hoe kan ik zien of mijn nijn zwanger is.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bi0n_Tiffiej

Re: hoe kan ik zien of mijn nijn zwanger is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 15:58

De kleintjes zijn snel kwijt te raken hoor. Ik heb ook een nestje van 7 kleintjes gehad (echt ras)
We hebben ze allemaal verkocht voor 25 euro.

Bohjal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 16:36

Dressuur85 schreef:
Nou hier op de kinderboerderij staan ze te springen om nieuwe konijnen!

Dan is die kinderboerderij wel een hele grote uitzondering! Ik ben zelf bij diverse kinderboerderijen geweest (actie kinderboerderijenproject, zie www.snuffelaward.nl) en bij allemaal zijn dumpkonijnen een groot probleem. De vele konijnen die worden aangeboden, kunnen ze gewoonweg niet allemaal opnemen, maar als ze nee zeggen, worden de konijnen gewoon over het gek gegooid (of letterlijk op straat gezet). Belachelijk natuurlijk. Mensen moeten eens wat beter nadenken voor ze een konijn aanschaffen, of welk dier dan ook. En als je een nestje fokt, moet je er vantevoren over nadenken of je ze ook kwijt kunt.

Bohjal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 16:40

door_ schreef:
breek me de bek niet open over kinderrboerderijen, dan moet je ecth zekekr weetn dat het er goed is, het gaat op zoveel kinderboerderijen fout!

Klopt. Het kinderboerderijenproject waarvan ik de link hierboven heb gezet, heeft als doel om daar verbetering in te brengen. Gelukkig zijn er ook kinderboerderijen waar de nijnen het wel fantastisch hebben.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 17:46

wat grappig ik herken dit "nestjesbouwen" ook.
Ik had ook een vrouwtje, is verder nooit een man bijgeweest en eens in de 1-2 maanden maakte ze een keurig nestje.
Hooi, haren, alles ging erin en vervolgens ging ze er zelf naast liggen.
We lieten haar maar gaan meestal had ze t na een paard dagen weer compleet overhoop gegooit. Rare beestjes.

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 10:31

nou volgens mij is het niets. Ze bouwt nog maar nauwelijks. en bij het andere konijn met zijn 2en gekeken en we zagen beide niets zitten.

En over de kinderboederij bij ons. De echte is in krimpenweet niet precies waar. en ben ik ook nog nooit geweest.

Bij ons in het dorp is een hertenkampjemaar daar hebben ze al konijnen.

En verkopen. Ook niet echt een optie er hangen hier bij onze AH al 3 advertentie om ze gratis op te komen halen. en die hangen er ook al een week.

Nouja het is dus waarschijnlijk niets ik blij

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 18:53

je pakt je nijn op de knieën met zijn buike in de lucht.
je opent zogezegd de vagina( ja bij een mannetjeskonijn is dit er niet ) en als er een soort van stokje (de penis dus) uitkomt dan is het een mannetje
bij een volwassen mannetje zie degelijk de balletjes, hoor!
en als je echt twijfelt, de DA zijn er voor iets in de wereld!

wynoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 19:06

Hier een plaatje:
Afbeelding

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-05 09:34

heey wat gek ik kan een paar berichten niet meer zien die ik gisteren heb geschreven.

Gisteren ben ik dus met de conclusie gekomen dat het een mannetje het andere konijn
A: het heeft 2 druif vormige achtige dingen hangen
B: als je op het geslachtsorgaan drukt komt er iets uit omhoog.

Nou heb ik er weer een vraag bij.
Is het extra handig om het konijn nu alvast apart te zetten (het mannetje dan)? We gaan hem morgen meteen laten helpen zodat die meteen in zijn eigen hok kan lbijven.
Als het mannetje gecastreerd is moet dan ook nog gaas tussen de 2 konijnen?

En het is voor het vrouwtj het eerste nest moet ik dan nog iets extra in de gaten houden. (vooral de gezondheid van het vrouwtje)??

En als er jonkies komen en die worden groter wat moet daar dan voor extra's mee gebeuren
voer?
inentingen?
en nog een vraagjte over het nest? zwe bouwt er de laatste dagen helemaal niet meer aan is dit een slecht teken? Want met een mannetje erbij lijkt het me niet dat het schijndracht is?

En mensen sorry als ik dingen vraag waar jullie al antwoordt hebben gegeven ik kan het zien tot het bericht van mas

wat grappig ik herken dit "nestjesbouwen" ook.
Ik had ook een vrouwtje, is verder nooit een man bijgeweest en eens in de 1-2 maanden maakte ze een keurig nestje.
Hooi, haren, alles ging erin en vervolgens ging ze er zelf naast liggen.
We lieten haar maar gaan meestal had ze t na een paard dagen weer compleet overhoop gegooit. Rare beestjes.

bedankt alvast

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 11:50

whiie hoe we hebben 1 jonkie en we mochten er 1 houden. Mannetje wordt binnen een week gecastreerd bij onze eigen dierenarts kan het alleen op donderdag en dat zat vol. dus we gaan naar onze nieuwe.

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 19:39

het zijn 3 jonkies en er is er geeneen dood. Morge gaan we controlere of de voedster goed voed en dan is de kans dat ze overleven wel groot.