puppy in bad

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille

Re: puppy in bad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:12

Wat een leuke pup!

Zo wassen wij onze honden ook meestal, omdat als ze in bad gaan anders de hele badkamer door springen en schudden en zo. Dan moet je de hele badkamer dus weer poetsen, overal ligt dan haar, water en hondenshampoo. In de douche maken ze maar een keine ruimte vies en kunnen ze dus naar hartelust schudden

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 11:16

ik snap niet waarom jullie zo moeilijk doen. We hebben de pup met de juiste shampoo gewasse. En het zal wel vaker in zijn leventje voorkomen dat hij in bad moet als hij in de modder gerolt heeft om is wisten zwemmen in de zee.

Juist Fairie daarom ga ik mee in de douche anders wordt heel de badkamer zeiknat en nu alleen maar een klein gedeelte

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:30

Meestal spoel ik de hond gewoon met water af. Waarom shampoo? is niet zo goed voor zijn vetlaag op de vacht.

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:38

Binky is bijna 2 en die heb ik nog nooit gewassen... Misschien een keer zn pootjes afgespoeld maar verder niet.

En idd, wat is er nou mis met die overheerlijke puppygeur

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 12:04

Puppygeur is heerlijk hoor, heeft Maaike helemaal gelijk in.

Maar ach! Dat gezeur van anderen... Deden ze bij mij in mijn topic van Sjuultje ook. Net alsof ze anderen geen plezier willen gunnen. Trek je er niks van aan, geniet van je geweldige pup!

Het is echt een heerlijk beessie om te zien hoor

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 13:05

Lief hondje zeg

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 13:33

Biepmiep schreef:
Meestal spoel ik de hond gewoon met water af. Waarom shampoo? is niet zo goed voor zijn vetlaag op de vacht.

Als je hond bijvoorbeeld heeft liggen rollen door een dode vogel lijkt me alleen afspoelen niet voldoende, de stank blijft.

Bovendien gebruiken wij erg dure en prof. shampoo. (Trimsalons, show honden etc.) welke de vetlaag goed intact laat.
Je hond moet je niet te vaak wassen, maar 1 keer in de zo veel tijd kan echt geen kwaad.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 14:04

De geur van een dode vogel valt heel erg mee. Als ze door een dode vis rollen dan worden ze hier wel gewassen, dat stinkt echt!

Modder laat ik lekker opdrogen, dan borstel je het heel gemakkelijk uit.
Anders kan ik ze wel blijven wassen.

Ze gaan hier zelden of nooit onder de douche. Onze jongste hond is nu bijna twee jaar en die is nog nooit gewassen en hij stinkt absoluut niet.

Een puppy heb ik nog nooit gewassen, maar iedereen moet zelf maar weten of hij dat wel of niet doet.
Alleen kijk uit voor teveel wassen, dat is echt niet goed.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 15:28

Ahh wat een schattige foto's Hoe oud is je pup?

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 15:45

baika is nu 8 weken. We hebben haar nog maar 1 keer met shampoo gewassen en die andere keren gewoon afgespoeld met water

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 16:16

ThePast03, ligt er aan hoe lang de vogel al ligt

Wij hebben Shiba Inu's, die hebben van zich zelf geen geur, dus elke geur die aan ze gaat hangen ruik je daarom goed.
Bovendien zijn het showhonden, en ja, die moeten af en toe een keer in bad, maar eigenlijk gebeurd het zelden.

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 20:47

miekelover schreef:
ik snap niet waarom jullie zo moeilijk doen. We hebben de pup met de juiste shampoo gewasse. En het zal wel vaker in zijn leventje voorkomen dat hij in bad moet als hij in de modder gerolt heeft om is wisten zwemmen in de zee.

Tibbe wordt volgende week 3 jaar alweer en die heb ik nog nooit gewassen. Hij zwemt zo vaak in bijv. vieze sloten waar hij harstikke vies en modderig vandaan komt. Dan ga ik hem toch ook niet elke keer wassen.. niet echt goed voor zijn huid lijkt me dat als je dat telkens gaat herhalen.. En binnen een paar uur is hij weer schoon als ik hem gewoon in de berging bijv. laat.
Ik zie namelijk liever een vieze hond die lekker flink in die viezigheid heeft liggen rollen dan een pas gewassen hond.
Maar dat is mijn mening, ik wil mijn hond namelijk graag hond laten blijven.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 20:54

ja me hebbe nde pup 1 keer gewassen met hondenshampoo en de andere keren gewoon met water. Maar we zijn net verhuist met allemaal nieuwe meubels en me ma is gewoon zuinig op haar nieuwe huisje.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 20:55

Wat maakt het uit?
Een paard wordt ook zo vaak gewassen! Zie het verschil niet zo.

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 10:04

Ach wat een scheetje zeg!

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 10:13

Aah wat lief! Wij hadden een grote bouvier, wij deden het altijd in de tuin met de tuinslang. En heerlijk dattie 't vond! .

Larish

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 11:44

Het maakt toch helemaal niks uit, toen wij Yuuki haalde stonk ze ook een uur in de wind. Gewoon van het lopen in die kennels daar met andere honden. Die hebben we ook gelijk in bad gedaan. En het was gelijk een stuk aangenamer om met haar te spelen. Bij Miko is dit ook zo gebeurd. En bij Keiji niet, raad eens welke er bang is van water? Juist Keiji