kat luistert niet naar naam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samantha_

Re: kat luistert niet naar naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 17:36

Ik zeg toch niet dat ze nooit buiten komen?
Ze mogen wel degelijk naar buiten, maar niet de tuin uit. En dat weten ze ook.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 17:40

Je kat leert zn naam vanzelf wel kennen, maar ze zitten er ook bij die dr helemaal niet naar luisteren inderdaad.
Mijn kat is ook een apart geval hoor die kan dan weer dingen op commando doen

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 09:50

Hihi, het sleutelwoord bij katten is "eten". Als je wilt dat hij naar jou luistert, kan je hem het beste iedere keer als je zijn naam roept met wat lekkers belonen. En iedere keer als je hem gewoon zijn eten geeft ook zijn naam veel herhalen.

Met 12 weken is het nog een ukkie hoor, het gaat nog wel een tijdje duren voor je hem zover krijgt dat hij echt consequent luistert.

-x- Nouska

PS Als het mogelijk is pleit ik er echt voor dat katten buiten lopen hoor, ze zijn weer anders dan honden. Hoewel ze natuurlijk ook gelukkig kunnen zijn als ze alleen binnen lopen, mits je ze wel de mogelijkheid geeft om lekker te klimmen en aan dingen te krabben. Kennissen van ons lieten hun poes nooit naar buiten omdat ze aan een heel drukke weg wonen - vind ik heel begrijpelijk. Nou 1X is het de poes gelukt en ze bleef 1 dagje weg. Niet overreden, maar voila: een paar maanden later hadden ze wel een nestje. Slimme poes Aan dat "gevaar" hadden ze niet gedacht.

Rayorgy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 10:06

samantha23 schreef:
Desiree schreef:

Namelijk:
auto's die dieren al dan niet per ongeluk overrijden, gezeik van mensen over elkaars dieren, etc.

De een heeft last van de ander z'n kat want die zeikt in de zandbak van de kids of moestuin, of de kat belaagt de duiven van de duivenmelker, de ander heeft last van de een zijn hond want die poept voor op de stoep, weer de ander heeft last van de schreeuwende buurkinderen (maar van kinderen mag niets gezegd worden!), etc. etc.

Ik denk dat er onder de kattenliefhebbers een grote groep is ook, die andere mensen met de rotzooi van hun kat opschepen. Die heb je onder hondenliefhebbers ook, maar die laatste wordt er veel meer op aangesproken, maar de eerste groep zou OOK ter verantwoording geroepen moeten worden.

Ik ben het helemaal met je eens.
Mijn katten komen ook de tuin niet uit om die redenen.
Als er iets is wat ik vervelend vindt, is dat andere mensen last hebben van mijn katten. Plus dat ik bang ben dat ze overreden worden oid.
Daarentegen lopen er wel tig andere katten dagelijks in onze tuin waar wij dan wel last van hebben. Bij sommige vraag ik me ook echt af waarom die mensen katten hebben. Ik bedoel, waarom neem je een kat als je hem dag en nacht buiten laat lopen?

Je heb toch niet een kat om hem de hele tijd binnen of in je tuin te hebben. Dan moet je eigelijk een hond hebben, die moeten in de tuin blijven, die poepen overal en laten het achter, de katten graven nog netjes een kuiltje

Ik vind het eerder zielig voor een beestje als hij ze vrijheid niet krijgt, (Niet tegen jou bedoelt) als ik Tijgertje niet buiten het huis zou gunnen zou hij freaken... _-_ behalve nu hij een slaappekje onder mijn bed heb gevonden.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 10:09

waarom vind je het voor katten zielig en honden niet? Het zijn allebei dieren die aandacht nodig hebben en bewegingsvrijheid.

Ook katten poepen overal en laten het achter. Ook al graven ze het in een kuiltje waar een kindje in een zandbak speelt en het later opgraaft, of in de moestuin van de buren tussen hun groenten....

HOnden mogen andere mensen geen overlast bezorgen, maar katten ook niet. Je bent namelijk verantwoordelijk voor je dier, en OOK aansprakelijk.

Rayorgy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 18:11

Desiree schreef:
waarom vind je het voor katten zielig en honden niet? Het zijn allebei dieren die aandacht nodig hebben en bewegingsvrijheid.

Ook katten poepen overal en laten het achter. Ook al graven ze het in een kuiltje waar een kindje in een zandbak speelt en het later opgraaft, of in de moestuin van de buren tussen hun groenten....

HOnden mogen andere mensen geen overlast bezorgen, maar katten ook niet. Je bent namelijk verantwoordelijk voor je dier, en OOK aansprakelijk.

Honden en katten verschillen met ''eigen willetje'' ENORM van elkaar. Een hond moet je uitlaten, die volgt je gezellig gewoon zo, ook al laat je hem los en roep je hem, hij komt zo, maar een kat die is heel anders daarin. Behalve als je het vannaf jong af aan doet maar dan toch, sommige katten doen het dan nog niet. Een kat kan voor zichzelf zorgen maar een hond heb gewoon meer aandacht nodig met uitlaten en alles.

Je heb gelijk over dat katten ook geen overlast mag bezorgen en dat je ervoor aansprakelijk bent.

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 12:50

@Desiree: Katten staan veel dichter bij de natuur dan honden. Plus katten zijn eenlingen en zelfstandig, terwijl honden in roedels leven en dus moelijker alleen kunnen zijn (=als ze ergens alleen lopen kunnen ze eerder reageren uit angst). Ze gaan ook achter andermans katten aan, katten niet achter honden Als er een vreemde kat in mijn tuin loopt die ik daar niet wil, dan jaag ik hem weg. Als er een vreemde hond in mijn tuin loopt kan het gebeuren dat hij agressief reageert. In de stad is het natuurlijk altijd moelijk wat huisdieren betreft.. Maar op het platteland kan je je kat los laten lopen, voor je hond heb je toch echt een hek rond de tuin nodig. Ik vind ook dat honden gewoon echt meer afval achterlaten dan katten.

PS Ik hou zowel van honden als van katten en we hebben ook honden EN katten

-x- Nouska

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 15:45

Denk je nu echt dat elke hond luistert? Echt niet! Je hebt veel ondernemende honden die er liever zelf op uit gaan en hun baas vooral negeren. Die zijn moeilijk op te voeden en vaak is dat ook rasgebonden (dus ik bedoel niet de gewone onopgevoede honden). Gelukkig heb ik zelf honden die wel luisteren en die ook op mij gericht zijn.

Daarnaast zijn er ook wel degelijk katten die honden belagen. In de buurt waar mijn moeder woont, een grote dikke rode waar iedereen voor uit de weg gaat. Het feit dat een kat niet luistert en de eigenaar negeert is niet een goede reden om een kat maar overal los telaten lopen.

Daarnaast zijn er zeker honden die voor zichzelf kunnen zorgen en katten die dat niet kunnen (zoals Fritsie, de kat die ik had vroeger). DUs jullie gooien alles op de grote hoop als excuus om maar vooral geen verantwoording te hoeven nemen. Het zijn gewoon smoesjes.
Wat aandacht betreft... ik denk dat ook katten wel een bepaalde mate van aandacht nodig hebben. Of ze die krijgen is een 2e. Maar ja, dat is ook bij honden zo. Op het platteland kan een hond ook best loslopen zonder overlast te veroorzaken of althans niet meer dan een kat dat doet. Overigens, onze dierenartsassistente is haar kat kwijt geraakt. Op het platteland. Ze vermoedt dat hij is doodgeschoten want dat schijnt hier geregeld te gebeuren. Haar kat was een heel bijzonder trouw dier dat ook luisterde naar zijn naam. Dat doen jagers want die zien alles en iedereen als concurrentie. Of boeren doen dat ook wel eens. Ik weet niet precies waarom. Ze willen dan gewoon geen kat over hun erf.