Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Quarterh0rse schreef:Het is een erg filmpje, maar toch gebeurd het hier in nederland niet zo. Dit is volgens mij een al wat ouder filmpje uit het buitenland, maar uiteraard neemt dat niet weg dat het nog steeds erg is.
beantsje schreef:Citaat:Een mens is tenslotte gebouwd om ook vlees te eten, zie zijn gebit.
lotteke schreef:Mensen zijn omnivoren en eten dus alles...vlees en groente...maar dat geeft absoluut geen excuus om beesten zo te behandelen.
Toch is dit filmpje idd een vertekend beeld....maar snavels van kippen worden nog steeds geknipt..en ze zitten met zn 3en in een hokje van een a4tje groot...en ook koeiens staan vast in kisten en ook kalven...en ook varkens die biggen krijgen...die worden vast gelegd...het enigste wat ze kunnen doen is biggetjes drinken geven..
want als ze loslopen zouden ze toch eens een biggetje kunnen raken![]()
het enigste wat mij tot nu toe goed zint is biologish vlees...koeien die buiten lopen en scharrelkippen/eieren.
Want ik ben wel in slachthuizen geweest (meer dan 1) en ook de mensen die hun paard naar de slacht hebben gebracht...doen dit omdat dit meestal voor hen de humaanste manier is voor hun paard...dus in nederlandse slachthuizen gaat het er toch wel zeker heel wat beter aantoe! (gelukkig)
Annechien schreef:loeder, antibiotica mogen ze hier niet meer preventief geven..... weet je waarom niet? Vanwege menselijke consumptie. Verdiep je eens een keer in de veehouderij hier en niet alleen in dat van wakkerdier e.d. je krijgt namelijk een heel vertekend beeld!
runningkawa schreef:-Fout.....
-Maar als er 1 imenad zijn paard afslaat betekend dat toch ook niet dat iedereen dat doet en het daar mee eens is?
runningkawa schreef:ja, je mist heel veel
als er 1 boer zich niet aan de regels houd, wil dat zeggen dat elke boer dat doet en het er mee eens is?
vandaar ook het
voorbeeld als iemand zijn paard slaat, doet iedereen die paardrijd dat dan?
loeder schreef:Bovendien zijn die regels pas van de laatste jaren en komen ze wat mij betreft veeeeeeeeeeeel te laat!!
Boeren moeten ook hun brood verdienen. het wordt gewoon tijd dat het in de politiek hoger op de agenda komt te staan!