HELP!! wat voor vogel is dit?! (tegen raam aangevlogen)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: HELP!! wat voor vogel is dit?! (tegen raam aangevlogen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 00:04

Puttertje was vroeger een geliefde kooi vogel dus zullen idd niet zo wild zijn. Maar sinds 1936 is er een Vogelwet in Nederland die dit verbied.

Weet je wat ze graag eten? De zaden van Kruiskruid!!! Ga jij eens snel een fokprogamma voor puttertjes beginnen! Kunnen ze alle zaad van het kruiskruid opeten tot er geen plantje meer van dat onkruid bestaat.

Verder lusten ze graag het zaad van:paardenbloemen, distels en kaardebollen.

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 00:06

baroen schreef:
eetjuhhhh schreef:
jaaaa hehe, dat is hem helemaal!!! eindelijk, een putter dus....wel een tamme, ze is totaal niet bang enzo kan der zo opakken..

nou ja tam , ws omdat ze/hij nog errug jong is, en misschien zelfs nog wel niet echt kan vliegen... in de vliegles tegen het raam geknald... wil je dit beestje erdoor krijgen zonder moeder, dan moet je denk ik even hulp vragen bij een vogelopvang, of iemand die erg veel van jonge vogels weet, voeren komt best nauw, te weinig is verkeerd maar teveel is ook zeker niet goed... zorgt dat ze warm zit, op een rustig plekje en zit er niet al teveel aan met je handen, dat verhoogt de kans dat ze gewoon normaal de natuur weer in kan

Wees daar maar niet bang voor, ik heb al heel veel jonge vogels opgevoedt, heel veel kale mussen grootgebracht, en uitgezet, ik heb al veel ervaring. ik weet wat ik moet doen, hij zit nu in een vogelkooitje te slapen op stok naast de vogelkooi van mn tamme mus Pukkie. Ik heb allemaal verschillend voer voor jonge en oude vogels.Dus maak je daar maar geen zorgen over

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 00:12

Citaat:
nou ja tam , ws omdat ze/hij nog errug jong is, en misschien zelfs nog wel niet echt kan vliegen... in de vliegles tegen het raam geknald... wil je dit beestje erdoor krijgen zonder moeder, dan moet je denk ik even hulp vragen bij een vogelopvang, of iemand die erg veel van jonge vogels weet, voeren komt best nauw, te weinig is verkeerd maar teveel is ook zeker niet goed... zorgt dat ze warm zit, op een rustig plekje en zit er niet al teveel aan met je handen, dat verhoogt de kans dat ze gewoon normaal de natuur weer in kan

Wees daar maar niet bang voor, ik heb al heel veel jonge vogels opgevoedt, heel veel kale mussen grootgebracht, en uitgezet, ik heb al veel ervaring. ik weet wat ik moet doen, hij zit nu in een vogelkooitje te slapen op stok naast de vogelkooi van mn tamme mus Pukkie. Ik heb allemaal verschillend voer voor jonge en oude vogels.Dus maak je daar maar geen zorgen over
[/quote]

oke mooi zo
[/quote]
[/quote]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 00:15

Dit stond in mijn vogelboek dus lijkt mij van niet maar het kan zijn dat er voor ingevangenschap geboren dieren een andere regeling geld (zoals bij slangen ne schildpadden ook is) mar denk dat hij/zij dan geregistreerd en geringd moet zijn.

Misschien kan je via google iets vinden over die vogelwet?

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 00:19

zal even kijken iig bedankt voor jullie hulp

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 00:23

You're Welcome