Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Astragirl schreef:Dan heb ik zeker andere Coons, want die willen niet perse naar buiten, en dat mogen ze dus ook echt niet. Ik zou t mezelf nooit vergeven als ze doodgereden worden.Gelukkig kan ik mijn maine coon wel buiten laten. Ze zit anders constant naar buiten te kijken en te kirren. Het zijn nu éénmaal buitenkatten.
Ik vind het vooralsnog belangrijk dat ze geen overlast bezorgen, dus als ze al naar buiten gaan, dan ook alleen maar in onze tuin, en niet de hele buurt door.Citaat:Ik denk dat het het beste nog altijd blijft dat je katten naar buiten kunnen, ook al zijn het raskatten. Dat is geen punt. Desnoods in een ren;
Hm, misschien moeten we onze katten dan maar afstaan, die hebben het echt slecht...Citaat:En als ze niet naar buiten kunnen, moeten ze véél afwisseling hebben en een baas die niet lang gaat werken en er veel mee bezig is en speelt enzo. Maar ik blijf bij het principe liever een gelukkig kort buitenleven waar ze echt kunnen hun natuurlijk gedrag vertonen, dan een saai, eenzaam en lang binnenleven.
Teuntje111 schreef:Ook heb je nogal eens mensen die katten haten en ze bewust vergiftigen. Lekker eten neerzetten en dat besprenkelen met koelvloeistof (ook stichnine, cyanide etc) Binnen 1 uur is je kat dood. Zelfs flikken ze het om je kat aan te halen, een touw om zijn nekkie binden, steen eraan en in de sloot te gooien. Of mensen die uit pure fun je kat de vernieling in schoppen, snijden, knuppelen, in de fik steken etc etc.
Misz_Do schreef:klinkt een beetje dom maar heel misschien een idee: misschien kun je je kat een kattentuigje aandoen en daar een hele lange lijn aanvast maken en dan in je tuin vastzetten...als je tuin grootgenoeg is dan, dan kan ze toch een beetje buiten zijn, maar verder is het echt geen ramp als een kat altijd binnen zit
Teuntje111 schreef:Ook kantelramen zijn om deze reden levensgevaarlijk, omdat je kat er met zijn lichaam achter blijft hangen.