als je dit hebt gezien wordt je accuut vegetarisch

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

romantic

Re: als je dit hebt gezien wordt je accuut vegetarisch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 11:36

ok als je echt zo denkt, dan vindt ik dat knap

romantic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 11:37

maar ik vindt dit geen normale manier van slachten ( op dat filmpje)

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 11:47

Het is een erg filmpje, maar toch gebeurd het hier in nederland niet zo. Dit is volgens mij een al wat ouder filmpje uit het buitenland, maar uiteraard neemt dat niet weg dat het nog steeds erg is.

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 11:53

o mijn god! ik mag geen vegatariër van mijn ouders worden maar wil het al een hele tijd. Na dit filmje weet ik het nog zekerder zodra ik de kans krijg word ik vegatariër.
Ik word gewoon letterlijk misselijk van dit filmpje!
heb zo´n medelijden met die dieren, hoor die varkens eens gillen van de pijn joh. dit is echt te erg voor woorden dat dit op de wereld gebeurd!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 12:30

Nogmaals: in Nederlandse slachthuizen gaat het er heel anders aan toe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 12:32

Idd Ellebel, maar daar lezen ze voor het gemak overheen

En een varken gilt gewoon heel snel
Als je een big op tilt gilt die al alsof je heel hard knijpt

loeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 21:36

ik heb het niet af gekeken... kan er niet tegen!!
en tja... misschien gaat het er in NL in slachthuizen 'redelijk netjes' aan toe... maar dat zegt niets over hoe er verder met dieren wordt omgegaan... hoe ze bijvoorbeeld komen bij die/tot aan de slachthuizen (huisvesting/vervoer enz enz...) en daar ging het filmpje toch ook over of niet?? (nogmaals; ik heb maar een klein stukje gezien)

Quarterh0rse schreef:
Het is een erg filmpje, maar toch gebeurd het hier in nederland niet zo. Dit is volgens mij een al wat ouder filmpje uit het buitenland, maar uiteraard neemt dat niet weg dat het nog steeds erg is.

bedoel het niet persoonlijk Quaterhorse... maar dit is nou precies wat het gros van de mensen denkt!!!... 'het valt hier allemaal wel mee'..'overal zijn immers regels voor'.. hmhm..! en daarmee steekt men fijn hun kop in het zand om hun eigen geweten te sussen!!(jullie kennen vast wel het filmpje van www.themeatrix.com ? erg grappig!!)

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 23:38

beantsje schreef:
Citaat:
Een mens is tenslotte gebouwd om ook vlees te eten, zie zijn gebit.

De kiezen van een mens zijn niet gebouwd voor vleeseter hoor. Wij hebben voortanden van vleeseters, maar platte kiezen zijn helemaal planteneter hoor.

De site laadt niet bij mij, maar ik weet wel wat ik kan verwachten. Ben al vegetarier dus ik hoef t ook niet te zien om tot overtuiging te komen. Maar dit is waarschijnlijk nog niks bij andere dingen die ik wel eens heb gezien. Heb je je wel eens verdiept in de bontboerderijen in China, waar dieren levend van dr velletje worden ontdaan en daarna op een hoop gemieterd? Of stierenvechten, wat veel mensen ook maar als normaal achten? Er is veel erger dierenleed dan dat van slachtdieren hoor...

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 09:26

loeder, antibiotica mogen ze hier niet meer preventief geven..... weet je waarom niet? Vanwege menselijke consumptie. Verdiep je eens een keer in de veehouderij hier en niet alleen in dat van wakkerdier e.d. je krijgt namelijk een heel vertekend beeld!

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 09:31

@ beantsje: Oh ik lees je post net nog een keer en zie nu dat je "ook vlees" hebt staan, sorry Vergeet wat ik in mijn vorige post zei maar.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 09:50

Mensen zijn omnivoren en eten dus alles...vlees en groente...maar dat geeft absoluut geen excuus om beesten zo te behandelen.
Toch is dit filmpje idd een vertekend beeld....maar snavels van kippen worden nog steeds geknipt..en ze zitten met zn 3en in een hokje van een a4tje groot...en ook koeiens staan vast in kisten en ook kalven...en ook varkens die biggen krijgen...die worden vast gelegd...het enigste wat ze kunnen doen is biggetjes drinken geven..
want als ze loslopen zouden ze toch eens een biggetje kunnen raken

het enigste wat mij tot nu toe goed zint is biologish vlees...koeien die buiten lopen en scharrelkippen/eieren.

Want ik ben wel in slachthuizen geweest (meer dan 1) en ook de mensen die hun paard naar de slacht hebben gebracht...doen dit omdat dit meestal voor hen de humaanste manier is voor hun paard...dus in nederlandse slachthuizen gaat het er toch wel zeker heel wat beter aantoe! (gelukkig)

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 10:04

lotteke schreef:
Mensen zijn omnivoren en eten dus alles...vlees en groente...maar dat geeft absoluut geen excuus om beesten zo te behandelen.
Toch is dit filmpje idd een vertekend beeld....maar snavels van kippen worden nog steeds geknipt..en ze zitten met zn 3en in een hokje van een a4tje groot...en ook koeiens staan vast in kisten en ook kalven...en ook varkens die biggen krijgen...die worden vast gelegd...het enigste wat ze kunnen doen is biggetjes drinken geven..
want als ze loslopen zouden ze toch eens een biggetje kunnen raken

het enigste wat mij tot nu toe goed zint is biologish vlees...koeien die buiten lopen en scharrelkippen/eieren.

Want ik ben wel in slachthuizen geweest (meer dan 1) en ook de mensen die hun paard naar de slacht hebben gebracht...doen dit omdat dit meestal voor hen de humaanste manier is voor hun paard...dus in nederlandse slachthuizen gaat het er toch wel zeker heel wat beter aantoe! (gelukkig)

Zeker sinds 1998 zijn kistkalveren verboden!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 10:14

zeugen vastleggen mag ook al lang niet meer en binnenkort moeten ze verplicht in groepshuisvesting.

Trouwens, zo kan het ook:

Afbeelding

Afbeelding

Maar daar hoor je nooit iets over

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 10:38

T is gewoon verschrikkelijk en ik ben blij dat ik alleen bioligisch/scharrel/greenfields producten eet.
Voor mij is het geen optie om vega te worden, omdat ik al zo mager ben.
En ik moet gewoon om mezelf denken, maar diervriendelijke producten is een goed alternatief.
En over een paar jaar zullen mensen niet anders eten naar mijn mening.

Ik zou er niet aan moeten denken dat mijn paarden aan die haken hangen levend of dood en ze daarna naar het schap vervoert worden in de koeling en dat vervolgens een ander er nog lekker van kan profiteren en lekker aan de ingewanden van mijn paarden loopt te knabbelen.
Nee mijn paarden gaan nooit naar de slacht! Daarvoor heb ik teveel respect en liefde voor ze!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 14:38

Goh wat verschrikkelik.
Ik kon het niet aan zien, en heb het filmpje gestopt.
Wat een walgelijke lui, gr dit moesten ze bij hun doen
Ik eet zowiezo geen vlees.
Dus dat scheelt voor me zelf al .
Maar goh die arme stakkers

loeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 20:38

Annechien schreef:
loeder, antibiotica mogen ze hier niet meer preventief geven..... weet je waarom niet? Vanwege menselijke consumptie. Verdiep je eens een keer in de veehouderij hier en niet alleen in dat van wakkerdier e.d. je krijgt namelijk een heel vertekend beeld!

Annechien, ik had van iemand wel zo'n reactie verwacht... maar een beetje gek dat je er dus vanuit gaat dat ik me niet verdiep in de veehouderij?? hoe kom je er bij! dat doe ik juist wel!!.... daarom weet ik dus wel dat het niet meer mag! maar dat is een voorbeeld uit dat filmpje! en omdat ik me verdiep weet ik ook dat 'dat soort dingen' echt nog wel gebeuren!! ok ok niet elke boer zal het doen!!
maar een aantal mensen komen hier met voorbeelden van allerlei regeltjes: "dat mag hier niet meer... en dit mag niet...." dat is het nou juist.... dat iets niet MAG zegt niet dat het ook niet gebeurd!!... toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 20:41

Fout

er komen elk jaar, verschillende keren onverwachte controles.
Werk je niet volgens de regels krijg je enorm hoge boetes.

Tuurlijk heb je er altijd klojo's tussen zitten die nergens naar kijken
Maar als er 1 imenad zijn paard afslaat betekend dat toch ook niet dat iedereen dat doet en het daar mee eens is?

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 21:02

ik heb het filmpje wel gekeken, maar toen die beesten levend gesneden werden zodat ze dood bloedde, wende ik wel mn hoofd af en kreeg helemaal kippenvel, zat met mond open te kijken en bijna tranen.

ik kan er met mijn hoofd echt niet bij dat mensen zo afgrijnsend kunnen zijn

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 21:06

in ieder geval gaat het in nederland met paarden er zo niet aan toe. Dat staat vast. Dat weet ik omdat ik zelf erbij ben geweest om daar over te waken. Maar dat mensen zo afgrijselijk zijn dat wist ik al. Daarom is de mens zo in mijn achtig gedaald, zie onderschrift.

loeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 22:11

runningkawa schreef:
-Fout.....

-Maar als er 1 imenad zijn paard afslaat betekend dat toch ook niet dat iedereen dat doet en het daar mee eens is?

-PARDON??

-wie heeft het over een paard afslaan?? mis ik iets??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 22:12

ja, je mist heel veel

als er 1 boer zich niet aan de regels houd, wil dat zeggen dat elke boer dat doet en het er mee eens is?

vandaar ook het voorbeeld als iemand zijn paard slaat, doet iedereen die paardrijd dat dan?

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 00:36

Heb het filmpje inmiddels gezien op een andere site. Ja, zo wordt dat "lekkere" Burger King vlees gemaakt Daar zijn die Amerikanen zo vadsig van (zag op vakantie in Amerika een mega vet mens om 8 uur sochtends een Whopper naar binnen werken, nooooou ik ging bijna over mn nek bij alleen t idee).
Na zo'n filmpje krijg je toch wel eventjes een brok in je keel als je hier lekker de kippen door de tuin ziet wandelen en verderop wat koeien in de wei ziet.
T gaat er inderdaad niet overal zo aan toe, de slachtwijze dan. De leefomstandigheden van veel bio-industrie dieren (dat ze niet meer kunnen lopen door de snelle groei etc) komt in Nederland ook nog gewoon ruimschoots voor.
Misschien beetje raar, maar waar ik me vooral over verbaas zijn de mensen die al die handelingen uitvoeren: Wat zijn dat voor mensen? Hoop dat ik die nooit tegen kom.
Dit filmpje zal niet echt een aanleiding zijn voor mensen om vegetarier te worden (vegetariSCH kan een mens niet worden trouwens hoor Wij zullen altijd uit vlees bestaan), maar denk er wel eens over na als je een een broodje in de schoolkantine haalt of bij de Mac Donalds zit, want dat komt zeker weten allemaal uit de Bio-industrie.
Nu ga ik lekker nog even Babe op zetten Even acclimatiseren.

loeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 09:10

runningkawa schreef:
ja, je mist heel veel

als er 1 boer zich niet aan de regels houd, wil dat zeggen dat elke boer dat doet en het er mee eens is?

vandaar ook het
voorbeeld
als iemand zijn paard slaat, doet iedereen die paardrijd dat dan?

whahahaha; oeps nee dat snapte ik echt niet!..
In wezen bedoel je precies hetzelfde als ik, alleen dan omgekeerd; Natuurlijk houden de meeste boeren zich aan regels... maar er zijn er ook op grote schaal die ze aan hun laars lappen! denk je echt dat die controles waterdicht zijn ...echt niet! dat blijkt wel uit de misstanden van de afgelopen jaren. Bovendien zijn die regels pas van de laatste jaren en komen ze wat mij betreft veeeeeeeeeeeel te laat!!
Verder stop ik met de discussie over wat boeren doen of niet... daar gaat het mij helemaal niet om! heb helemaal geen zin in een welles-niettis-spelletje...geeft ook geen zin! Boeren moeten ook hun brood verdienen. het wordt gewoon tijd dat het in de politiek hoger op de agenda komt te staan!
het enige wat mij (en anderen hier) aan het hart gaat... is het welzijn van dieren.... en wie kan mij DAT in godsnaam kwalijk nemen!!!

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 11:14

ik vind dat filmpje echt bleh ! .. ik eet zelf het liefst vegetarisch.. maar moet van mn ouders ook vlees eten ( mijn moeder koopt wel af en toe vleesvervangers i.p.v. vlees .. omdat ik dat wil ) Ik vind het zoieso stom dat mensen altijd denken.. oh dieren boeien niet.. maak ze maar af en eet ze op. dieren hebben ook een leven.. stel je voor jou moeder zou opeens geslacht worden en worden opgegete...

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 13:09

ja, leuk zo'n filmpje over hoe het allang niet meer gaat, zonder te ontkennen dat het vroeger wel zo is gegaan.
Iedereen roept 'aaaah-oooh, wat zielig' en 'ik wil zo graag vegetarier worden'.
Voor degene die het zijn -> geen commetaar.

wil je iets doen:
- word dan vegetarier
- eet zoveel mogelijk biologisch vlees of geen
- verdiep je in de Nederlandse vleesindustrie en trek daar je conclusie uit (en wil je vlees eten, is dat ieder zijn goed recht natuurlijK!), niet uit een bejaard filmpje die al jaren over het net zwerft.
- kies daarna ook voor Nederlands vlees (staat op etiket), weet je zeker dat de regels in grote lijnen gevolg zijn.

loeder schreef:
Bovendien zijn die regels pas van de laatste jaren en komen ze wat mij betreft veeeeeeeeeeeel te laat!!
Boeren moeten ook hun brood verdienen. het wordt gewoon tijd dat het in de politiek hoger op de agenda komt te staan!

Goed.
Naar mijn mening sla je hier de spijker op zijn kop!
vond jouw filmpje erg grappig! It smells here like....ssshhtt!