wat te doen bij malthezer leeuw met overgewicht????????

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Re: wat te doen bij malthezer leeuw met overgewicht????????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-05 16:51

De reden van zacht voer is omdat toen hij 8 was zijn tanden los gingen zitten,en nog steeds zie ik er regelmatig 1 schuin staan. Hij krijgt de helft van het voer dan wat hij mag hebben,ook heeft hij altijd wat last van zijn heup.Dus druk springen en zo kan hij niet, wel gaat hij 2 minuten per dag op de powerplate dat is heilzaam voor zijn heup.Al met al is hij inmiddels 600 gram afgevallen, de oudste hond van deze aardbol is 27 jaar dat is hij geworden omdat hij vegetarièr is.

MarionL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 17:07

Ik zit mezelf af te vragen wat jij nu eigenlijk wil???

Wil je de goedkeuring om jou hond op vegetarische brokken te zetten of wil je dat jou hond verantwoord afvalt??

Bovendien vind ik het je eigen schuld dat je hond nu te dik is (dat geldt voor alle te dikke honden overigens) je had beter op moet letten en het niet zover moeten laten komen, nu loop je achter de feiten aan hè en daar is je hond dus de dupe van!!

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 17:15

Tjee het wordt steeds gekker wat jij met je hondje doet. Powerplate???? Mag je hond nog hond zijn? Enneh waarom stel je de vraag hier op bokt als je het antwoord zelf wel weet, want onze adviezen sla je in de wind. Enneh een dierenarts raadplagen is echt het beste hoor. Een slechte heup in combinatie met overgewicht is echt niet goed. Maar het beste met je hond!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 17:54

ik zou bijna zeggen zoek het lekker uit wat je doet met je hond. Als je zelf alles beter weet wat moet dat topic hier dan?? Ga eens naar een dierenarts die speciaal voor de te zware honden is. Sjips geef ik al weer een advies waar totaal niks mee gedaan zal worden. Arm dier!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 20:45

Powerplate voor een heupafwijking?!

Wat je beter kunt doent bij een hon die overgewicht heeft én last van de gewrichten: zwemmen!

Kun je ons eens vertellen wat je hond precies krijgt per dag (merk, hoeveelheid) en hoe zwaar hij nu is?

Mijn Simba, kruising teefje van 7 krijgt 2x daags anderhalve hand brokken en 2 kluifjes per dag. Zij weegt 16 kg en dat is voor haar ideaal (op het oog gevoerd). Dagelijks heeft ze 3 korte plasrondjes (slechts, helaas) en 's avonds een langere wandeling van 30 minuten waarbij ze los kan en veel rent en speelt met de hond van mijn ouders. Minimaal 2x per week gaan we naar het bos of naar het strand waar ze lekker een uur kan dollen.
En die beweging vind ik dus minimaal! Ook voor een Malthezer en zeker voor een Malthezer met overgewicht...

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 05:55

Mensen vinden het vaak zielig omdat de hond zo weinig krijgt. Maar een dikke hond die niet lekker kan rennen da's pas zielig.
Je kunt ook een "snack" geven als je het rot vind , bijvoorbeeld een pensstafje of bot. Heeft ze toch iets. Of voeren met een kong, krijgt ze meteen beweging.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 06:41

er zijn veel honden die powerplaten het werkt bij gewrichtspijnen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 06:44

overgewicht komt niet bij zijn voer vandaan hij krijgt al jaren heel weinig,en zwemmen mag hij niet want dan krijgt hij oorontsteking.Echte afvaltips ben ik nog niet tegen gekomen helaas.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 06:45

marleen_usar schreef:
er zijn veel honden die powerplaten het werkt bij gewrichtspijnen.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 11:47

marleen_usar schreef:
overgewicht komt niet bij zijn voer vandaan hij krijgt al jaren heel weinig,en zwemmen mag hij niet want dan krijgt hij oorontsteking.Echte afvaltips ben ik nog niet tegen gekomen helaas.

Of je leest niet goed, dat kan ook nog...

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 14:21

marleen_usar schreef:
.Echte afvaltips ben ik nog niet tegen gekomen helaas.

Jawel hoor, je moet ze alleen willen zien.
Grofweg komt het op 3 dingen neer:
Minderr voer
Meer beweging
Pate weglaten

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 14:31

Ik denk dat vooral dat je moet gaan inzien dat het zielig is voor je hond als je hem met overgewicht laat rondlopen of op vegetarisch voer zet.

Gewoon de tips aannemen die hierboven staan.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 18:11

Hoeveel beweging krijgt je hond nu precies? Ik zou iets van versvlees gaan proberen, veel gezonder dan blikzooi en ook geen probleem met kauwen.
Een hond wordt niet zomaar dik, hij krijgt of teveel voer tov. zijn beweging of er is medisch iets aan de hand.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 23:22

Ik heb net een hele berg gehakketak van Crystalgek en MArion_L naar de mesthoop gesmeten.
Dames, als jullie ruzie willen maken, doe dat dan niet in het topic van iemand anders....

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 23:53

Zie hier alleen maar zeer goed bedoelde tips eigenlijk en geen opgedrongen meningen, slechts een duidelijke doch dringende uitleg van bepaalde zaken naar de TS toe.

Een gedeelte van het voer van een Carnivoor bestaat uit de maaginhoud van de prooi, als dat nou een Herbivoor is dan bestaat het voer van een Carnivoor dus gedeeltelijk ook uit....tada het voer van een Herbivoor.

Volgens mij gaat het hier niet om het tegenspreken van jezelf, het is allemaal uit belang van de hond van de TS, die een vraag stelt en vervolgens reacties daarop krijgt, er staat overigens ook het woordje "gedeeltelijk" in en het woordje "eventueel".

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 23:59

Nee, die opgedrongen meningen zijn net uitgesplitst

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 12:07

De hond loopt per dag ongeveer anderhalf uur, en krijgt 130 gram voer per dag is de helft dan wat op de verpakking staat. Hij eet dat in 2 keer op hij is heel erg actief, sperciebonen heeft hij heel wat keren gegeten maar niet iedere hond valt af van bonen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 12:09

Er zal medisch iets aan de hand zijn minder eten geven zou niet kunnen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 12:13

Dan heeft het ook geen zin om hier een vraag te stllen.
Dan zul je toch naar de da moeten.
Maar het is een beetje zoals in al jouw topics, je vraagt van alles, maar uiteindelijk denk je het toch zelf beter te weten en kom je geen steek verder

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 12:21

Als hij echt zo weinig krijgt en echt zo veel beweging en hij valt nog niet af, dan is het dus een medisch probleem. Of je hondje is een soort voedingstechnisch wonder. Ik zou me persoonlijk ernstige zorgen maken als ik zeker wist dat er maar een x aantal calorien in ging, dit echt te weinig was en mn hond dan toch nog aan komt. Het moet ergens vandaan komen he. Heb je al eens calorien geteld? En dan bedoel ik niet alleen de brokken afwegen en uitzoeken hoe veel er in zit, maar ook de pate en de koekjes, snoepjes etc.
Hij heeft nodig: het lichaamsgewicht in kg tot de macht 0,75 en dat maar 580 is grofweg in KJ wat ie ongeveer nodig heeft. Zeker niet meer aangezien hij vanwege zn heupprobleem al niet te veel onbenullige beweging mag.

Ik las een stukje terug dat je al naar de DA was geweest en dat die niks kon vinden. Heeft ie echt alles uitgezocht of alleen er even naar gekeken tijdens een enting oid?
Hoe zit het met zijn schildklier, is er al onderzoek gedaan naar Cushing, enz. enz.

Er werd hierboven al gesuggereerd dat je je hondje zou kunnen laten zwemmen, dat vind ik een heel goed idee, geen probleem voor zn heupen en hij verbrand er een heleboel mee.

Persoonlijk vind ik dat een hond volledig vegetarisch voeren vragen om problemen is, tenzij je donders goed weet waar je mee bezig bent, dus precies weet hoe het met de vetzuursamenstelling, vitamines e.d. van je voer zit. Bovendien is vegetarisch zeker niet altijd synoniem met minder energie (zie de groenteburger van de Mac ). Maar goed, daar gaat je vraag niet echt over.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt en ook echt gaat doen, want een te dikke hond met een heupprobleem vind ik eigenlijk gewoon zielig.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 12:25

wat voor een brok voer je?

Ktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 12:27

Billy schreef:
Dan heeft het ook geen zin om hier een vraag te stllen.
Dan zul je toch naar de da moeten.
Maar het is een beetje zoals in al jouw topics, je vraagt van alles, maar uiteindelijk denk je het toch zelf beter te weten en kom je geen steek verder

Nu ben ik het niet met jou eens. Misschien is er iemand die hier hetzelfde probleem heeft met z'n hond, maar daar een medische oplossing voor heeft gekregen. Die zou dus wat symtomen kunnen vergelijken, maar dat heb ik nog niet in dit topic gezien. Alleen meer bewegen en minder voer, tja volgens mij krijgt de hond al aardig wat beweging en niet veel voer.
Ook ben ik niet tegen vegetarisch voer voor de hond. Zowel voor de hond als mens zijn er zorgvuldig samengestelde vegetarische voeders. Zolang je maar niet zelf iets gaat verzinnen kan dit dus geen kwaad. Want wij zijn toch ook geen herbivoren en er zijn massa's mensen vegetarisch.
De topic starter zegt dat ze bij de dierenarts is geweest. Heeft hij geen tips gegeven over het overgewicht? Bij de dierenarts is namelijk een heel goed dieet voer te verkrijgen, ik heb het zelf voor mijn kat gehad en dat werkte erg goed. Veel beter dan middelen uit de dierenwinkel.
Heeft hij verder ook niet naar andere dingen gekeken die kunnen lijden tot overgewicht. Zoals ik hier al eerder hoor de schildklier functie.
Succes en zo te horen is de hond al wat ouder en dat maakt het ook niet makkelijker.

Ktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 12:29

ik ben het helemaal met ellebel eens, je berichtje was gepost vlak voor ik hem verstuurde, dus er staan wat dubbele dingen in.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 12:31

Ik vraag me nog wel af waar het vet zit, heeft hij een echte hangbuik of zit het ook onder zn huid etc, een soort "isoleerlaagje"?

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 12:32

Weer tegelijk gepost