HELP! mag dierenbescherming niet bellen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Re: HELP! mag dierenbescherming niet bellen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 15:17

pittbull mag wel hoor, met stamboom en officieel papierje mag t wel..

enne trouwens t is bekend dat een golden retriever veel vaker bijt.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 15:24

ellepel schreef:
pittbull mag wel hoor, met stamboom en officieel papierje mag t wel..

enne trouwens t is bekend dat een golden retriever veel vaker bijt.

Golden Retriever staat zelfs op nr. 1 in de bijt-top.

Fijne gezinshond...

maccie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 17:55

de reden dat die retrievers en labradors die het hoogst eindigen niet verbodne wordne is omdat mensne dan zeggen ah het was perongeluk ah het ging niet expres, maar moet een pitbull of rotweiler etc. eens bijten dan komt het in het nieuws word het afgemaakt en verboden, belachelijk!

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 20:05

De reden dat Golden Retrievers op 1 staan komt door de simpele reden dat er meer Goldens zijn dan Pittbuls. De kans dat een Golden bijt is dus statistisch gezien veel groter.

Ik ben zelf in het bezit van een Tibetaanse Mastiff. Niet bepaald een lievertje (wel voor ons maar niet voor vreemden.) Deze honden komen helemaal niet op de lijst voor simpelweg omdat ze vrij zeldzaam zijn dus een eventuele beet zet ze niet zo snel op de lijst.

pancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 20:15

Sorry maar ik vind dat je niet maar zo kunt bellen. Omdat je schijnbaar niet goed op de hoogte bent van de regels. Bovendien bel je de DB als een dier niet goed behandeld/mishandel wordt en voor "verboden" rassen een andere instantie. De stafford shire bull terrier wordt bv erg vaak verward met een pittbul ( die zijn er bijna niet meer. Een bull terrier mag met een eci stamboom ( hebben ze gedragtesten afgelegd) e.d De goldens staan op nr omdat er nu eenmaal veel meer van zijn. Bovendien denken mensen leuke gezinshond en laten dan de kinderen alleen met de hond. DOM DOM DOM. De hond bijt en is altijd fout maar men weet niet wat er gebeurd is want de sukkels waren er niet bij ( uitzonderingen daargelaten) Misschien hebben ze al 10x op hun staart gestaan in hun ogen geprikt nietjes in het or geniet( helaas gebeurt vaak!!) enz.
De mens is in 9 van de 10 gevallen fout en niet het dier!! Gedrag is aangeleerd.
Zo ik heb mijn hart weer gelucht. Oh ja ik heb zelf dus geen bul teririer ofzo.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 20:20

zooo uitgezocht. het mag idd niet
had die man gebelt was hij niet van bewust, rare mensen dus want bijna iedereen weet het. heb de m lijn gebelt, die gaat het verder uit zoeken...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 08:08

lekker flauw....

zeker geen idee wat er met die hondjes gaat gebeuren?
zijn ze net geboren en worden ze dus gewoon afgemaakt... die kleine pupjes....

jetski

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 08:18

volgens mij wordt het best wel gedoogd, ken genoeg mensen met een pitbull en als er bv een agent lanskomt geeft ie em een aai...

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 08:22

Sorry hoor maar ben jij een dieren vriend??

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 09:31

Citaat:
in Belgie is deze wet weer voor dobbermans en rotweilers dacht ik..

In Belgie is geen enkel hondenras bij wet verboden. Gelukkig maar. Ik snap echt niet hoe ze zo een belachelijke wet bij jullie erdoor gekregen hebben. Hier hebben ze het ook willen doen maar gelukkig kwamen er te veel mensen tegen in opstand. Belachelijk gewoon een hond verbieden voor zijn ras.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 10:21

pubelia schreef:
had die man gebelt was hij niet van bewust, rare mensen dus want bijna iedereen weet het. heb de m lijn gebelt, die gaat het verder uit zoeken...

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 11:25

en jij noemt jezelf dan idd een dierenvriend??? nee, mensen als jou mag ik absoluut niet, een beetje andermans beste vriend laten vermoorden omdat het een 'verboden' ras is... wat zou jij ervan zeggen als jou paard bv. iemand een trap heeft verkocht en die gene eist dat jou paard wordt afgemaakt?? nee inderdaad, je zou niet zeggen tsja, hij is gevaarlijk.. maar je zou er totaal KAPOT van zijn
(en anders ben je geen dieren waard in mijn ogen)

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 11:30

ilovejuno schreef:
Laure schreef:
Echt 100% zeker dat het pittbulls zijn? want American Staffordshire Terriërs worde HEEL dikwijls verward met Pittbulls. En ik zou ook niet bellen. Wij hebben hier thuis een American Staffordshire Terriër van 7,5 jaar en daar hebben we nog NOOIT problemen mee gehad. Wij hebben er ook geen stamboom van, maar zij is wel gechipt. Gelukkig woon ik in België denk ik dan! Ik vind die wet stom (wist niet eens dat ze bestond) want als je die beestjes goed opvoed zijn ze de liefste honden die je maar hebt! Er kan even goed een Herdershond slecht opgevoed worden zodat het een moordmachine is! Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat er pups sterven die een goede thuis had kunnen hebben!

in Belgie is deze wet weer voor dobbermans en rotweilers dacht ik..

neen in België mag iedereen wat voor soort ras hebben, zolang het geen Monster is

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 11:34

oh ja, ik heb zelf twee zulke honden (woon nu wel in België)
hebben mij of iemand van het gezin nog nooit gebeten, de braafheid zelve, kindvriendelijk, doen niks naar katten of andere honden en zijn zulke grote knuffelbeesten!
jammer, maar zou jij jouw hondje kwijt willen omdat het een verboden ras is?
jezus, jij bent geen dierenvriend !

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 11:36

je kunt de Da toch ook mailen?

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 13:07

ilovejuno schreef:
Pitt buls mag je wel hebben toch? alleen als ze papieren hebben, als ze dat niet hebben komen ze meestal in hondengevechten terecht..

Idd.. ..Met stamboom mag je ze gewoon hebben..

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 16:26

pubelia schreef:

Pittbulls hebben nooit een stamboom omdat het geen ras is maar een kruising.
Veel honden worden ook ten onrechte voor een pitt angezien terwijl ze het niet zijn.....oa American Stafforshire Terriers,Cane Corso, de Dogo Canario enz.
Ik ken meerdere pitts en het zijn schatten van honden, de eigenaars zijn zich ervan bewust dat het niet mag maar ja...als het je vriendje is laat je hem niet afmaken.
Zij zouden geen van allen ooit nog een pittbull kopen omdat er natuurlijk een kans is dat ze in beslag genomen worden ...hoewel de meesten mensen een pittbull als een groot eng beest zien en amper in de gaten hebben dat ze naast een pittje staan(kleine mormels )
Ik ben tegen fokken van kruisingen(pitt,bandog maar ook kruising poedel teckel hoor ) hoe lief ze ook kunnen zijn..en natuurlijk kunnen vuilnisbakkies de liefste ter wereld zijn...(zolang ze maar niet op een pittje lijken)

Het is best tegenstrijdig want ik ben tegen het kruisen van honden maar ik zou nooit iemand aangeven zonder alle feiten te kennen.

Veel mensen op "Bokt" hebben terrier...sommiggen ook zonder papier....dus die vallen allen onder de pittbulwet !!!!!

Enne als een van jullie het in zijn botte kop krijgt om mijn honden aan te geven....zien er 100x gevaarlijker uit als een pittbull maar zit een bij ......

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 18:45

Larish zei:
Citaat:
Ik vind het wel een beetje wreed dat je nu zegt van "doei geld", want toen deze "wet" net in gebruik was zijn heel veel mensen hun trouwe vriend kwijt geraakt, en dan denk je echt NIET aan geld.

Dat is niet waar, want alle pitbulls die voor de wet waren geboren of de pups van de teefjes die zwanger waren mochten gewoon in leven blijven.

Maar ik stond ook voor een dilemma, want ik vind het geweldige honden en als ze goed tehuis hebben dan vind ik het allemaal best. Maar gewoon de gedachte dat ze in een hondengevecht komen vind ik vreselijk. En tuurlijk, ik zeg neit dat ze dat ook daadwerkelijk doen. Maar je hebt er van die idiote bij die dat wel doen.
En ook voor de toekomstige eigenaren van de honden, hond is een jaar of 5 bij hun. Komt politie, ja je hebt een pitbull inleveren. Dat is toch vreselijk voor de mensen?
Maar de eigenaar van de pitbull pups is gebeld. Dus ik hoop dat het allemaal goed komt.

beukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 18:48

als je echt 2000% zeker weet dat het om pitbulls gaat zou ik gewoon een keertje bellen als je moeder er niet is.. of gewoon doen.. Honden gevechten zijn zielig!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 21:43

dan zal ik als nog niet bellen. Denk je als er honden gevechten zijn dat er dan alleen maar pitbuls worden gebruikt. tsss...
sorry echt dom dat je hebt gebeld.
dus je gunt ze geen goed huis want misschien worden ze wel helemaal niet voor gevechten gebruikt. sorry hoor maar dan ben je in mijn ogen een dieren moordenaar

pancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 21:45

Volgens mij is iedereen er z'on beetje wel mee eens. Je moet je er gewoon niet mee bemoeien.
Wat je niet wilt dat jezelf geschied, doe dat ook een ander niet. Als iedereen nou gewoon op zichzelf let en niet op een ander!!!!

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 23:40

Voor alle duidelijkheid is de eigenaar van de Pits gebelt, die wist niks van die regel. Wat er verder is gebeurt weet ik niet.
Ze zijn dus niet bij de politie op dierenbescherming.

@pancho, ik heb er alleen maar goede bedoelingen mee, wil het beste voor die dieren.
@annepaardoes, Als jij mij een dierenmoordenaar vind dan wil ik wel eens weten wat jij zou doen als je het beste met een dier voorhebt. Kortzichtig antwoord *draait met ogen*

Edit; kan slotje op, discussie is afgelopen. Eigenaren gebelt enz enz enz.

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 10:55

solarpleure schreef:
Voor alle duidelijkheid is de eigenaar van de Pits gebelt, die wist niks van die regel. Wat er verder is gebeurt weet ik niet.
Ze zijn dus niet bij de politie op dierenbescherming.

@pancho, ik heb er alleen maar goede bedoelingen mee, wil het beste voor die dieren.
@annepaardoes, Als jij mij een dierenmoordenaar vind dan wil ik wel eens weten wat jij zou doen als je het beste met een dier voorhebt. Kortzichtig antwoord *draait met ogen*

Edit; kan slotje op, discussie is afgelopen. Eigenaren gebelt enz enz enz.

als je het beste voorhad had je gewoonweg niet gebeld
de dag van vandaag zijn de hondengevechten al wat minder voor de pitt bulls, nu zetten ze de dog argentino in. en geloof me, die zijn minstens zo gevaarlijk !!!

eens langskomen met mijn pitt, dan zal je wel zien dat ze niet zijn zoals we ze altijd voorgeschoteld krijgen

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 11:59

IcePrincess schreef:

Alle
honden kunnen gevaarlijk zijn.

En de honden die het hoogst in de top 10 staan van meeste bijtincidenten zijn nog altijd de labrador en herder, die zie je toch ook nog gewoon vrolijk rondrennen.
Grote onzin dat pitbulls verboden zijn, gewoon lekker laten gaan, als je de dierenbescherming gaat bellen worden ze afgemaakt, wil je dat op je geweten hebben?

*zegt de hondenhater *

Pitbulls zijn erop gefokt om te bijten naar andere honden, en dat doen ze dus ook. Vaak kunnen ze ook bijten naar mensen.
Pittbulls zijn daarom niet voor niks verboden!

[edit] En zelfs in Nederland worden dit soort hondengevechten nog gehouden! Wil je dan dit of dit op je geweten hebben?

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 12:14

En trouwens, wie zegt dat die honden worden afgemaakt? Als het idd mag met paspoort en die honden in een goed gezin terecht komen, wat liggen jullie de TS dan uit te maken voor dierenbeul en ik weet niet wat? Ben je een dierenvriend als je die beesten kan behoeden voor een hondengevecht en het niet doet?