Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
miekelover schreef:een puppycurcus is bij iedere pup aan te raden. Ze mogen er pas heen als ze 12 weken zijn en al hun entingen gehad hebben.
Manon_S schreef:Mijn pup is nu 10 weken..
MoonChloe schreef:Naar puppycurcus gaan, hebben jullie beide lol aan![]()
Is altijd leuk en leerzaam. Misschien kun je de helft betalen o.i.d?
Succes.
Anneflower schreef:hoi hoi als je een pup gaat straffen(ligt er maar net aan hoe oud hij is)kun je hem gewoon vastleggen aan een riempjeals straf, eerst in de tuin zetten hoor!!!!!hahaha
Lysette schreef:Alles nog even op een rijtje waarmee ik problemen heb met Mickey:
*Hij plast soms nog in huis: Hoe stoppen we dit? Hoe straffen we hem?
Je hebt een babytje. Geef het een beetje tijd. Je kunt niet meer doen dan hem de hele tijd in de gaten houden en als hij wat doet meteen buiten zetten. Als hij toch wat binnen heeft gedaan wat je niet hebt gezien heb je pech, zelf niet goed opgelet![]()
*Hij loop met uitlaten niet mee aan de riem: Hoe laten we hem meelopen?
Meelokken, neem iets leuks of iets lekkers mee. Jij bent het leukste van de wereld (en ja soms moet je dan een beetje raar lopen doen).
*Hij doet zijn behoefte niet tijdens het uitlaten: Hoe laat ik hem zijn behoefte doen als ik hem uitlaat?
Ik denk dat hij het nogal spannend vind buiten. Mag ik vragen in wat voor omgeving jouw hond is opgegroeid? Waarschijnlijk komt dat nog wel. Anders moet je het gedrag gaan doorbreken maar ik zou me daar nu nog niet zo'n zorgen om maken. Vaak naar buiten gaan!
*Hij bijt soms hard in je hand of bijt in je haar en trekt eraan: Hoe stoppen we dit? Hoe straffen we hem?
als je aan het spelen bent en hij bijt in je handen sta je op en loop je weg. Hij heeft snel genoeg door dat hard in je handen bijten betekend dat je dan stopt.
*Hij piept en blaft om aandacht: Moeten we hem dan aandacht geven? En hoe doet hij dit niet meer?
Als je wilt dat hij zijn hele leven blijft piepen om aandacht moet je hem aandacht gevenMaar ik denk niet dat je dit wilt. Dus gewoon negeren. Ook geen foei of wat dan ook want dat is ook aandacht.
Succes!