Kruising Pit Bull ook verboden ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

baroen

Re: Kruising Pit Bull ook verboden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 00:46

ThePast03 schreef:
cloris schreef:
Een kennis van mij heeft haar Am.Bull laten schouwen en kan nu echt met een gerust hart over straat.
Zorg ten alle tijden voor een FCI papier als je een AmStaff aanschaft dus het Hubertus stamboom is ook NIET goed in Nederland.

Met het schouwen van een AmBull heb je nog geen FCI papieren. En die FCI papieren zijn de enige papieren die geldig zijn in Nederland.
Al die andere papieren die soms bij dit soort rassen worden gegeven (o.a. arfe geloof ik) zijn volstrekt waardeloos ivm pitbull wet.
Ik zou dus niet met zo'n gerust hart rondlopen als jouw kennis.

Een St. Hubertus stamboom is ook een FCI stamboom, een hond met zo'n stamboom kun je probleemloos laten overschrijven in het Nederlandse Hondenstamboek. Zo'n stamboom is dus prima in orde

nee je snapt het verkeerd, deze am bull is geschouwd door iemand die werkzaam is met de rad... en deze hond is dus als niet pitbull achtige beoordeeld en heeft daar dus een officieel bewijs van dat hij niet onder de rad valt... staat helemaal los van een fci stamboom ( of een of ander geknutseld stamboompje)

en ja hubertus is ook een erkende stamboom, mits je hem wel laat overschrijven, anders dus niet, dat is wat cloor bedoeld...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 01:10

Mij is verteld dat dit soort bewijsjes weinig waarde hebben en dat er ook al honden in beslag genomen zijn met dit soort bewijsjes.
Geen idee wat waarheid is maar zelf zou ik toch alleen maar vertrouwen op een stamboom van de Raad van Beheer.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 01:14

ThePast03 schreef:
Mij is verteld dat dit soort bewijsjes weinig waarde hebben en dat er ook al honden in beslag genomen zijn met dit soort bewijsjes.
Geen idee wat waarheid is maar zelf zou ik toch alleen maar vertrouwen op een stamboom van de Raad van Beheer.

tuurlijk is een stamboom van de raad het allerbeste, honden zonder moeten ook niet gefokt worden, maar... dit is ook geen afstammings bewijs of stamboom, puur een papier wat een hond vrij spreekt, dat hij/zij dus niet onder de rad valt, uitgevoerd door mensen die werkzaam zijn in de rad regeling, dus absoluut legitiem en waardig... en nu is het niet zo dat mensen moeten denken dat ze hun boom loze staff daar kunnen laten schouwen, ja kan wel, maar dan ben je de banketstaaf, die komen er echt niet door...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 01:21

baroen schreef:
[en nu is het niet zo dat mensen moeten denken dat ze hun boom loze staff daar kunnen laten schouwen, ja kan wel, maar dan ben je de banketstaaf, die komen er echt niet door...
[/quote]

Dan zijn ze waarschijnlijk gelijk hun boomloze staff (of ander type wat ook onder pitbull wet valt) gelijk kwijt, mogen ze daar laten.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 01:30

Btw: Ik zou er ook niet erg op vertrouwen dat ze je hond echt gaan opmeten. Ook een kruising Pitbull/Jack Russell is verboden bij de Wet. Als hij/zij echt brede kaken heeft zou ik toch een beetje voorzichtig zijn en hem in ieder geval geen kruising Pitbull noemen.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 01:30

ThePast03 schreef:
baroen schreef:
[en nu is het niet zo dat mensen moeten denken dat ze hun boom loze staff daar kunnen laten schouwen, ja kan wel, maar dan ben je de banketstaaf, die komen er echt niet door...
[/quote]

Dan zijn ze waarschijnlijk gelijk hun boomloze staff (of ander type wat ook onder pitbull wet valt) gelijk kwijt, mogen ze daar laten.

dat bedoel ik

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 08:26

Nee idd Pluck... Ik kwam gisteravond WEER iemand tegen die zei : hee joh is dat een kruisinkje ofzo ?
ja hij heeft de groote van een jr en het hoofd van een bull achtige, pit bull ofzo..
wij (ik +pa ) : ach het is een beetje alles door elkaar jr, boerenfox..

het verbaasd me dat mensen ondanks zijn kleine formaat het opvalt...

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 08:35

Meestal zie je het wel als er stafford doorheen zit.

Ik zou nooit een hond kunnen houden waarvan ik weet dat de hond elke dag in beslag genomen kan worden.

Voor mensen die dat wel kunnen, vind ik knap. Maar dan moeten ze straks niet lopen miepen als hun hond in beslag is genomen, want die kans bstaat.

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 08:37

Zijjn staffords ook verboden dan

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 09:02

ThePast03 schreef:
cloris schreef:
Een kennis van mij heeft haar Am.Bull laten schouwen en kan nu echt met een gerust hart over straat.
Zorg ten alle tijden voor een FCI papier als je een AmStaff aanschaft dus het Hubertus stamboom is ook NIET goed in Nederland.

Met het schouwen van een AmBull heb je nog geen FCI papieren. En die FCI papieren zijn de enige papieren die geldig zijn in Nederland.
Al die andere papieren die soms bij dit soort rassen worden gegeven (o.a. arfe geloof ik) zijn volstrekt waardeloos ivm pitbull wet.
Ik zou dus niet met zo'n gerust hart rondlopen als jouw kennis.

Een St. Hubertus stamboom is ook een FCI stamboom, een hond met zo'n stamboom kun je probleemloos laten overschrijven in het Nederlandse Hondenstamboek. Zo'n stamboom is dus prima in orde

De AmBull is officieel geschouwd door iemand van het RAD dus zij kan wel degelijk met een gerust hart rondlopen Dit doen ze ook bij honden in asiels waar de medewerkers niet helemaal gerust op zijn kwa uiterlijk, aangezien zij PitBullachtige niet mogen plaatsten zonder papieren

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 09:05

ThePast03 schreef:

Nog maar eens, een schouwer is iemand die dus in dienst is van het RAD zeg maar, deze persoon is aangewezen om uit te maken of een hond wel of niet onder het RAD valt.
Wanneer deze persoon jouw hond schouwt en deze niet onder het RAD laat vallen krijg je een OFFICIEEL papier!!
Dat betekend dat deze hond niet meer in beslag genomen kan worden omdat officieel is aangetoond dat de hond niet onder het RAD valt.
Een FCI papier is natuurlijk ten alle tijde beter maar vergeet niet dat er rassen rondlopen zoals de Am.Bull die in Nederland niet erkend zijn en die dus geen FCI papier hebben.
Een er zijn een hoop verschillende types Am.Bull de meeste lijken niet op een Pitje maar goed, en zij heeft het dus aangedurfd haar hond te laten schouwen.
Maar wat ik in een eerdere reactie al zei, ik ken een kruising Pointer/Boxer, nou die loopt dus ook vanwege zijn uiterlijk een behoorlijk risico...
En zo zijn er meerdere kruisingen waar niet eens een Staff of iets dergelijks in de buurt is geweest die kwa uiterlijk daar weer wel op lijken..
Daarom zei ik net al, brede kaken zeggen niet alles.

Het is ongelofelijk stom als je een AmericanStafford (of een van de andere varianten) neem ZONDER een FCI stamboom.
Een Stafford is niet verboden MITS deze dus in het bezit is van een FCI stamboom
Laatst bijgewerkt door cloris op 06-09-05 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 09:08

ThePast03 schreef:
Btw: Ik zou er ook niet erg op vertrouwen dat ze je hond echt gaan opmeten. Ook een kruising Pitbull/Jack Russell is verboden bij de Wet. Als hij/zij echt brede kaken heeft zou ik toch een beetje voorzichtig zijn en hem in ieder geval geen kruising Pitbull noemen.

Brede kaken zeggen niet alles hoor, het plaatje moet compleet zijn en een JR met Staff zal niet zo snel in het oog vallen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 13:15

cloris schreef:

Brede kaken zeggen niet alles hoor, het plaatje moet compleet zijn en een JR met Staff zal niet zo snel in het oog vallen

Nou ik heb kruisingen van JRt's met Staffs gezien die toch echt het meeste weghadden van een kleinere Staff.
Verder vind ik het helemaal geen slimme kruising. Ik moet er niet aan denken dat een hond met het karakter van een JRT en de brede kaken van een staff in ondeskundige handen valt.

Ik begrijp eigenlijk helemaal niet waarom er nog mensen zijn die met Amstaffs en Pitbulls kruisen. Het is gewoon vragen om moeilijkheden.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 14:08

ThePast03 schreef:
cloris schreef:

Nou ik heb kruisingen van JRt's met Staffs gezien die toch echt het meeste weghadden van een kleinere Staff.
Verder vind ik het helemaal geen slimme kruising. Ik moet er niet aan denken dat een hond met het karakter van een JRT en de brede kaken van een staff in ondeskundige handen valt.

Ik begrijp eigenlijk helemaal niet waarom er nog mensen zijn die met Amstaffs en Pitbulls kruisen. Het is gewoon vragen om moeilijkheden.

Ten eerste zijn JR's natuurlijk al terriers en brede kaken komt ook in dat ras voor believe it or not
Ik heb ook wel kruisingen gezien en tja je kruist Terrier met Terrier, zowieso niet echt slim, de meeste JR's zijn al niet echt omgevingsvriendelijk
Ondeskundige handen wat zijn ondeskundige handen? want ik heb zogenaamde "makkelijke" honden zien veranderen in monsters.. dus eigenlijk zouden ondeskundige handen helemaal geen honden (dieren) mogen hebben, zou best wel een goede oplossing zijn.
Bovendien ben ik al geen liefhebber van kruisen van rassen.

Pitjes worden trouwens in Nederland niet meer gekruist, die zijn hier niet meer, en alhoewel mensen dat denken weten ze niet hoe een echte PitBull eruit ziet maar verwarren ze hem toch echt met de Am.Staffordterrier.

In principe weten de meeste mensen niet eens wat een Pitbull is.. ze zien een moordlustig monster meer niet.
Het is een ras, gefokt om te vechten MET soortgenoten, agressie naar de mens was uit den boze want bij de "echte" profs moest er ingegrepen worden als het fout ging in de ring en dan kan je het niet hebben dat de honden zich tegen jou keren, dus agressie naar honden is idd een karaktereigenschap van de meeste ik zeg meeste Pitbulls.
De meeste moesten voor een gevecht ook opgefokt worden om te willen vechten, om er echt voor te gaan, ze vinden het zalig hoor maar ze moesten er echt voor gaan en daar moesten ze nog een beetje bij geholpen worden zeg maar.
Ze doen alleen alles voor hun baas... en daar heb je het probleem

Ik heb nou zoveel Amstaffs meegemaakt en wat een onzin om te zeggen dat het gelijk maar problemen geeft, nee een Bouvier in "ondeskundige" handen daar wordt je vrolijk van, ik heb er 1 in mijn nek gehad, mijn honden zijn regelmatig gegrepen door Herders, mijn pup is toendertijd verscheurd door een Duitse Herder....
Mij hoor je niet zeggen dat die honden dan maar een risico zijn, nee, hun eigenaren dat zijn risico's.
Elke redelijke (formaat) hond is in ondeskundige handen een potentieel wapen en daar dien je met voorzichtigheid mee om te gaan.

Kennis is macht, zou men meer weten over honden (rassen) en gedrag zou er al heel veel ellende uit de wereld zijn

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 15:16

Ik ben het met je eens Cloris maar ik weet wel hoe een pitbull eruit ziet, al dan niet in het "echt" maar van boeken en internet, en daar zit toch echt (in mijn ogen) een werelds verschil tussen met am staffs ....
en ik ben niet degene die (mogelijk) gekruist heeft hoor

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 16:44

Jammer dat mensen dit soort kruisingen toch maar blijven kopen/opnemen. Je denkt dat je een hondje er een groot plezier mee doet, maar je houdt het fokken van deze kruisingen er mee in stand. Echt heel jammer voor de mensen die zich sterk maken voor de goede naam van SBT's en Amstaff's (zoals ik, heb twee engelse Staff's).

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 16:59

heb je het nu tegen mij ?

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 17:04

Ik heb het tegen iedereen die een Pittbullachtige koopt of in huis opneemt, zonder te weten wat de regels zijn m.b.t. dit soort dieren. Dus... wie de schoen past, trekke hem aan zou ik zeggen. Overigens zie ik in je profiel toch echt een Jack met het koppie van een Pittje!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 17:09

Consort schreef:
Overigens zie ik in je profiel toch echt een Jack met het koppie van een Pittje!

Ik zie er zelfs helemaal geen JRT in? Met heel veel fantasie misschien.
Een kruising JRT/Boerenfox zal niemand geloven in ieder geval

Volgens mij heeft deze hond pas op marktplaats gestaan.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 17:12

Consort schreef:
Jammer dat mensen dit soort kruisingen toch maar blijven kopen/opnemen. Je denkt dat je een hondje er een groot plezier mee doet, maar je houdt het fokken van deze kruisingen er mee in stand. Echt heel jammer voor de mensen die zich sterk maken voor de goede naam van SBT's en Amstaff's (zoals ik, heb twee engelse Staff's).

Hier ben ik het helemaal mee eens. De mensen die echt liefhebbers zijn van de SBT's en Amstaff's proberen uit alle macht zich sterk te maken voor dit ras en dmv gezondheidsonderzoeken en gedragstesten echt goede stabiele honden op de wereld te zetten.

Als er ooit weer een ongeluk gebeurt met een Amstaff zonder papieren zijn het wel de goedwillende mensen die weer de dupe zijn.
De regels worden dan alleen nog maar scherper.
Jammer toch dat een hoop mensen niet bereid zijn wat meer te betalen of gewoon zo'n soort hond willen omdat ze het stoer vinden.
Dit soort mensen verpest het voor de hele hondenwereld.

En nee ik heb het tegen niemand persoonlijk. Als je jezelf aangesproken voelt dan is het tijd om na te denken waarom je jezelf aangesproken voelt

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 17:15

ok
Laatst bijgewerkt door Antheya op 06-09-05 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 17:18

ok
Laatst bijgewerkt door Antheya op 06-09-05 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 17:28

Misz_Do schreef:
de hond in mn profiel hè

De foto is van bovenaf gemaakt dus dat is heel moeilijk te zien zo.
Gezien de kop zou ik snel denken aan een Staff of Pittje.
Het is in ieder geval duidelijk dat er geen boerenfox inzit

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 17:31

Misz_Do schreef:
Wat denken jullie dan dat het voor ras is
?

Onmiskenbaar Engelse Staff

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 17:35

cloris schreef:

Onmiskenbaar Engelse Staff

Dat dacht ik dus ook toen ik hem op marktplaats zag staan en ik kreeg het idee dat ze probeerde hem kwijt te raken door hem een kruising JRT te noemen.
Jammer dat er dan nog mensen zijn die dat geloven en dus nu met het probleem zitten