Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
miekelover schreef:soms is het nodig voor de veiligheid van koe en kalf. Je zou niet willen dat je kalf doodgeboren wordt omdat jij niet geholpen heb en gestikt is in zijn eigen slijm
Billy schreef:miekelover schreef:soms is het nodig voor de veiligheid van koe en kalf. Je zou niet willen dat je kalf doodgeboren wordt omdat jij niet geholpen heb en gestikt is in zijn eigen slijm
Meestal kunnen kalveren vanzelf geboren worden, behalve bij dikbilrassen.
En anders kun je het makkelijk zonder krik
Sla touwtjes om de pootjes en ga zelf meetrekken, dan voel je tenminste wat je doet.
Met een krik kun je overal doorheen trekken, met touwtjes voel je wat je doet, en heb je niet de nadelen van de krik.
Verder ziet dit eruit alsof die vent het altijd met de krik doet.
Hermesdeux schreef:Alles met de fles? hebben jullie dan een kleine groep? Moet er niet aandenken....dat kost tijd
rakkertje13 schreef:zo vaak gezien![]()
maar 't blijft mooi![]()
..=> jody:
ja zo werkt et ook ongeveer.
alleen krik je hier niet omhoog maar achteruit, het kalf eruit.
Alleen als de koe ook perst, anders scheur je haar open..
minka schreef:Ja dat van die ziektes is inderdaad onzin, ze zouden die kalveren op z'n minst de biest moeten laten drinken, worden ze juist NIET ziek van...Maar goed, zo gaat het nou eenmaal niet he, alles voor onze consumptie...
Larish schreef:Ik kan hier echt niet naar kijken, ik dacht; "OH LEUK! Dat wil ik zien." Maar ik vind dit echt walgelijk. Met trotouwtjes eruit trekken en gelijk bij de moeder weghalen.
hasten schreef:waarom dan niet gewoon net zolang als veulens? wat maakt het uit? * wat wordt er toch weer moeilijk gedacht *