Yes ! Do krijgt hond.....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bambino

Re: Yes ! Do krijgt hond.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 22:30

Daisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 22:31

Misz_Do schreef:
Citaat:
En dan wat voor hond je wil

idd het gaat erom wat voor hond ik wil, en die juiste hond heb ik niet gevonden in het asiel, ik ga toch geen hond nemen die mij niet zint ??

Ik zeg toch niet dat je een hond uit het asiel moet halen?

Ik zeg alleen dat als je de moeite nog eens niet wil doen om een hond slechte eigenschappen af te leren, zoals sommige honden in een asiel die hebben, je dan nog maar eens goed na moet denken of een hond echt wel iets voor je is

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 22:31

Mee eens, iedere hond moet je opvoeden hoor

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 22:56

Ik wil best de moeite nemen hoor, maar het is toch best logisch dat ik liever een hond heb zonder probleem ?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 23:23

Maar wie verzekert je dat je dat via de Marktplaats wel krijgt?
Asiels zijn er opuit om een dier zo goed mogelijk te plaatsen, handelaars en particulieren op de Marktplaats zijn er opuit om hun dier zo snel mogelijk kwijt te raken.

Als je nou heel nuchter nadenkt, wie zal dan het eerlijkste verhaal vertellen?

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 23:24

Ik zie dat juist andersom, mensen die hun hond snel kwijt willen die dumpen ze in het asiel mensen op marktplaats nemen er de tijd voor en bij een hoop advertenties zie ik toch echt staan : prijs valt over te praten goed tehuis is belangrijker....en dat zegt toch echt wat !

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 23:26

Hahaha, en de kerstman bestaat ook. Dream on
Weet je waarom dat er staat?
Bij een asiel moeten ze geld betalen om de hond te mogen plaatsen, op de marktplaats krijgen ze zowiezo geld toe....

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 23:28

Jouw mening, goed ik heb een andere mening en we worden het niet eens oke/......

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 23:29

Maar kom niet janken als je een verknipte hond krijgt via de Marktplaats, want iedereen heeft je gewaarschuwd.
Als al die honden echt zo eerlijk en zo gehoorzaam waren, werden ze nooit via de Markplaats verkocht....

Zip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 23:31

De prijzen van een hond uit het asiel zijn ook niet zomaar uit de lucht komen vallen hoor.

Ze zijn ingeënt, ontwormd, ontvlooid en gechipt. Nou doe jij dat maar eens bij een hond die dat nog niet is. Wedden dat je dan meer kwijt bent.

Daarbij komt dat elke volwassen hond een verleden heeft en hij zal zich moeten aanpassen aan jou, maar jij ook aan hem. Aan elke hond zul je werk hebben in het begin, hoe dan ook.

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 23:32

@ Billy : Waar slaat dat nou weer op ? Ik heb mijn paard ook via marktplaats, niks mis mee, ik hoor iedereen zeggen : zoo das een chique pony.....ik heb geen enkel nadeel met haar gehad, dus ik ben tevreden over marktplaats.......
mensen die door een nieuwe baan of een verbroken relatie hun hond kwijt moeten doen het toch ook gewoon via marktplaats ?!

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 00:03

Do is het typische voorbeeld van iemand die denkt dat ze van dieren houdt maar in werkelijkheid wil ze alleen een dier dat haar behoeften waarmaakt. Een dier uit een asiel een gelukkig leven proberen te geven staat op de achtergrond want dan moet Do iets minder nemen en meer geven.....Een typisch voorbeeld van DIERENCONSUMPTIE.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 03:53

Willen we dat niet allemaal Contessa?
Ik kan me niet voorstellen dat je willens een wetens een hond neemt, die niet in jouw situatie past.
Ik denk ook niet dat de hond daarbij gebaat zou zijn.

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 07:48

Ben het met je eens dat je natuurlijk geen hond moet nemen die niet in jouw situatie past want dat zou voor beide partijen een ramp betekenen,maar er is toch ook een middenweg ?. Je hoeft echt niet meteen een angst- of dominantagressieve hond te nemen integendeel, liever niet in Do's situatie, maar ik hoop dat mensen zich wel realiseren dat elke hond wel iets heeft dat minder 'ideaal' is.
Er zitten in de asielen niet alleen probleemhonden. Vaak weten de asielbeheerders best veel over hondengedrag en kunnen goed advies geven.
Vind het zo jammer dat veel mensen negatief over asielhonden denken......zo krijgen vele dieren onterecht een naam die ze niet verdienen.
Op dierenasiels.com staan heel veel leuke honden !.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 08:27

Het grote voordeel van het kopen bij een fokker die aangesloten is bij de rasver. (dus niet fokkers die "alleen maar" met stamboom fokken) is dat de moeder hond maar een beperkt aantal nesten in haar leven krijgt, dat de ouderhonden onderzocht zijn op erfelijke afwijkingen en je een beetje weet wat voor hond je in huis krijgt kwa karakter en gedrag.

Ook draag je bij aan het instand houden van een ras, door een nepperd te kopen beloon je eigenlijk de fokkers die zomaar zonder enig beleid fokken.

Met name nooit bij iemand kopen die niets kan vertellen over de hond en geen terug brenggarantie geeft......

Leg dit soort dingen vast op papier!

Prijs verschil is trowuens niet altijd even groot en vragen mensen weinig geld hebben zo ook weinig kosten gemaakt...bijvoorbeeld niet de pup om de twee weken ontwormd............

Zorg ervoor dat een pup in huis geweest is, en niet schuw is.....laat je niet vermurwen door zielige hondjes.....

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 09:06

Leuk joh dat je een hond mag.

Als het je eerste hond is?

En je neemt een puppy zou ik zeker met hem op curses gaan, vooral als je een kleintje wil iets van een terrier.
Maar ik wil wel eve zeggen dat elke hond een probleem kan hebben, kan ik ook op latere leeftijd krijgen.

Ik bedoel het goed hoor, maar ik krijg niet echt het idee dat je er veel tijd in wil steken.
En het asiel kan je wel helpen naar een juiste hond te kijken die bij jouw past en bij je thuis situatie.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 09:12

He je moet eens kijken op http://www.dierenasiels.com daat staan dieren uit heel nederland en bij het zoeken kan je ook aanvinken wat je zoekt in een hond, ook puppy's

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 09:25

ik ben het met Billy eens...... ik ga liever naar een asiel dan dat ik op de woorden van mensen moet vertrouwen die hun hond op MP aanbieden. Het lijken allemaal lieve hondjes, maar deze zitten in het asiel ook. In het asiel kunnen ze ook gericht voor je gaan kijken en zoeken, als ze dan iets binnen krijgen waarvan ze denken dat het bij jou past bellen ze je op.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 09:41

Als je een leuke pup wilt zou ik maar kijken bij www.heidewachtel.tk daar zijn ze HD getest en als je pup bijna 1 is word je hond gekeurd op ogen, die puppy's zijn wel duur, de vader van onze hond is nederlands kampioen, zal gewoon eens kijken.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 09:43

Tsja, dan moet een Heidewachtel ook maar net zijn wat je zoekt

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 09:53

das waar, maar tis wel een kennel, maar we hebben er 2 jaar over gedaan voordat we een pup namen, en ik ben tevreden over die kennel alleen een tip

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 10:10

He, ik heb al gekeken op dierenasiels.com..daar staat bij de honden een lijst met of ze bij katten kunnen of ze bij kinderen kunnen enz.. en ik had nog maar weinig keus met mijn 3 eisen : ze moeten met katten samen kunnen en in de auto kunnen en even alleen kunnen zijn........ik heb met die eisen niet de juiste hond gevonden die ik zoek, en ik kan mijn hond in die tijd wel aan katten laten wennen maar of mijn katten dat leuk zouden vinde vraag ik me af...
en ik heb WEL genoeg tijd dus hou daar maar over op.....ik hoef geen gezeur meer dat ik er genoeg over na moet denken want datheb ik al gedaan, ik hoef geen tips van ga hier heen enn daar heen, ik red het zelf wel oke !?

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 10:16

Je zal het zelf ook vast wel redden, maar tips van mensen die wel hond (en) hebben kan nooit kwaad toch.

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 10:18

Nee, maar ik hoef niet te horen dat ik er zo goed over na moet denken want ik heb er al genoeg overna gedacht ik heb de voordelen met de nadelen afgewogen en ik heb mijn beslissing gemaakt, dus je hoeft niet te zeggen dat ik niet heb negedacht

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 10:21

mijn hond heb ik nu ruim 1.5 jaar, en hij komt ook van i-net.
super lieve hond, en een super mooie kruising.

niet iedereen bedriegd op internet.

suc6
xxiezz