Wat krijgen jullie honden te eten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

onley

Re: Wat krijgen jullie honden te eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 11:53

er is nog een merk wat kwa kwaliteit tipt of zelfs nog beter is als pro plan en dat is first choise beste hondenvoer van america een 15 kilo kost dan ook gauw een 50 a 60 euro dat heeft die van mij als pup gekregen toen had ik er nog het geld voor maar nu krijgt die fokker dat is op zich ook geen verkeerd merk dus

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 14:10

Mijn honden krijgen van alles en nog wat, maar geen brok!
Ze eten ook niet met de pot mee.

Ze krijgen voer wat voor hun bedoelt is als vleeseters, vnl (spier en orgaan)vlees en bot dus (rauw!!!).
Af en toe een eitje, wat huttenkase, soms wat groenten etc etc.
Voor de makkelijkheid soms kant en klaar uit de (dieren)winkel, maar meestal zelf samengesteld (wat ik bij de visboer, supermarkt, (Islamitische) slager etc vandaan haal).

Mijn kieskeur is sinds hij op vers staat lang niet meer zo'n kieskeur .

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 14:14

Wij hebben van dat speciale voer, er zitten heel veel vitamines in en de hond eet het graag ze gaat er niet van aan de schijt enz.
Het heet Raqular en is van Bento Kronen. Je krijgt er zelfs zo'n maat dingetje bij. Je moet je hond dan niet teveel geven want dan worden ze erg dik ER zitten namelijk erg veel voedingsstoffen in.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 14:21

pricilia schreef:
Je moet je hond dan niet teveel geven want dan worden ze erg dik ER zitten namelijk erg veel voedingsstoffen in.

Tussen gezonde voedingsstoffen en dikmakers zit nog een heel verschil in he?!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 14:26

ik heb hier 6 grote honden,deze krijgen zoveel brokken op een dag dat ze maar willen,en dat zijn meestal de bento kronen,niet duur vinden ze wel lekker..

en sávonds krijgen ze vleesmix van AHV,allemaal ong een kilo per dag...

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 14:28

Chrystal-gek schreef:
pricilia schreef:
Je moet je hond dan niet teveel geven want dan worden ze erg dik ER zitten namelijk erg veel voedingsstoffen in.

Tussen gezonde voedingsstoffen en dikmakers zit nog een heel verschil in he?!

Tja maar goed. Onze hond wordt er dik van Is ook wel logisch ze mag maar 75/100 grag en ze krijgt soms nog wel is 150 ofzo Dan is het erg logisch dat ze dan dik wordt En als je haar gewoon geeft wat ze adviseren dan wordt ze ook niet dik.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 14:47

Een richtlijn is 2 a 3 procent van het lichaamsgewicht (bij vers dan iig) maar verder vooral kijken naar je hond.
De een kan met minder af, de ander heeft meer nodig.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 17:00

tja als jou hond dik word van eten hoeveel beweging krijgt die dan

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 20:58

Onze honden krijgen Pedigree pall, dat lusten ze ook allemaal.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 19:11

Het kan komen dat ze moeite hebben met Poepen omdat je misschien direct over bent gestapt..

Het kan niet aan altijd aan het voer liggen. Als je in een dag overstapt van voer, is dat niet zo goed.
Daar kunnen niet alle honden tegen, vandaar dat je Labrador misschien aan de schijt ging!!

Xx

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 19:17

Zie dat ik het niet goed uitgelegd heb. Mijn jackrussel had ik als eerste. Die kreeg bij de fokker eukanuba. Ik heb toen gelijk een grote zak mee genomen. Dat heeft hij een maand gehad maar at het echt heel slecht. Ik heb toen smolke gekocht en heb dat ook eerst gemengd. Maakte niet veel uit want hij at smolke er tussen uit en liet de rest staan. Net zo lang gewacht tot dat hij dat ook op at en dan weer nieuw.
Toen kocht ik mijn labrador en die kreeg bij de fokker ook al smolke. Dus ik dacht dat is lekker makkelijk dat heb ik al in huis. Ze hebben dat zo'n 3 maanden gehad. Maar aangezien die labrador er van aan de schijt ging. Dacht ik erover om over te stappen naar volwassen brok van een ander merk. Maar ik wilde ze wel allebei het zelfde soort en merk voeren. En bij de meeste merken heb voor kleine , middel en grote honden zakken voer. Ben daarom over gestapt op farmfood omdat je dat daar bij niet had en ik er veel goede verhalen over hoorde. Ook dat weer gemengd.

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 19:48

Eukanuba