Vergassing van honden in Nord-Carolina

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

baroen

Re: Vergassing van honden in Nord-Carolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 02:04

het gaat er toch niet om dat het ook minder erg kan?? het gaat nu toch om dit verhaal, wat dus al erg genoeg is? mensen haal er dan toch niet steeds bij dat het ook erger kan

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 02:05

Jallist schreef:
Jemig Baroen, je moet wel lezen.
Ik zeg volgens mij al 3 keer dat ik het nog steeds erg vind, ook al kan ik me er minder druk over maken dat bontboerderijen in China, of stierenvechten en fiesta's waarbij allerhande dieren gemarteld worden hier in ons eigen Europa.
Ik zeg niet dat, omdat er ergere manieren zijn, dit niet erg is. Dat maak jij ervan.
Ik heb de petitie getekend (heb ik ook al eerder gezegd) want het is natuurlijk beter als dit niet meer gebeurt.
Zoals welshcobfan zegt, heel snel raken de honden buiten bewustzijn, en dan merken ze niks van hun dood. Een tijdje geleden nog mensen in een dorp verderop die dood zijn gegaan aan CO2, een behoorlijk snelle dood volgens mij. Moeder, vader en dochtertje worden blootgesteld aan CO2, broertje komt binnen en krijgt ineens zijn familie niet meer wakker. Dit is over mensen, op kleinere zoogdieren zoals honden werkt dit nog sneller. Ja, er zijn ergere manieren voor die honden om aan hun eind te komen, zoals ze laten wegteren in die hokkies die je op de achtergrond ziet.

Maar hiermee praat ik het hele gebeuren dus niet goed, dus hou eens op met dat te beweren. Nou dit is echt het laatste wat ik erover zeg, ik wou alleen maar even duidelijk maken dat je wel even goed moet lezen voor je gaat beweren dat me dit allemaal maar koud laat, want dat is niet zo. Misschien is het door dingen die ik heb meegemaakt of gezien heb dat ik hier beter tegen kan dan andere mensen, maar dat maakt geen gevoelloos persoon van me. Misschien bedoel je dat niet, maar zo'n indruk wek je wel een beetje.

Truste!

ik noem jou naam niet eens....

Tries_en_FafJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 07:59

het zal je werk maar zijn, die man kijkt geeneens om als hij het gas open draait....
je zal het maar moeten doen...
hij zag er niet bepaalt blij uit.

arme beestjes

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 09:02

Doe s niet zo schijnheilig, je spreekt alle mensen aan die zeggen dat het erger kan voor die honden, dus mij ook. Wees dan wat specifieker.

Maargoed, ik heb geen zin in ruzie en ben laat voor school. Doei

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 13:55

En nog steeds ben ik van mening dat honden niet intelligent zijn en kun je bij honden uberhaupt over gevoel spreken? Wij geven er een mens naam aan, maar zijn menselijke emoties niet compleet anders dan die van een hond? En nogmaals een hond handelt uit instinct, daar is niets intelligents aan. Dat je een dier wat kunt leren is niet perse een voorwaarde voor intelligentie. Maar goed ffies ontopic: waarom mogen er geen bokkers dingen aanhalen die erger zijn, de tegenstanders halen ook dingen aan die beter kunnen (bv spuitje).. beetje hypocriet mensen

Austria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 15:01

Heb het topic geopend met de vraag om een petitie te tekenen en niet om
Het is goed dat er gedebatterd wordt over dit probleem en iedereen heeft recht op zijn eigen mening.
Ik vind dat het niets uit te staan heeft met intelligentie maar met het vermogen om pijn, verdriet, vreugde, genoot... te kunnen ervaren. Er bestaat dus geen reden om bij het doden van gelijk welk individu met een centraal zenuwstelsel er geen rekening mee te houden.
Het gaat erom om het leed, door onze handelingen veroorzakt, zo veel mogelijk te verminderen of te voorkomen. Hierbij moeten we stappen vooruit zetten en niet achteruit.

Meligemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 21:08

Welshcobfan schreef:
En nog steeds ben ik van mening dat honden niet intelligent zijn en kun je bij honden uberhaupt over gevoel spreken? Wij geven er een mens naam aan, maar zijn menselijke emoties niet compleet anders dan die van een hond? En nogmaals een hond handelt uit instinct, daar is niets intelligents aan. Dat je een dier wat kunt leren is niet perse een voorwaarde voor intelligentie. Maar goed ffies ontopic: waarom mogen er geen bokkers dingen aanhalen die erger zijn, de tegenstanders halen ook dingen aan die beter kunnen (bv spuitje).. beetje hypocriet mensen

sorry kep nog niks gelezen in heel dit topic en het filmpje (nog) niet gezien, maar vraag je jezelf nou serieus af of honden gevoel hebben of niet???? TUURLIJK, die beesten kunnen ook pijn ervaren, plezier hebben etc etc!!!!

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 21:11

heej

hoe kunne mensen zo wreed zijn

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 11:02

Welshcobfan schreef:

Jij weet helemaal niets van dieren. Je zegt dingen waar je totaal geen benul van hebt. Of je hebt nooit een hond gehad, of je hebt al die tijd je ogen dicht gehad.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 13:59

Hoe zit dat trouwens hier in Nederland en Belgie? Weet iemand of er hier ook dieren in de asiels gedood worden omdat ze kansloos zijn voor een plaatsing? Ik dacht namelijk van wel, maar weet het niet zeker..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 17:21

Desiree schreef:
Welshcobfan schreef:

Jij weet helemaal niets van dieren. Je zegt dingen waar je totaal geen benul van hebt. Of je hebt nooit een hond gehad, of je hebt al die tijd je ogen dicht gehad.

Hoe durf jij te beweren dat ik niets weet van dieren, ik heb een pony, 2 katten, 1 kip, tig vissen die meer aandacht krijgen dan goed voor ze is (jaa zelfs met de vissen voer ik gesprekken ) Ze zien er allemaal tip top uit. Tuurlijk weet ik dat een hond pijn kan hebben, maar ik doelde daar ook helemaal niet op. Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat je menselijke emoties niet klakkeloos kan vertalen naar dierlijke emoties. Wij als mens interpreteren menselijke emoties zoals bv lachen, naar dat van dieren: ohh het is net of de hond lacht, of als hij jankt: ohh de hond heeft verdriet en huilt. Men moet voorzichtig zijn met het interpreteren van de 'emoties' (emoties zijn menselijke trekjes, niet dierlijk) van dieren. En bovendien: is een vergassing niet beter dan nog een paar jaar extra opgesloten te zitten met teveel honden in een hok? Wat is nou ondierlijker?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 17:52

JIj beweert zelf op een klakkeloze manier dat dieren niet in staat zijn tot emoties, dat had ik begrepen en zo te zien begreep ik het goed.

Bepaalde emoties zijn hetzelfde want ze zijn er op gericht om te overleven. Jaloersheid is ook iets dat niet aan mensen alleen voorbehouden is. Jalouzie is namelijk je bedreigd voelen om je positie te verliezen. Dieren kennen dat ook. Ook het gehecht zijn van dieren aan andere dieren of mensen, het gevoel niet zonder ze te kunnen en een rouwproces te doorstaan, dat is net als bij mensen.

Je weet niets van dieren. WAnt je hebt wel dieren maar je hebt er niet goed naar gekeken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 18:10

Ik weet genoeg van dieren, maar ik zie dieren niet als mensen. Emoties zijn er niet op gebouwd om te overleven, dat is instinct. Een mens is geboren met maar een paar basisemoties die universeel zijn. de rest is aangeleerd. Jaloezie is bij mensen aangeleerd niet aangeboren, waarom zou bij dieren jaloezie wél zijn aangeboren? Hechting is geen emotie, de mate van hechting hoort bij de persoonlijkheid. Dieren kunnen ook gehecht zijn aan dingen, maar itt tot de mens zijn ze niet in staat om na 1 jaar nog aan hun overleden moeder te denken. Hechting is bij dieren slechts relatief...

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 18:28

Welshcobfan schreef:
Bij mensen werkt het anders dan bij dieren, dieren hebben niet het vermogen om na te denken zoals wij dat doen, zij weten niet wat gebeurd.Om jouw voorbeeld aan te halen amandatjuh, in concentratiekampen was de exacte hoeveelheid zyklon B niet bekend/berekend om mensen te doden. Bij deze honden wel (de CO2, dan), aangezien en hond veel kleiner is zullen ze snel aan hun einde komen. In principe maken ze het vertikkende effect niet zo mee, ze worden snel bewusteloos en sterven dan pas.

Mag ik je er dan even op wijzen dat toen die vent dat gas aanzette alle honden extra hard gingen piepen en kermen? Ze zullen er inderdaad niets van merken, net zoals vissen niets voelen van een vishaakje

Ik heb die petitie dus getekend ja

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 18:34

Welshcobfan schreef:
Ik weet genoeg van dieren, maar ik zie dieren niet als mensen. Emoties zijn er niet op gebouwd om te overleven, dat is instinct. Een mens is geboren met maar een paar basisemoties die universeel zijn. de rest is aangeleerd. Jaloezie is bij mensen aangeleerd niet aangeboren, waarom zou bij dieren jaloezie wél zijn aangeboren? Hechting is geen emotie, de mate van hechting hoort bij de persoonlijkheid. Dieren kunnen ook gehecht zijn aan dingen, maar itt tot de mens zijn ze niet in staat om na 1 jaar nog aan hun overleden moeder te denken. Hechting is bij dieren slechts relatief...

Emoties zijn er om te overleven. Ze allarmeren, ze maken alert op een situatie. Instincten zijn daar ook voor, maar die gebeuren zonder gevoel en zonder redenatie. Ik denk dat je jalouzie onderschat. Het is een aangeboren emotie net als vreugde en verdriet. En ook dieren kennen vreugde en verdriet, als je ze maar goed observeert zie je wel dat ze dat kunnen uiten. Alleen doen ze het ANDERS dan mensen, maar dat wil niet zeggen dat ze het niet kunnen.

hechten is misschien relatief bij dieren, maar het is er. Ook bij mensen kan hechting net zo relatief zijn. Er zijn dieren die zich hun baasje nog heel, heel lang kunnen herinneren. Er zijn paarden die hun maatjes van vroeger nog na jaren herkennen. En ook dieren moeten na verlies van een maatje loskomen, en sommigen hebben daar ook moeite mee, net als mensen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 18:57

Dieuwke1989 schreef:
Welshcobfan schreef:
Bij mensen werkt het anders dan bij dieren, dieren hebben niet het vermogen om na te denken zoals wij dat doen, zij weten niet wat gebeurd.Om jouw voorbeeld aan te halen amandatjuh, in concentratiekampen was de exacte hoeveelheid zyklon B niet bekend/berekend om mensen te doden. Bij deze honden wel (de CO2, dan), aangezien en hond veel kleiner is zullen ze snel aan hun einde komen. In principe maken ze het vertikkende effect niet zo mee, ze worden snel bewusteloos en sterven dan pas.

Mag ik je er dan even op wijzen dat toen die vent dat gas aanzette alle honden extra hard gingen piepen en kermen? Ze zullen er inderdaad niets van merken, net zoals vissen niets voelen van een vishaakje

Ik heb die petitie dus getekend ja

Maar hoe weet je zeker dat ze niet harder gingen piepen door het geluid of de geur van het gas? honden horen immers meer dan mensen. En vergelijk aub geen appels met peren, een vishaak is anders dan CO2.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 19:14

In principe is instinct ervoor om te zorgen dat het soort overleefd, de reflexen zijn daarbij de hulpen. Volgens vriend Freud bezitten we zelfs een thanatos (doodsinstict ) de tegenhanger van het Libido (levensinstinct/plezierinstinct). Zijn emoties niet puur bijverschijnselen van evolutie? anyway, de basisemoties zijn:boosheid,vreugde, verdriet, afkeer,angst (angst komt door wegvallen steun, of plotseling hard geluid) . Jaloezie behoort niet tot de basisemoties, want niet iedereen is in staat tot jaloezie...

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 19:25

Welschcob fan,
Onze hersenen lijken voor een groot percentage op die van honden, alleen hebben honden geen zelfbesef. Ze kunnen wel degelijk dezelfde pijnen voelen, alleen hebben ze geen stem die ht kan zeggen.
En die honden weten misschien niet wat er gaat gebeuren, maar ze voelen wel angst en stress en worden hypergespannen. Dat is soms nog erger dan pijn. Ik hoop echt dat hier een einde aan komt!
Schandalig, dat er nog zo'n beesten van mensen bestaan. Ik zou ze zelf persoonlijk eens in dat gashok willen zetten, ze zullen er ook el niets van voelen...
Laatst bijgewerkt door Astragirl op 29-09-05 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 19:26

ik heb nooit beweerd dat dieren geen pijn voelen

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 19:32

Vergeten dat wij ook (te ver gevolutioneerde) dieren zijn met instincten zoals vluchten en woede, agressie? emoties zijn uitingen van een bepaald gedrag, of dat nu menselijk of dierlijk is. Leren is leren, of het nu een kind of een puppy is. Een hond is wel degelijk intelligent. Anders zouden ze alang uitgestorven zijn in de evolutie en zich nooit hebben kunnen aanpassen aan de mens. Het feit dat ze willen samenleven met de mens is een blijk van intelligentie. Same ben je sterker. Geld ook zo voor paarden. Dieren leren door de omgeving, door handelingen, door nieuwschierigheid en door conditionering. Niet alleen reageren ze uit instinct.

KisSs_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 19:38

mijn hond reageerde meteen op die hondjes...
ik ben het er absoluut niet mee eens,maar ik heb wel eens erger gezien...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 19:39

intelligent is heel wat anders dan instinct. Dat correleert niet samen. De amoebe leeft ook al mega lang, maar die is maar 1 cellig... Intelligentie heeft betrekking op het cognitief vermogen, iets wat wij als mens door onze hersenbouw wel goed in zijn. Wij zijn in staat om op een hoger niveau te denken en in principe staan wij boven aan als soort in de piramide. Dieren leren idd door conditionering op een simpel niveau, dat klopt. Maar voor het overgrote deel handelen ze uit instinct.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 19:48

Maar goed over de kwestie tja ik vind het nog steeds en niet geheel onvriendelijk methode, snel, efficient, goedkoop en de beestjes lijden ook niet zo erg. Vooral dat het snel gaat is erg fijn, voordat ze te gestressed zijn, zijn ze al in comateuze toestand.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 20:48

Welshcobfan schreef:
Jaloezie behoort niet tot de basisemoties, want niet iedereen is in staat tot jaloezie...

Heeft te maken met zeker zijn van je positie. Voor mensen is dat "zelfverzekerd" zijn. Bij dieren is dat "zeker zijn van je positie" of "weten waar je aan toe bent". Dieren die dat weten zijn ook niet jaloers.

Astragirl schreef:
En die honden weten misschien niet wat er gaat gebeuren,
maar ze voelen wel angst en stress en worden hypergespannen.
Dat is soms nog erger dan pijn.

Welshcobfan schreef:
ik heb nooit beweerd dat dieren geen pijn voelen

Dat is geen antwoord.

Mentaal lijden of fysiek lijden, allebei is erg. En als dieren voelen dat hun dood nadert, reageren ze hetzelfde als mensen, wanneer zij dat voelen: sneller kloppen van het hart, scheut adrenaline, geen kant meer op kunnen.....

WAarom zou dat bij dieren minder erg zijn dan bij mensen?

Overigens, jammer nog altijd dat die ene topic van bokt af geschopt is, over kunnen dieren denken. DAar waren vele situaties in beschreven dat dieren wel degelijk kunnen denken.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 29-09-05 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Sissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 20:51

Sorry hoor, ik kan hier echt niet tegen
Moet er zowaar van huilen..