ThePast03 schreef:cloris schreef:Een kennis van mij heeft haar Am.Bull laten schouwen en kan nu echt met een gerust hart over straat.
Zorg ten alle tijden voor een FCI papier als je een AmStaff aanschaft dus het Hubertus stamboom is ook NIET goed in Nederland.
Met het schouwen van een AmBull heb je nog geen FCI papieren. En die FCI papieren zijn de enige papieren die geldig zijn in Nederland.
Al die andere papieren die soms bij dit soort rassen worden gegeven (o.a. arfe geloof ik) zijn volstrekt waardeloos ivm pitbull wet.
Ik zou dus niet met zo'n gerust hart rondlopen als jouw kennis.
Een St. Hubertus stamboom is ook een FCI stamboom, een hond met zo'n stamboom kun je probleemloos laten overschrijven in het Nederlandse Hondenstamboek. Zo'n stamboom is dus prima in orde
nee je snapt het verkeerd, deze am bull is geschouwd door iemand die werkzaam is met de rad... en deze hond is dus als niet pitbull achtige beoordeeld en heeft daar dus een officieel bewijs van dat hij niet onder de rad valt... staat helemaal los van een fci stamboom

en ja hubertus is ook een erkende stamboom, mits je hem wel laat overschrijven, anders dus niet, dat is wat cloor bedoeld...