Ik word GEK van de vlooien!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: Ik word GEK van de vlooien!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 13:38

Mijn honden hebben geen manden, vreet die kleine op

Maar een oude paardendeken om op te liggen moet dus helpen? Weet alleen niet of ik daar wel zo blij mee ben

Yups, omgevingsspray heb ik ook al gedaan

hamadryada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 13:53

ellepel schreef:
elke dag stofzuigen!!!
en dan helemaal goed bij de plinten langs en in alle hoekjes...
daar zitten de vlooien namelijk te wachten tot er wat voorbij komt..

als je je huis goed schoonhoud scheelt dat al meer dan de helft.
hondenmanden en dekens elke dag even buiten hangen te luchten, en goed stofzuigen dus!!

verder moet frontline afdoende werken,

dacht ik ook .. volgens mij heb je de omgeving van de dieren niet afdoende behandeld! is minstens even belangrijk als het dier zelf!!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 14:05

Wie beweert dat het niet goed gedaan is, mag langskomen om het opnieuw te doen

Ik heb er weinig aan als mensen beweren dat ik het niet goed gedaan heb, zeker aangezien het feit dat ik weet van wel, maar ik ben op zoek naar nuttige tips.

Vanavond ga ik dan ook beginnen met knoflookpillen.

En de honden weghouden van stal is geen optie

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 15:17

De tot nu toe nuttige tips van dit topic :
*knoflookpillen
*(dure) injectie van DA

Niet bedoeld op jou reactie boven mij hoor
* ..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 15:31

Die injectie van de DA wist mijn DA niets van

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 15:37

Oh.. die valt dan ook af

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 16:06

Een paar druppeltjes tea tree in de nek helpt ook wel eens.

Krijg trouwens spontaan overal jeuk nu

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 16:08

Quellian schreef:
Die injectie van de DA wist mijn DA niets van

goh, wat vreemd.
Mijn hond heeft er toch echt een gehad ooit!

Straks was het een of ander placebo zoutoplossing of zo...

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 16:29

Wat bij onze vorige hond goed hielp waren die program tabletjes die er voor zorgen dat de vlooien steriel worden en zich dus nier meer kunnen voortplanten. De hond had nog wel wat vlooien maar de plaag die hier in huis ook onstond konden we zo goed onder controle houden. De hond nog een pipetje in de nek en het was beheersbaar. Onze vorige hond zat altijd onder de vlooien, als er maar 1 was had hij hem, was erg blij toendertijd toen de program tabletten op de markt kwamen.
We hebben nu een andere hond en hij heeft totaal geen last van vlooien, hij heeft er gewoon geen. Echt heerlijk, geen gedonder met al die middeltjes en gif. En hij komt op dezelfde plaatsen als mijn vorige hond, loopt in het bos, gaat mee naar stal, wordt uitgelaten op plaatsen waar ook andere honden komen en speelt ook met andere honden.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 16:33

@ Lysette; waar haal ik dat?

@ daantjuhhh; zal toch niet?

@ Esther; Program is er voor zowel katten als honden?
Ik heb geen plaag in huis, maar ik merk dat mijn dieren erg aan het krabben zijn en als ik ze onderzoek (de honden dan), dan zie ik ze lopen, brrrrr.. En die kleine hond zit vol met kapotgekrabte plekken...

Typo

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 16:55

Mijn Ridgeback heeft ook nergens last van, ze hebben geen houvast op hem blijkbaar.

Met dat middel waarvan de vlooien steriel worden hou je het wel enigszins onder controle maar als ze dagelijks opnieuw besmet worden met vlooien zal dat niet afdoende zjin. Vlooien zullen misschien niet op een paard gaan zitten maar wel op de honden en katten die vaak op een stal zijn. De omgeving behandelen is geen doen, ik heb daar zelf ook problemen mee gehad toen ik nog op de boerderij woonde.

De honden onaantrekklijk maken door middel van die knoflooktabletten is inderdaad een goede tip. Die gebruikte ik ook bij mijn zwaar allergische hond. Er was maar één vlo voor nodig en hij beet zichzelf helemaal stuk. De dierenarts raadde toen af om middelen te gebruiken die via de bloedbaan werken omdat het kwaad dan al geschiedt was. Ik moest juist zien te voorkomen dat ze op hem kwamen en hem beten.

Met vlooienpoeder worden ze ook onaantrekkelijk voor vlooien en omdat Quellian moet zien te voorkomen dat ze mee naar huis komen lijkt me dat nog de beste oplossing denk ik.

Tea tree ga ik ook eens proberen, het hondje van mijn vriend neemt ze af en toe wel mee van stal. Bij mijn andere hondje merk ik niets maar die is overwegend zwart en dat is erg lastig bij de speurtocht naar vlooien.
Moet je dat elke dag druppelen en hoeveel druppels?

RoughRebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 17:02

Honden krijgen vlooien van katten... Stalkatten worden waarschijnlijk niet behandeld?? Dan kan jij nog zoveel ontvlooien en dergelijke maar zolang de stalkatten niet behandeld worden....In ieder geval veel succes... Kan me voorstellen dat je er GEK van wordt...

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 17:36

tea tree heb je gewoon bij de kruidvat enzo. Paar druppeltjes in de nek en op de kont is voldoende. Zou het in het begin iedere dag doen. Als het dan minder wordt kun je het afbouwen.

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 18:55

Jeetje wat een naar probleem! Er lopen bij jullie dus ook vlooien "los" die mensen bijten???? Yuk!!! Krijg spontaan kriebels...
Mijn dieren krijgen elke 6 weken een Frontline(-Combi)-pipetje en ze hebben nooit vlooien! Ik dacht ook altijd dat dit voldoende zou moeten zijn. Als je immers vlooien in huis hebt, springen deze op de behandelde dieren en vallen ze er binnen 24 uur weer dood vanaf... Opzuigen, klaar.
Wat trouwens heel goed werkt wanneer je dier onder de vlooien zit (maar niet zo heel vriendelijk is.....): de hond/kat stofzuigen! Werkt supergoed, maar je huisdier vindt het minder geslaagd...
Veeeeeel succes ermee!

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 19:16

ik wist niet dat tea tree ook tegen vlooien werkte, wel tegen teken is echt ideaal spul. het is ook verkrijgbaar bij een reformhuis/zaak en niet eens zo duur. maar je moet er niet teveel van gebruiken, want dat is niet goed, echt maar paar druppels in de nek.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 21:14

Het helpt volgens mij echt tegen van alles. Bij teken werkt het echt super!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 21:20

@ Quellian: ik hoop het niet.
Die DA ben ik zo zat kreeg vandaag een rekening van dat mijn paard verkouden was, 108 euro.
55 voor de ventipulmint.
21 euro voorrijkosten
32 voor het onderzoekje van 2 minuten,, (longetjes luisteren en temparaturen (wat ik zelf overigens ook al had gedaan!)

Ik vind die voorrijkosten dus zo belachelijk.
Ik zeg altijd dat het niet uitmaakt wanneer hij komt, dus doe maar als je in de buurt bent.
Blijkt hij bij mijn overburen vandaan te komen moet ik nog 21 euro dokken en mijn overbuurman waarsschijnlijk ook.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 09:25

Oké, dus in het begin dagelijks een aantal druppels in de nek en boven de staart?

bren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 10:04

je hebt nieuwe pipetten van bolfo,
werken onwijs goed.
gebruik het zelf ook en heb eigenlijk
nooit last gehad maar het is dit jaar extreem met de
vlooien heb nu bij mn beesten ook nog
een bolfo vlooien band omgedaan,
heb nu nergens last van.

ps fdat van die knoflook pillen ga ik ook
eens uitbroberen klinkt goed

Engeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 22:26

nikkigioa schreef:
Wat trouwens heel goed werkt wanneer je dier onder de vlooien zit (maar niet zo heel vriendelijk is.....): de hond/kat stofzuigen! Werkt supergoed, maar je huisdier vindt het minder geslaagd...
Veeeeeel succes ermee!

Hahahaha! Een vriendin van mij had dus een kat die dat lekker vond he, die viel ook de stofzuiger aan als je aan t zuigen was

Maar over de vlooien, tis inderdaad klo te. Ik had vorige week een plaag in huis, ze lagen zelfs in ons bed...Vrijdagavond hebben we t hele huis helemaal schoongemaakt en daarna gespoten met anti vlooienspul. Mochten we 2 uur t huis niet in, dus ik naar paard en vriend met kat buiten en later naar de buren. Als je dat spul hebt gespoten mag je 3 dagen niet stofzuigen, ik merk wel dat de vlooien wegblijven bij Broekie (onze kat) Gister heb ik er 3 afgehaald, terwijl ik er vrijdag nog 15 afhaalde... Brrr
Maar die knoflookpillen ga ik ook halen, heb ik ook goede verhalen over gehoord

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 22:40

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-05 11:36

Lovelance; onwijs bedankt voor de tip!! Nu weet ik hoe ik het kan gebruiken.

De katten kan ik niet wassen, maar die kan ik wel inspuiten met een oplossing en druppelen.

Ga vanavond meteen langs de reformzaak!

Onwijs bedankt!

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 16:27

Ik heb nu nieuwe pipetjes gekocht ook van Bolfo geloof ik en ik heb tot nu toe nog maar 2 vlooien op de hond gezien.. kat heb ik nog niet onderzocht die is toch altijd buiten , die kan ik dus zeker aanraden ! ik had eerst ook van dat dure merk middel van de dierenarts (ben ff de naam kwijt) maar dat werkte helemaal niet
ik ga ook maar de vlooienband van bolfo nemen :J

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 23:49

Oke nu ga ik ook advies geven.

Ik heb jaren in een dierenspeciaalzaak gewerkt en daar waren we altijd goed ingelicht door iemand die er een studie van heeft gemaakt.

Tip1: Het huis spuiten. Vlooien leggen het liefst hun eitjes op een plek waar het warm en vochtig is ( koelkast, badkamer ).
Zoals je weet heeft een vlo verschillende stadia, ei, larf en vlo.
Die hele dure spuitbussen werken tegen de vlo en het eitje, maar niet tegen de larf (pop). Heel veel mensen spuiten dan ook wel met een dure bus en zijn dan ook +/- 3 maanden beschermd, maar vergeten dat de larven, waar de bus niet tegen werkt, ook nog vlo worden. Wat kan je dan het beste doen nadat je met een dure bus gespoten heb? erover heen gaan met een goedkope bus.
Je hebt immers al gesprayd met een middel die de eitjes dood, dus die ontwikkelen niet meer, in de dure bus zit ook een middel tegen de vlo dus die zijn dood. Het enige wat je moet dode, is de vlo die is ontstaan uit de larf, en daar heb je geen duur middel voor nodig. Dus na 1-2 weken altijd met een goedkope bus na spuiten.

Hiermee is 90% van je vlooien probleem opgelost.

Tip 2: Bestrijd je huisdier niet, maar de vlo.
Heel veel mensen gebruiken 2 of meer middelen op het huisdier, om zo maar vooral van die vlooien af te zijn.
Dit is fout. Als je twee verschillende middelen ( stoffen ) bij elkaar doet kan het zijn dat het ene middel het andere middel versterkt waardoor je dier ziek wordt, of het remt elkaar af en dan werkt dus niks.
Gebruik 1 middel.
Program mag je wel met andere middelen gebruiken omdat dit een middel is wat de vlo onvruchtbaar maakt, als hij bijt.

Tip 3: Dieren met een vlooienallergie ( korstje, jeuk, kaal, meestal bovenop bij de staart omdat de vlo daar het liefst bijt ), zijn allergies voor de stof die de vlo achterlaat als hij bijt. ( net als een mug, die laat ook een stofje achter waardoor je een bultje krijgt ).
Wat moet je dan nooit geven aan zo'n dier? een middel waarbij de vlo eerst moet bijten, voor hij dood gaat, want hij laat dan alsnog die stof achter.
Je heb verschillende soorten sprays die een beschermlaag over het lijf van het dier vormen waardoor de vlo bij aanraking met die stof al dood gaat, en de kans op bijten dus verkleint.

Let op, er zijn ook dieren die voor bv een vlooienband allergies zijn. Dit zijn banden met bv de stof diazinon, deze werkt op zowel warmbloedige als koudbloedige dieren waardoor er dus een allergische reactie kan ontstaan.
Je heb ook banden die alleen op koudbloedige dieren werken.

Tip 4: Na vlooienbestrijding altijd ontwormen. Vlooien kunnen lintwormeitjes e.d bij zich dragen die het dier door likken binnenkrijgt.
Altijd ontwormen dus.

Wacht niet te lang met vlooienbestrijding.
Veel mensen beginnen pas als het Juli, Augustus is.
Dit is te laat. Een vlo leeft lekker met vocht en warmte, dus als het warm is geweest ( Juni ) en er valt daarna lekker veel regen ( Juli, Augustus ) dan komen al die eitjes uit en nu het weer warm is en het volgende week gaat regenen, explodeert het weer opnieuw.
Spuit ook in de herfst of winter nog een keer je huis, want dan doe je namelijk lekker de kachel aan

Stofzuigen heeft geen zin, omdat een eitje en larf een kleefstof hebben waardoor hij stevig vast zit.
De eerste 3 dagen nadat je je huis gespoten heb ook niet stofzuigen want dan zuig je de werkzame stof weer op en heb je voor niks gespoten.

Mensen met vloerbedekking hoeven niet meer last te hebben dan mensen met laminaat of iets dergelijks, want een vlo gaat nooit midden in je woonkamer t.v zitten te kijken

Als je op vakantie gaat, goed je huis spuiten en de deur dicht doen.
Als je dit vergeet, en je huisdieren zitten in pension, en de buurvrouw komt de planten water geven is ze niet blij denk ik.
Vlooien hebben dan namelijk honger en bloed nodig om eitjes te leggen.

Ik geef geen namen van produkten die je moet gebruiken, omdat er op dat gebied ook weer een hoop nieuwe artikelen zijn, en ik ben er daar te lang voor uit het vak ( helaas ).

Laat je goed inlichten bij een goede dierenspeciaalzaak of dierenarts.
Let wel op de meeste weten het ook niet zo goed, en smeren je lekker duren middeltjes aan.

Bestrijdingsmiddelen hebben mij altijd erg geintereseerd en ik heb er zelf toen der tijd, ook een werkstuk over gemaakt, wat we in de winkel gebruikten om nieuwe verkoopmedewerkers in te lichten.

Ik hoop zo voldoende info gegeven te hebben, en ik hoop dat je er wat mee doet.

Groetjes Pharlap.

Even toevoegen, een vlo zit maar een paar minuten op je dier en daarna in de omgeving, dus al zie je alleen op het dier ze zitten ook met meer in je huis.

Het zijn alleen kattenvlooien, ook die op de hond zitten. De hondevlo is nagenoeg uitgestorven .

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 00:29

Dank je wel