Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jallist schreef:Jemig Baroen, je moet wel lezen.
Ik zeg volgens mij al 3 keer dat ik het nog steeds erg vind, ook al kan ik me er minder druk over maken dat bontboerderijen in China, of stierenvechten en fiesta's waarbij allerhande dieren gemarteld worden hier in ons eigen Europa.
Ik zeg niet dat, omdat er ergere manieren zijn, dit niet erg is. Dat maak jij ervan.
Ik heb de petitie getekend (heb ik ook al eerder gezegd) want het is natuurlijk beter als dit niet meer gebeurt.
Zoals welshcobfan zegt, heel snel raken de honden buiten bewustzijn, en dan merken ze niks van hun dood. Een tijdje geleden nog mensen in een dorp verderop die dood zijn gegaan aan CO2, een behoorlijk snelle dood volgens mij. Moeder, vader en dochtertje worden blootgesteld aan CO2, broertje komt binnen en krijgt ineens zijn familie niet meer wakker. Dit is over mensen, op kleinere zoogdieren zoals honden werkt dit nog sneller. Ja, er zijn ergere manieren voor die honden om aan hun eind te komen, zoals ze laten wegteren in die hokkies die je op de achtergrond ziet.
Maar hiermee praat ik het hele gebeuren dus niet goed, dus hou eens op met dat te beweren. Nou dit is echt het laatste wat ik erover zeg, ik wou alleen maar even duidelijk maken dat je wel even goed moet lezen voor je gaat beweren dat me dit allemaal maar koud laat, want dat is niet zo. Misschien is het door dingen die ik heb meegemaakt of gezien heb dat ik hier beter tegen kan dan andere mensen, maar dat maakt geen gevoelloos persoon van me. Misschien bedoel je dat niet, maar zo'n indruk wek je wel een beetje.
Truste!
Welshcobfan schreef:En nog steeds ben ik van mening dat honden niet intelligent zijn en kun je bij honden uberhaupt over gevoel spreken? Wij geven er een mens naam aan, maar zijn menselijke emoties niet compleet anders dan die van een hond? En nogmaals een hond handelt uit instinct, daar is niets intelligents aan. Dat je een dier wat kunt leren is niet perse een voorwaarde voor intelligentie. Maar goed ffies ontopic: waarom mogen er geen bokkers dingen aanhalen die erger zijn, de tegenstanders halen ook dingen aan die beter kunnen (bv spuitje).. beetje hypocriet mensen
Welshcobfan schreef:En nog steeds ben ik van mening dat honden niet intelligent zijn en kun je bij honden uberhaupt over gevoel spreken? Wij geven er een mens naam aan, maar zijn menselijke emoties niet compleet anders dan die van een hond? En nogmaals een hond handelt uit instinct, daar is niets intelligents aan. Dat je een dier wat kunt leren is niet perse een voorwaarde voor intelligentie. Maar goed ffies ontopic: waarom mogen er geen bokkers dingen aanhalen die erger zijn, de tegenstanders halen ook dingen aan die beter kunnen (bv spuitje).. beetje hypocriet mensen
Desiree schreef:Welshcobfan schreef:En nog steeds ben ik van mening dat honden niet intelligent zijn en kun je bij honden uberhaupt over gevoel spreken? Wij geven er een mens naam aan, maar zijn menselijke emoties niet compleet anders dan die van een hond? En nogmaals een hond handelt uit instinct, daar is niets intelligents aan. Dat je een dier wat kunt leren is niet perse een voorwaarde voor intelligentie. Maar goed ffies ontopic: waarom mogen er geen bokkers dingen aanhalen die erger zijn, de tegenstanders halen ook dingen aan die beter kunnen (bv spuitje).. beetje hypocriet mensen
Jij weet helemaal niets van dieren. Je zegt dingen waar je totaal geen benul van hebt. Of je hebt nooit een hond gehad, of je hebt al die tijd je ogen dicht gehad.
Welshcobfan schreef:Bij mensen werkt het anders dan bij dieren, dieren hebben niet het vermogen om na te denken zoals wij dat doen, zij weten niet wat gebeurd.Om jouw voorbeeld aan te halen amandatjuh, in concentratiekampen was de exacte hoeveelheid zyklon B niet bekend/berekend om mensen te doden. Bij deze honden wel (de CO2, dan), aangezien en hond veel kleiner is zullen ze snel aan hun einde komen. In principe maken ze het vertikkende effect niet zo mee, ze worden snel bewusteloos en sterven dan pas.
Welshcobfan schreef:Ik weet genoeg van dieren, maar ik zie dieren niet als mensen. Emoties zijn er niet op gebouwd om te overleven, dat is instinct. Een mens is geboren met maar een paar basisemoties die universeel zijn. de rest is aangeleerd. Jaloezie is bij mensen aangeleerd niet aangeboren, waarom zou bij dieren jaloezie wél zijn aangeboren? Hechting is geen emotie, de mate van hechting hoort bij de persoonlijkheid. Dieren kunnen ook gehecht zijn aan dingen, maar itt tot de mens zijn ze niet in staat om na 1 jaar nog aan hun overleden moeder te denken. Hechting is bij dieren slechts relatief...
Dieuwke1989 schreef:Welshcobfan schreef:Bij mensen werkt het anders dan bij dieren, dieren hebben niet het vermogen om na te denken zoals wij dat doen, zij weten niet wat gebeurd.Om jouw voorbeeld aan te halen amandatjuh, in concentratiekampen was de exacte hoeveelheid zyklon B niet bekend/berekend om mensen te doden. Bij deze honden wel (de CO2, dan), aangezien en hond veel kleiner is zullen ze snel aan hun einde komen. In principe maken ze het vertikkende effect niet zo mee, ze worden snel bewusteloos en sterven dan pas.
Mag ik je er dan even op wijzen dat toen die vent dat gas aanzette alle honden extra hard gingen piepen en kermen? Ze zullen er inderdaad niets van merken, net zoals vissen niets voelen van een vishaakje
Ik heb die petitie dus getekend ja
Welshcobfan schreef:Jaloezie behoort niet tot de basisemoties, want niet iedereen is in staat tot jaloezie...
Astragirl schreef:En die honden weten misschien niet wat er gaat gebeuren,
maar ze voelen wel angst en stress en worden hypergespannen. Dat is soms nog erger dan pijn.
Welshcobfan schreef:ik heb nooit beweerd dat dieren geen pijn voelen