Onopvoedbare hond.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

qwinty

Re: Onopvoedbare hond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 13:04

It's as simple as that!

Miss bij andere honden maar je wil niet weten wat ik allemaal al geprobeerd heb!
Ik zegniet dat ik meteen achter haar aan ga rennen ( ik wist dat deze opmerking zou komen ) maar ze komt echt echt echt niet!
Ja pas als ze niet meer weet waar ze is.
Ik ga niet rennen zo van " kom eens hier { ren ren ren}" nee ik roep eerst blij staan loopt zij verder en kijkt niet om loop ik stukje door en blijf weer staan en roep weer.
Tot ik echt kwaad word en roep ZIT! dan gaat ze ooke cht zitten maar ik vind dat geen oplossing.
We gaan ook op cursus maar ik werk in de horeca dus moet er wel een vinden die ook door de weeks op een woensdag of maandag kan en dat zijn er helaas niet veel hier.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:06

Geen enkele hond is onopvoedbaar tenzij er echt een kronkel in z'n kop zit. Ergens ben ik het dus wel met Ilindra en Wrenck eens...

Ga op cursus met haar, speel ermee (zélf, niet met speeltjes!)... Wandel langer. Een uur wandelen zeg je. Per dag? Per keer? Hoe vaak op een dag? Waarom los laten lopen als ze niet luisterd? Pak een longeerlijn, of een uitrolbare lijn. Dat je wel de controle houdt maar haar niet kwijtraakt en op gesloten terrein (bv een hondenveldje) loslaten.

Slecht gedrag iig niet afstraffen maar negeren. Straf is ook aandacht en dat is iets wat deze hond echt tekort krijgt... Jij vind het wellicht genoeg, een andere hond ook... Maar je schrijft dat hij het wsn uit verveling doet en dat ze gemeen wordt als je niet meer wilt spelen. Daarbij vind ik van 11 tot 6 alleen een flinke tijd voor een jonge hond...

Dit is zo'n geval dat ik ook altijd bij paardenproblemen zeg: het probleem is niet het paard maar de ruiter. Je legt nu ook alle schuld bij de hond neer, terwijl hij heel duidelijk laat merken dat ie iets en wát ie precies tekort komt...

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 13:07

Pluttersput schreef:
Hej,
Ow, nog een ding. OVer dat niet ophouden met spelen. Ik denk dat je hem het beste kan negeren, en als hij dan vervelend gaat doen, hem straffen. Groetjes, Barbara

Dat werkt heel averechts dan gaat ze juist nog vervelender doen ..
Bedankt voor je tips!

@silvia Ze word wel uitgelaten in die 6 uur dat ze alleen is.
Ik wandel voor 11 uur 3x met der 1x een uur en dan daarna nog een keer en net voorik weg ga nog even snel.
Dan word ze smiddags rond een uur of 2 half 3 uitgelaten ook een flinke wandeling en dan om kwart over 6 is me vriend er weer en word er flink met der gespeeld.
Laatst bijgewerkt door qwinty op 12-10-05 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:09

Op den duur is negeren stukken effectiever dan kwaad worden. De kunst is om het consequent te blijven negeren. Zelfde trouwens met dat weglopen... Ze krijgt dan wel je aandacht.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:09

Pluttersput schreef:

* Wij hebben een shi- tzu, en die straffen we wel door haar in de bench te zetten. Omdat ze naar andere honden uitvloiegt vanaf de bank, zetten we de bench op de bank, en dan kan ze dat niet meer. Helaas is zij zo koppig dat het niet veel uitmaakt, maar goed.

En dit heeft natuurlijk niets met koppigheid te maken, maar door onwetendheid van jullie. Een shi-tzu is een klein hondje, en moet daardoor wat meer moeite doen om hoger in rang te komen. Dit doet zij door vanaf de bank proberen haar positie te veroveren, veilig te stellen en te handhaven. Gaat dus niet werken als jullie de bench op de bank zetten! Zet de hond gewoon op de grond en laat ze het zelf (!!) uitvechten. Zeker weten dat het dan goedkomt.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:11

qwinty schreef:
It's as simple as that!

Miss bij andere honden maar je wil niet weten wat ik allemaal al geprobeerd heb!
Ik zegniet dat ik meteen achter haar aan ga rennen ( ik wist dat deze opmerking zou komen ) maar ze komt echt echt echt niet!
Ik ga niet rennen zo van " kom eens hier { ren ren ren}" nee ik roep eerst blij staan loopt zij verder en kijkt niet om loop ik stukje door en blijf weer staan en roep weer.
Tot ik echt kwaad word en roep ZIT! dan gaat ze ooke cht zitten maar ik vind dat geen oplossing.
We gaan ook op cursus maar ik werk in de horeca dus moet er wel een vinden die ook door de weeks op een woensdag of maandag kan en dat zijn er helaas niet veel hier.

Ren dus in het vervolg de andere kant op. En dan niet pas als je hond uit het zicht is....Maak er een leuk spelletje van.

En nog een tip: probeer wat te leren van de meeste tips die je hier krijgt, jezelf verdedigen schiet je niets mee op.

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 13:11

Sylvia schreef:
Op den duur is negeren stukken effectiever dan kwaad worden. De kunst is om het consequent te blijven negeren. Zelfde trouwens met dat weglopen... Ze krijgt dan wel je aandacht.

Ze loopt het vaaks weg als er een andere hond aan komt en dan moet ik haar wel halen omdat die andere meestal geen zin heeft in haar gespeel.

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 13:13

MMaxje schreef:
qwinty schreef:
It's as simple as that!

Ren dus in het vervolg de andere kant op. En dan niet pas als je hond uit het zicht is....Maak er een leuk spelletje van.

En nog een tip: probeer wat te leren van de meeste tips die je hier krijgt, jezelf verdedigen schiet je niets mee op.

Ik probeer me zel fniet te verdedingen maar wel even te vertelen hoe ik dat op zo'n moment doe.
Tuurlijk ik probeer wat op te steken van de tips die ik krijg, maarik mag wel wat zeggen als ik het anders zie

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:15

Haha dat klopt.

Ik wil wel een keer bij je langskomen om je het een en ander uit te leggen....Dat gaat makkelijker als via internet.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:15

Gewoon puberteit

Niets aan het handje

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:17

@Mmaxje:
Ik hab dit er niet bijverteld, maar mijn moeder heeft al 42! jaar ervaring met honden. Het kan best zijn omdat ze klein is, maar ze doet het ook vanaf de grond. Dit is gewoon koppigheid. Zelfs als je haar wegzet, achter een hekje douwt, !buiten! zet, zelfs dan probeert ze het nog. Dus ik denk wel dat het geen onwetendheid is. Niet bot bedoeld..
Groetjes, Barbara

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:19

Je moet haar ook niet wegduwen. Laat haar het lekker zelf uitzoeken! Dat werkt het snelst en effectiefst.

En ja, je hele leven honden hebben wil niet zeggen dat je je in het gedrag en opvoeding hebt verdiept...

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:21

Ik denk dat wel... Je straft de hond af ipv het probleem op te lossen, sterker nog... Door haar vast te zetten (achter een hekje, in een bench) maak je het nog eens extra bedreigend omdat ze geen kant op kan als ZIJ aangevallen zou worden.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:22

Elsjeuh schreef:
Ik vind niet dat je direct zo negatief moet oordelen over haar!
Het betekent niet dat als je elke dag gaat werken dat de hond
niet genoeg verzorgd word eh.
Ik heb altijd al een hond gehad en die zit door de dag ook alleen thuis
en ik heb nog nooit problemen gehad, zolang als je terug thuis bent en
de hond genoeg aandacht geeft zou dat toch geen problemen mogen geven.
Als iedereen weg is zetten we hem gewoon in een bench met al zijn
speeltjes en hij vind dat helemaal niet erg, hij jankt toch niet ofzo.

Je kan bijvoorbeeld in het weekend naar de hondenschool gaan of een
spray halen voor overal op te spuiten zodat die nergens meer aan
knabbelt. En je kan hem veel speeltjes geven zodat hij iets anders
heeft voormee te spelen

Ik hoop dat mijn tips helpen

XX Elsjeuh

Jouw hond is waarschijnlijk heel braaf en laat alles over zich heen gaan. Maar de hond in dit topic kan dat niet. van 11 - 6 uur is voor die hond veel te veel. Nu moet de hond veranderen omdat de baas dat beter uit komt.

Mensen willen altijd de natuur en de aard van dieren veranderen omdat dat hen beter past. Als ze zichzelf nu eens wat meer aan het dier gingen aanpassen.....

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:23

Geloof me, mijn moeder wel. Het haar zelf uit laten zoeken heb geen nut. Als je haar laat, vliegt ze die honden met hand en tand aan. Zij haar ook, en dan is er echt herrie in de tent. Maaruh, wij vinden het zo goed gaan, en wij doen het zo. Je mag best commentaar geven, maar je laat het ni pverlomen alsof wij geen verstand hebben ofzo, en jij alles weet. Niet dat dit heel erg is, maar ik vind het niet zo leuk.
@Sylvia:
Meestal maakt het niet uit... Als ze dan toch geen honen aanvliegt, rent ze de trap op. En geloof me op een ding: DIt hondje voelt zich nooit, door niemand of niets bedreigd.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:26

@ Desiree: Op zich zou dat nog niet zozeer een probleem hoeven zijn, mits je weet waar je mee bezig bent...

@ Pluttersput: Liever een keer herrie in de tent, dan is er daarna rust. Wat jullie doen is echt geen oplossing.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:30

de hond wil aandacht......
krijgt het weinig dus gaat dingen vernielen-------------resultaat daarvan =

aandacht!!!!

zoek een goede gedragstherapeut op. t probleem ligt duidelijk niet bij de hond maar bij de baas.
als je hond wat vernield niet boos worden en aandacht gaan geven,maar draai het hele spel andersom en doe op dat moment iets met haar wat ze goed kan.

dus: hond vernield iets, jij roept haar,laat haar zitten pootje geven watd an ook en beloond daarvoor, zo, leert de hond vrij snel dat als ze iets voor je doet dat veel leuker is dan als ze iets vernield.

niet zo moeilijk hoor, beetje verdiepen in hoe een hond hoort te leven dan lukt t allemaal wel...
en zoek iemand erbij die er echt verstand van heeft!!

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:31

Ik zit hier een klein beetje met een opengezakte mond.

Voor een goed opgevoede hond is de tijd die jij beschrijft dat ze alleen zit geen probleem (natuurlijk zijn er uitzonderingen). Maar dit beestje is nog niet eens een jaar oud! Het is een puber, en die hebben streken. Daarvan kan je niet verwachten dat je dr zo'n 3 - 3,5 uur in een kamer stopt en dat ze zichzelf dan maar vermaakt. Een hond gaat niet in dr eentje met een bal lopen spelen 3 uur lang, een hond denkt niet: Ach nu ga ik eens lekker met dit piepspeeltje aan de gang tot de baas er weer is. Zo'n beest verveelt zich dood. Een wat oudere hond, die goede cursus heeft gehad en die consequent is geleerd wat hij wel en niet mag, ja die kan je een tijd alleen laten. Maar zij weet niet beter. Ze doet alle stoute dingen als jij weg bent, dus als jij eens een keertje thuis komt is t al veel te laat om dr te straffen.

Ook ben ik het met wat al eerder gezegd is over straffen in de bench eens, de bench moet geen vervelende plek zijn. Het is een rustpunt, en als je dit ook aanleert is het altijd handig dat je haar even in de bench kan doen.

Over dat weglopen hetzelfde, het is een puber!! Die kijkt hoe ver ze kan gaan. Als ze niet bij je blijft, laat t beest dan niet los! Wij hebben 2 Border Collies, het teefje hebben we te snel losgelaten. Ze luistert wel, maar als ze achter een fazant of een auto aangaat dan niet meer. Dat is onze eigen schuld geweest. De reu hebben we geloof ik minstens 1,5 jaar niet losgehad, en hij luistert perfect.

Over dat er iemand anders met dr naar cursus gaat: die cursus is er toch dat ze naar jou gaat luisteren? Zij vindt t alleen maar leuk, voor haar maakt het niet uit wie er met haar gaat. Maar ze luistert eerder naar de persoon die haar meeneemt dan naar jou hoor.

Onopvoedbaar, me neus. Het is niet leuk natuurlijk, maar als je er geen hond bij wilt nemen dan zou ik ook naar een nieuw huis op zoek gaan. Je zegt wel dat die vorige mensen er niet goed over nagedacht hadden, maar jij ook niet echt hoor. De opvoeding van een hond gaat heel veel tijd in zitten, en als je die tijd eraan besteedt wordt je beloond met een goed luisterende hond die je wel een tijd alleen kan laten.

Ik las ook ergens dat je geen klein hondje bij een labrador wilt zetten ofzo? Uhm... waarom niet? Misschien heb ik dat in het snelle lezen verkeerd begrepen maar een makkelijk klein hondje (misschien een herplaatser die gewend is alleen thuis te zijn, dat je daar in ieder geval problemen van krijgt), die kan met gemak bij een labrador. Voor allebei gezellig.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:38

Over dat loslopen.

Sinds zaterdag heb ik een zgn hopeloos geval in huis. Een Fila Sao de Miguel pup van 7 maanden. Hij zou vals zijn, niet zindelijk, en ook niet los kunnen lopen.
Het is nu woensdag. Beestje is zindelijk, loopt hele stukken al los mee, echt braaf, want hij weet: zij is leuker als al het andere op de wereld! Dus af en toe moet ik een hele show opvoeren, de buurt lacht zich kapot, maaaaarrrrr het beestje luistert!
Alleen thuis gaat super, hij zit dan in een bench (nu gaat een half uurtje goed, langer blijft hij ook nog niet alleen), en ;s nachts slaapt hij ook in de bench. Hij was dat gewend, en hij vind het prettig.
Hij heeft wel een kort lontje, maar als je daar op een goede en verantwoorde manier mee omgaat gaat het prima. Zelfs zijn voerbak kan ik nu voor hem wegnemen, zonder dat hij direct begint te grommen. Dat was afgelopen zaterdag wel ff anders.

Dus: Als je een beetje weet waar je mee bezig bent, dan komt dat alleen maar ten goede van de hond.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:57

Qua dat ben ik dan heel cru. Mijn kleine doggie was een rasechte sloper, heb hem een paar keer flink rondgeschopt en haalt het nu echt niet meer in z'n koppie. Ik vind het sneu om hem de hele dag in de bench te laten zitten.

Maar dit is gewoon puberteit hoor Zou met hem op gehoorzaamheidstraining gaan, is het zó over.

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 14:10

Jullie mogen allemaal je mening hebben over hou en wat ik wel niet allemaal fout doe maar niemand hier weet hoe ze echt is en dat kun je ook niet weten zo via ineternet dat snap ik ook wel.
maar om nu meteen te zeggen dat het "baasje" dat wil en dat het "baasje"alles fout doet vind ik wel kort door de bocht.
We hebben het opgebouwd het is niet van de een op de andere dag zo gegaan.
Dat ze niet met een klein hondje kan is omdat ze TE speels is en er dan niets van dat hondje over blijft zo over entasiast is ze wel.
En voor dat je antwoord geeft lees eerst eens alles dan hoef ik ook niet alles te herhalen! ..

Ik zeg niet dat IK niet met haar op cursus wil , ik zeg dat juist IK dat wil gaan doen.
Er moet wel een mouw aan te passen zijn en een cursus zijn die voor haar geschikt is en dan moet je even zoeken en kijken!
Ik heb genoeg tijd voor haar en we hebben er lang genoeg over nagedacht.
We willen niet dat ze die 6 uur lang in de bench zit , speciaal voor haar dus die kamer.
Ze word tussen door uit gelaten en er word met haar gespeelt!
En niet even uit laten nee een flinke wandeling.
En dat het puberteit is snap ik ook wel , maar dit is TE ze gewoon heeeel erg!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 14:13

We kennen de situatie niet en we zijn kort door de bocht... Waarom vraag je dan tips aan ons? De strekking van 9 van de 10 posts hiero is gelijk... Dat zie je niet vaak op Bokt

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 14:15

haha, ik heb ook zo'n vraag gestoorde hond. we hebben haar al vanaf dat ze ene pup was en bij haar mama weg mocht en ze is nu bijna 2 jaar oud. we hebben haar op puppycursus gehad en een vervolgcursus, maar voor de laatste is ze gezakt. ze luisterd echt bijna niet, bepaalde dingen doet ze wel maar dat moet haar dan maar uitkomen ed. maar onze teef heeft waarschijnlijk ADHD en een hersenbeschadiging opgelopen dus wij denken dat het daar aan ligt...verder krijgt ze brokken waar niet veel energie in zit...maar beter word het denk ik niet

het beestje krijgt idd gewoon niet genoeg aandacht denk ik. maarja mijn mening. die van mij heeft een hele grote ruimte (denk 10 m bij 10 m) waar ze met onze oudere hond zit. (reken maar dat die jack van 14 jaar veel te verduren heeft) en heeft ze natuurlijk honderden speeltjes door de kamer liggen. eerst vrat ze altijd alles kapot maar dat doet ze nu niet meer...en smiddags kotm er pas iemand thuis bij ons, meestal rond half 3 als het niet later is, dan doe ik de achterdeur open en kan ze daar ook rondwandelen en beestjes opvreten...haha! en daarna gaat ze nog een een paar uur mee naar stal ook nog, en nog wil ze savonds spelen als wij kapot zijn haha
Laatst bijgewerkt door Noon op 12-10-05 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 14:15

Sylvia schreef:
We kennen de situatie niet en we zijn kort door de bocht... Waarom vraag je dan tips aan ons? De strekking van 9 van de 10 posts hiero is gelijk... Dat zie je niet vaak op Bokt

Daar staat bokt juist bekend om! 1 is anti TS en de rest hobbelt mee

Maar ik denk dat je je hond flink kort moet gaan houden. Als jij niet meer tijd hebt om thuis te zijn, is HIJ diegene om het te accepteren en niet JIJ om je aan te passen. Zou een mooie boel worden

Maar ik zal wel een training aanraden, is ook leuk

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 14:59

Noon schreef:
haha, ik heb ook zo'n vraag gestoorde hond. we hebben haar al vanaf dat ze ene pup was en bij haar mama weg mocht en ze is nu bijna 2 jaar oud. we hebben haar op puppycursus gehad en een vervolgcursus, maar voor de laatste is ze gezakt. ze luisterd echt bijna niet, bepaalde dingen doet ze wel maar dat moet haar dan maar uitkomen ed. maar onze teef heeft waarschijnlijk ADHD en een hersenbeschadiging opgelopen dus wij denken dat het daar aan ligt...verder krijgt ze brokken waar niet veel energie in zit...maar beter word het denk ik niet

het beestje krijgt idd gewoon niet genoeg aandacht denk ik. maarja mijn mening. die van mij heeft een hele grote ruimte (denk 10 m bij 10 m) waar ze met onze oudere hond zit. (reken maar dat die jack van 14 jaar veel te verduren heeft) en heeft ze natuurlijk honderden speeltjes door de kamer liggen. eerst vrat ze altijd alles kapot maar dat doet ze nu niet meer...en smiddags kotm er pas iemand thuis bij ons, meestal rond half 3 als het niet later is, dan doe ik de achterdeur open en kan ze daar ook rondwandelen en beestjes opvreten...haha! en daarna gaat ze nog een een paar uur mee naar stal ook nog, en nog wil ze savonds spelen als wij kapot zijn haha

wat is nou jou vraag??