Dwergmalteser reutje gezocht voor dekking

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annechien

Re: Dwergmalteser reutje gezocht voor dekking

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 09:03

Sineritas schreef:
Hoezo schuilnaam? Ik meld me net aan en zit een beetje rond te kijken.
Toevallig stuit ik op dit topic en ik kan geen reden bedenken waarom ik geen antwoord mag geven? :S

het ligt aan de manier hoe je je antwoord gegeven hebt

Zip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 23:14

Een dwerg maltezer bestaat niet. Een mini-maltezer ook niet. Het is gewoon Maltezer. Klaar. Een echte maltezer is 20 tot 25 cm hoog en 3 tot 4 kilo zwaar.

Verder ga ik mee met Sineritas en Baroen.

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 10:55

baroen schreef:
je zult je er ws geen ruk van aantrekken maar ik geef toch mijn reactie, ten eerste, de reden dat jezelf een pup wilt van je hond mag nooit een reden zijn tot fokken, ten tweede...ze is erg klein..de meeste zijn groter... ws omdat ze niet raszuiver of rastypisch is? dus ook een reden om niet te fokken.. ten derde, je kan niet eens de rasnaam goed schrijven... haal een leuk hondje uit het asiel oid, en laat fokken over aan mensen die er met hart en ziel en verstand mee bezig zijn...

sorry hoor maar hij heeft papieren dus is WEL raszuiver! niet te snel oordelen dus!
MALTEZER LEEUWTJE!! ( dus omdat ik de naam perongelijk 1 letter verkeerd schijf mag ik niet een nestje fokken??)
Dus jij wil zeggen dat wij er niet met hart en ziel meebezig en we hebben er heus wel verstand van ( teminste mijn vader want die heeft wel vaker met mechelse herders puppies gefokt en 2 keer eerder et dit hondje.. Hij heeft ook altijd met honden gewerkt bij de hondenpolitie dus hij heeft er heus wel verstand van.
En je moet niet zo snel oordelen want je kent ons amper.

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 10:56

Zip schreef:
Een dwerg maltezer bestaat niet. Een mini-maltezer ook niet. Het is gewoon Maltezer. Klaar. Een echte maltezer is 20 tot 25 cm hoog en 3 tot 4 kilo zwaar.

Ik noem het een dwerg malteser omdat ze kleiner is dan de gemiddelden.

en geloof je me niet kom kijken!!!

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 10:59

Ze is trouwens al gedekt door ook een kleinere maltezer leeuwtje dus .. Ik heb ulie commentaar nu net meer nodig..
Dank U !!

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 11:06

tsss hoe egoïstisch kun je zijn?

Voor elke pup die jij ter wereld laat komen, sterft er één in het buitenland.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 12:39

Waarom open je een topic dan als je hondje toch al gedekt is.

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 12:52

Zip schreef:

doen alsof je er veel vanaf weet.. maar eigelijk ?

een echte maltezer is niet 20 tot 25 cm hoog.. en ook niet 3 tot 4 kilo.
ik heb een reutje.. hij was het kleinste van het nest, en is nu nogsteeds klein.. hij is +/- 25 cm en elke andere maltezer die we tegenkomen is kleiner dan hem. en hij is 4 kilo.. en hij is erg licht... slaap verder

Zip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 13:29

http://www.maltezervereniging.nl

Kijk maar even bij de rasstandaard.

Jij hebt een Maltezer zoals ze horen te zijn qua gewicht en hoogte. Ga maar eens naar een hondenshow.

Vamanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 15:24

MSQuincyTE schreef:
Waarom open je een topic dan als je hondje toch al gedekt is.

omdat die toen mischien nog niet gedekt was

Vamanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 15:26

Alchemy_Goth schreef:
Zip schreef:

doen alsof je er veel vanaf weet.. maar eigelijk ?

een echte maltezer is niet 20 tot 25 cm hoog.. en ook niet 3 tot 4 kilo.
ik heb een reutje.. hij was het kleinste van het nest, en is nu nogsteeds klein.. hij is +/- 25 cm en elke andere maltezer die we tegenkomen is kleiner dan hem. en hij is 4 kilo.. en hij is erg licht... slaap verder

haha

Vamanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 15:27

oeps Vamanda = ilovejuno

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 16:44

Door al die mensen die het zo leuk vinden om eens een nestje te fokken weten veel mensen niet eens meer hoe een echte maltezer (en dus geen maltezer LEEUWTJE) eruit ziet Kijk maar op de site van Raad van Beheer (www.raadvanbeheer.nl) daar staat ook een officiele rasbeschrijving met dezelfde informatie die Zip geeft

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 17:08

Vamanda schreef:
oeps Vamanda = ilovejuno

oeps vamanda= ilovejuno????
waarom heb jij twee accounts????

Vamanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 17:41

Zusje he...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 17:59

Lysette schreef:
Door al die mensen die het zo leuk vinden om eens een nestje te fokken weten veel mensen niet eens meer hoe een echte maltezer (en dus geen maltezer LEEUWTJE) eruit ziet Kijk maar op de site van Raad van Beheer (www.raadvanbeheer.nl) daar staat ook een officiele rasbeschrijving met dezelfde informatie die Zip geeft

Dat interesseert ze gewoon geen zak. Dit soort mensen is niet bezig met het ras te verbeteren (anders zoek je al helemaal geen dwergmalteser, wat dat ook mag zijn want officieel bestaat dat niet) maar of omdat ze het zo leuk vinden op puppies te hebben. Of omdat het zo lekker verkoopt.
Helaas is het bij leken zo: hoe kleiner hoe leuker. Maar of dat nu de a.s. pupeigenaren zijn waar je op zit te wachten?

Toch jammer dat mensen die helemaal niets van het ras weten of willen begrijpen zich bezighouden met vermeerderen.

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 11:44

owhs.. sh*t ik had getypt : elke andere maltezer die we tegenkomen is kleiner dan hem.. ik bedoel groter
hijs gewoon erg klein.. en toch 25 cm... dus het is niet dat maltezers 20 tot 25 cm zijn

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 11:53

sorry hoor alle mensen die lopen te zeuren over de asiels zitten al te vol niemand mag ooooooooooit nog fokken die hebben zeker ieder persoonlijk al 50 honden uit het asiel gehaald( ik zeg niet dat ik dat heb maar ik zeg er ook niks over)?! nee? hou er dan over op ik weet ook wel dat het niet goed is om nog meer honden op de wereld te zetten maar ga dan lekker persoonlijk naar alle fokkers kennels en broodfokkers toe om te zeggen dat ze nooit meer mogen fokken omdat de asiels te vol zitten en ohja vergeet niet die leuke ''vakantiegangers'' ik hoef geen ruzie uit te lokken maar als je het tegen ilovejuno zegt moet je het ook tegen alle andere fokkers zeggen toch??? maarja haar teef is al gedekt dus er kan al niet meer bij dr geklaagd worden... groeten nathalie

Zip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 13:55

Alchemy_Goth schreef:
owhs.. sh*t ik had getypt : elke andere maltezer die we tegenkomen is kleiner dan hem.. ik bedoel groter
hijs gewoon erg klein.. en toch 25 cm... dus het is niet dat maltezers 20 tot 25 cm zijn

Dat horen ze te zijn, maar doordat er van alle kanten op los wordt gefokt is het merendeel van de maltezers veel te groot en zoals Lyset zegt, mensen weten niet eens meer wat de echte groote van een maltezer is, doordat er zo gigantisch op los wordt gefokt.
En dan heb ik het over broodfokkers maar ook over mensen die 'zomaar' eens een nestje nemen.

Dat heet een ras verkl*ten.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 14:26

NathalieW schreef:
sorry hoor alle mensen die lopen te zeuren over de asiels zitten al te vol niemand mag ooooooooooit nog fokken die hebben zeker ieder persoonlijk al 50 honden uit het asiel gehaald( ik zeg niet dat ik dat heb maar ik zeg er ook niks over)?! nee? hou er dan over op ik weet ook wel dat het niet goed is om nog meer honden op de wereld te zetten maar ga dan lekker persoonlijk naar alle fokkers kennels en broodfokkers toe om te zeggen dat ze nooit meer mogen fokken omdat de asiels te vol zitten en ohja vergeet niet die leuke ''vakantiegangers'' ik hoef geen ruzie uit te lokken maar als je het tegen ilovejuno zegt moet je het ook tegen alle andere fokkers zeggen toch??? maarja haar teef is al gedekt dus er kan al niet meer bij dr geklaagd worden... groeten nathalie

ilovejuno schrijft een bericht op een forum, op een forum kun je *surprise!* reactie verwachten....
'ga dan maar lekker persoonlijk naar alle fokkers?'
waar slaat dat nou op?
laat me raden; vriendinnetje van ilovejuno?
oja tuurlijk, nee je hebt gelijk, we moeten hier met z'n allen iedereen lekker stimuleren om zo veel mogelijk nestjes te fokken vooral, zó leuk al die jonge hondjes, en waarom zouden mensen ergens rekening mee houden?
vooral geen honden uit asiels meer halen, lekker af laten maken, moet je met een ouwe hond?
gewoon lekker fokken als een kip zonder kop, waarom zou je in godsnaam je verstand gebruiken?
hoe meer hoe beter!
nee, ik snap het nu helemaal hoor NathalieW, je hebt helemaal gelijk, dank je voor je verhelderende bericht!
[waar staat die 'W' eigenlijk voor, 'weetutbeter', 'wilnienadenkuh' of gewoon 'wijsneus'?]

oja, gefeliciteerd ilovejuno, met het aankomende nestje, heel verstandige beslissing meid, ik zou zeggen, doe het volgend jaar weer, kan jou het schelen!

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 16:49

NathalieW schreef:

Volgens mij zegt vrijwel niemand dat je noooooooooooit meer mag fokken. Maar een "oh het is zo leuk" nestje draagt niks bij aan het ras. Er wordt niet geselecteerd op karakter (ook al zijn ze allebei *zo lief*) en er wordt ook niet gekeken welke afwijkingen er in die lijn voorkomt en dus welke verbeteringen je kunt krijgen door een goede reu en teef bij elkaar te zoeken.
Als je wilt fokken moet je doel zijn om een ras te verbeteren. En ja dat kost meer tijd en meer geld (daarom zijn raspups ook duurder) maar mensen die er voor gaan hebben dat er wel voor over. Omdat er zoveel mensen zo graag eens een nestje willen en een leuke hond boven op hun hond gooien betekend niet dat het goed is. Je kunt het dan alleen zo lekker van je afschuiven want ja, er zijn zoveel mensen die het doen....
En 50 honden uit het asiel halen, ik geloof niet dat die honden daar beter van worden

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 16:50

Alchemy_Goth schreef:

Het is vaak niet nee, maar dat betekend niet dat het niet hoort. Ga maar eens op een show kijken, daar zie je maltezers die met verstand gefokt zijn en zul je allemaal maltezers zien tussen de 20 en de 25 cm.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 03:47

NathalieW schreef:

ach ja.. je zou ook eens de moeite nemen om je ergens in te verdiepen, juist dit soort nesten beland op mp of uiteindelijk in het asiel... is geen vooroordeel is de waarheid, en uiteraard een ieder die een hupsakee ik wil nestje heeft zal brulllen dat het niet zo is... maar goed...

een nest is leuk, puppen zijn lief en leuk.. maar dat is maar een deel ervan... hoeveel van jullie weet hoeveel honden er sterven tijden de dracht en de bevalling? helaas is dit een risico met fokkken, dat weten ook de paarden fokkers hier... waarom dan niet het fokken over laten aan mensen die er ervaring mee hebben en het fokken van nesten die wat bijdrage aan de populatie, en dus niet qua aantal maar qua verbetering... dan heeft het ook nog een doel.. stel dat je hondje sterft.. voorr een nest wat een nest is uit de zovelen.. waaar je niks van weet ,,, waar je niks weet qua erfelijke stoornissenen.. waarom dan dat nest? dan is dus de hond voor niets gestorven... waarom nou waneer er ergens een baarmoeder inzit .. waarom moet daar nou perse mee gefokt worden, .. kijk aub iets verder dan je neus lang is, en wil je serieus fokken, pak het dan ook goed aan...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 13:31

Helemaal eens met Baroen!

En waarom fokken met een honden die niet aan de rasstandaard voldoen?
Een dwergmalteser bestaat niet, dat zijn gewoon honden die te klein gebleven zijn en die dus niet aan de rasstandaard voldoen.

Dit lijkt wel heel erg op broodfok om dat die te klein gebleven honden leuk verkopen aan leken. Ze staan niet voor niets massaal op marktplaats.
Het verkoopt lekker!
Heeft niets met fokken te maken maar meer met makkelijk geld verdienen ten koste van de dieren.

eliaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 20:23

Wat je nu zegt heeft helemaal niks meer te maken met waarom ilovejuno haar puppies wil, ze wil ze niet graag verkopen om geld te verdienen, ze zegt toch dat ze net zolang thuis blijven tot een goed plekje zich aandient, en als zij toch graag die puppies wil, doet ze ze heus niet in het asiel, dus die wordt er niks voller van hoor, vind deze reactie dus heel overdreven, net zoals baroen, je moet wel lezen wat iemand typt voor je er commentaar op geeft, haar vader heeft er toch verstand van, en al eerder gefokt, dus ik vind dat de reactie's van deze dierenhelden wel iets milder kunnen hoor, op deze manier werk je mensen alleen maar tegen je,

en ilovejuno, ik hoop voor je dat er een leuk nestje pupjes uitkomt!