dringende vraag over bijtende hond:S

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chrystal-gek

Re: dringende vraag over bijtende hond:S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 19:29

Harde aanpak hoeft niet eens altijd, duidelijkheid en consequent gedrag wel.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 08:33

Desiree schreef:
Lysette schreef:
Leiding geven aan je hond staat trouwens los van je hond hard aanpakken oid. Dat heb je er helemaal niet voor nodig....

Bij sommige honden wel. Bij mijn honden absoluut niet, maar bij die rooie cocker van een ex van mij ECHT wel. Niet alle honden zijn hetzelfde. De een heeft harde aanpak nodig en de ander voldoet met zachte al.

Ben ik niet met je eens. Wat jij hierboven beschreven hebt mag je heel blij zijn dat ie je niet kei hard heeft gebeten.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 12:36

Nee hoor, helemaal niet. Ik had ermee bereikt dat ik de enige was waar de hond zoveel vertrouwen in had dat ik er alles mee kon doen. Maar je moet wel realistisch blijven. Een hond die zomaar ineens bijt zullen ze in het asiel niet opnemen want die kunnen ze niet plaatsen, zeggen ze. Er zijn veel te weinig mensen die echt met zo'n hond om kunnen gaan.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 14:10

Zomaar ineens bijten is bij bijtincidenten bijna nooit. Er is vrijwel altijd een reden, signalen waarom hij bijt. Alleen missen mensen deze. Belangrijk dus dat er een deskundig iemand naar kijkt en het geheel ziet.
Die kan dan een oordeel geven. Maar boven een hond komen staan kan op een heleboel andere manieren zonder geweld. Alleen ja met geweld werkt wat sneller en dat hebben mensen graag.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 14:30

Wat voor een DA is dat die hoektanden bijvijlt van een hond? Die is toch niet normaal meer!

Verder kan ik je maar een raad geven: Zoek zo snel mogelijk een goede gedragstherapeut(e). Die komt bij je thuis en kan je hond dus ook in jullie thuissituatie bekijken en inschatten.
Dat kan niemand via de pc en ook niemand op een trainingsveld.

saszkiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 21:44

Met dit gedrag is het goed om naar een gediplomeert instructeur te gaan op een hondensportschool, sommige honden hebben harde aanpak nodig, sommige niet. het zit allemaal in zijn kop. Ik kan nu niet zomaar zien hoe jullie doen, maar het kan zijn dat de hond ook soms jullie kan zien als een bedreiging over de manier hoe jullie staan of naar hem toe komen. Dus ik zou hier mee naar een hondensportschool gaan en daar kunnen ze je heeeeeeeel veel verder helpen met prive-les. TIP: als je met de hond gaat wandelen en je wil de hond aan de riem doen laat hem dan naar jou toe komen lopen, en pak het onder zijn kop aan de halsband vast. Niet van boven want dat kan de hond als een bedreiging zien.