreef:qwinty schreef:It's as simple as that!
Miss bij andere honden maar je wil niet weten wat ik allemaal al geprobeerd heb!
Ik zegniet dat ik meteen achter haar aan ga rennen ( ik wist dat deze opmerking zou komen ) maar ze komt echt echt echt niet!
Ja pas als ze niet meer weet waar ze is.
Ik ga niet rennen zo van " kom eens hier { ren ren ren}" nee ik roep eerst blij staan loopt zij verder en kijkt niet om loop ik stukje door en blijf weer staan en roep weer.
Tot ik echt kwaad word en roep ZIT! dan gaat ze ooke cht zitten maar ik vind dat geen oplossing.
We gaan ook op cursus maar ik werk in de horeca dus moet er wel een vinden die ook door de weeks op een woensdag of maandag kan en dat zijn er helaas niet veel hier.
Ren dus in het vervolg de andere kant op. En dan niet pas als je hond uit het zicht is....Maak er een leuk spelletje van.
En nog een tip: probeer wat te leren van de meeste tips die je hier krijgt, jezelf verdedigen schiet je niets mee op.
Elsjeuh schreef:Ik vind niet dat je direct zo negatief moet oordelen over haar!
Het betekent niet dat als je elke dag gaat werken dat de hond
niet genoeg verzorgd word eh.
Ik heb altijd al een hond gehad en die zit door de dag ook alleen thuis
en ik heb nog nooit problemen gehad, zolang als je terug thuis bent en
de hond genoeg aandacht geeft zou dat toch geen problemen mogen geven.
Als iedereen weg is zetten we hem gewoon in een bench met al zijn
speeltjes en hij vind dat helemaal niet erg, hij jankt toch niet ofzo.
Je kan bijvoorbeeld in het weekend naar de hondenschool gaan of een
spray halen voor overal op te spuiten zodat die nergens meer aan
knabbelt. En je kan hem veel speeltjes geven zodat hij iets anders
heeft voormee te spelen
Ik hoop dat mijn tips helpen![]()
XX Elsjeuh
Sylvia schreef:We kennen de situatie niet en we zijn kort door de bocht... Waarom vraag je dan tips aan ons? De strekking van 9 van de 10 posts hiero is gelijk... Dat zie je niet vaak op Bokt
Noon schreef:haha, ik heb ook zo'n vraag gestoorde hond. we hebben haar al vanaf dat ze ene pup was en bij haar mama weg mocht en ze is nu bijna 2 jaar oud. we hebben haar op puppycursus gehad en een vervolgcursus, maar voor de laatste is ze gezakt. ze luisterd echt bijna niet, bepaalde dingen doet ze wel maar dat moet haar dan maar uitkomen ed. maar onze teef heeft waarschijnlijk ADHD en een hersenbeschadiging opgelopen dus wij denken dat het daar aan ligt...verder krijgt ze brokken waar niet veel energie in zit...maar beter word het denk ik niet
het beestje krijgt idd gewoon niet genoeg aandacht denk ik. maarja mijn mening. die van mij heeft een hele grote ruimte (denk 10 m bij 10 m) waar ze met onze oudere hond zit. (reken maar dat die jack van 14 jaar veel te verduren heeft) en heeft ze natuurlijk honderden speeltjes door de kamer liggen. eerst vrat ze altijd alles kapot maar dat doet ze nu niet meer...en smiddags kotm er pas iemand thuis bij ons, meestal rond half 3 als het niet later is, dan doe ik de achterdeur open en kan ze daar ook rondwandelen en beestjes opvreten...haha! en daarna gaat ze nog een een paar uur mee naar stal ook nog, en nog wil ze savonds spelen als wij kapot zijn haha