Pluizige katjes (moeten weg)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mo_I_Rana

Re: Pluizige katjes (moeten weg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 18:06

Quellian schreef:
Ik ben het totaal met Ranna eens, sorry...

Mijn eigen dieren zijn ook allemaal geholpen.

wat is er mis met de mijne???

ik begrijp het nog steeds niet

al mijn katten hebben een luizenleventje, er zit een halfwilde tussen die je gewoon niet kunt aaien, is daar dan iets ergs aan?

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 18:07

tessyke schreef:
vanwaar ben je? zijn het katers?
als je in de buurt woont en het zijn katers kan ik mama nog eens lief bekijken

ik denk dat vlaams-brabant voor jou te ver gaat zijn , jammer, er zit een kater tussen

Janna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 18:09

Jammer dat ze wegmoeten! Helaas is het bij ons al heel vol dus kan er niet nog eentje bij, anders had ik er zo een gewild!

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 18:10

Angelstears schreef:
kattin is een poes

maar goed leuke beestjes, maar heb er al een, succes met zoeken

Haha ik vind kattin wel een leuke, net als meer van die Belgische woorden.

Wat een schatjes trouwens.

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 18:20

ranna schreef:
Kowloon1 schreef:
maar kan iemand mij nu uitleggen wat het probleem is?

Ik zal nog een poging doen. Jij hebt het over mishandelen, dat hoor je niemand hier zeggen maar goed voor dieren zorgen betekent meer dan eten geven. Je moet verder kijken dan je neus lang is en dat bedoel ik niet negatief.

Er is al jarenlang een giga-overschot aan katten. Daarom is het zo belangrijk dat ze gesteriliseerd en gecastreerd worden.

Veel dieren lopen weg of worden gedumpt omdat de eigenaar er om-wat-voor-reden-dan-ook flauw van is en dat betekent dat ze verwilderen en zich voortplanten. Gevolg -> nog meer wilde katten, nog meer overlast. Er breken ziektes uit en de dieren lijden, kunnen niet behandelt worden omdat ze niet tam zijn en zullen een gruwelijke dood sterven.
Een poes kan makkelijk 2 nesten per jaar krijgen á gemiddeld 4 jongen. Die zijn ook in 1 jaar tijd geslachtsrijp en het vermenigvuldigen gaat door en het dierenleed vermenigvuldigd zich zo ook.

Bedenk je wel dat de poezenpil ook niet onschuldig is. Poezen die de pil langdurig slikken eindigen vaak met baarmoederkanker of een ander soort kanker aan de geslachtsdelen.

Kleine katjes zijn leuk, schattig, lief enz. enz. daar is bijna iedereen het wel over eens. Maar die periode duurt niet lang, dan zijn ze volwassen en ze worden ca. 15 jaar oud dat betekent dat er 15 jaar voor gezorgd moet worden en veel mensen willen/kunnen dat niet opbrengen.
Wat als er vakanties zijn? Wat als het dier ziek wordt? Dat kost geld.
Allemaal dingen waar mensen vaak niet voldoende over nadenken bij de aanschaf van katten (dieren) maar waar wel oplossingen voor moeten komen.

Het is niet erg als jullie af en toe een nestje hebben, maar jullie zijn niet de enige. Zo denken heel veel mensen en zo komen we in deze situatie met veel te veel katten.

Er moet nodig een halt komen aan het ongebreidelde voortplanten van katten (en honden) en dat kun je maar op één manier doen. Als eigenaar je verantwoording nemen en je dieren laten steriliseren. Alleen op die manier doorbreek je de cirkel van ellende voor de dieren en stopt de overpopulatie eens een keer. Zolang iedereen het niet nodig vindt of het geld er niet voor over heeft om zijn kat te laten helpen helpt die mee aan de ellende zoals die er nu is.

buiten die halfwilde kat wordt er heel veel liefde aan elke kat van ons gegeven. Ik heb dan ook al mijn hele leven met katten samengewoond, ervoor gezorgd, etc.

Volgens mij moet je eerder eens een dagje op bezoek komen zodat je eigenlijk weet waarover je spreekt.
Wij hebben al jaren geen nesten meer gehad, maar nu is er idd. per toeval eentje.
Al ons katten hebben we gehouden, dus wij dumpen deze niet en we zoeken wel baasjes van wie hun kat bv. juist is gestorven en opnieuw een katje zoekt, zodat we zeker weten dat ze een goede thuis krijgen en idd niet worden gedumpt, want natuurlijk ben ik daar ook tegen!

daarbij, die halfwilde kat hebben wij opgevangen, dusja, is dat dan tegenwoordig ook slecht

die pil wist ik niet, maar we hebben het er idd. echt niet voor over om al ons katten te laten steriliseren en de volgende dag dood zien liggen op straat (we wonen nl. in ons ene huis op een gevaarlijke baan)
We hebben trouwens vroeger al oude katten gehad die ook steeds de pil kregen en 17 jaar oud zijn geworden, dus van ouderdom zijn gestorven.
We waren van plan om enkele poezen te laten steriliseren, maar wegens een of andere reden is het er nooit van gekomen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 18:46

Wij hebben al gePBt Ik snap je standpunt ook wel, het zijn de centen van je ouders, zij gaan erover, niet jij.

Dus mensen, allemaal begrijpelijk wat er gezegd wordt, maar TS kan er verders ook weinig mee...

Ik ga het trouwens bij mijn mams nog ff in de groep gooien zodra ik haar spreek

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 18:58

achh wat een schatjes
ik heb ook 2 poeen opstal
ze hebben allebei een nestje gehad
en toen zijn ze gesteriliseerd
eentje is er heel schuw komt wel
maar je mag der niet aan raken
die hebben we met een vang kooi gevangen

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 20:19

Kowloon1, je moet niet alles op jezelf betrekken. Ik weet niet wat je niet snapt aan mijn uitleg heb ook geen idee hoe oud je bent want zo moeilijk is de uitleg niet dacht ik.

Je moet het totaalbeeld bekijken van de kattenpopulatie en hoe ermee wordt omgegaan. Niemand beweert dat jullie geen halfwilde kat mogen opvangen enz. enz. dat staat nergens.

Ik geef het op, duidelijker dan voorgaand kan ik het niet uitleggen. Ik hoop dat de kleinen goed terecht komen en er geen nieuwe nesten meer worden geboren.
Succes ermee.

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 20:32

ik heb het door hoor
het eerste bericht vond ik gewoon wat verwarrend omdat ik zo'n reactie niet zou verwachten
maar de 2de uitleg snapte ik direct wat je bedoelde

dus je hoeft echt niet te denken dat ik zo'n dom blond wicht ben

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 21:07

Kowloon1 schreef:
ik heb het door hoor
het eerste bericht vond ik gewoon wat verwarrend omdat ik zo'n reactie niet zou verwachten
maar de 2de uitleg snapte ik direct wat je bedoelde

dus je hoeft echt niet te denken dat ik zo'n dom blond wicht ben

Ah! Gelukkig, dacht niet dat jij blont was, dacht dat ik het was omdat ik het niet beter kon uitleggen .

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 21:12

Neen, je kunt het goed uitleggen, het ligt aan mij, maar ik had gewoon niet zulk'n reactie verwacht, waardoor ik wat in de war was

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 21:23

Die kittens zijn echt schitterend maar helaas moet kat-loos blijven
vriendje is allergisch...
Kitten of vriendje thja waar zal ik voor kiezen. Zit maar te plagen.
Zijn er al een aantal kittens goed terecht?

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 21:39

Er zijn al een paar mensen die geïnteresseerd zijn

verder heb ik nog aan een vriendin (wiens moeder dierenarts is) gevraagd om een advertentie op te hangen, maar voorlopig laat ik ze nog wat bij de moeder (zoals men hier op bokt heeft gezegd dat het beter is nog een weekje of 2 te wachten)

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 13:06

Wat een schatjes!!